Οδηγούμε το νέο FIAT Grande Panda στο Τορίνο

Βρισκόμαστε στην έδρα της FIAT για το νέο Grande Panda, ένα μοντέρνο crossover με μοναδικό στυλ και ουσιαστική πρακτικότητα, το οποίο έρχεται σε υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.

Οδηγούμε το νέο FIAT Grande Panda στο Τορίνο

Βρισκόμαστε στην έδρα της FIAT για το νέο Grande Panda, ένα μοντέρνο crossover με μοναδικό στυλ και ουσιαστική πρακτικότητα, το οποίο έρχεται σε υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.

Η FIAT το 2024 συμπλήρωσε 125 χρόνια ένδοξης ιστορίας και, για να το γιορτάσει, επέλεξε να κάνει αυτό που έκανε πάντα με τον καλύτερο τρόπο: δημιούργησε ένα ευφυές μικρό αυτοκίνητο.

Το νέο Grande Panda είναι ίσως το μοντέλο της σύγχρονης γκάμας FIAT που ενσαρκώνει περισσότερο από κάθε άλλο τις παραδοσιακές αξίες της Ιταλικής φίρμας. Η FIAT ήταν άλλωστε πάντα εξπέρ στη δημιουργία έξυπνων, κόμπακτ και προσιτών μοντέλων με στυλ και πρακτικότητα. Το Panda, από την πρώτη γενιά του 1980 μέχρι και τις δύο επόμενες που ακολούθησαν, αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτοκινήτου που βασίζει την επιτυχία του σε αυτή τη συνταγή.

Αυτό εδώ όμως που βλέπετε στις φωτογραφίες, δεν είναι απλώς ένα Panda. Το προσωνύμιο “Grande” δηλώνει εμφατικά πως πρόκειται για ένα εντελώς νέο μοντέλο, μεγαλύτερο. Με μήκος ένα χιλιοστό πριν τα 4 μέτρα και ύψος 1,57 μ., εντάσσεται στην κατηγορία με τις περισσότερες πωλήσεις στην ελληνική αγορά, τα B-SUV

FIAT Grande Panda 2025 (9)

Τοποθετείται δηλαδή πάνω από το Pandina – το οποίο συνεχίζει να διατίθεται κανονικά. Πριν σπεύσετε να σκεφτείτε ότι «στριμώχνεται» με το FIAT 600 στην ίδια κατηγορία, θα πρέπει να δείτε το Grande Panda ως μια πιο προσιτή πρόταση, με πολύ διαφορετικό και ίσως αναπάντεχο στυλ. Παράλληλα, καλύπτει το κενό της γκάμας FIAT στα επίσης πολύ δημοφιλή σουπερμίνι (segment B). Θα μπορούσατε με άλλα λόγια να το δείτε και σαν ένα σύγχρονο Punto crossover.

Το Grande Panda μοιράζεται με τα επίσης νέα Citroen C3 και Opel Frontera την “Smart Car Platform” της Stellantis, η οποία δίνει έμφαση στην περικοπή του κόστους, εστιάζοντας σε όσα έχουν πραγματικά ουσία σε ένα σύγχρονο, αποδοτικό και άνετο αυτοκίνητο πόλης. Όπως μάλιστα μας έχουν ήδη αποκαλύψει οι Ιταλοί, αποτελεί το εφαλτήριο μιας ολόκληρης οικογένειας μοντέλων που θα ακολουθήσει: ένα οικογενειακό SUV, ένα fastback, ένα pick-up και ένα… τροχόσπιτο!

Fiat Grande Panda La Prima 2025 (7)

Grande finezza

Το Grande Panda σε κερδίζει με το καλημέρα. Η σχεδίασή του είναι ένα αμάλγαμα ιταλικής φινέτσας με έμπνευση από το πρώτο Panda και πληθώρας fun στοιχείων που ιντριγκάρουν τη ματιά σου. Οι σχεδιαστές του Centro Stile στο Τορίνο ξεπέρασαν τους εαυτούς τους, δημιουργώντας ένα στυλάτο τετραγωνισμένο αμάξωμα που παντρεύει μοναδικά το μοντέρνο με το ρετρό και «μιλάει» στην καρδιά και στο μυαλό.

FIAT Grande Panda 2025 (4)

Που να πρωτοσταθείς; Στα πίξελ της ασύμμετρης μάσκας και των φώτων LED που παραπέμπουν σε video game της δεκαετίας του ’80; Στο λαξευμένο PANDA στο κάτω μέρος των θυρών; Στο επίσης σκαλισμένο FIAT στο πορτμπαγκάζ, που συνοδεύεται από το τρισδιάστατο λογότυπο PANDA; Στο – βγαλμένο από την ιστορία της μάρκας – σήμα με τις 4 διαγώνιες γραμμές στα προστατευτικά πλαστικά των φτερών; Ή μήπως στο ένθετο που υπάρχει στις πίσω κολόνες και αλλάζει από το logo FIAT στο logo των 4 διαγώνιων, αναλόγως την πλευρά που το βλέπεις;

Στο ξεχωριστό στυλ προσθέτουν επίσης τα τονισμένα φτερά, οι ακάλυπτες σιδερένιες ζάντες των βασικών εκδόσεων (άσπρες στη (RED), μαύρες στην POP) και οι αλουμινίου 17’’ στις πλουσιότερες, αλλά και η παλέτα 7 χρωμάτων: τα Passione red, Cinema black, Gelato white και τα πιο ζωηρά Limone yellow, Luna Bronze, Acqua azure και Lago blue.

Αύρα Lingotto

Από αντίστοιχη φρεσκάδα διακατέχεται και το εσωτερικό. Ο διάκοσμος είναι αναμφίβολα ένα από τα δυνατά ατού του Grande Panda. Όπου και να σταθεί το βλέμμα σου, ανακαλύπτει ευφάνταστες λεπτομέρειες και ζωηρούς χρωματισμούς που φτιάχνουν τη διάθεση και προκαλούν χαμόγελα.

FIAT Grande Panda 2025 (10)

Κι εδώ υπάρχουν αναφορές στην ιστορία της μάρκας, όπως το Panda 1ης γενιάς δίπλα στην κεντρική οθόνη και το οβάλ πάνελ με κίτρινο περίγραμμα στις οθόνες του ταμπλό και στην κονσόλα, σχήμα το οποίο παραπέμπει στη θρυλική πίστα που βρίσκεται στην οροφή του εργοστασίου του Lingotto – εκεί από όπου ξεκίνησε και η δοκιμαστική μας οδήγηση με το νέο FIAT.

FIAT Grande Panda 2025 (2)

Το κυρίαρχο χρώμα στις περισσότερες επιφάνειες είναι το Blu Tasmania. Πρόκειται για το μπλε πλαστικό που ντύνει τις πόρτες και μέρος του ταμπλό. Μπορεί να είναι σκληρό, αλλά έχει ευχάριστη υφή και απόχρωση και προσδίδει την απαιτούμενη στην εποχή μας αύρα βιωσιμότητας, καθώς κατασκευάζεται εν μέρει από ανακυκλωμένα υλικά.

FIAT Grande Panda 2025 (17)

Ένα ακόμη ιδιαίτερο χαρακτηριστικό – στάνταρ στην κορυφαία έκδοση La Prima – είναι η επένδυση από ίνες μπαμπού (αγαπημένη τροφή των… panda) στο δεξί μέρος του ταμπλό και στο δεύτερο ντουλαπάκι του συνοδηγού, που δίνει μια ακόμη ευχάριστη νότα στο εσωτερικό.

Ισχυρό είναι και το ψηφιακό αποτύπωμα του Grande Panda. Όλες οι εκδόσεις εξοπλίζονται με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10”, ενώ με εξαίρεση τη βασική Pop όλες οι άλλες έχουν στάνταρ κεντρική οθόνη αφής 10,25” για το infotainment με ασύρματη συνδεσιμότητα smartphone και θύρες USB-C. Η La Prima προσθέτει στα παραπάνω και θήκη ασύρματης φόρτισης κινητού. Η POP, στη θέση της κεντρικής οθόνης έχει μια βάση smartphone.

Ένα ακόμη πλεονέκτημα της καμπίνας, είναι οι μεγάλοι χώροι για τέσσερις επιβάτες. Έχει γίνει πραγματικά άριστη εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου, με τις πίσω θέσεις να προσφέρουν αρκετό αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι. Στην ηλεκτρική έκδοση βέβαια, οι επιβάτες πίσω κάθονται με τα πόδια παραπάνω λυγισμένα, καθώς το έδρανο του καθίσματος βρίσκεται πιο χαμηλά λόγω της μπαταρίας που βρίσκεται στο πάτωμα.

Το πορτμπαγκάζ είναι ικανοποιητικό σε κάθε περίπτωση, με χωρητικότητα 350 λίτρα, στα οποία προστίθενται ακόμη 11 στην ηλεκτρική έκδοση (361 λτ.) και 62 στην υβριδική (412 λτ.), κάτω από το δάπεδο. Στα θετικά και οι διάσπαρτες θήκες στην καμπίνα, συνολικής χωρητικότητας 13 λίτρων.

Fiat Grande Panda interior (1)

Όπως ίσως έχετε ήδη καταλάβει, το Grande Panda εναρμονίζεται με τις νέες τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας και εξηλεκτρίζεται πλήρως. Το ιταλικό crossover θα είναι διαθέσιμο ως αμιγώς ηλεκτρικό ή υβριδικό, με κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Στην ερώτηση αν θα υπάρξει και τετρακίνητη έκδοση, η απάντηση των ανθρώπων της FIAT ήταν πως θα το ήθελαν πολύ, αλλά αυτό προϋποθέτει να βρουν μια προσιτή λύση που θα έχει νόημα εμπορικά. Προς το παρόν, δηλαδή, αρκούμαστε σε ευχές και όνειρα…

Grande Panda Hybrid

Η υβριδική έκδοση του Grande Panda διαθέτει mild hybrid σύστημα κίνησης με 3κύλινδρο κινητήρα 1.2 Turbo βενζίνης ισχύος 100 ίππων, έναν ηλεκτροκινητήρα επιπλέον 28 ίππων και μια μπαταρία 0,876 kWh.

Ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας έχει τάση 48V και βρίσκεται ενσωματωμένος στο (στάνταρ) 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, μαζί με την μονάδα του inverter. Μπορεί μάλιστα να κινήσει αμιγώς ηλεκτρικά το Grande Panda στο ξεκίνημα, την κίνηση με ήπιο ρυθμό και το παρκάρισμα.

Fiat Grande Panda La Prima 2025 (1)

Το σύστημα εξασφαλίζει κίνηση αποκλειστικά με ρεύμα μέχρι 1 χλμ., ενώ στις χαμηλές ταχύτητες συνδράμει τον κινητήρα βενζίνης βελτιώνοντας τόσο τις επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10’’) όσο και την κατανάλωση καυσίμου (5,4 λτ./100 χλμ.). Παράλληλα, χαμηλές είναι και οι εκπομπές CO2: 115-117 γρ,/χλμ., τιμές που εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Η γκάμα του Grande Panda Hybrid απαρτίζεται από 3 εκδόσεις, τις Pop, Icon και La Prima, και δύο πακέτα έξτρα εξοπλισμού, τα Style και Tech.

Grande Panda Electric

Fiat Grande Panda La Prima 2025 (2)

Στο Τορίνο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Grande Panda, η οποία προσφέρεται σε δύο εκδόσεις (RED και La Prima) και εστιάζει κυρίως σε αστική και περιαστική χρήση. Το σύστημα κίνησης αποτελείται από μια μπαταρία 44 kWh που υπόσχεται αυτονομία 320 χλμ. κατά μέσο όρο και έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 113 ίππους και δίνει καλές επιταχύνσεις: 0-100 km/h σε 11”. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 132 χλμ./ώρα, προς όφελος της αυτονομίας.

Η αναπλήρωση της μπαταρίας μπορεί να γίνει σε δημόσιους φορτιστές με ισχύ έως 100 kW (DC). Στη συγκεκριμένη συνθήκη, η φόρτιση από το 20% στο 80% διαρκεί 27 λεπτά της ώρας.

Torino Fiat 125 anniversary

Για τη φόρτιση στο σπίτι ή την εργασία, οι Ιταλοί σκέφτηκαν κάτι πολύ απλό κι έξυπνο που βλέπουμε για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Πρόκειται για ένα σπιράλ καλώδιο εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) που βρίσκεται ενσωματωμένο στο εμπρός μέρος και αφενός διευκολύνει τη φόρτιση, αφετέρου εξοικονομεί χώρο στο πορτμπαγκάζ. Έχει μήκος 4,5 μέτρα και μαζεύεται μόνο του μετά τη χρήση. Υποστηρίζει ισχύ έως 7 kW και ολοκληρώνει τη φόρτιση από το 20% στο 80% της μπαταρίας σε 4 ώρες και 20 λεπτά.

Για όσους θέλουν ταχύτερη φόρτιση, διατίθεται προαιρετικά ένα συμβατικό καλώδιο AC ισχύος έως 11 kW. Αυτό συνδέεται σε ξεχωριστή θύρα στο αριστερό πίσω φτερό και μειώνει το χρόνο φόρτισης (20% – 80%) σε 2 ώρες και 50 λεπτά.

Fiat Grande Panda La Prima 2025 (3)

Στην οδήγηση, το Grande Panda Electric μας άφησε άριστες εντυπώσεις. Η απόκριση στο γκάζι είναι καλή και η επιτάχυνση δυνατή, η ανάρτηση έχει σφικτή ρύθμιση και ελέγχει αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος στις στροφές προσφέροντας παράλληλα καλό επίπεδο άνεσης και ποιοτική κύλιση, ενώ η πλούσια ομπρέλα συστημάτων υποβοήθησης αυξάνει το επίπεδο ασφάλειας σε κάθε διαδρομή.

Γενικά το ιταλικό crossover είναι συγκροτημένο οδηγικά και εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό του.

FIAT Grande Panda 2025 (7)

Τελικά;

Τα αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια έχουν ακριβύνει πολύ. Προτάσεις σαν το Grande Panda κάνουν την αυτοκίνηση πιο προσιτή, αλλά όχι και μίζερη. Το Ιταλικό crossover κερδίζει το συναίσθημα με το μοντέρνο, μοναδικό του στυλ. Ταυτόχρονα συμπληρώνει όλα τα κουτάκια που αφορούν την αποδοτικότητα, την ασφάλεια και την πρακτικότητα που πρέπει να έχει ένα μικρό αυτοκίνητο, με όπλα του την απλότητα, την εστίαση στην ουσία και την εφαρμογή ευφυών λύσεων.

Προσφέρει μάλιστα μεγάλους χώρους και όλα τα απαραίτητα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας (με κάποιες ελλείψεις βέβαια στη βασική έκδοση POP). Αν οι τιμές είναι αυτές που πρέπει, τότε στο τέλος του 2025 θα έχουμε να λέμε για ένα best seller της ελληνικής αγοράς. Οι παραγγελίες θα ξεκινήσουν μέσα στο πρώτο τρίμηνο του έτους, με τις πρώτες παραδόσεις να αναμένονται πριν το καλοκαίρι.

Fiat Grande Panda (20)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!