Το νέο Audi A6 Avant παρουσιάστηκε επίσημα στο Πόρτο της Πορτογαλίας και, ως καλεσμένοι της ελληνικής αντιπροσωπείας, είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το πολυτελές μοντέλο στους δρόμους (εντός και εκτός) της πόλης υπό βροχερές συνθήκες. Η εμπειρία οδήγησης ανέδειξε τις εξαιρετικές δυνατότητες του οχήματος, το οποίο συνδυάζει άνεση, δυναμική συμπεριφορά και προηγμένη τεχνολογία.
Σχεδίαση και Αεροδυναμική
Το Audi A6 Avant φέρει την χαρακτηριστική μάσκα Singleframe που εκτείνεται μέχρι το κάτω άκρο του προφυλακτήρα, ενώ τα στενά φωτιστικά σώματα ολοκληρώνουν το επιθετικό εμπρός τμήμα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο σχεδιασμός των εμπρός και πίσω φωτιστικών σωμάτων εστιάζει στην ψηφιοποίηση, επιτρέποντας στους οδηγούς να προσαρμόσουν την εμφάνιση του A6 Avant σύμφωνα με τις προσωπικές τους προτιμήσεις. Με συνολικά 7 ψηφιακές φωτεινές υπογραφές στο εμπρός και πίσω μέρος – αρκετές από τις οποίες λειτουργούν δυναμικά, με επιμέρους τμήματα να φωτίζονται και να σβήνουν έξυπνα – το νέο A6 Avant προσφέρει εκτεταμένες δυνατότητες εξατομίκευσης.
- Ηλεκτρικό SUV από 23.900 €, με χαμηλό επιτόκιο 4,9% & 8ετή εγγύηση
- Audi: Επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με όφελος έως 18.000 €
- OMODA & JAECOO: Όφελος έως 3.500 ευρώ για προ-παραγγελίες
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
Οι άνθρωποι της Audi έδωσαν μεγάλη βαρύτητα και στην αεροδυναμική αντίσταση του νέου A6 Avant, φτάνοντας τον συντελεστή οπισθέλκουσας στο 0,25 Cd – τον καλύτερο που έχει επιτύχει ποτέ η Audi σε αυτή την κατηγορία.
Οι καθαρές γραμμές και οι έντονες επιφάνειες δημιουργούν μια σπορ και κομψή εμφάνιση. Το μακρύ καπό και ο κοντός μπροστινός πρόβολος προσδίδουν στο όχημα δυναμικές αναλογίες, ενώ η χαρακτηριστική γραμμή των πίσω παραθύρων τονίζει την ταυτότητα της σειράς Avant.
Στο πίσω μέρος, η εικόνα έχει αλλάξει χάρη στις αισθητικές επεμβάσεις που έγιναν στα φωτιστικά σώματα (προαιρετικά 198 OLED τμήματα η κάθε πλευρά) και την ενιαία φωτεινή λωρίδα που τονίζει το πλάτος του οχήματος. Η ανίχνευση εγγύτητας και το «communication light» της τεχνολογίας ψηφιακών OLED 2.0 αποτελούν βασικά στοιχεία για την περαιτέρω αύξηση της ασφάλειας στον δρόμο μέσω του φωτισμού. Για παράδειγμα, οι άλλοι οδηγοί λαμβάνουν προειδοποίηση εάν υπάρχει ατύχημα ή βλάβη πιο μπροστά.
Σε κρίσιμες συνθήκες οδήγησης ή κυκλοφορίας, το «communication light» στα ψηφιακά OLED πίσω φώτα προβάλλει μια ειδική φωτεινή υπογραφή: εκτός από το κανονικό γραφικό των πίσω φώτων, 8 τρίγωνα σε όλο το πίσω μέρος λειτουργούν ως προειδοποίηση για τους οδηγούς που ακολουθούν.
Όσο αφορά στις ζάντες, η Audi προσφέρει μια ευρεία επιλογή, από 18 έως 21 ίντσες, για το A6 Avant. Στην έκδοση S line, οι ζάντες 19 ιντσών είναι στάνταρ. Δύο από τις πέντε επιλογές στις 20 ίντσες και όλες οι ζάντες 21 ιντσών προέρχονται από την Audi Sport.
Εσωτερικό και Άνεση
Με συνολικό μήκος 4,99 μέτρα, το Audi A6 Avant είναι 60 χιλιοστά μακρύτερο από το προηγούμενο μοντέλο. Το μεταξόνιο των 2.927 χιλιοστών προσφέρει μεγαλύτερη άνεση στις μακρινές διαδρομές και συμβάλλει στην ευρυχωρία της καμπίνας. Το A6 Avant έχει πλάτος λίγο κάτω από 1,88 μέτρα.
Το εσωτερικό του A6 Avant χαρακτηρίζεται από μινιμαλιστικό σχεδιασμό και υψηλής ποιότητας υλικά. Η οριζόντια αρχιτεκτονική δημιουργεί έναν ευρύχωρο και φιλόξενο χώρο, με τις λειτουργίες να είναι οργανωμένες με τρόπο που εστιάζουν στον οδηγό.
Η νέα πανοραμική γυάλινη οροφή με ρυθμιζόμενα τμήματα ενισχύει περαιτέρω την αίσθηση ευρυχωρίας. Καλύπτει σχεδόν ολόκληρο το εμπρός και πίσω μέρος του εσωτερικού και επιτρέπει την είσοδο φυσικού φωτός ή, αντίστοιχα, την πλήρη σκίαση. Αποτελείται από 9 επιμέρους τμήματα που δημιουργούν διάφορα μοτίβα και μπορούν να ενεργοποιηθούν ή να απενεργοποιηθούν για πλήρη προστασία από το έντονο φως. Η λειτουργία της «ψηφιακής κουρτίνας» πραγματοποιείται μέσω ενός πλήκτρου στο πάνελ της οροφής.
Τα καθίσματα, το Softwrap, οι επενδύσεις των θυρών και τα μπράτσα διατίθενται προαιρετικά επενδεδυμένα με βιώσιμα υλικά όπως το ύφασμα Kaskade και το μικροΐνες Dinamica, τα οποία παράγονται κυρίως από ανακυκλωμένο πολυεστέρα. Ενδιαφέρον έχει το υφασμάτινο κάλυμμα Kaskade που θυμίζει φυσικά υλικά όπως το μαλλί, δεν βάφεται και περιέχει ανακυκλωμένα υλικά όπως απόβλητα από παραγωγή κλωστοϋφαντουργίας.
Ο χώρος αποσκευών του νέου A6 Avant έχει χωρητικότητα από 503 λίτρα, ανάλογα με την επιλογή κινητήρα, τιμή λίγο πιο χαμηλή σε σχέση με τον ανταγωνισμό, αλλά χάρη στο πλάτος του, που ανέρχεται στα 1,05 μέτρα, δύο μεγάλες βαλίτσες μπορούν να τοποθετηθούν δίπλα-δίπλα με ευκολία. Στάνταρ είναι τα πίσω αναδιπλούμενα καθίσματα σε διάταξη 40:20:40. Όταν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωθούν πλήρως, η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών αυξάνεται έως και 1.534 λίτρα.
Ψηφιακό “σκηνικό”
Η ψηφιακή εικόνα του cockpit είναι γνώριμη από τα τελευταία μοντέλα της φίρμας. Το A6 Avant φέρει εκτός των δύο οθονών – πίνακα οργάνων 11,9 ιντσών και κεντρική οθόνη 14,5 ιντσών– και μία επιπλέον για τον συνοδηγό, 10,9 ιντσών.
Είναι ξεκάθαρο ότι η Audi έχει σχεδιάσει την καμπίνα με γνώμονα τον άνθρωπο και συγκεκριμένα τον οδηγό, γι’αυτό και οι δύο οθόνες είναι στραμμένες προς την πλευρά του. Η τρίτη οθόνη επιτρέπει στον συνοδηγό να πλοηγηθεί στο διαδίκτυο, να κάνει streaming βίντεο και να βοηθά στην πλοήγηση ή την αναζήτηση σταθμών καυσίμων. Χάρη στη λειτουργία δυναμικού απορρήτου, περιεχόμενο που θα μπορούσε να αποσπάσει την προσοχή, όπως βίντεο, δεν είναι ορατό από τη θέση του οδηγού κατά την οδήγηση. Αν η οθόνη δεν χρησιμοποιείται ή δεν ανιχνευθεί επιβάτης, εμφανίζεται μια ψηφιακή εικόνα φόντου.
Προαιρετικά υπάρχει και το διαμορφώνισμο head-up display, το οποίο μάλιστα για πρώτη φορά δίνει τη δυνατότητα να ελέγχετε κάποιες λειτουργίες του οχήματος και του infotainment από αυτό.
Κινητήρες και υβριδική τεχνολογία MHEV Plus
Το νέο Audi A6 Avant εξοπλίζεται με δύο βενζινοκινητήρες και έναν πετρελαιοκινητήρα, εκ των οποίων οι δύο εφοδιάζονται με το νέο σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας MHEV Plus.
Πιο συγκεκριμένα, κάτω από το καπό συναντάμε τον 2λιτρο TFSI 204 ίππων και 340 Nm ροπής, καθώς και τον 2λιτρο diesel TDI των 204 ίππων και 400 Nm ροπής. Στην δεύτερη περίπτωση υπάρχει αφενός σύστημα MHEV Plus αλλά και δυνατότητα επιλογής με μπροστινή κίνηση ή με τετρακίνηση quattro. Τέλος, στην κορυφή του μοντέλου (προς το παρόν) βρίσκεται η επιλογή του 3λιτρου TFSI V6 των 367 ίππων και 550 Nm ροπής με MHEV Plus και στάνταρ το σύστημα quattro.
Αναφορικά με το σύστημα MHEV Plus αποτελείται από μια μπαταρία 48V χωρητικότητας 1,7 kWh, έναν εναλλάκτη εκκίνησης με ιμάντα και γεννήτρια συστήματος μετάδοσης κίνησης. Στην πράξη όμως τι ακριβώς πετυχαίνει;
Το MHEV Plus μπορεί και κινεί μερικώς ηλεκτρικά το αυτοκίνητο. Δηλαδή για να παρκάρει, να κινηθεί με χαμηλές ταχύτητες κλπ., χρησιμοποιεί την ηλεκτρική ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στη μικρή μπαταρία. Παράλληλα, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης “εκμεταλλεύεται” την επιπλέον ισχύ του ηλεκτρικού συστήματος που φτάνει τα 18 kW. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει επιπλέον ροπή 230 Nm και ισχύς 24 ίππων. Φυσικά, όπως τα περισσότερα υβριδικά συστήματα, γίνεται ανάκτηση ενέργειας με την επιβράδυνση και το φρενάρισμα. Στην περίπτωση της Audi, η ανάκτηση φτάνει έως και τα 25 kW.
Αναφορικά με τις επιδόσεις, η “μικρή” βενζινοκίνητη έκδοση ολοκληρώνει τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3”, ενώ η τετρακίνητη έκδοση του TDI σημειώνει καλύτερη επιτάχυνση και συγκεκριμένα 7 δευτερόλεπτα. Μόλις 4,7” χρειάζεται για να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση το 3λιτρο A6 Avant quattro. Δηλαδή πόση θα είναι η επιτάχυνση του RS6 όταν κυκλοφορήσει;
Ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης
Η Audi έχει καταφέρει να ισορροπήσει την σπορ συμπεριφορά στον δρόμο και την προεδρική άνεση, χάρη στην προσαρμοζόμενη αερανάρτηση και το σύστημα ενεργής τετραδιεύθυνσης. Στους στενούς δρόμους του Πόρτο, το A6 Avant έδειξε εξαιρετική ευελιξία, ενώ σε υψηλότερες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο παρέμεινε σταθερό και σίγουρο.
Η δυνατότητα επιλογής μεταξύ διαφορετικών ρυθμίσεων μέσω του Audi drive select επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόσει την οδήγηση στις προτιμήσεις του, είτε επιθυμεί μια πιο δυναμική εμπειρία είτε περισσότερη άνεση.
Πώς λειτουργεί η αερανάρτηση;
Καταρχάς μπορεί να λειτουργήσει αυτόνομα και να ρυθμίζει το ύψος του αμαξώματος για την καλύτερη απόδοση του αυτοκινήτου, αλλά και την άνεση των επιβατών. Ωστόσο, χαμηλώνει κατά 20 χλστ. σε normal, comfort, efficiency, balanced, ενώ μειώνει ακόμα 10 χλστ. το ύψος στο dynamic mode.
Επιπλέον, όταν κινείστε με υψηλές ταχύτητες, τότε αυτόματα το αυτοκίνητο μειώνει το ύψος για να βελτιώσει την αεροδυναμική. Το Lift Mode παραμένει ενεργό εώς και τα 85 χλμ./ωρα και ανυψώνει το αυτοκίνητο κατά 20 χλστ. για να αντιμετωπίσει με μεγαλύτερη ευκολία δύσκολες συνθήκες, όπως το χιόνι ή οι εκτός δρόμου διαδρομές.
View this post on Instagram
Οδηγώντας στους βρεμένους δρόμους του Πόρτο
Οδηγώντας το νέο Audi A6 Avant στους δρόμους του Πόρτο υπό βροχή, η σταθερότητα και η πρόσφυση του οχήματος ήταν αξιοσημείωτες. Αρχικά κυκλοφορήσαμε με το 2.0 TDI των 204 ίππων με το σύστημα quattro της Audi, που εξασφάλισε εξαιρετική πρόσφυση σε βρεγμένες επιφάνειες, ενώ η αερανάρτηση απορρόφησε αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, προσφέροντας μια ομαλή και άνετη διαδρομή.
Το τιμόνι ήταν κοφτερό και γεμάτο πληροφόρηση, ακόμα και στις δύσκολες καιρικές συνθήκες που αντιμετωπίσαμε. Παραμείναμε νομοταγείς στα όρια των δρόμων της πόλης, ωστόσο το A6 Avant έδειχνε ότι μπορούσε να διαχειριστεί ακόμα περισσότερη ισχύ, χάρη στην εξελιγμένη πλατφόρμα PPC. Φαίνεται ότι η εξέλιξη της εν λόγω πλατφόρμας (από τη γνώριμη MLB Evo) βοήθησε την προσθήκη του συστήματος MHEV Plus, αναβαθμίζοντας παράλληλα την στιβαρότητα και σταθερότητα του μοντέλου. Τα 400 Nm ροπής που ήταν διαθέσιμα με κάθε βαθύ πάτημα του γκαζιού ήταν αρκετά για να κινήσουν σβέλτα το αμάξωμα των 2 και κάτι τόνων (ανάλογα την έκδοση).
Φυσικά αυτές οι συνθήκες ήταν “βούτυρο στο ψωμί” για την τετρακίνηση quattro, ώστε να αποδείξει πόσο ικανό είναι το σύστημα σε βρεγμένο οδόστρωμα. Ακόμα και στις άγαρμπες συμπεριφορές μας, το σύνολο των συστημάτων ασφαλείας επανέφερε σε τάξη την κατάσταση. Σαν να σε… χαϊδεύει απαλά στην πλάτη και να σου ψιθυρίζει “εγώ είμαι εδώ για σένα…”.
Από την άλλη, η 2λιτρη TFSI έκδοση των 204 ίππων και 340 Nm ροπής έδειχνε ότι κάτι της λείπει. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων προσπαθούσε να σερβίρει όλες τις δυνατότητες του μηχανικού συνόλου, αλλά η απόδοση του κινητήρα είναι οριακή για αυτής της κατηγορίας αυτοκίνητο. Ήταν πάντως ευχάριστο στον δρόμο και πολύ αθόρυβο στη λειτουργία του. Μάλιστα, σύμφωνα με την εταιρεία, η ηχομόνωση του οχήματος έχει βελτιωθεί κατά 30% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.
Τα παράθυρα έχουν ενισχυμένη στεγανοποίηση και μαζί με τις βελτιστοποιημένες μονώσεις στις πόρτες εξασφαλίζουν πιο ήσυχο εσωτερικό, βελτιώνοντας την άνεση των επιβατών. Επιπλέον, προαιρετικά υπάρχει το ακουστικό κρύσταλλο τόσο για τα πίσω όσο και για τα μπροστινά πλαϊνά παράθυρα. Δεν μας έλειψε καθόλου η αερανάρτηση ή το quattro γιατί το αυτοκίνητο παρέμεινε κι έτσι σταθερό στον δρόμο και απόλυτα άνετο για όλους τους επιβάτες.
Η κατανάλωση – σύμφωνα με το εργοστάσιο – για τον 2λιτρο TFSI κυμαίνεται από 7,1 λτ. έως 8 λτ., ενώ εμείς στην βόλτα που κάναμε στα προάστια του Πόρτο αγγίξαμε τα 9 λτ..
Τελικά, το νέο Audi A6 Avant συνδυάζει με επιτυχία την κομψότητα, την τεχνολογία και την αποδοτικότητα, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία των πολυτελών station wagon. Η εμπειρία οδήγησης στους δρόμους του Πόρτο ανέδειξε τις αρετές του οχήματος, καθιστώντας το μια εξαιρετική επιλογή για όσους αναζητούν ένα premium και πρακτικό αυτοκίνητο με δυναμική συμπεριφορά, προηγμένες τεχνολογίες και υψηλό επίπεδο άνεσης. Κρίμα που δεν θα εισαχθεί στην ελληνική αγορά, αφού στη χώρα μας θα δούμε αποκλειστικά την sedan έκδοση. Από την άλλη, εάν ενδιαφέρεστε για station wagon, υπάρχει διαθέσιμο προς παραγγελία το νέο Audi A5 Avant, το οποίο υιοθετεί όλη την πρακτικότητα και premium αύρα από τον μεγαλύτερο “αδερφό” του.