Οδηγούμε το νέο Nissan Juke Hybrid

Η Nissan εξηλεκτρίζει το Juke με ένα υβριδικό σύστημα, καθιστώντας το μικρό crossover της, το πιο ελκυστικό μοντέλο της γκάμας της.

Οδηγούμε το νέο Nissan Juke Hybrid

Η Nissan εξηλεκτρίζει το Juke με ένα υβριδικό σύστημα, καθιστώντας το μικρό crossover της, το πιο ελκυστικό μοντέλο της γκάμας της.

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η Nissan είναι κάτι σαν πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση, καθώς με το ηλεκτρικό Leaf προηγήθηκε των ανταγωνιστών της. Ωστόσο, όταν πρόκειται για υβριδικά οχήματα, η ιαπωνική μάρκα επέδειξε μια μικρή υστέρηση στον εξηλεκτρισμό των πιο δημοφιλών μοντέλων της. Αλλά, το 2022 είναι η χρονιά που αυτό αλλάζει. Σύντομα θα λανσαριστεί το Qashqai e-Power, αλλά πριν από αυτό η Nissan παρουσιάζει το Juke Hybrid.

Τα βασικά στοιχεία της έκδοσης είναι η αύξηση της ισχύος κατά 25%, σε σχέση με το απλό βενζινοκίνητο Juke, αλλά και η βελτίωση της κατανάλωσης κατά 20%. Αυτό σημαίνει ότι αποδίδει 94 ίππους από το θερμικό 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων και 49 ίππους από τον ηλεκτρικό, ο οποίος είναι τοποθετημένος μέσα σε ένα έξυπνο κιβώτιο ταχυτήτων που διαχειρίζεται και τις δυο πηγές ενέργειας και στέλνει τη μετάδοση στους εμπρός τροχούς.

Αυτό το σύνολο είναι παρόμοιο με εκείνο που χρησιμοποιείται από το υβριδικό Renault Captur E-Tech, αλλά η Nissan ανακοινώνει ότι ενώ η γεννήτρια – μίζα και το κιβώτιο είναι ίδια με αυτά του Renault, ο βενζινοκινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας, καθώς και οι ρυθμίσεις είναι διαφορετικές, ειδικά προσαρμοσμένες στο Juke. Επίσης, υπάρχει και η λειτουργία e-Pedal για βελτιωμένη ανάκτηση ενέργειας μέσω της πέδησης και υγρόψυκτο σύστημα για σχετικά compact μπαταρία των 1,2 kWh. Η Renault δεν διαθέτει κανένα από αυτά.

Αν και η μπαταρία δεν είναι τόσο μεγάλη, το Juke εκκινεί πάντα σε ηλεκτρική λειτουργία και μπορεί να φτάσει έως και τα 55 χλμ./ώρα με αμιγώς ηλεκτρικά. Αρκεί να είσαι προσεκτικός με το δεξί πεντάλ, με ήπιες επιταχύνσεις και τότε μπορείς να κινηθείς χωρίς να καταναλώσεις σταγόνα καυσίμου.

Αν υπάρχει ανάγκη για πιο έντονη ο κινητήρας βενζίνης θα υποστηρίξει τον ηλεκτρικό, στέλνοντας κατευθείαν τη δύναμη στους εμπρός τροχούς. Λειτουργεί επίσης ως γεννήτρια για να κρατάει την μπαταρία γεμάτη, κάτι που σημαίνει ότι ο ηλεκτροκινητήρας συνεχίζει να αποδίδει τη μέγιστη ροπή του των 205 Nm.

Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 10,1 δλ., σημαντικά πιο γρήγορα από το Juke με τον κινητήρα βενζίνης, ενώ σύμφωνα με τα εργοστασιακά στοιχεία κατανάλωσης που είναι 5,0 λτ./100 χλμ. και των εκπομπών CO2 που είναι 114 γρ./χλμ., είναι και πιο αποδοτικό. Κατά τη διάρκεια της πρώτης οδηγικής επαφής μαζί του είδαμε εύκολα 7 λτ./100 χλμ.

Ωστόσο, αν ζητήσεις επιδόσεις, με έντονες επιταχύνσεις, ο 1.600άρης βενζινοκινητήρας διαταράσσει την εν γένει εκλεπτυσμένη λειτουργία του συνόλου. Φαίνεται ότι σε αυτό το Juke ταιριάζει περισσότερο ο ήπιος ρυθμός κίνησης, με τον ηλεκτρικό κινητήρα να προσφέρει το μεγαλύτερο μέρος της απόδοσης και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να λειτουργεί επικουρικά στις χαμηλότερες στροφές. Εξάλλου αυτός ο τρόπος κίνησης ταιριάζει και με τις ρυθμίσεις του πλαισίου, που αρέσκεται σε χαλαρότερους ρυθμούς.

Το τιμόνι έχει καλό βάρος και είναι γρήγορο, ενώ συνεργάζεται καλά με την ανάρτηση, χωρίς να παρουσιάζεται υποστροφή, αλλά αντίθετα να προσφέρει σωστή πληροφόρηση και έλεγχο. Δεν είναι όμως αυτό που λέμε «σπορ» και ούτε το πρόγραμμα «Sport» φαίνεται ικανό να αλλάξει αυτή την εικόνα.

Η ποιότητα κύλισης επίσης θα μπορούσε να είναι καλύτερη, αφού ακόμα και με τους τροχούς των 17 ιντσών της έκδοσης που οδηγήσαμε κατά τη δοκιμή (διατίθεται με τροχούς έως και 19 ιντσών) το Juke έδειχνε κάποιες φορές να μην διαχειρίζεται ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, αν και ο έλεγχος του αμαξώματος είναι καλός.

Στην πόλη το Juke φαίνεται να είναι στο περιβάλλον του. Μπορείς να κινηθείς ηλεκτρικά επιλέγοντας το αντίστοιχο πρόγραμμα, ενώ η λειτουργία e-Pedal βοηθάει ακόμα περισσότερο μέσα σε κατοικημένες περιοχές, αν και η επιπλέον ανάκτηση μέσω της πέδησης δεν πρόκειται να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο, αλλά επιβραδύνει το Juke πιο αποτελεσματικά και γεμίζει τη μπαταρία ενισχύοντας την αποδοτικότητα.

Η Nissan υποστηρίζει ότι το Juke Hybrid μπορεί να κινηθεί με το «one pedal για το 99% του χρόνου του» και δεν απαιτείται αρκετός χρόνος για να προσαρμοστεί στην επιπλέον ανάκτηση ενέργειας, προβλέποντας την κίνηση και ρυθμίζοντας το γκάζι για ομαλή κίνηση.

Το Juke Hybrid διακρίνεται και για μια σειρά αισθητικών αλλαγών. Πιο συγκεκριμένα έχει ανασχεδιασμένη μάσκα, με νέο πλέγμα και μια γυαλιστερή μαύρη λωρίδα, χαρακτηριστικό των εξηλεκτρισμένων μοντέλων της Nissan, ενώ υπάρχει και το νέο σήμα της ιαπωνικής μάρκας.

Τα σήματα Hybrid στα εμπρός φτερά και την πόρτα του χώρου αποσκευών μαρτυρούν τη νέα ταυτότητα του μοντέλου, ενώ ένα ενεργό κλαπέτο στη μάσκα μπορεί να κλείσει όταν δεν υπάρχει μεγάλη ανάγκη για ψύξη, συμβάλλοντας έτσι στην αποδοτικότητα, με μειωμένη αεροδυναμική αντίσταση.

Συνοδεύονται από μια ανασχεδιασμένη πίσω αεροτομή, ενώ υπάρχουν και κάποια επιπλέον βοηθήματα γύρω από τους εμπρός τροχούς, καθώς και ένα κάλυμμα στον πίσω άξονα που περιορίζει τη αναταράξεις από τη ροή αέρα κάτω από το αμάξωμα.

Η Nissan επίσης έχει αναβαθμίσει και το εσωτερικό του Juke Hybrid, με ένα νέα διάταξη στην οθόνη που δείχνει τα επίπεδο ισχύος που παρέχεται. Επίσης, υπάρχει και ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών που δείχνει τη ροή της ενέργειας και άλλες πληροφορίες σχετικές με το αυτοκίνητο.

Ωστόσο, το σύστημα πολυμέσων με την οθόνη 8 ιντσών υπολείπεται σε σχέση με τα καλύτερα του ανταγωνισμού, ειδικά όσον αφορά τα γραφικά, ακόμα και αν το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν υψηλού επιπέδου εξοπλισμού, έχοντας μεταξύ άλλων, δορυφορική πλοήγηση, Android Auto, Apple CarPlay, υπηρεσίες Nissan Connect και αναγνώριση φωνής.

Υπάρχει επίσης ένα σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί για το Juke Hybrid και ένα βελτιωμένο ηχοσύστημα Bose με ηχεία στα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων. Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες παραμένει σχετικά περιορισμένος, ενώ ο όγκος του χώρου αποσκευών, λόγω της μπαταρίας, μειώθηκε, από τα 422 λίτρα, στα 354 λίτρα.

Συμπέρασμα

Η προσθήκη της υβριδικής έκδοσης στη γκάμα του Juke καθιστά το ιαπωνικό crossover ακόμα πιο ελκυστικό, αν και πιο ακριβό από το απλό. Αναβαθμίστηκε σε επίπεδο τεχνολογίας, αλλά παραμένει πίσω όσον αφορά τους χώρους. Προσφέρει όμως ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά, με καλή ισορροπία ανάμεσα σε άνεση και τα δυναμικά χαρακτηριστικά, με το νέο σύνολο να προσφέρει εντυπωσιακή αποδοτικότητα και δυνατές επιδόσεις, άρα σίγουρα αυτή είναι η καλύτερη έκδοση του μοντέλου, μέχρι τώρα.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Απόδοση: Γιάννης Καλογερόπουλος

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!