Οδηγούμε την Bentley Bacalar

Ανακαλύπτουμε αν είναι τόσο ιδιαίτερη όσο υποδηλώνει η τιμή της

Οδηγούμε την Bentley Bacalar

Ανακαλύπτουμε αν είναι τόσο ιδιαίτερη όσο υποδηλώνει η τιμή της

Οι πωλήσεις της Bentley βρίσκονται σε άνοδο, χάρη στην έκρηξη των ταξινομήσεων των Continental GT, Flying Spur και Bentayga μετά την πανδημία. Η εικόνα θα συνεχιστεί όταν στη γκάμα προστεθούν τα νέα υβριδικά μοντέλα που θα την καταστήσουν ακόμη πιο ελκυστική.

Όμως, μία πετυχημένη γκάμα μοντέλων ευρείας παραγωγής έχει συγκεκριμένο… ταβάνι στη συνεισφορά στα κέρδη. Όταν δραστηριοποιείσαι στην πολυτελή κατηγορία θα πρέπει να προσφέρεις κάτι ακόμη πιο ξεχωριστό από τις υπόλοιπες προτάσεις σου, ώστε να διατηρήσεις το ενδιαφέρον των πελατών σου και το διαθέσιμο προς κατανάλωση εισόδημά τους στο δικό σου λογαριασμό, παρά σε αυτόν των αντιπάλων σου. Κάπου εδώ μπαίνει στο «παιχνίδι» ο βραχίονας αμαξωμάτων της Mulliner.

Υπάρχουν τρεις κατηγορίες. H Classic που επικεντρώνεται στην ανακατασκευή αυτοκινήτων πελατών της μάρκας και στη δημιουργία αυτοκινήτων που βασίζονται σε κλασσικά μοντέλων, όπως το πρόσφατο Blower project. Η Mulliner Collections θα βγάζει στην παραγωγή εκδόσεις περιορισμένου αριθμού, υπαρχόντων μοντέλων. Και τέλος το τμήμα αμαξωμάτων, το οποίο θα κατασκευάζει αποκλειστικά αυτοκίνητα σε πολύ μικρό αριθμό, όπως η Bacalar.

Βασιζόμενη στην Continental GTC με τον W12 κινητήρα, η Bacalar σχεδιάστηκε ως ένα αυτοκίνητο που θα παραχθεί σε μόλις 12 αντίτυπα. Κάτι που επιτρέπει στους σχεδιαστές της να εξερευνήσουν και να πειραματιστούν με νέα υλικά, λεπτομέρειες στο αμάξωμα και φιλοσοφία ντιζάιν που θα έμοιαζαν λίγο υπερβολικά για αυτοκίνητα παραγωγής.

Προς αυτή την κατεύθυνση, κάθε αμάξωμα της Bacalar είναι ξεχωριστό και κατασκευάζεται είτε από αλουμίνιο (όπως οι πόρτες) είτε – κυρίως – από ανθρακόνημα. Σε συνδυασμό με τον εξοπλισμό που χρειάζεται για την παραγωγή της, δικαιολογεί έως ένα βαθμό την τιμή που ξεπερνά το 1,5 εκατομμύριο ευρώ.

Η Bentley δεν θα έφθανε σε τέτοιο σημείο αν η Bacalar επρόκειτο να είναι one-off μοντέλο από την Mulliner… Εντέλει, χρησιμοποιούνται 750 νέα μέρη για την κατασκευή κάθε Bacalar, εκ των οποίων περισσότερα από 40 φτιάχνονται από ανθρακόνημα.

Ενώ το εξωτερικό ντιζάιν εντυπωσιάζει, το εσωτερικό αποτελεί μία απόλαυση λεπτομερειών, με ειδικά υλικά που χρησιμοποιούνται σε κάθε σημείο. Στην καμπίνα γίνεται χρήση ξύλου riverbed ηλικίας 5.000 ετών. Το φινίρισμα με ανοιχτούς πόρους είναι άξιο προσοχής, καθιστώντας όλες τις άλλες ξύλινες επενδύσεις να δείχνουν περιττές, όσον αφορά την ποιότητα και την αίσθηση που αφήνουν.

Το μαλλί αντικαθιστά το δέρμα στα καθίσματα, λεπτομέρειες από χρυσό και χαλκό υπάρχουν σε αρκετές επιφάνειες. Μέσα στο κέλυφος του αυστηρά διθέσιου cockpit της Bacalar, νιώθεις πολύ μακριά από τη ρουτίνα της καθημερινότητας.

Κάτω από το αμάξωμα της Bacalar βρίσκεται ο W12 της Continental GTC, σε βελτιωμένη έκδοση. Ο εγκέφαλος έχει επαναρυθμιστεί, αποδίδοντας επιπλέον 25 ίππους, φθάνοντας σε ισχύ τους 659 ίππους και σε ροπή τα 900 Nm. Το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη παραμένει ανέγγιχτο, η αερανάρτηση τριών θαλάμων έχει δεχτεί επεμβάσεις ώστε να ταιριάζει στην αλλαγή της κατανομής βάτους και της οριακής μείωσης βάρους κατά 30 κιλά. Ως αποτέλεσμα, η Bacalar αναμένεται να μειώνει το χρόνο επιτάχυνσης 0-100 χμ/ώρα της W12 Continental GTC (3,8 δευτερόλεπτα).

Στις τεχνικές αλλαγές περιλαμβάνονται η τοποθέτηση ανθρακονημάτινου μέρους εκεί όπου βρίσκονταν τα πίσω καθίσματα και ο μηχανισμός για τη λειτουργίας της οροφής. Ως αποτέλεσμα, όχι μόνο υπάρχει χώρος για τις αποσκευές, αλλά το πίσω μέρος της Bacalar παρουσιάζει μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία από την κλασσική GTC. Η Bentley τοποθέτησε επίσης το σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης, το οποίο κάνει πρεμιέρα στη νέα Continental GT Speed.

Bentley Bacalar

Η πίστα του Bedford δεν είναι ο αναμενόμενος προορισμός για ένα αυτοκίνητο όπως η Bacalar, όμως πρόκειται για ένα πανάκριβο «αυτοκίνητο μηδέν» εξέλιξης και η Bentley προτιμούσε να μην το εκθέσουμε στις δύσκολες συνθήκες ενός δημόσιου δρόμου. Όχι ότι η Mulliner έχει παραμελήσει την εξέλιξη του αυτοκινήτου. Έχει υποβληθεί σε όλες τις δοκιμασίες και προσομοιώσεις που περνά κάθε νέα Bentley, συμπεριλαμβανομένων άνω των 10.000 χλμ. δοκιμών στο δρόμο και τεστ σε κλιματικό θάλαμο όπου κλήθηκε να αντέξει θερμοκρασίες από -10 έως +80 βαθμούς Κελσίου και υγρασία 80%, αν και η Bacalar δεν έχει οροφή – ούτε καν ένα κάλυμμα για την προστασία του εσωτερικού της.

Η ενόχληση από τον αέρα όταν οδηγείς την Bacalar, αν υπάρχει κάτι πιο εκλεπτυσμένο από την GTC με ανοιχτή την οροφή της. Κάτι που καταδεικνύει ότι έγινε δουλειά από την Mulliner στην αεροδυναμική σήραγγα. Στην πίσω ευθεία του Bedford η σταθερότητα της Bacalar είναι εξαιρετική, ακόμη και σε διπλάσιες ταχύτητες από τα όριο στον αυτοκινητόδρομο.

Τα στάνταρ φρένα από χυτοσίδηρο τα καταφέρνουν μια χαρά με τις επιδόσεις και το βάρος (η Mulliner το περιόρισε κατά 30 κιλά από την άνω των 2,4 τόνων GTC), θα περιμέναμε όμως κεραμικά ως στάνταρ σε ένα αυτοκίνητο τέτοιας τιμής. Αυτό που δεν περιμέναμε είναι ένα τόσο μεγάλο και βαρύ αυτοκίνητο να είναι τόσο ευκίνητο.

Με τη βοήθεια της ενεργητικής τετραδιεύθυνσης, η Bacalar είναι πιο «αιχμηρή» και πιο ακριβής από την Continental GT στην οποία βασίζεται. Ως αποτέλεσμα σου δίνει μια καλύτερη αίσθηση, τα δυναμικά της χαρακτηριστικά σε συγχρονισμό και η ισορροπία της πιο φυσική και ενστικτώδης. Αν κάποιος από τους 12 ιδιοκτήτες βρεθεί με την Bacalar σε πιο ενδιαφέρουσα διαδρομή, θα νιώσει άνετα.

Η Bacalar δεν είναι απλά μία Bentley με άλλο «δέρμα», είναι μία απολύτως ξεχωριστή δημιουργία στους τομείς της σχεδίασης και της μηχανολογίας. Ακριβή όντως, όμως ακόμη και μετά από λίγα χιλιόμετρα θα αντιληφθείς την αξία κάθε ευρώ που έχει ξοδευτεί.

Συμπέρασμα

Ως εισαγωγή στη νέα εποχή αμαξωμάτων της Bentley μέσω της Mulliner, η Bacalar είναι η απόλυτη ενσάρκωση της δημοφιλούς Continental GTC και ένα εξαίρετο παράδειγμα του τι είναι ικανή να δημιουργήσει. Μπορεί να είναι πανάκριβη και σπάνια, όμως αντικατοπτρίζει τη δεξιοτεχνία στα καλύτερά της.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!