Οδηγούμε το νέο πρωτότυπο MINI Electric Convertible

Αυτό το μοναδικό στην κυριολεξία cabrio, μας δίνει μια γεύση από τη νέα, επερχόμενη γενιά του ΜΙΝΙ Electric.

Οδηγούμε το νέο πρωτότυπο MINI Electric Convertible

Αυτό το μοναδικό στην κυριολεξία cabrio, μας δίνει μια γεύση από τη νέα, επερχόμενη γενιά του ΜΙΝΙ Electric.

Οι κατασκευαστές συχνά παρουσιάζουν υπερβολικά πρωτότυπα αυτοκίνητα, τα οποία αποτελούν προεπισκόπηση αυτοκινήτων που δεν θα δουν ποτέ το φως της ημέρας. Μερικά από αυτά είναι πιο κοντά στην παραγωγή, ενώ άλλα όπως αυτό το MINI Electric Convertible, είναι όραμα του μέλλοντος, αλλά με στοιχεία από το παρόν.

Το υπάρχον MINI Electric είναι στην αγορά από το 2019 και προσφέρεται μόνο με 3θυρο hatchback αμάξωμα. Αλλά η βρετανική μάρκα έχει ήδη υποσχεθεί ότι το εντελώς νέο μοντέλο επόμενης γενιάς που αναμένεται μέσα στο 2023 θα διαθέτει μια έκδοση Cabrio, μέχρι τα μέσα της δεκαετίας. Άρα, αυτό έχει σχεδιαστεί για να μας δώσει μια πρώτη γεύση, για το τι πρόκειται να έρθει.

Ενώ μπορεί να δείχνει με ένα κανονικό, βενζινοκίνητο MINI Cabrio, το πλαίσιο είναι πιο κοντά σε αυτό που χρησιμοποιείται στο ηλεκτρικό hatchback. Το αμάξωμα αυτού του αυτοκινήτου, όπως μας είπαν, έχει ήδη την απαιτούμενη ενίσχυση ώστε να μην επηρεάζεται αρνητικά η οδική του συμπεριφορά από την έλλειψη της σταθερής οροφής. Επίσης, ο χώρος για τη μπαταρία έχει προβλεφθεί.

Τα βασικά στοιχεία έχουν περάσει εδώ, όλα και αμετάβλητα. Αυτό σημαίνει ότι το συγκεκριμένο πρωτότυπο διαθέτει την ίδια μπαταρία 32,6 kWh (289 kWh ωφέλιμη) και έναν πανομοιότυπο, με αυτός της τρέχουσας έκδοσης hatchback, ηλεκτρικό κινητήρα 184 ίππων. Η αυτονομία επίσης είναι περίπου ίδια με της έκδοσης με τη «σκληρή οροφή», στα 225 χιλιόμετρα, ενώ η φόρτιση από 10% έως 80% γίνεται σε λιγότερο από 30 λεπτά της ώρας, με ισχύ 50 kW.

Η οροφή είναι ηλεκτρική και ίδια με αυτή της βενζινοκίνητης έκδοσης και ανοίγει ή κλείνει εν κινήσει σε 18 δευτερόλεπτα με ταχύτητες έως και 30 χλμ./ώρα. Οπτικά, αυτό το μοναδικό MINI ξεχωρίζει μόνο τις διακριτικές πράσινες λεπτομέρειες και τους τροχούς που έχουν πάρει την έμπνευση σχεδιαστικά από πρίζα, καθώς και το όχι και τόσο διακριτικό σήμα στις πόρτες και στον πίσω προφυλακτήρα που λέει «This toy is electric».

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το ηλεκτρικό MINI ζυγίζει περίπου 140 κιλά περισσότερα από το αντίστοιχο Cooper S, αλλά με το περισσότερο βάρος τοποθετημένο κάτω από το πάτωμα, το αυτοκίνητο παραμένει εξαιρετικά «ζυγισμένο» και δεν επηρεάζεται η οδική του συμπεριφορά. Σίγουρα η αίσθηση που σου δίνει στην οδήγηση είναι διαφορετική, αλλά όσον αφορά την πρόσφυση, τον έλεγχο του αυτοκινήτου και την πληροφόρηση που λαμβάνεις από το τιμόνι, αποδεικνύει ότι είναι ένα κανονικό MINI, μέσα και έξω.

Το επιπλέον βάρος επηρεάζει τις επιδόσεις, αφού το ανοιχτό ηλεκτρικό MINI δεν είναι τόσο γρήγορο όσο το κλειστό, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονται σε 7,7 δευτερόλεπτα, δηλαδή ένα δευτερόλεπτο πιο αργά, αλλά χωρίς όμως να το νιώθεις πιο αργό. Με την άμεσα διαθέσιμη ροπή, το ανοιχτό αμάξωμα φαίνεται πάντα σε εγρήγορση και έτοιμο για δράση.

Η μεγαλύτερη διαφορά ανάμεσα σε αυτό το ειδικά σχεδιασμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο και το συμβατικό βενζινοκίνητο είναι ο ήχος ή καλύτερα η έλλειψή του. Αυτό ήταν το μόνο που νιώσαμε έντονα στη δοκιμή μας ακολουθώντας το υπερτροφοδοτούμενο MINI John Cooper Works στους λόφους πάνω από τη Λισαβόνα. Δεν είναι ότι σου λείπει ο ήχος -δεν διασκεδάσαμε λιγότερο- αλλά σε σχέση με τον χαρακτηριστικό ήχο του 4κύλινδρου κινητήρα της μάρκας, ο ήχος του ηλεκτρικού ακούγεται λίγο… επίπεδος.

Αλλά όμως αν σκεφτείς για ποιο λόγο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί αυτό το αυτοκίνητο -αν κατασκευαζόταν- αυτό αμέσως φαίνεται λιγότερο σημαντικό. Είναι ένα αυτοκίνητο πόλης σχεδιασμένο να προσφέρει διασκέδαση. Είναι ένα αυτοκίνητο που θα απολαύσεις με την οροφή ανοιχτή, για μικρές διαδρομές, σε περιοχές που η μικρή μπαταρία και η περιορισμένη σχετικά αυτονομία δεν θεωρούνται μεγάλο πλεονέκτημα.

Τα αφεντικά της MINI επιμένουν ότι πρόκειται για ένα στην κυριολεξία μοναδικό αυτοκίνητο, αν και δεν απέκλεισαν το γεγονός να εξετάσουν το ενδιαφέρον του κοινού και αν αυτό είναι μεγάλο να προχωρήσουν στην παραγωγή του, δίπλα στο ηλεκτρικό hatchback και παράλληλα με αυτό στο εργοστάσιο της Οξφόρδης, για όσο καιρό το Electric Hatchback παραμένει στην παραγωγή.

Συμπέρασμα

Με τους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων να επικεντρώνονται σε μοντέλα μεγάλης παραγωγής, τα Cabrio και τα σπορ αυτοκίνητα παραγκωνίζονται. Αλλά ακόμα και ως ένα μοναδικό αυτοκίνητο, το Electric Convertible μας ενθουσιάζει εν αναμονή αυτών που θα έρθουν. Οι συγκινήσεις που προσφέρουν τα μαλλιά που ανεμίζουν, συνοδεύονται από τυπική οδική συμπεριφορά MNI, αλλά και τις μηδενικές εκπομπές ρύπων. Όταν το μελλοντικό αμιγώς ηλεκτρικό MINI Cabrio θα παρουσιαστεί, θα είναι μια πολύ ευχάριστη και ενδιαφέρουσα εμπειρία οδήγησης και ιδιοκτησίας με βάση αυτό που ζήσαμε στην πρώτη μικρή δοκιμή του πρωτότυπου μοντέλου.

Φωτογραφίες: MINI

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!