Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Citroen C3 Aircross

Νέα γενιά Citroen C3 Aircross είναι ήδη προ των πυλών και πεταγόμαστε μέχρι την Βαρκελώνη για μια πρώτη γνωριμία μαζί της.

Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Citroen C3 Aircross

Νέα γενιά Citroen C3 Aircross είναι ήδη προ των πυλών και πεταγόμαστε μέχρι την Βαρκελώνη για μια πρώτη γνωριμία μαζί της.

Citroen C3 Aircross: Το C3 Aircross είναι η απόδειξη πως η Citroen ξέρει να διαβάζει τα σημάδια της αγοράς. Διέβλεψε νωρίς πως η κατηγορία των SUV θα γνωρίσει μεγάλη άνθιση, καταπίνοντας στην κυριολεξία αυτή των πολυμορφικών και κλέβοντας ολοένα και περισσότερους αγοραστές από τα σουπερμίνι και τα μικρομεσαία.

Κάπως έτσι, μια και πιάσαμε τα ιστορικά, το MPV C3 Picasso παρέδωσε τη σκυτάλη στην δημοφιλέστερη μόδα των SUV και δη του C3 Aircross και έκτοτε η Citroen έδειξε να είναι καλά καταρτισμένη στον πυρήνα μιας γενικότερης κατηγορίας που ενσωματώνει το γνωστό δημοφιλές παρακλάδι των SUV/Crossover.

Με το C5 Aircross στο άνω άκρο της και μια έξυπνη τοποθέτηση του νέου C3, με supermini ρόλο μεν αλλά στην αυλόπορτα της B-SUV κατηγορίας, δείχνει ότι έχει πιάσει τον παλμό της αγοράς, βασιζόμενη εύστοχα άλλωστε στη λογική της μάρκας, που εμπνέεται από την εποχή.

Citroen C3 Aircross (17)

Για το εντελώς νέο C3 Aircross, που σηματοδοτεί την δεύτερη γενιά του, τα δεδομένα αλλάζουν όχι όμως για την κατηγορία που ανήκει γιατί παραμένει στα B-SUV, αλλά για αυτά που προσφέρει.

Ένα BSUV με CSUV δεδομένα

Και για του λόγου το αληθές το ολοκαίνουργιο Citroen C3 Aircross του 2025 άνοιξε νέους δρόμους ως το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας Β-SUV που προσφέρεται ως επταθέσιο οικογενειακό SUV. Αν σε ένα C5 Aircross απολαμβάνεις πολυμορφική ευρυχωρία σε SUV εκτέλεση, σε ένα επίκαιρο C3 Aircross βρίσκεσαι ανάμεσα σε δυο υποθετικούς, αλλά και πραγματικούς κόσμους.Citroen C3 Aircross (34)

Περιπέτεια και ευρυχωρία σερβίρει οπτικά και ουσιαστικά το ολοκαίνουργιο Citroen C3 Aircross δεύτερης γενιάς που ανήκει στα Β-SUV και πατάει σε δεδομένα C-SUV. Είναι ουσιαστικά μια ελαφρώς μεγαλύτερη, υπερυψωμένη έκδοση του βασικού C3 supermini. Βασίζεται σε μια επιμήκυνση της Stellantis Smart Car πλατφόρμας, που πατάει και το νέο C3, πράγμα που σημαίνει ότι το C3 Aircross δεύτερης γενιάς θα είναι διαθέσιμο σε έκδοση βενζίνης, υβριδική ή αμιγώς ηλεκτρική.

Σημαίνει επίσης ότι εδώ υπάρχει συγγένεια με αυτοκίνητα όπως το νέο Fiat Grande Panda ως τυπικός αντίπαλος του C3 και το αναγεννημένο Opel Frontera, ως άμεσος ενδοοικογενειακός του αντίπαλος.

Η εμφάνιση και οι διαστάσεις του νέου C3 Aircross έχουν αλλάξει. Με μήκος 4,39μ. και πλάτος 1,79μ., το αμάξωμα δείχνει πιο μυώδες και τα SUV γονίδια προκύπτουν και από το ύψος των 1,66μ. αλλά και από τα 200χλστ.απόστασης από το έδαφος για καλύτερη προστασία του πατώματος.

Mε θηριώδες μεταξόνιο για B-SUV που φτάνει τα 2,67μ. η 5θέσια έκδοση προσφέρει τον καλύτερο χώρο για τους πίσω επιβάτες στην κατηγορία της, ενώ για την Citroen μία ολοκαίνουργια 7θέσια έκδοση της δίνει το μοναδικό προνόμιο για την κλάση να απευθύνεται και σε πολύτεκνες οικογένειες.

Citroen C3 Aircross (36)

Σχεδιαστικά, υιοθετεί αρκετά στοιχεία από το Citroen Oli, όπως το «φουσκωμένο» μπροστινό μέρος με την εμπρός γρίλια να ενσωματώνει το νέο λογότυπο (υιοθετήθηκε πρόσφατα από τα ë-C3 και C3), καθώς και το φαρδύτερο στήσιμο σε σχέση με το κανονικό C3. Η σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων ενσωματώνει τη νέα φωτιστική υπογραφή τριών σημείων, ενώ θα μπορούσαμε κάλλιστα να το πούμε και ένα baby C5 Aircross, μια και υιοθετεί τις αναλογίες του(και όχι τις λεπτομέρειες), σε μικρότερη κλίμακα.

Η προχωρημένη εξατομίκευση, οι διχρωμίες, τα άβαφα φρύδια στους θόλους των τροχών και οι ογκώδεις προφυλακτήρες, με μια ψευδαίσθηση ποδιάς αλουμίνιου, προσθέτουν στη στιβαρή εκτός δρόμου αισθητική.

Citroen C3 Aircross (38)

Η μοντέρνα, ευρύχωρη και άρτια εξοπλισμένη καμπίνα, φιλοσοφίας Citroen C-Zen Lounge δείχνει στην καλύτερή της φάση, καθώς διαθέτει νέα υλικά και χρώματα που φροντίζουν για μια ποιοτική και μοντέρνα εικόνα στο σύνολο.

Δεσπόζουσα θέση κατέχει η οθόνη infotainment 10,25 ιντσών, η οποία έχει μια ελαφριά κλίση στην πλευρά του οδηγού, ενώ διαθέτει Apple CarPlay και Android Auto. Το οριζόντιο ταμπλό με τους χαρακτηριστικούς κάθετους αεραγωγούς της Citroen χωρίζει τα δύο του επίπεδα σε λειτουργικές πληροφορίες στο επάνω μέρος, και χειριστήρια άνεσης στο κάτω.

Στο επάνω τμήμα, η απουσία του κλασικού πίνακα οργάνων προσφέρει ανεμπόδιστη ορατότητα στον οδηγό, για οδηγική ευκολία και βελτιωμένη ασφάλεια. Οι βασικές πληροφορίες οδήγησης προβάλλονται έξυπνα σε ένα head-up display. Το μικρό τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, ρυθμιζόμενο σε ύψος και κλίση, είναι εύκολο στο χειρισμό ενώ η οθόνη πληροφοριών στη βάση του παρμπρίζ είναι η πρώτη φορά που τοποθετείται σε ένα οικογενειακό SUV.

Η ανυψωμένη θέση οδήγησης και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος διευκολύνουν την είσοδο και την έξοδο των επιβατών, ενώ παρέχουν μια αμφιθεατρική ορατότητα του δρόμου. Αυτό βέβαια που μένει από την ευχάριστη σε διάθεση καμπίνα είναι φυσικά οι χώροι που ξεχωρίζουν του ανταγωνισμού του.

Η 5θέσια έκδοση του C3 Aircross διαθέτει πίσω κάθισμα με δυνατότητα ασύμμετρης αναδίπλωσης (40/60) και είναι τοποθετημένο κατά 65χλστ. πιο πίσω από το αντίστοιχο της 7θέσιας έκδοσης, με αποτέλεσμα γενναιόδωρο χώρο για τους επιβάτες της 2ης σειράς. Η ανάκλιση του πίσω καθίσματος δεν επηρεάζει τη συνολική χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ των 460λίτρων, που έχει επίσης δάπεδο δύο θέσεων, παρέχοντας μια εντελώς επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης όταν αναδιπλώνονται οι πλάτες του πίσω καθίσματος.

Αντίστοιχα στην 7θέσια έκδοση με όλα τα καθίσματα σε κανονική θέση, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 40 λίτρα, ενώ στην 5θέσια διαμόρφωση, η αντίστοιχη τιμή είναι 330λίτρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο χώρος της τρίτης σειράς διαθέτει καθίσματα ίδιων διαστάσεων με τα υπόλοιπα καθίσματα, με προσκέφαλα, υποβραχιόνια, ποτηροθήκες, θύρα USB, χώρο για τα πόδια ενήλικων επιβατών και κλιματισμό.

Citroen C3 Aircross (52)

Όλα τα οφέλη του προγράμματος Citroen Advanced Comfort είναι εδώ και προκύπτουν κυρίως χάρη στις 20 αναβαθμισμένες τεχνολογίες που διευκολύνουν υποβοηθώντας ηλεκτρονικά το έργο του οδηγού και αναβαθμίζουν την ασφάλεια του B-SUV της Citroen. Βασικό σκέλος του προγράμματος η ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions, μια πατενταρισμένη από την γαλλική εταιρεία τεχνολογία που περιλαμβάνει δύο υδραυλικά στοπ στα αμορτισέρ, τόσο στην εκτόνωση όσο και τη συμπίεση.

Επιπροσθέτως τα κομψά στο μάτι καθίσματα Advanced Comfort, με τα +15 mm επιπλέον υλικού και το προσεγμένο σε πυκνότητα αφρώδες, αναλαμβάνουν να απορροφήσουν τις λεπτομέρειες που θα φτάσουν στο σώμα και να προσφέρουν μια εμπειρία άνεσης που ενισχύεται από ήσυχο περιβάλλον.

C3 Aircross για κάθε απαίτηση

Το νέο C3 Aircross, λανσάρεται με τρεις επιλογές κινητήρων, με την έκδοση Hybrid 136, να ενσωματώνει πολλά οφέλη. Το υβριδικό σύστημα κίνησης των 48V χρησιμοποιεί τον κινητήρα 1.2 PureTech νέας γενιάς που εξελίχθηκε ειδικά για υβριδικές λύσεις κίνησης, με το 40% των συστημάτων του να είναι εντελώς νέα.

Με κυβισμό 1.199 κ.εκ., ο 3κύλινδρος κινητήρας αποδίδει 136 ίππους, και διαθέτει turbo μεταβλητής γεωμετρίας με την καδένα χρονισμού να συμβάλλει στην μακροζωία και στον περιορισμό του κόστους σέρβις σε βάθος χρόνου. Λειτουργεί με την αρχή του κύκλου Miller συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCT, που ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 21kW ο οποίος τροφοδοτείται από μια 48βολτη μπαταρία ιόντων λιθίου, τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο και δίνει τη δυνατότητα της 100% ηλεκτρικής οδήγησης σχεδόν στο 50% της αστικής χρήσης.

Citroen C3 Aircross (3)

Η δεύτερη και εισαγωγική επιλογή στην γκάμα C3 Aircross είναι ο υπερτροφοδοτούμενος 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας των 100 ίππων (PureTech 100), που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, συμμορφώνεται με τα πρότυπα Euro 6.e και θα δίνει την δυνατότητα για προσιτό B-SUV χωρίς κανέναν συμβιβασμό στο θέμα της απόδοσης.

Citroen C3 Aircross (11)

Τελος, για πρώτη φορά στην κατηγορία των οικογενειακών B-SUV, η Citroen προσφέρει μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του 5θέσιου C3 Aircross. Η ηλεκτροκίνητη έκδοση διαθέτει έναν κινητήρα 83kW(113 ίππων) που συνδυάζεται με μία μπαταρία LFP (φωσφορικού σιδήρου λιθίου) χωρητικότητας 44 kWh. Ένας συνδυασμός που υπόσχεται αυτονομία 306 χλμ. σε συνδυασμένο κύκλο με τον κινητήρα του και το πλήρως αυτόματο κιβώτιο μίας σχέσης να προσφέρει γραμμική επιτάχυνση με άμεσα διαθέσιμη ροπή και τελική ταχύτητα 143 χλμ./ώρα.

Το αμιγώς ηλεκτρικό C3 Aircross διευκολύνει τη ζωή του οδηγού του, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για τη διαδικασία επαναφόρτισης. Στάνταρ εξοπλισμός το καλώδιο Mode 3 που επιτρέπει τη φόρτιση τόσο στο σπίτι, όσο και σε δημόσιους χώρους, με την στάνταρ φόρτιση σε εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) από το 20 έως 80% να διαρκεί περίπου 4 ώρες και 20 λεπτά(ισχύς 7kW).

Σε ίδιες συνθήκες αλλά με ισχύ φόρτισης τα 11 kW, ο χρόνος περιορίζεται στις 2 ώρες και 51 λεπτά. Η ταχεία φόρτιση είναι επίσης διαθέσιμη με φορτιστές συνεχούς ρεύματος (DC) ισχύος 100kW, και χρειάζονται μόλις 26 λεπτά για να φτάσει από το 20 στο 80% της φόρτισης.

Citroen C3 Aircross (27)

Εντός του έτους θα έρθει και με μια διαφορετική μπαταρία, επεκτείνοντας την αυτονομία σε πάνω από 400 χιλιόμετρα. Παράλληλα για το ηλεκτρικό C3 η νέα εφαρμογή e-ROUTES – που εξελίχθηκε για ηλεκτρικά οχήματα Citroen – διευκολύνει τον προγραμματισμό των ταξιδιών και στην μείωση του χρόνου τους, εντοπίζει τους καλύτερους σταθμούς για φόρτιση, την παρακολουθεί και ενημερώνει σε πραγματικό χρόνο για την πορεία της φόρτισης.

Μόνιμα δικτυωμένη συμβάλλει ενημερωτικά στην κατάσταση της κυκλοφορίας και την κατάσταση των σταθμών φόρτισης κατά μήκος της επιλεγμένης διαδρομής. Είναι εν ολίγοις ένας βοηθός που χρειάζεσαι για μια αποτελεσματική διαχείριση της διαδρομής.

Citroen C3 Aircross (4)

Στις επαρχιακές διαδρομές πέριξ της Βαρκελώνης τόσο με την αμιγώς ηλεκτρική βερσιόν όσο και με το υβριδικό C3 Aircross διαπιστώσαμε ότι κύρια μέριμνα της Citroen είναι η αποτελεσματικότητα και η άνεση και λιγότερο ο εντυπωσιασμός από εκρηκτικές επιταχύνσεις. Και οι δυο περιπτώσεις παραμένουν γρήγορες στον βαθμό του ρεαλισμού, αυτό δηλαδή που αναζητά το ευρύτερο αγοραστικό κοινό την ίδια στιγμή που χαρακτηρίζονται από φιλικότητα και ασφάλεια σε συμπεριφορά.

Συνολικά η ψηλή θέση οδήγησης, η ευχάριστη καμπίνα και τα αναπαυτικά καθίσματα, δίνουν μια ευχάριστη αίσθηση που φέρνει εικόνες από την ένδοξη εποχή της Citroen, τότε που ήταν ασυναγώνιστη σε άνεση. Κύριο μέλημα είναι η άνεση και η αποτελεσματικότητα, χωρίς να απουσιάζει η αμεσότητα και πληροφορία, κάτι που αντιλαμβάνεσαι στο επαρχειακό στριφτερό δίκτυο. Λίγο η απόσταση από το έδαφος, λίγο η μαλακή ρύθμιση στην γενναία διαδρομή των αναρτήσεων και οι κλίσεις γίνονται αισθητές, χωρίς ποτέ όμως να επηρεάζουν αρνητικά την συμπεριφορά. Στην υπερβολή αναλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά με έξυπνη παρεμβατικότητα. Εν ολίγοις το ESC δεν κόβει το ρυθμό, απλά σε προειδοποιεί και σε προστατεύει.

Citroen C3 Aircross (2)

Η γκάμα του νέου C3 Aircross περιλαμβάνει δύο εκδόσεις που είναι πανομοιότυπες ως προς τη σχεδίαση και τις διαστάσεις τους: ένα 5θέσιο διαθέσιμο σε βενζίνη, υβριδικό και ηλεκτρικό, και ένα 7θέσιο διαθέσιμο σε βενζίνη και υβριδικό.

Το C3 Aircross προσφέρεται με μια παλέτα επιλογής έξι χρωματισμών: Black Perla Nera, Mercury Grey, Elixir Red, Monte Carlo Blue, Polar White και Montana Green, σε συνδυασμό με τα δύο διαθέσιμα χρώματα της οροφής – λευκό και μαύρο. Φυσικά υπάρχει η δυνατότητα εξατομίκευσης με την επιλογή των color clips σε τρία διαφορετικά χρώματα, ανάλογα με το χρώμα του αμαξώματος.

Citroen C3 Aircross (50)

Πλούσιος είναι και ο εξοπλισμός από την βασική έκδοση You, η οποία διατίθεται στάνταρ με ανάρτηση Citroen Advanced Comfort, 6 αερόσακους, χειροκίνητο κλιματισμό, βάση Smartphone, ενεργό φρενάρισμα ασφαλείας, ενεργό σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, ειδοποίηση απόσπαση της προσοχής του οδηγού, cruise control με περιοριστή ταχύτητας, αναγνώριση πινακίδων ορίου ταχύτητας, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, αυτόματη εναλλαγή φώτων πορείας-προβολέων, ρύθμιση ύψους για το κάθισμα του οδηγού, LED φωτιστικά σώματα και φώτα ημέρας, ασύμμετρη αναδίπλωση (40/60) πίσω καθίσματος, και τροχούς 16”.

Citroen C3 Aircross (35)

Η έκδοση Plus προσφέρει στον βασικό εξοπλισμό οθόνη αφής 10,25”, Wireless Mirror Screen, σύστημα αυτόματου κλιματισμού, κάμερα οπισθοπορείας, μπάρες οροφής και μεγαλύτερους τροχούς 17΄΄, ενώ στην κορυφή της εξοπλιστικής γκάμας συναντάμε την έκδοση MAX, που προσφέρει επιπλέον ζάντες αλουμινίου (17”), πίσω φώτα 3D LED, λευκή ή μαύρη οροφή ανάλογα με το χρώμα του αμαξώματος, navigation 3D, ασύρματη φόρτιση smartphone, σύστημα επόπτευσης τυφλού σημείου, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός και στο πλάι, εσωτερικό καθρέπτη ηλεκτροχρωμίου, 7θέσια έκδοση με Mild Hybrid κινητήριο σύνολο με κιβώτιο eDCT.

Τελικά;

Αν ακόμα δεν πείστηκε κανείς για την ευρυχωρία της δεύτερης γενιάς C3 Aircross σκεφτείτε ότι αν βολεύει επτά στα σπλάχνα του τότε με πέντε γιατί να μην προσφέρει ανέσεις μιας κατηγορίας παραπάνω. Άλλωστε και οι εξωτερικές του διαστάσεις παίζουν τεχνηέντως με το όριο των B και C-SUV. Εν ολίγοις το C3 Aircross σχοινοβατεί ανάμεσα σε δυο κατηγορίες και κερδίζει και από τις δυο, προσφέρει δε γαλλική κομψότητα εικόνας, τεχνολογίας, ανέσεων και συμπεριφοράς. Παραμένει φυσικά πιστό στον αρχικό και ρεαλιστικό ρόλο του να εκπληρώνει την καθημερινότητα με το εκδρομικό όνειρο πάντα στις δυνατότητές του.

Το C3 Aircross καθιστά προσιτή την ηλεκτροκίνηση καθώς προσφέρεται από 27.400 € (χωρίς κρατική επιδότηση), με την υβριδική έκδοση των 136 ίππων να έχει τιμή έναρξης τα 25.000 €. Αν όμως αναζητάς το πιο προσιτό της γκάμας η συμβατική έκδοση με τον βενζινοκινητήρα των 100 ίππων διατίθεται από 19.500 €.

Citroen C3 Aircross (28)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!