Οδηγούμε την εκρηκτική Ferrari 812 Competizione

Πηγαίνουμε στην πίστα με την Ferrari 812 Competizione, την άγρια έκδοση της 812 Superfast

Οδηγούμε την εκρηκτική Ferrari 812 Competizione

Πηγαίνουμε στην πίστα με την Ferrari 812 Competizione, την άγρια έκδοση της 812 Superfast

 

Ακόμα και η Ferrari δεν μένει ανεπηρέαστη από το κύμα της ηλεκτροκίνησης, ανακοινώνοντας ότι το 2025 θα κατασκευάσει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ωστόσο, μέχρι όλα τα αυτοκίνητα της εμβληματικής μάρκας να πρέπει να γίνουν ηλεκτρικά, θα δούμε κάποια ειδικά μοντέλα ως φόρο τιμής στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, που αναδεικνύουν τη γνώση της Ferrari, όταν πρόκειται για σπορ αυτοκίνητα με αμιγώς βενζινοκινητήρα.

Η 812 Competizione είναι ακριβώς αυτό, μια περιορισμένης παραγωγής, βελτιωμένη έκδοση της ήδη εξαιρετικής 812 Superfast. Είναι επίσης διαθέσιμη και ως ανοιχτή (Aperta) και στοιχίζει 522.400 ευρώ χωρίς τα έξτρα. Αλλά ακόμα και αν μπορείτε να την αποκτήσετε, είναι ήδη πολύ αργά. Έχουν πουληθεί όλες. Και σίγουρα θα θέλετε μία, επειδή οι προδιαγραφές της είναι… λαχταριστές. Ο V12 των 6,5 λίτρων της Ferrari έχει αναβαθμιστεί στους 830 ίππους και διαθέτει νέες μπιέλες και πιστόνια, ανασχεδιασμένο στοφαλοφόρο άξονα και νέα πολλαπλή εισαγωγής.

Το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη έχει νέα βαθμονόμηση, για 5% ταχύτερες αλλαγές και το ανεξάρτητο σύστημα διεύθυνσης στους πίσω τροχούς δημιούργησε την ανάγκη για μια εξελιγμένη έκδοση, με διαφορετικές ρυθμίσεις του αριστουργηματικού Side Slip Control της Ferrari. Το αυτοκίνητο ζυγίζει 38 κιλά λιγότερο από τη βασική 812 και οι αλλαγές στο αμάξωμα προσφέρουν περισσότερη αεροδυναμική άντωση.

Η Competizione επιβάλλεται και με την εμφάνισή της. Όταν στέκεσαι δίπλα της τρομάζεις λόγω του μεγέθους της, αλλά και της δύναμης που κρύβει κάτω από το εμπρός καπό της. Στο εσωτερικό το περιβάλλον είναι οικείο σε όσους έχουν οδηγήσει της 812 Superfast, με τις οθόνες πολλαπλών λειτουργιών και το στροφόμετρο, ωστόσο, ο επιλογέας ταχυτήτων είναι νέος. Οι επενδύσεις Alcantara φαίνεται να καλύπτουν σχεδόν κάθε επιφάνεια και όπου δεν το κάνουν θα βρείτε ανθρακονήματα που κάνουν ακόμα πιο σκληροπυρηνική την ατμόσφαιρα.

Όταν ο κινητήρας που σφύζει από ζωή ξεκινήσει τότε κυριαρχεί στο μυαλό σου. Αποκρίνεται άμεσα, από το ρελαντί και τραβάει δυνατά από εκεί, αλλά αν κρατήσετε το πόδι σας καρφωμένο στη μοκέτα, τότε η επιτάχυνση γίνεται πραγματικά άγρια. Ακόμα και έτσι, ο μεγάλος V12 κινητήρας έχει περισσότερα να δώσει, με τον ήχο να μετατρέπεται σε κραυγή και την ταχύτητα να αυξάνεται απίστευτα γρήγορα μέχρι που νιώθεις ότι θα εκραγεί. Αλλά δεν το κάνει και μόνο όταν η λυχνία ειδοποίησης για αλλαγή σχέσης αρχίζει να αναβοσβήνει στο πάνω μέρος του τιμονιού, εκεί στις 9.500 σ.α.λ. που είναι ο κόφτης, τότε αρπάζεις το δεξί paddle και επιλέγεις την επόμενη ταχύτητα.

Αν συνεχίσετε έτσι η Ferrari φτάνει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 2,9 δλ. Το να αφήσεις τον έλεγχο στην Competizione δεν είναι κάτι που πρέπει να κάνεις ελαφρά τη καρδία. Μόλις αρχίσεις να συνηθίζεις τις επιδόσεις της Competizione, τότε άλλα πράγματα είναι αυτά που έρχονται στο προσκήνιο.

Το τιμόνι είναι ελαφρύ και πολύ γρήγορο, αλλά αυτό δεν φαίνεται να κάνει το αυτοκίνητο καθόλου νευρικό και η πολύ καλή πρόσφυση που είναι διαθέσιμη γίνεται άμεσα αντιληπτή. Το εμπρός μέρος σημαδεύει το εσωτερικό της στροφής, αλλά δεν νιώθεις ότι το πίσω μέρος προσπαθεί να ανεξαρτητοποιηθεί, τουλάχιστον αυτό συμβαίνει μέχρι να βάλεις τη δύναμη κάτω λίγο πιο νωρίς και τότε τα πολύ καλά ελαστικά της Michelin θα αρχίσουν να γλιστρούν.

Αυτό δεν είναι τόσο τρομακτικό όσο μπορεί να ακούγεται, τουλάχιστον σε πιο λογικές ταχύτητες, επειδή η Competizione επικοινωνεί τόσο καλά με τον οδηγό σχετικά με το τι γίνεται στο δρόμο, με μεγάλο μέρος αυτής της φιλικότητας θα πρέπει να οφείλεται στο ανεξάρτητο σύστημα διεύθυνσης των πίσω τροχών, καθώς και στα εξαιρετικά ηλεκτρονικά συστήματα.

Τα φρένα επίσης έχουν τη δύναμη να συγκρατήσουν το αυτοκίνητο, άσχετα από το πόσο ισχυρό είναι. Ωστόσο, μετά από την έντονη κακομεταχείριση που δέχθηκαν στην πίστα, υπήρξε κάποια ένδειξη ότι άρχισαν να δυσκολεύονται.

Συμπέρασμα

Η 812 Competizione είναι φυσική δύναμη. Ο κινητήρας είναι πρωταγωνιστής, αλλά εδώ συνδυάζεται με μια φοβερή οδική συμπεριφορά, που κάνει αυτή την απόλυτη Ferrari εξαιρετικά απολαυστική στην οδήγηση και εκπληκτικά φιλική, δεδομένων των επιδόσεών της. Όσον αφορά τις ειδικές εκδόσεις της Ferrari, η Competizione είναι ένα υπέροχο δείγμα για να γιορτάσει τον εξαιρετικό V12.

Φωτογραφίες: Auto Express

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!