Οδηγούμε τη Ferrari SP3 Daytona

Η Ferrari Daytona SP3 εφοδιάζεται με ένα V12 βενζινοκινητήρα, προσφέροντας εκρηκτικές επιδόσεις και εντυπωσιακή εμφάνιση, σε ένα άκρως αποκλειστικό πακέτο.

Οδηγούμε τη Ferrari SP3 Daytona

Η Ferrari Daytona SP3 εφοδιάζεται με ένα V12 βενζινοκινητήρα, προσφέροντας εκρηκτικές επιδόσεις και εντυπωσιακή εμφάνιση, σε ένα άκρως αποκλειστικό πακέτο.

Η Daytona SP3 είναι το πιο πρόσφατο μέλος της σειράς Icona της Ferrari, η ξεκίνησε με τις Monza SP1 και SP2, σε μονοθέσια ή διθέσια διάταξη, με ανοιχτό αμάξωμα, χωρίς παρμπρίζ, που είναι βασισμένες στην έκδοση παραγωγής της 812 Superfast και αντλούν έμπνευση από τα αγωνιστικά σπορ αυτοκίνητα της δεκαετίας του ’50.

Η γκάμα της σειράς Icona εστιάζει στην επιτυχημένη περίοδο του παρελθόντος της Ferrari, από όπου παίρνει έμπνευση και δημιουργεί νέα σχέδια, ακολουθώντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Πρόκειται για κορυφαίες εκτελέσεις, που στέκονται δίπλα στα hypercar της Ferrari, έχοντας φυσικά και ανάλογη τιμή.

Για τη δημιουργία της SP3, η Ferrari γύρισε πίσω στο χρόνο, στη δεκαετία του ’60, εκεί όπου τα γεμάτα καμπύλες αγωνιστικά, όπως, πιο συγκεκριμένα, η P4 του 1967, η οποία κέρδισε τις 24 Ώρες της Daytona κυριάρχησε, με το νέο σύγχρονο όνομα να είναι Daytona SP3.

Για την υλοποίηση αυτού του concept, η Ferrari πήρε το πλαίσιο από ανθρακονήματα της LaFerrari, του γνωστού hypercar της προηγούμενης 10ετίας, σε μια ανοιχτή εκδοχή «Aperta» και το επεξεργάστηκε έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες προδιαγραφές ασφάλειας.

Στη συνέχεια πήρα την απόλυτη εκδοχή του V12 κινητήρα -έναν ατμοσφαιρικό 6,5 λίτρων που χρησιμοποιείται στην 812 Competizione– και την εξέλιξε ακόμα περισσότερο, με ένα εντελώς νέο σύστημα εισαγωγής και εξαγωγής για να πάρει ακόμα 10 ίππους, φτάνοντας συνολικά στους 840 ίππους. Πρόκειται για τον ισχυρότερο σύνολο εσωτερικής καύσης που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε αυτοκίνητο «δρόμο» της Ferrari.

Το υπόλοιπο μέρος της Daytona αποτελείται από το πιο πρόσφατο διαθέσιμο υλικό της Ferrari, όπως τα διάφορα συστήματα του πλαισίου, το ηλεκτρονικό διαφορικό e-diff, τα κεραμικά φρένα και τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας στο εσωτερικό, αλλά και οι οθόνες του οδηγού που προέρχονται από την 296 GTB.

Ωστόσο, υπάρχουν κάποια στοιχεία που δείχνουν ότι η Ferrari κατέβαλλε προσπάθεια για να δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, όπως η εξέλιξη ειδικών ελαστικών Pirelli P Zero, για την SP3. Πάνω απ’ όλα, όμως, πρόκειται για την αίσθηση του στιλ του αυτοκινήτου, που πηγάζει από μια πραγματικά εντυπωσιακή εξωτερική σχεδίαση και ένα οικείο εσωτερικό και συνδυάζει έντονα θέματα της P4 με μια φουτουριστική ατμόσφαιρα. Στο δρόμο είναι απολύτως άγριο.

Για να μπεις πίσω από το τιμόνι απαιτείται κάποια προσπάθεια, αλλά μόλις βρεθείς εκεί η θέα προς τα έξω, μέσα από το θολωτό παρμπρίζ, είναι εντυπωσιακή. Κάθεσαι σε ένα μονοκόμματο κάθισμα τύπου αιώρας, που είναι ντυμένο σε μπλε χρώμα και τοποθετημένο πάνω κατευθείαν πάνω στο πλαίσιο, ενώ το προσκέφαλο προεξέχει, με το πάνελ της οροφής από ανθρακόνημα που βρίσκεται πιο πάνω να ξεχωρίζει, καθώς η Daytona SP3 είναι ένα roadster. Υπάρχει επίσης μια -προσωρινή- οροφή από ύφασμα που μπορεί να τοποθετηθεί σε περίπτωση βροχής, καθώς η οροφή δεν μπορεί να αποθηκευτεί στο αυτοκίνητο.

Η μεγάλη γοητεία της SP3, αναμφίβολα για τους λάτρεις της, είναι ο συνδυασμός του πανίσχυρου V12, με το πλαίσιο που έχει τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, ενώ δεν έχει κανενός είδους εξηλεκτρισμού. Αυτό την καθιστά μια πρόταση ιδανική για τους πιο παραδοσιακούς, σύμφωνα με τις προδιαγραφές της, αν και συνδυάζεται με ένα σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Ferrari.

Επίσης, έχει γίνει αρκετή δουλειά σε επίπεδο αεροδυναμικής, αν και η Ferrari επισημαίνει ότι η SP3 δεν έχει εξελιχθεί με γνώμονα τον απόλυτο χρόνο σε πίστα, εστιάζοντας περισσότερο στην απολαυστική οδήγηση στο δρόμο.

Οι επιδόσεις που προκύπτουν κόβουν την ανάσα. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σύμφωνα με τον κατασκευαστή σε 2,9 δευτερόλεπτα, ενώ αυτό που πραγματικά εντυπωσιάζει είναι η ισχύς της SP3 h η οποία είναι απίστευτη. Είναι πραγματικά πρόκληση να ξεπερνάς τις 5.000 σ.α.λ. ενώ κινείσαι στο δρόμο και αν ο κινητήρας φτάσει τις 9.000 σ.α.λ. τότε δεν τολμάς να πάρεις τα μάτια σου από τον ορίζοντα που πλησιάζει αστραπιαία πάνω σου, ούτε καν για να ρίξεις μια κλεφτή ματιά στα όργανα.

Ο όγκος και η ποιότητα του ήχου της εξάτμισης του V12 είναι εξαιρετικός και δεν ξεπερνιέται. Ωστόσο, σύντομα συνειδητοποιείς ότι το τιμόνι είναι απίστευτα ακριβές και υπέροχα ζυγισμένο με σαφή αίσθηση, προσφέροντας φοβερή αίσθηση για τη γωνία που έχουν οι εμπρός τροχοί. Είναι ένα τέρας, αλλά μαθαίνεις να το εμπιστεύεσαι, να αγγίζεις με… ευγένεια τα όριά του και να απολαμβάνεις την αίσθηση του πλαισίου που δουλεύει άψογα.

Κατά κάποιο τρόπο, αυτή η ανταμοιβή από τα δυναμικά χαρακτηριστικά της είναι μια μορφή μπόνους, επειδή για πολλούς η SP3 θα αγοραστεί ως ένα έργο τέχνης -ένα αυτοκίνητο που θα μείνει ακίνητο σε ένα πολύ ιδιαίτερο γκαράζ- μαζί με πολλά άλλα ανεκτίμητα κλασικά μοντέλα. Όσον αφορά την τιμή της, η SP3 στοίχιζε περίπου 2 εκατομμύρια ευρώ και λέμε στοίχιζε, γιατί πλέον δεν είναι διαθέσιμη, αφού έχουν πουληθεί όλα τα διαθέσιμα αυτοκίνητα, τα οποία από την άλλη μπορούσες να έχει πρόσβαση μόνο με πρόσκληση από την ίδια τη Ferrari. Σίγουρα είναι πολλά τα λεφτά, αλλά είναι και η SP3 είναι και ένα τρομερό αυτοκίνητο.

Συμπέρασμα

Το τρίτο στη σειρά μοντέλο της σειράς Icona της Ferrari, είναι μοναδικό -είναι η μόνη έκδοση με κινητήρα στο κέντρο μέχρι στιγμής- με την Daytona SP3 να ανταποκρίνεται στο όνομά της. Είναι καθαρό hypercar με ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα V12 χωρίς καμία υποβοήθηση. Οι επιδόσεις είναι εκρηκτικές, με το πλαίσιο και την οδική συμπεριφορά να ακολουθούν στο ίδιο υψηλό επίπεδο. Είναι ένα συναρπαστικό αυτοκίνητο που ξυπνάει το συναίσθημα αυτή η Daytona SP3, που αποτελεί «γιορτή» για τον V12 της ιταλικής μάρκας, ο οποίος σίγουρα θα μας λείψει πολύ όταν πια δεν θα υπάρχει.

Φωτογραφίες: Auto Express

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!