Οδηγούμε το Plug-in υβριδικό Lexus NX 450h+

Το νέο Lexus NX 450h+ είναι το πρώτο Plug-in υβριδικό μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας και υπόσχεται 65 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας

Οδηγούμε το Plug-in υβριδικό Lexus NX 450h+

Το νέο Lexus NX 450h+ είναι το πρώτο Plug-in υβριδικό μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας και υπόσχεται 65 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας

 

Η Lexus κινήθηκε με αργούς ρυθμούς στο πρώτο της μεσαίο SUV, το NX και δεν βιάστηκε να το αντικαταστήσει. Μετά από επτά χρόνια κυκλοφορίας στην αγορά, το NX επιτέλους αντικαθίσταται από το εντελώς νέο μοντέλο δεύτερης γενιάς, που βασίζεται στην πρόσφατη εκτέλεση της πλατφόρμας TNGA-K, την οποία δανείζεται από τη μαμά εταιρεία, την Toyota. Το νέο μοντέλο μεγάλωσε κατά, μόλις 20 χιλ. σε σύγκριση με τον προκάτοχό του και ενώ η σχεδίαση είναι διαφορετική, μοιάζει περισσότερο με μια εξέλιξη του NX, με πιο σφιχτές επιφάνειες και πιο έντονες πτυχώσεις, παρά με ένα εντελώς νέο σχεδιαστικά μοντέλο. Η μεγάλη εισαγωγή στη μάσκα και τα λεπτά φωτιστικά σώματα παραμένουν το σήμα κατατεθέν της εμφάνισής του.

Παρά τις ομοιότητες, 95% των υλικών του NX είναι νέα και σε αυτά περιλαμβάνονται ο κινητήρας του NX 450h+ που κάνει το NX το πρώτο Plug-in υβριδικό μοντέλο στη γκάμα της Lexus, χάρη στη χρήση της νέας πλατφόρμας. Ωστόσο, η Lexus κάθε άλλο από άσχετη με τα υβριδικά σύνολα είναι, αφού είναι πρωτοπόρος στα μοντέλα με κινητήρες βενζίνης-ηλεκτρικούς εδώ και δεκαετίες. Ως αποτέλεσμα η ιαπωνική μάρκα υιοθέτησε τον 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης των 2,5 λίτρων 185 ίππων και τον συνδυάζουν με μια μπαταρία 18,1 kWh και δύο ηλεκτρικά μοτέρ, που αποδίδουν 183 ίππους στον εμπρός άξονα και 55 στον πίσω, με τη συνολική συνδυαστική ισχύ να φτάνει τους 305 ίππους.

Με τετρακίνηση, χάρη στον πίσω ηλεκτρικό κινητήρα, αρκούν μόλις 6,3 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, ωστόσο, τα μοντέλα PHEV εστιάζουν περισσότερο στην αποδοτικότητα, παρά στις επιδόσεις. Η Lexus υποστηρίζει ότι το NX 450h+ μπορεί να κινηθεί για 65 χιλιόμετρα με μηδενικούς ρύπους, με ταχύτητα έως 135 χλμ./ώρα. Ο φορτιστής 6,6 kW που συνοδεύει το αυτοκίνητο μπορεί να γεμίσει τη μπαταρία σε δύο ώρες και 45 λεπτά, με χρήση οικιακού wallbox.

Σε συνδυασμό οι δύο κινητήρες προσφέρουν ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση 0,9 λτ./100 χλμ. (με δεδομένο ότι έχετε τις μπαταρίες φορτισμένες) και εκπομπές CO2 μόλις 20 γρ./χλμ. Στην ηλεκτρική λειτουργία το NX είναι πραγματικά ήσυχο και άνετο, με έντονη επιτάχυνση και για σχετικά μεγάλο διάστημα χωρίς την εμπλοκή του θερμικού κινητήρα.

Όταν θα συμβεί αυτό, το 450h+ το κάνει αρκετά γρήγορα, με ένα μικρό «κραδασμό», αλλά το κιβώτιο σε κάθε περίπτωση, από την ηλεκτρική λειτουργία σε αυτή της βενζίνης και αντίστροφα είναι εξαιρετικά ομαλό. Ακόμα και με τους μεγαλύτερους τροχούς η ποιότητα κύλισης επίσης είναι σχετικά άνετη.

Ωστόσο, το εσωτερικό της νέας γενιάς είναι αγνώριστο, με πιο κομψή και εκλεπτυσμένη εμφάνιση και βελτιώσεις σε τομείς που παραδοσιακά ήταν τα αδύναμα σημεία της Lexus, όπως το σύστημα πολυμέσων. Η βασική έκδοση του NX 450h+ περιλαμβάνει οθόνη 9,8 ιντσών, με τις εκδόσεις F Sport και την Takumi να διαθέτουν οθόνη αφής 14 ιντσών και ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών.

Εδώ έχουν αφαιρέσει το όχι και τόσο αποτελεσματικό pad για τον έλεγχο του συστήματος, ενώ το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης, οι υπηρεσίες διασύνδεσης, με ασύρματο Apple CarPlay, ενσύρματο Android Auto, είναι διαθέσιμα στο βασικό εξοπλισμό στις δύο ανώτερες εκδόσεις. Όλες οι Plug-in υβριδικές εκδόσεις διαθέτουν μεταξύ άλλων, επαγωγική φόρτιση, κάμερα οπισθοπορείας, διζωνικό κλιματισμό, θερμαινόμενα καθίσματα, φώτα LED και εκκίνηση χωρίς κλειδί.

Η νέα πλατφόρμα λειτούργησε ευεργετικά και όσον αφορά του εσωτερικούς διαθέσιμους χώρους, καθώς το νέο NX είναι λιγότερο στενό από τον προκάτοχό του, ενώ ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι 545 λίτρα με τα καθίσματα επάνω και φτάνει τα 1.436 λίτρα όταν αναδιπλωθούν. Αυτή η τιμή είναι κοινή για όλες τις εκδόσεις, τόσο τις υβριδικές όσο και τις Plug-in.

Συμπέρασμα

Το εντελώς νέο Lexus NX στην Plug-in υβριδική του μορφή προσθέτει προηγμένη τεχνολογία και βελτιωμένο σύστημα πολυμέσων στη συνταγή του premium ιαπωνικού μεσαίου SUV. Τα υλικά και η ποιότητα κατασκευής παραμένουν εξαιρετικά, ενώ το NX έγινε επίσης ένα αρκετά πρακτικό αυτοκίνητο. Είναι και πιο ακριβό επίσης, αλλά τώρα προσφέρει πιο πολλά από ποτέ, ειδικά αν θέλεις κάτι εναλλακτικό των καθιερωμένων Γερμανών κατασκευαστών.

Φωτογραφίες: Auto Εxpress

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!