Το Ford Puma δεν χρειάζεται συστάσεις, καθώς είναι – δικαίως – ένα από τα πιο λατρεμένα B-SUV της ελληνικής αγοράς. Γεγονός που καθιστά την αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του, που ακούει στο προσωνύμιο Gen-E, άμεσα αναγνωρίσιμη. Οι διαφορές στην εμφάνιση άλλωστε, είναι τόσες όσες χρειάζεται για να καταλάβεις ότι, αυτό το Puma είναι Puma, αλλά κάπως διαφορετικό.
Το ότι μοιάζει βέβαια με το υβριδικό μοντέλο, μόνο ως θετικό εκλαμβάνεται. Ο δυναμισμός που εκπέμπει το μυώδες, γεμάτο τολμηρές καμπύλες σχήμα του B-SUV δηλώνει βροντερά παρών και στο νέο μοντέλο, με την κλειστή μάσκα εμπρός που εμπνέεται από τη Mustang Mach-E και το λευκό λογότυπο πίσω, να είναι τα βασικά στοιχεία που δηλώνουν την ηλεκτρική φύση του Gen-E.
Οι πιο παρατηρητικοί θα «τσεκάρουν» ακόμη τη μεγαλύτερη αεροτομή και τις ανασχεδιασμένες ζάντες (17’’ ή 18’’) που συμβάλλουν σε καλύτερη αεροδυναμική – συνεπώς και αυτονομία.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Προσεγμένη εικόνα, αναβαθμισμένη πρακτικότητα
Λίγες αλλαγές με ουσία έχουν γίνει και στο εσωτερικό. Ο επιλογέας κίνησης για παράδειγμα έχει μετακομίσει στην κολόνα του τιμονιού, απελευθερώνοντας επιπλέον χώρο για βολικές θήκες στην κονσόλα. Το τιμόνι από την άλλη είναι κάπως… ιδιαίτερο, λόγω του μεγάλου μεγέθους του και το σχεδόν παραλληλόγραμμο σχήμα του.
Τα υλικά είναι προσεγμένα για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ πρωταγωνιστές είναι βέβαια οι δύο μεγάλες οθόνες: μία 12,8’’ για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία αφής 12’’ στο κέντρο του ταμπλό για το infotainment SYNC 4 της Ford.
Το τελευταίο συνοδεύεται από ασύρματη σύνδεση κινητού μέσω Android Auto και Apple CarPlay, φωνητικό έλεγχο, ασύρματο modem 5G, πλοήγηση (δωρεάν συνδρομή για 1 χρόνο), ψηφιακό ραδιόφωνο και δυνατότητα ενημερώσεων ΟΤΑ (over-the-air).
Ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός, εκτός των παραπάνω περιλαμβάνει ακόμη ατμοσφαιρικό φωτισμό πολλαπλών χρωμάτων, ασύρματη φόρτιση smartphone, αυτόματο κλιματισμό και διχρωμία στο ταμπλό και τις πόρτες που αναβαθμίζει τον διάκοσμο της καμπίνας.
Η πλουσιότερη έκδοση Premium προσθέτει σε αυτά ημιδερμάτινη επένδυση στα καθίσματα, ηχοσύστημα B&O με 10 ηχεία (575W), ηλεκτρικά ανοιγόμενο πορτμπαγκάζ, keyless entry και εμπρός προβολείς Matrix LED. Προαιρετικά διατίθεται μεταξύ άλλων και πανοραμική ηλιοροφή.
Περνώντας στο πίσω κάθισμα, τα πράγματα δεν είναι το ίδιο εξαιρετικά. Αν κάθονται παιδιά, όλα είναι μια χαρά. Οι ενήλικες από την άλλη, αναγκάζονται να λυγίσουν παραπάνω από το κανονικό τα πόδια τους, καθώς το έδρανο βρίσκεται πολύ κοντά στο δάπεδο, ενώ το κεφάλι έρχεται πολύ κοντά στο πλάι της οροφής. Ο χώρος πάντως για τα γόνατα είναι αρκετός, ενώ στα θετικά για έναν τρίτο επιβάτη πίσω συγκαταλέγεται και το σχεδόν επίπεδο πάτωμα.
Πιο πίσω, η εικόνα είναι ειδυλλιακή! Θυμάστε το MegaBox του υβριδικού Puma; Ξεχάστε το. Εδώ έχουμε το GigaBox! Η απουσία εξάτμισης έχει αυξήσει τον όγκο του τετράγωνου, στεγανοποιημένου χώρου (με τάπα αποστράγγισης) κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ στα 145 λίτρα (από 68)! Εκεί, για όσους δεν το γνωρίζουν, μπορείς π.χ. να βάλεις λερωμένα αντικείμενα, να πλύνεις το σκυλάκι σου μετά τη βόλτα στην παραλία ή να το γεμίσεις με πάγο για να δημιουργήσεις ένα ψυγείο στην εξοχή.
Συνολικά, μαζί με το GigaBox, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 523 λίτρα, τιμή κορυφαία για την κατηγορία (1.283 λίτρα με αναδιπλωμένο πίσω κάθισμα). Σε αυτά, προσθέστε ακόμη την έξυπνη εταζέρα που ανοίγει μαζί με το πορτμπαγκάζ και τον χώρο των επιπλέον 43 λίτρων κάτω από το εμπρός καπό (σωστά, frunk λέγεται αυτό), και έχετε την πλήρη εικόνα του εξαιρετικά πρακτικού Puma Gen-E.
Απόλυτα ομοιογενές, πολύ αποδοτικό κι ευχάριστο
Το ηλεκτρικό Puma έρχεται με μία μόνο επιλογή ισχύος, μπαταρίας και μετάδοσης. Κι όμως, είναι σαν να έκατσαν οι καλύτεροι μηχανικοί της Ford και αφού δοκίμασαν κάθε δυνατό συνδυασμό να κατέληξαν στο ιδανικό πακέτο.
Κάτι που αντιλαμβάνεσαι από το αποτέλεσμα και όχι από τις προδιαγραφές. Μόνο οδηγώντας καταλαβαίνεις πως οι 168 ίπποι που φτάνουν στους εμπρός τροχούς είναι όσοι ακριβώς χρειάζεσαι για να ξεκινάς γρήγορα στις διασταυρώσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8’’) και να κινείσαι ήρεμα στην πόλη ή σβέλτα στον αυτοκινητόδρομο (μέχρι τα 160 χλμ./ώρα), κάνοντας ταχύτατα και με ασφάλεια προσπεράσεις στο επαρχιακό δίκτυο.
Ή ότι η μπαταρία των 54 kWh (43,4 kWh η ωφέλιμη χωρητικότητα) είναι υπέρ αρκετή για να προσφέρει την επιτεύξιμη και επαρκή αυτονομία των 376 χλμ. κατά μέσο όρο (523 χλμ. στην πόλη) – χάρη στην εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση ενέργειας των μόλις 13,1 kWh/100 χλμ..
Παράλληλα, η δυνατότητα της μπαταρίας να φορτίζει με ισχύ έως 100 kW (DC) της επιτρέπει να «κερδίζει» αυτονομία έως και 135 χλμ. για κάθε 10 λεπτά φόρτισης, ή να φτάνει από το 10% στο 80% σε 23’.
Μιλάμε ουσιαστικά για ένα απόλυτα ομοιογενές B-SUV. Δεν νιώθεις ούτε στιγμή πως λείπει ή περισσεύει κάτι σε ότι αφορά την δύναμη και την αποδοτικότητα. Αίσθηση πληρότητας σε όλα τα επίπεδα, χάρη και στο πολύ καλοστημένο πλαίσιο – για Ford μιλάμε άλλωστε, δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς…
Το κλειδί γι’ αυτό δεν είναι μόνο η έτσι κι αλλιώς εξαιρετική βάση, αλλά και το γεγονός πως οι παραπάνω επιλογές των μηχανικών του μπλε οβάλ έχουν συγκρατήσει το βάρος στα 1.488 κιλά, μόλις 120 κιλά παραπάνω από το αυτόματο υβριδικό των 125 ίππων! Εξάλλου, η τοποθέτηση της μπαταρίας στο δάπεδο του οχήματος εξασφαλίζει χαμηλό κέντρο βάρους που συμβάλλει στην εξαιρετική οδική συμπεριφορά του ηλεκτρικού Puma.
Συνολικά, η αίσθηση που αποκομίσαμε οδηγώντας το Gen-E από την Αράχωβα στο Γαλαξίδι, είναι εκείνη ενός άνετου, ασφαλέστατου και ευχάριστου B-SUV. Η ανάρτηση δείχνει ένα κλικ πιο μαλακή συγκριτικά με το υβριδικό αδερφάκι του αλλά οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές παραμένουν λογικές. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και καλή πληροφόρηση και η ανάρτηση διαχειρίζεται με μαεστρία τις εντολές του οδηγού και τις απαιτήσεις των οδικών συνθηκών.
Στην εμπειρία υποτίθεται πως συμβάλλει η επιλογή τεχνητού ήχου που παραπέμπει σε συμβατικό σπορ βενζινοκινητήρα, αλλά η αλήθεια είναι πως προτιμήσαμε την ησυχία και την ηρεμία που διακρίνει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ακόμη και στη δυναμική οδήγηση. Από την άλλη, εκτιμήσαμε δεόντως τη λειτουργία one pedal drive που επιτρέπει την επιτάχυνση και επιβράδυνση μόνο με το γκάζι.
Στα θετικά και το πληρέστατο πακέτο τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει στάνταρ:
- κάμερα οπισθοπορείας,
- υποβοήθηση έναντι σύγκρουσης (Pre-Collision Assist) και αυτόματο φρενάρισμα μετά από σύγκρουση (Post Impact Braking),
- υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (Lane Keeping Aid),
- Cruise control.
- αναγνώριση οδικών σημάτων,
- αναγνώριση κόπωσης οδηγού.
Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης τα επιλέξιμα (4) προφίλ οδήγησης.
Από 29.906 ευρώ
Το Ford Puma Gen-E είναι διαθέσιμο σε νέα, χαμηλότερη τιμή που ξεκινά από 29.906 ευρώ, χωρίς όφελος από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Αυτό χάρη στην εισαγωγική εταιρεία που πριμοδοτεί την απόκτηση του ηλεκτρικού S-UV με όφελος 6.500 €.
Το Gen-E προσφέρεται επίσης με δελεαστικά χρηματοδοτικά προγράμματα της Ford Finance, με χαμηλό επιτόκιο 3,99% (πλέον εισφοράς 0,6%), ελάχιστη προκαταβολή από 5.982 €, αποπληρωμή σε έως 84 μήνες και μηνιαία δόση που μπορεί να διαμορφωθεί στα 250 €. Στο ίδιο ύψος μπορεί να κυμανθεί και το μηνιαίο μίσθωμα για όσους εξυπηρετούνται καλύτερα μέσω leasing.
Βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά Ford Puma Gen-E
Ωφέλιμη χωρητικότητα μπαταρίας NMC | 43 kWh |
Μέγιστη αυτονομία (Αστικός Κύκλος WLTP) | Style: 523 km, Premium: 506 χλμ. |
Μέγιστη αυτονομία (Μικτός Κύκλος WLTP) | Style: 376 km, Premium: 364 χλμ. |
Μέγιστη ισχύ φόρτισης DC | 100 kW |
Μέγιστος ρυθμός φόρτισης DC | 121-135 χλμ./10′ |
Μέγιστος χρόνος φόρτισης DC (10%-80%) | 23 λεπτά |
Κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας (Μικτός Κύκλος) | Style: 13,1 kWh/100 χλμ.
Premium: 13,7 kWh/100 χλμ. |
Μέγιστη ισχύς ηλεκτροκινητήρα (ίπποι/kW) | 168/123,5 |
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) | 290 |
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα | 8,0” |
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 160 |
Μήκος αμαξώματος | 4.214 χιλιοστά |
Πλάτος αμαξώματος (με καθρέπτες) | 1.930 χιλιοστά |
Ύψος αμαξώματος | 1.555 χιλιοστά |
Μεταξόνιο | 2.588 χιλιοστά |
Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος | 157 χιλιοστά |
Πίσω χώρος αποσκευών (5θέσια διαμόρφωση μέχρι την εταζέρα) | 523 λίτρα (περιλαμβάνει GigaBox χωρητικότητας 145 λίτρα) |
Πίσω χώρος αποσκευών (5θέσια διαμόρφωση μέχρι την οροφή) | 574 λίτρα(περιλαμβάνει GigaBox χωρητικότητας 145 λίτρα) |
Πίσω χώρος αποσκευών (2θέσια διαμόρφωση μέχρι την οροφή) | 1.283 λίτρα |
Eμπρός χώρος αποσκευών (frunk) | 43 λίτρα |
Ford Puma Gen-E Style
Βασικά χαρακτηριστικά εξοπλισμού
Εξωτερική εμφάνιση
- Νέες ζάντες ελαφρού κράματος 17″
- Εξωτερικοί καθρέφτες ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι με ενσωματωμένα φλας
- Προβολείς πλήρως LED με χαρακτηριστικά φώτα ημέρας LED
- Αυτόματη αλλαγή μεγάλης σκάλας προβολέων
- Πίσω αεροτομή
- Φώτα LED πίσω
- Φιμέ κρύσταλλα
Εσωτερικά χαρακτηριστικά
- Εσωτερικός ατμοσφαιρικός κρυφός φωτισμός LED πολλαπλών χρωμάτων
- Ασύρματη φόρτιση φορητών συσκευών
- Ηλεκτρικό χειρόφρενο
- Ηλεκτρικός επιλογέας ταχυτήτων
- Gigabox: Καινοτόμος χώρος αποσκευών με ρυθμιζόμενο δάπεδο χώρου αποσκευών
- One-pedal Drive (Λειτουργία οδήγησης με ένα πεντάλ)
- Frunk: Εμπρός χώρος αποθήκευσης
- Νέα αρχιτεκτονική κεντρικής κονσόλας
- Συρόμενο υποβραχιόνιο με αποθηκευτικό χώρο
- Τριφασικό καλώδιο φόρτισης Mode 3 Type 2
- Τιμόνι με δερμάτινη επένδυση
- Αυτόματο ηλεκτρονικό σύστημα κλιματισμού
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Κάθισμα οδηγού & συνοδηγού χειροκίνητα ρυθμιζόμενο με 4 ρυθμίσεις και ρύθμιση στήριξης της μέσης
- Υφασμάτινη επένδυση καθισμάτων με γκρι ραφή
- Υποβοήθηση έναντι σύγκρουσης (Pre-Collision Assist) και αυτόματο φρενάρισμα μετά από σύγκρουση (Post Impact Braking)
- Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (Lane Keeping Aid)
- Cruise control – Σύστημα σταθερής ταχύτητας
- Ενσωματωμένο modem (5G)
- Επιλέξιμα προφίλ οδήγησης
- Σύστημα αναγνώρισης οδικών σημάτων
- Ειδοποίηση παραβίασης απαγορευτικού σήματος
- Σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού
- Υποβοήθηση οικονομικής οδήγησης (EcoCoach)
- Κιτ επισκευής ελαστικών
- Σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί (Ford start button)
- Αισθητήρες απόστασης στάθμευσης πίσω
- Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής, φωτοχρωματικός εσωτερικός καθρέφτης
- Ηχομονωτικό παρμπρίζ από λαμιναρισμένο (ακουστικό) κρύσταλλο
Ήχος & Συνδεσιμότητα
- Λειτουργικό σύστημα Sync 4 με οθόνη αφής 12″ με δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων και λειτουργία πλοήγησης.
- Συνδεδεμένη Πλοήγηση: 1 Χρόνος δωρεάν συνδρομή
- Ασύρματη σύνδεση Apple Car Play & Android Auto
- Πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12.8″, Ψηφιακό ραδιόφωνο (6 ηχεία), 2 θύρες USB
Puma Gen-E Premium
Βασικά χαρακτηριστικά εξοπλισμού (επιπλέον της Style):
- Ζάντες αλουμινίου 18″
- Ημιδερμάτινη επένδυση καθισμάτων Sensico
- Μαρσπιέ αλουμινίου με το λογότυπο του Puma
- B&O ηχοσύστημα με 10 ηχεία (απόδοσης 575W)
- Ηλεκτρική πίσω πόρτα αποσκευών
- Κατευθυντικοί προβολείς Matrix LED με αντιθαμβωτική λειτουργία (Glare Free)
- Ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέφτες με το φωτισμό που προβάλουν το λογότυπο του Puma στο έδαφος
- Σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί (Keyless Entry)