Οδηγούμε το νέο Toyota Prius στην Ελλάδα

Η πρώτη επαφή με το νέο Toyota Prius Plug-in hybrid έγινε στην Ελλάδα, όχι μόνο για εμάς, αλλά το σύνολο των δημοσιογράφων από όλες τις χώρες.

Οδηγούμε το νέο Toyota Prius στην Ελλάδα

Η πρώτη επαφή με το νέο Toyota Prius Plug-in hybrid έγινε στην Ελλάδα, όχι μόνο για εμάς, αλλά το σύνολο των δημοσιογράφων από όλες τις χώρες.

Στην πέμπτη γενιά του, το Toyota Prius αποκλειστικά στην Plug-in hybrid εκδοχή του, μας συστήνεται ξανά, έχοντας ένα εντελώς νέο πρόσωπο, που διατηρεί ως κοινό παρονομαστή με τις γενιές που διαδέχεται την αποδοτικότητα. Η παρουσίαση που έγινε στην Ελλάδα, στην πράξη ήταν μια πρώτη επαφή με το μοντέλο προ-παραγωγής και γνωριμία της τεχνολογίας και αυτών που δεν διακρίνεις από μακριά ή φωτογραφία.

Όπως η αισθητική του, που είναι σημαντικά διαφοροποιημένη από το παρελθόν και πιο ελκυστική, αλλά από κοντά είναι ακόμα πιο κομψό, αφού διαπιστώνεις ότι μάλλον αδικείται από τις φωτογραφίες. Σίγουρα δεν αποτελεί κάτι μακρινό, κάτι ξένο για την ιαπωνική εταιρεία, αλλά συνέχεια και εξέλιξη, ενός μοντέλου πολύ σημαντικού για την Toyota.

Βλέπετε μετρά 26 χρόνια πορείας, με πέντε γενιές να τρέχουν στους δρόμους του κόσμου, προσφέροντας οικονομία καυσίμου και αξιοπιστία υψηλού επιπέδου. Πρωτοπόρος στην υβριδική τεχνολογία, αφού από το 1997 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά Prius, η Toyota επιμένει στα όρια της εμμονής με αυτή την τεχνολογία, αγνοώντας τις σειρήνες που… σφύριζαν γύρω της.

Η πορεία την δικαίωσε, με τα υβριδικά μοντέλα να αποτελούν το 80% των πωλήσεων της ιαπωνικής εταιρείας. Πλέον η Toyota έχει μια πλήρη γκάμα με μοντέλα που φέρουν τις πιο εξελιγμένες τεχνολογίες, χρησιμοποιώντας εναλλακτικά καύσιμα, όπως υδρογόνο, ηλεκτρικά με κυψέλες καυσίμου, αμιγώς ηλεκτρικά, υβριδικά και Plug-in Hybrid.

Η πιο πάνω τεχνολογία είναι αυτή που χρησιμοποιεί η έκδοση του νέου Prius που θα έρθει στην Ευρώπη και θα είναι η αποκλειστικά διαθέσιμη, αφού η full hybrid εκδοχή του μοντέλου δεν θα εισαχθεί και θα διατίθεται μόνο στις αγορές της Αμερικής και της Ασίας. Το έργο των υβριδικών μοντέλων έχουν αναλάβει να κουβαλήσουν τα άλλα μοντέλα της Toyota, τα Corolla Cross, C-HR και Yaris Cross, όσον αφορά τις crossover εκδόσεις, αλλά και τα Corolla και Yaris, στα μικρομεσαία και supermini.

Νέο με υπογραφή…

Το Prius πέμπτης γενιάς με τις μοντέρνες και φουτουριστικές γραμμές του εισάγει μια νέα σχεδιαστική φιλοσοφία, πιο ρεαλιστική, πιο σπορ και αναμφίβολα πιο ελκυστική από τους προκατόχους του. Στέκεται ανάμεσα στο σύνολο των μοντέλων και όχι απλώς ως μια συνέχεια των προηγούμενων εκδοχών του, χαράσσοντας μια νέα πορεία.

Η σφηνοειδής σιλουέτα του υπογραμμίζεται από τη νέα πιο χαμηλωμένη κατά 50 χιλιοστά οροφή στην κορυφή της, που το κάνει να είναι και να δείχνει πιο χαμηλό. Λάμπουν δια της απουσίας τους περιττές γραμμές και φλύαρα σχήματα, με την εικόνα του να είναι απέριττη. Το συνολικό μήκος που φτάνει τα 4,600 μ., μειώθηκε κατά 45 χιλιοστά για να δώσει ένα πιο συμπαγές αποτέλεσμα, αλλά από την άλλη το μεταξόνιο διευρύνθηκε 50 χιλιοστά για να προσφέρει σε μικρότερες συνολικά διαστάσεις, μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους.

Το πλάτος είναι 22 χιλιοστά πιο μεγάλο και μπορεί να μην είναι ορατό στις φωτογραφίες, αλλά δίνει μια πιο δυναμική εικόνα στο νέο Prius και ειδικότερα στο πίσω μέρος, όπου οι φουσκωμένοι θόλοι το κάνουν να μοιάζει πιο άγριο. Τα νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα, εμπρός και πίσω συμβάλουν με τη σειρά τους στην αναγέννηση της εικόνας του Plug-in υβριδικού μοντέλου της Toyota.

Στο εσωτερικό ακολουθείται η φιλοσοφία σχεδίασης «Island Architecture» που εστιάζει στην απλότητα. Χωρίζει σε τρεις ζώνες το εσωτερικό, με το βασικό περιβάλλον, τον χώρο του οδηγού και το ταμπλό οργάνων που μοιάζει να αιωρείται. Για την κατασκευή έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά υψηλής ποιότητας, ανώτερης αυτών που είχαμε δει στις προηγούμενες γενιές. Ο οδηγός έχει εμπρός από το οπτικό του πεδίο, μια οθόνη TFT LCD επτά ιντσών.

Μια μεγάλη οθόνη αφής 12,3 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό, ενώ έχουν διατηρηθεί και κάποιοι φυσικοί διακόπτες για πιο άμεση πρόσβαση στον χειρισμό επιμέρους λειτουργιών. Ο επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων είναι κλασικός, αφήνοντας όμως και αρκετό χώρο για θήκες μικροαντικειμένων. Οι εμπρός επιβαίνοντες κάθονται άνετα, ενώ οι όποιες μικρές παραχωρήσεις αφορούν το κεφάλι των πίσω, με τον χώρο για τα πόδια να ικανοποιεί σε κάθε περίπτωση και αυτών για τις αποσκευές να φτάνει σε όγκο τα 284 λίτρα.

Σε καλή βάση…

Για την κατασκευή του νέου Prius χρησιμοποιείται η πλατφόρμα TNGA (Toyota New Global Architecture), αυτή που αποτέλεσε και τη βάση για την προηγούμενη τέταρτης γενιάς εκδοχή του μοντέλου, αλλά στην πιο σύγχρονη, δεύτερης γενιάς μορφή της GA-C. Έτσι, το νέο Prius είναι πιο στιβαρό, με μικρότερο βάρος και προσφέρει καλύτερη διαχείριση στη συσκευασία της μπαταρίας, που είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα.

Η τελευταία είναι 13,6 kWh ιόντων λιθίου, με τον θερμικό κινητήρα που συνεργάζεται να είναι 4κύλινδρος 1.987 κ.εκ. με απόδοση 152 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 190 Nm, τα οποία είναι διαθέσιμα στο σύνολό τους και σταθερά, ανάμεσα στις 4.400 – 5.200 σ.α.λ. Ο ηλεκτρικός κινητήρας αποδίδει με τη σειρά του 120 kW (163 ίππους) και 208 Nm ροπής, με τη συνδυαστική ισχύ να ανέρχεται στους 223 ίππους (164 kW).

Η μετάδοση της κίνησης περνάει μέσω ενός e-CVT κιβωτίου ταχυτήτων στους εμπρός τροχούς, με το νέο Prius Plug-in Hybrid να επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 6,8 δευτερόλεπτα, αναπτύσσοντας μέγιστη ταχύτητα 177 χλμ./ώρα.

Ο φορτιστής του αυτοκινήτου είναι 3,5 kW και μπορεί να φορτίσει πλήρως την μπαταρία σε περίπου τέσσερις ώρες, με την αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία να αγγίζει τα 69 χιλιόμετρα. Φυσικά υπάρχει η ανάκτηση ενέργειας μέσω της πέδησης που προσφέρει κάποια χιλιόμετρα έξτρα, αλλά και η δυνατότητα τοποθέτησης ηλιακών κυψελών στην οροφή, οι οποίες παράγουν ενέργεια.

Καμία σύγκριση…

Στην παρουσίαση που έγινε επί ελληνικού εδάφους οι άνθρωποι της Toyota φρόντισαν να είναι διαθέσιμες όλες οι γενιές του Prius προκειμένου να έχουμε την μοναδική ευκαιρία για μια απευθείας… σύγκριση. Στην πράξη αυτή δεν υπάρχει, αφού από την πρώτη γενιά μέχρι σήμερα έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι… της εξέλιξης, με την πιο πρόσφατη όλων να ξεχωρίζει ξεκάθαρα από τις άλλες. Ακόμα και από την αμέσως προηγούμενη τέταρτη.

Δεν είναι μόνο η αισθητική που το κάνει πιο δυναμικό, αλλά και εν γένει το στήσιμο, η ποιότητα με την οποία πατάει, χωρίς να μένει μόνο στην άνεση, την οποία έτσι και αλλιώς προσφέρει αφειδώς. Πατάει σε μεγάλους τροχούς 19 ιντσών στάνταρ, (20 προαιρετικά) με ελαστικά στενά 195, που δίνουν προτεραιότητα στην οικονομία καυσίμου, παρά στην απόλυτη πρόσφυση.

Δεν του λείπει ούτε αυτή τηρουμένων των αναλογιών, αφού το Prius Plug-in Hybrid πατάει θετικά, αντέχει την πίεση και στρίβει όπως κανένα άλλο Prius μέχρι τώρα. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, με το τιμόνι να στερείται από την αίσθηση που, υπό μία έννοια επιτάσσει η μεγάλη δύναμη του μοντέλου, αλλά να κάνει αποτελεσματικά το έργο του. Τα φρένα είναι επίσης δυνατά και με καλή αίσθηση, συμπληρώνοντας το νέο προφίλ του μοντέλου.

Δεν θα κάνει σπορ κατασκευές να κοκκινίσουν, αλλά θα κινηθεί σβέλτα με αξιώσεις, χάρη και στη δύναμη του συνόλου. Είναι αναμφίβολα το πιο απολαυστικό Prius μέχρι τώρα και ένα ευχάριστο συνολικά αυτοκίνητο, με υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης και ήσυχη καμπίνα που μόνο ο ήχος του κινητήρα σε συνθήκες πλήρους επιτάχυνση είναι ικανός να διαταράξει. Η πρώτη επαφή με το μοντέλο είναι αναμφίβολα θετική και αναμένουμε εναγωνίως την έλευση του στην Ελλάδα αργότερα μέσα στο χρόνο για να έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη επαφή μαζί του μέσα από μια πλήρη δοκιμή.

Η τιμή δεν ανακοινώθηκε κατά την παρουσίαση, με τους ανθρώπους της εισαγωγικής εταιρείας να υπόσχονται ότι θα είναι ανταγωνιστική, όπως εξάλλου είναι και των άλλων μοντέλων της γκάμας της Toyota.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!