Οδηγούμε το νέο MG Cyberster

Έχει το νέο πλήρως ηλεκτρικό σπορ μοντέλο της MG τα φόντα για να αναβιώσει την μακρά παράδοση των roadster της βρετανικής μάρκας;

Οδηγούμε το νέο MG Cyberster

Έχει το νέο πλήρως ηλεκτρικό σπορ μοντέλο της MG τα φόντα για να αναβιώσει την μακρά παράδοση των roadster της βρετανικής μάρκας;

Έχουν περάσει 12 χρόνια από τότε που η MG κατήργησε το γερασμένο TF, αφήνοντας έναν από τους πιο διάσημους κατασκευαστές σπορ αυτοκινήτων της Βρετανίας χωρίς κάποιο μοντέλο – μαγνήτη στη γκάμα της. Η πολυαναμενόμενη επιστροφή γίνεται με το νέο Cyberster, το οποίο μοιράζεται μεν τη λογική του δίθυρου roadster με το TF, είναι όμως ένα σαφώς διαφορετικό μοντέλο.

Γνωρίζοντας καλά το πόσο γρήγορα ενεργούν οι Κινέζοι, λίγες μόνο μέρες αφότου είχαμε πάρει μια πρώτη γεύση από το νέο Cyberster στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου, τα πρώτα αυτοκίνητα ήδη παραδόθηκαν σε πελάτες και κυκλοφορούν στην Κίνα. Παρόλα αυτά, είμαστε από τους πρώτους που δοκιμάζουμε το αυτοκίνητο από τη θέση του οδηγού, ιδιαίτερα περίεργοι για το αν οι πρώτες μας εντυπώσεις θα βγουν αληθινές.

Σταματώντας τη ζυγαριά στα 1.920 κιλά, στην έκδοση διπλού κινητήρα, το Cyberster ζυγίζει όσο σχεδόν ένα MGB και ένα TF μαζί! Είναι όμως και περισσότερο από τρεις φορές πιο ισχυρό και πάνω από δύο φορές πιο γρήγορο από στάση, χάρη στο πλήρως ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης.

Ακόμη και στην έκδοση με τον έναν ηλεκτροκινητήρα που οδηγήσαμε στο τροπικό νησί Χαϊνάν της Κίνας, το Cyberster προσφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα αντίστοιχη της Porsche 718 Boxster, μόλις 4,6 δευτερόλεπτα, κάτι που επιβεβαιώνει ότι το Mazda MX-5 δεν είναι πλέον στο στόχαστρο της MG – ο Βρετανός κατασκευαστής στοχεύει πολύ ψηλότερα, έχοντας το βλέμμα του στην επερχόμενη ηλεκτρική Porsche.

Για να την ανταγωνιστεί επάξια, η MG, η οποία είναι περισσότερο γνωστή τα τελευταία χρόνια για τα προσιτά οικογενειακά της αυτοκίνητα, δεν έχει κάνει εκπτώσεις όσον αφορά τα δυναμικά χαρακτηριστικά του Cyberster. Η πρόσληψη ενός αναγνωρισμένου εξελιγκτή πλαισίων της Formula 1, του Marco Fainello, ο οποίος ήταν παρών στα χρόνια καθολικής επικράτησης της Ferrari και του Michael Schumacher, ήταν καταλυτική έτσι ώστε το Cyberster να αποκτήσει τη δυναμική που απαιτείται για την περίσταση.

Αψηφώντας το βάρος σχεδόν δύο τόνων, το Cyberster αμέσως πιο ανάλαφρο και ευέλικτο από ό,τι θα περίμενε κανείς, εξαλείφοντας τις όποιες ανησυχίες ότι η κινεζική καταγωγή του θα έχει αμβλύνει την ικανότητα της MG να κατασκευάζει πραγματικά σπορ αυτοκίνητα.

Οι γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης βρίσκουν το Cyberster αποτελεσματικό και προβλέψιμο, γεγονός που μας κάνει να πιστεύουμε ότι όταν βρεθεί στο ελεύθερο περιβάλλον μιας πίστας, το σβέλτο roadster θα προσφέρει τη ρυθμισημότητα στο όριο από την οποία είναι φτιαγμένα τα όνειρα του λάτρη της σπορ οδήγησης. Το τιμόνι καταφέρνει να ισορροπεί μεταξύ πληροφόρησης και εύκολου χειρισμού, δίνοντας επιπλέον τη δυνατότητα ρύθμισης εάν θέλετε να προσθέσετε περισσότερο βάρος.

Ακόμη και σε καταρρακτώδη βροχή, το Cyberster δεν αισθάνθηκε ποτέ ότι δυσκολεύεται, καταφέρνοντας να τιθασεύσει όλη την ισχύ που φτάνει στον πίσω άξονα ακόμη και στην απότομη εκκίνηση σε διασταυρώσεις ή φανάρια. Επιπλέον, η υφασμάτινη οροφή αποδείχθηκε πολύ πιο στεγανή από ό,τι πολλοί κάτοχοι TF απόλαυσαν ποτέ. Το άνοιγμα/κλείσιμο της οροφής διαρκεί μόλις 10 δευτερόλεπτα και μπορεί να γίνει σε ταχύτητες έως και 50 χλμ./ώρα.

Οι επιδόσεις ήταν εξίσου εντυπωσιακές με την κορυφή ανοιχτή, με το MG να υπερηφανεύεται για την αξιοσημείωτη ευελιξία και στιβαρότητα– κάτι που είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε πρόσφατα μαζί με τον επικεφαλής μηχανικό της MG UK, Steve Garside. Οι ανώμαλες επιφάνειες αντιμετωπίστηκαν με απόλυτη άνεση, και μόνο σε πολύ μεγάλες λακκούβες το πλαίσιο παρουσίασε κάποιους κραδασμούς – και αυτό παρά το γεγονός ότι το Cyberster διαθέτει εντυπωσιακές πόρτες που ανοίγουν προς τα επάνω, εκτός από την αναδιπλούμενη οροφή.

Οι πόρτες αυτές είναι μόνο ένα μέρος της αναμφισβήτητα τολμηρής σχεδίασης που αποδεικνύει πως η MG έχει κάνει πολλά άλματα προς τα εμπρός όσον αφορά την αντιληπτή ποιότητα και τον δυναμισμό, κάτι που γίνεται πιο εμφανές καθώς μπαίνεις στη χαμηλή αλλά εκπληκτικά ευρύχωρη καμπίνα.

Όπως σε κάθε καλό σπορ αυτοκίνητο, το εσωτερικό του Cyberster εστιάζει στον οδηγό με όλα τα χειριστήρια να είναι στραμμένα προς τη μία πλευρά του αυτοκινήτου, αλλά όπως διαπιστώσαμε ως συνεπιβάτες, αν περιμένετε ένα απογυμνωμένο εσωτερικό, η πραγματικότητα είναι μακριά από αυτό.

Η MG κατάφερε να στριμώξει τέσσερις ξεχωριστές οθόνες στο ταμπλό που μοιάζει με πιλοτήριο, με τρεις από αυτές να είναι κυρτές γύρω και πίσω από το τιμόνι και μια τέταρτη να βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Είναι βέβαια κάπως μικρές, γεγονός που τις κάνει λίγο δύσκολες στο χειρισμό, αλλά είναι τουλάχιστον γρήγορες σε λειτουργία χάρη στον δυνατό επεξεργαστή του συστήματος.

Τόσο οι δύο εξωτερικές οθόνες όσο και η οθόνη της κεντρικής κονσόλας είναι δύσκολα ορατές, οι μεν πρώτες λόγω του ότι βρίσκονται πίσω και πλάι από το τιμόνι και η τρίτη λόγω της αντανάκλασης του εξωτερικού φωτός όταν η οροφή είναι ανοιχτή. Η λειτουργία τους απαιτεί επίσης λίγη εξοικείωση. Οι εξωτερικές οθόνες είναι ίσως πιο χρήσιμες όταν χρησιμοποιείτε την κάμερα 360 μοιρών που απεικονίζει τον χώρο στους μπροστινούς και πίσω τροχούς.

Η καμπίνα είναι διακοσμημένη με δέρμα Nappa και επένδυση από μικροΐνες, με την αίσθηση να είναι αυτή ενός εντελώς διαφορετικού κόσμου από τα άλλα MG, ενώ με την οροφή κλειστή είναι ένα ήσυχο μέρος. Υπάρχουν επίσης άφθονοι αποθηκευτικοί χώροι σε μια ποικιλία από θήκες και πίσω από τα καθίσματα. Η μόνη μας παρατήρηση αφορά την έλλειψη ρύθμισης κλίσης στο έδρανο του καθίσματος που θα βελτίωνε τη θέση οδήγησης.

Συνολικά, το Cyberster είναι ένα αυτοκίνητο που θα λατρέψετε για τον τρόπο που συμπεριφέρεται στην οδήγηση, ενώ μην ξεχνάμε πως αυτή τη στιγμή είναι σχεδόν το μόνο ηλεκτρικό roadster στο ραντάρ. Δικαιολογεί την αναμενόμενα αυξημένη τιμή που θα έχει για MG, αλλά δείχνει ότι θα αξίζει κάθε ευρώ.

Συμπέρασμα

Το πολυαναμενόμενο roadster της MG προσφέρει παραπάνω από όσα περιμέναμε. Με εκπληκτική σχεδίαση και ικανό με περισσότερους από έναν τρόπους, καταφέρνει να παραμείνει πιστό στο αρχικό ήθος της μάρκας, αλλά σε ένα πακέτο που αρμόζει στον 21ο αιώνα. Το Cyberster επαναφέρει την MG εκεί που ανήκει.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!