Οδηγούμε το DS 9 E-Tense

Αποτελεί η ναυαρχίδα της DS Automobiles έναν υπολογίσιμο ανταγωνιστή των BMW 5 και Audi A6; Καθόμαστε πίσω από το τιμόνι για να διαπιστώσουμε αν ισχύει

Οδηγούμε το DS 9 E-Tense

Αποτελεί η ναυαρχίδα της DS Automobiles έναν υπολογίσιμο ανταγωνιστή των BMW 5 και Audi A6; Καθόμαστε πίσω από το τιμόνι για να διαπιστώσουμε αν ισχύει

Η πορεία της DS προς τους premium ανταγωνιστές της συνεχίζεται με την άφιξη του DS 9, του κορυφαίου μοντέλου στην γκάμα της. Αν η κοινή χρήση πλατφόρμας αποδίδει για τις Audi και BMW, τότε αποδίδει και για την DS. Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί την μακρύτερη εκδοχή της EMP2 του Ομίλου Stellantis, με αποτέλεσμα να φθάνει σε μήκος τα 4,93 μέτρα και σε μεταξόνιο τα 2,9 μέτρα. Και στις δύο περιπτώσεις, το μήκος πλησιάζει αυτό της BMW Σειράς 5.

To plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης αποτελείται από τον τετρακύλινδρο 1.6 turbo βενζίνης και ηλεκτρικό μοτέρ 110 ίππων, το οποίο παίρνει ενέργεια από μπαταρία 11,9 kWh. Προς το παρόν το DS 9 διατίθεται και σε συμβατική βενζινοκίνητη έκδοση αντίστοιχης ισχύος (225 ίππων), ενώ το 2022 θα ακολουθήσει η τετρακίνητη plug-in hybrid παραλλαγή, με τετρακίνηση και 300 ίππους.

Μέσω των εκθέσεων της που θυμίζουν μπουτίκ, η DS Automobiles υπόσχεται μία διαφορετική εμπειρία αγοράς. Το μοντέλο ιδιοκτησίας έχει σχεδιαστεί ώστε να «αφαιρεί τα σημεία που κάνει τους πελάτες premium αυτοκινήτων να δυσανασχετούν», σύμφωνα με τον επικεφαλής της DS στην Μ. Βρετανία, Jules Tilstone.

Η πολυτέλεια στα… γαλλικά

Όσον αφορά το αυτοκίνητο και την κατασκευή του, χρησιμοποιούνται όροι όπως «δεξιοτεχνία» και «ευγενή υλικά». Όντως, ανοίγοντας την πόρτα μέσω της αναδυόμενης χειρολαβής βρίσκεσαι μπροστά σε μία καμπίνα με στιλ και όμορφες επενδύσεις. Το κορυφαίας έκδοσης αυτοκίνητο δοκιμής έφερε το εσωτερικό πακέτο Opera, αξίας 3.000 λιρών με δερμάτινες επενδύσεις. Το αποτέλεσμα είναι υπέροχο, αν και η τοποθέτηση ορισμένων διακοπτών είναι ενοχλητική – μας πήρε αρκετό χρόνο να βρούμε το κουμπί για τη ρύθμιση των εξωτερικών καθρεπτών, πίσω από το τιμόνι.

Το DS 9 εξοπλίζεται με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας της Stellantis. Φέρει οθόνη 12 ιντσών, όμως οι χάρτες του Apple CarPlay και του Android Auto εμφανίζονται μόνο στην μισή – περίπου – οθόνη. Το υπόλοιπο χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του κλιματισμού, με αρκετές κινήσεις να απαιτούνται για την αλλαγή της θερμοκρασίας. Θα προτιμούσαμε απλά έναν περιστροφικό διακόπτη.

Το μακρύ μεταξόνιο μεταφράζεται σε καλό «αέρα» για τα πόδια των πίσω επιβατών, οι οποίοι έχουν ικανοποιητικό χώρο πάνω από τα κεφάλια τους. Αν όμως κάθεσαι πίσω από έναν ψηλό οδηγό, ο χώρος για τα πόδια μπορεί να είναι οριακός. Το πορτμπαγκάζ έχει «γενναία» χωρητικότητα, αν και θα περιμέναμε περισσότερο όγκο στο μη υβριδικό μοντέλο.

Τα καλά νέα είναι ότι το DS 9 προσφέρει πραγματικά αίσθηση γαλλικής πολυτέλειας. Οι λεπτομέρειες είναι αυτές που κάνουν τη διαφορά, από το πώς περιστρέφονται τα φώτα LED όταν θέτεις σε λειτουργία τον κινητήρα, μέχρι τους ψηλά τοποθετημένους πίσω δείκτες φλας, που παραπέμπουν στην DS του 1955.

Όλα αρχίζουν να κυλούν ήρεμα

Μόλις πατήσεις το κουμπί εκκίνησης ένα σικάτο (αλλά άσχημο) ρολόι εμφανίζεται στο κέντρο του ταμπλό. Στο plug-in υβριδικό μοντέλο είναι μία από τις ελάχιστες ενδείξεις ότι το αυτοκίνητο είναι έτοιμο να ξεκινήσει. Και αυτό το κάνει επίσης αθόρυβα, με τη συμβολή και των τρίπλεξ πλευρικών παραθύρων.

Η DS ανακοινώνει ηλεκτρική αυτονομία 50 χλμ. και το DS 9 είναι στα καλύτερά του όταν κινείται ως ηλεκτρικό. Και αυτό διότι ο 1.6 βενζίνης δεν είναι ο πιο πολιτισμένος, ούτε το κιβώτιο το πιο ομαλό σε λειτουργία. Η ποιότητα κύλισης πάντως είναι. Η ανάρτηση DS Active Scan χρησιμοποιεί μία κάμερα για να παρακολουθεί το δρόμο και να ρυθμίζει ανάλογα την ανάρτηση σε μόλις 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Γενικά είναι άνετο, αν και γίνονται αισθητές έντονες ανωμαλίες του δρόμου ή μικρότερες αλλά συνεχείς.

Δεν είναι ένα αυτοκίνητο για να απολαμβάνεις την μία στροφή μετά την άλλη, με το σύστημα διεύθυνσης να υπολείπεται σε πληροφόρηση και ρύγχος που θα βγει εκτός τροχιάς αν επιχειρήσεις να στρίψεις πολύ γρήγορα. Αν πάντως οδηγείς χωρίς απότομα ξεσπάσματα, το DS 9 είναι ιδανικό.

To DS 9 κοστίζει λιγότερο από 50.000 λίρες (55.000 ευρώ στη Γαλλία), τιμή φθηνότερη από την αυτή της επίσης plug-in υβριδικής BMW 530e, η οποία είναι πιο γρήγορη και με καλύτερη αίσθηση στην οδήγηση.

Συμπέρασμα

Αν αναζητάς κάτι πέρα από τα συνηθισμένα στην πολυτελή κατηγορία, τότε το DS 9 αξίζει της προσοχής σου. Δεν είναι το καλύτερο αυτοκίνητο στην κατηγορία του, είναι όμως διαφορετικό και για αρκετούς ελκυστικό. Αν και υπάρχουν ενστάσεις για την ευχρηστία διάφορων συστημάτων, μας αρέσει η ποιότητα, η χαλαρότητα που εκπέμπει και η υπόσχεση της DS ότι θα φροντίζει τον πελάτη της. Το DS 9 έχει κάποιους «αστερίσκους», όμως αποτελεί ένα μεγάλο βήμα της γαλλικής μάρκας προς την αποδοχή στην premium κατηγορία.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!