Οδηγούμε το Volkswagen ID.4 GTX: To GTI των ηλεκτρικών

Η πρώτη προσπάθεια της Volkswagen στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα επιδόσεων… κρατάει καλά, για ένα SUV 2,2 τόνων και προσφέρει αξιόλογες επιδόσεις, αλλά έχει κάποια θέματα με το σύστημα πολυμέσων όπως και το βασικό ID.4

Οδηγούμε το Volkswagen ID.4 GTX: To GTI των ηλεκτρικών

Η πρώτη προσπάθεια της Volkswagen στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα επιδόσεων… κρατάει καλά, για ένα SUV 2,2 τόνων και προσφέρει αξιόλογες επιδόσεις, αλλά έχει κάποια θέματα με το σύστημα πολυμέσων όπως και το βασικό ID.4

Το ID.4 GTX δεν είναι μόνο το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο επιδόσεων της Volkswagen, αλλά σηματοδοτεί επίσης την έλευση του σήματος GTX που θα συνοδεύει όλες τις εκδόσεις υψηλών επιδόσεων και μηδενικών ρύπων της γερμανικής εταιρείας. Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, το ID.3 GTX είναι καθ’ οδών, αλλά εν τω μεταξύ το ID.4 GTX καλείται να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από πιο γρήγορες ηλεκτρικές εκδόσεις SUV, όπως τα Ford Mustang Mach-E, Kia EV6 και Tesla Model Y. Άρα, πως «στέκεται» το υψηλών επιδόσεων ηλεκτρικό SUV της Volkswagen;

Αρχικά, τα πράγματα φαίνονται καλά. Το ID.4 GTX εφοδιάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρας, έναν σε κάθε άξονα, που συνδυαστικά αποδίδουν 300 ίππους, με τη δύναμη να πηγαίνει και στους τέσσερις τροχούς. Με μπαταρία 77 kWh, ουσιαστικά έχει το ίδιο σύνολο με την κορυφαία έκδοση Audi Q4 50 e-tron quattro. Όπως και το αδελφό μοντέλο, το ID.4 GTX επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δλ., έχοντας μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.

Πιο σπορ…

Ενώ έχει δύο κινητήρες προκειμένου να τη δυνατότητα κίνησης και στους τέσσερις τροχούς, το ID.4 GTX είναι ένα πισωκίνητο SUV, στις περισσότερες των περιπτώσεων. Ο εμπρός κινητήρας χρησιμοποιείται μόνο όταν απαιτείται περισσότερη πρόσφυση ή μέγιστες επιδόσεις. Και παρά τους 2,2 τόνους βάρους, -περισσότερο από τη μακριά έκδοση της Mercedes-Benz S-Class- το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται παραδόξως καλά, ακόμα σε κομμάτια με κλειστές στροφές, χάρη και στη τοποθέτηση των μπαταριών που είναι χαμηλά στο πάτωμα.

Συνολικά, το ID.4 GTX είναι διασκεδαστικό στην οδήγηση, ικανό να δώσει ποσότητα ροπής που κόβει την ανάσα. Επίσης, στρίβει και αλλάζει κατεύθυνση καλύτερα από το βασικό ID.4 και έχει περισσότερη πρόσφυση. Αλλά τι γίνεται με την αυτονομία; Όλη αυτή η δύναμη και οι εκρηκτικές επιταχύνσεις σε κάνουν να αναζητάς φορτιστεί κάθε λίγα χιλιόμετρα;

Αξιόλογη αυτονομία

Λοιπόν, επίσημα η αυτονομία του αγγίζει τα 480 χιλιόμετρα, ενώ κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε 360 χιλιόμετρα με μια φόρτιση. Ευτυχώς, ο ίδιος ταχυφορτιστής 125 kW του απλού ID.4. εδώ παρέχεται στο βασικό εξοπλισμό που σημαίνει ότι το ID.4 GTX μπορεί να ανακτήσει αυτονομία 300 χιλιομέτρων σε μόλις 30 λεπτά, από ένα γρήγορο φορτιστή. Αν φορτίσεις στο σπίτι, τότε απαιτούνται περίπου 7,5 ώρες με χρήση ενός wallbox.

Ενώ οι δυνατότητες φόρτισης το GTX είναι ίδιες με αυτές του βασικού ID.4, η αισθητική τους διαφέρει. Το GTX έχει κάποιο πιο σπορ στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων νέων εμπρός και πίσω προφυλακτήρων, νέου πίσω diffuser και τροχών αλουμινίου 20 ιντσών. Το πλαίσιο έχει επίσης κάποιες βελτιώσεις, με πιο σφιχτά ελατήρια και αμορτισέρ, αλλά και νέες αντιστρεπτικές δοκούς. Ωστόσο, το GTX διατηρεί την καλή ποιότητα κύλισης και ο αθόρυβος ηλεκτρικός προσθέτει ακόμα περισσότερους πόντους στον εκλεπτυσμένο χαρακτήρα αυτού του SUV επιδόσεων.

Σπορ πινελιές στο εσωτερικό

Στο εσωτερικό το GTX έχει πεντάλ αλουμινίου, σπορ καθίσματα, με κόκκινες ραφές και σπορ τιμόνι, αλλά και 30 χρωματισμούς για τον ατμοσφαιρικό φωτισμό. Επίσης, έχει την ίδια ψηφιακή οθόνη 5,3 ιντσών στον πίνακα οργάνων και την 10 ιντσών αφής με φωνητικές εντολές, που βρίσκουμε και στο απλό ID.4. Δυστυχώς, το ίδιο πολύπλοκο μενού και περιστασιακά περίεργο στη χρήση interface που ελέγχει την ευαισθησία αφής, δίνει το «παρών» και εδώ.

Η Volkswagen ακόμα δεν έχει δώσει στοιχεία σχετικά με την τιμή του μοντέλου και θα πρέπει να περιμένουμε λίγο ακόμα για να μάθουμε, όταν κυκλοφορήσει αργότερα, μέσα στο 2021. Το αν αξίζει, αυτό εξαρτάται από εσάς, αλλά η αρχική μας εντύπωση από το GTX είναι καλή, χάρη στις εκρηκτικές επιδόσεις του και τον τρόπο που διαχειρίζεται το βάρος και τον όγκο του στο δρόμο. Ωστόσο, όπως προαναφέραμε έχει την ίδια αδυναμία με το απλό ID.4, που αφορά το σύστημα πολυμέσων και παρά τον τίτλο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου επιδόσεων, χάνει στο 0-100 χλμ./ώρα από το Tesla Model 3 Long Range.

Φωτογραφίες: Driving Electric

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!