Οδηγούμε στη Γερμανία το ανανεωμένο Opel Grandland

Με νέο πρόσωπο και τεχνολογίες, αλλά και ψηφιακό εσωτερικό έρχεται το ανανεωμένο Opel Grandland

Οδηγούμε στη Γερμανία το ανανεωμένο Opel Grandland

Με νέο πρόσωπο και τεχνολογίες, αλλά και ψηφιακό εσωτερικό έρχεται το ανανεωμένο Opel Grandland

Το Opel Grandland X πέρασε στην επόμενη φάση της ζωής του, αφήνοντας εκτός της ονομασίας του το γράμμα “X”. Αυτό όμως δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση τη σπουδαιότερη αλλαγή του, αφού μια ματιά μόνο αρκεί για να διαπιστώσεις τις μεγάλες αλλαγές που έχουν γίνει. Ακολουθώντας τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel, το ανανεωμένο Grandland υιοθετεί τη μάσκα Vizor, αλλάζοντας εντελώς πρόσωπο.

Οι πλευρικού αεραγωγοί πλέον έχουν γίνει κάθετοι και πιο μεγάλοι, ενώ ένα φιλέτο σε ασημί χρώμα στο τελείωμα του ανασχεδιασμένου προφυλακτήρα αναβαθμίζει τη σπορ εικόνα του μοντέλου. Τη μεγάλη μαύρη ενιαία μάσκα πλαισιώνουν νέα φώτα, πιο τετράγωνα στη σχεδίαση και με τεχνολογία IntelliLux LED Pixel Light που περιλαμβάνουν 168 στοιχεία συνολικά.

Την εικόνα στο εμπρός μέρος ολοκληρώνει το νέο καπό με τις πιο δυναμικές νευρώσεις. Περιμετρικά και στα χαμηλά σημεία τα προστατευτικά είναι βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος ή σε glossy μαύρο στις πιο σπορ εκδόσεις GS Line. Οι αλλαγές συνεχίζονται και στο πίσω μέρος με τον ανασχεδιασμό του προφυλακτήρα, της πέμπτης πόρτας και την αναγραφή του μοντέλου στο κέντρο της, με το logo της εταιρείας να έχει μετακομίσει λίγο πιο πάνω.

Ψηφιακό… εσωτερικό

Αν και οι αλλαγές στο εξωτερικό του αυτοκινήτου είναι τόσο μεγάλες, αυτό που σε κερδίζει στο ανανεωμένο Grandland είναι το εσωτερικό του. Πλήρως ψηφιακό, με μεγάλες οθόνες “Pure Panel” που περιλαμβάνουν εκτός από τη νέα του συστήματος πολυμέσων και μια για τον πίνακα οργάνων και ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό. Αυτές έχουν μέγεθος από 7 έως 10 ίντσες και έως 12 αντίστοιχα για το infotainment και τον πίνακα οργάνων και αναμφίβολα χαρίζουν μια εντελώς διαφορετική εικόνα στο Grandland.

Το Opel Connect περιλαμβάνει Multimedia Navi Pro και δυνατότητες σύνδεσης με Android Auto και Apple CarPlay, αλλά και ασύρματη φόρτιση για smartphone με συμβατή τεχνολογία. Η Opel έχει διατηρήσει κάποια από τα φυσικά πλήκτρα, γνωστά από την έκδοση πριν την ανανέωση, για λόγους ευχρηστίας και εργονομίας. Στο πλούσιο βασικό εξοπλισμό του ανανεωμένου Grandland περιλαμβάνεται επίσης ο διζωνικός κλιματισμός.

Για την άνεση των επιβαινόντων φροντίζουν τα βραβευμένα με πιστοποίηση AGR καθίσματα οδηγού και συνοδηγού. Αυτά είναι κλιματιζόμενα, ενώ τα πίσω είναι θερμαινόμενα. Με τις διαστάσεις να έχουν μείνει ίδιες, δεν υπάρχουν αλλαγές και σε χωροταξικό επίπεδο, εκεί όπου το Grandland διακρίνεται.

Τεχνολογία ασφάλειας

Το σύστημα Night Vision κάνει πρεμιέρα στο Grandland. Μέσω μια κάμερας υπέρυθρων ανιχνεύει ανθρώπους και ζώα σε απόσταση έως και 100 μέτρων, με βάση τη διαφορά θερμοκρασίας από το περιβάλλον.

Επιπλέον, εξοπλίζεται με το ημιαυτόνομο σύστημα υποβοήθησης οδηγού Highway Integration Assist, το οποίο σε συνεργασία με το adaptive cruise control αλλά και το σύστημα διατήρησης λωρίδας, κρατά την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και το Stop & Go μπορεί να σταματήσει αν χρειαστεί και ακολούθως να εκκινήσει ξανά το αυτοκίνητο.

Ολοκληρωμένη γκάμα κινητήρων

Τη βάση της γκάμας των μηχανικών μερών αποτελεί η έκδοση με τον 1.2 PureTech turbo κινητήρα βενζίνης. Η απόδοσή του είναι 130 ίπποι και 230 Nm ροπής και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων ή εναλλακτικά με αυτόματο 8άρι. Το τελευταίο είναι στάνταρ και μοναδική επιλογή για την έκδοση diesel 1.5 BlueHDi που έχει την ίδια ισχύ, αλλά πλουσιότερη ροπή που φτάνει τα 300 Nm.

Κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό κατά την οδήγηση, όπως διαπιστώσαμε και στη Γερμανία που έγινε η παρουσίαση του μοντέλου. Συνδυάζεται αρμονικά με το καλό και σβέλτο αυτόματο κιβώτιο, που διαχειρίζεται ιδανικά τη δύναμη του κινητήρα. Επιπλέον ξεχωρίζει για την οικονομία καυσίμου που προσφέρει σε κανονικές συνθήκες.

Τη γκάμα συμπληρώνουν δύο εκδόσεις Plug-in Hybrid. Μια με τη μετάδοση στους εμπρός τροχούς και μία άλλη που έχει κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Η συνδυαστική απόδοση της δικίνητης έκδοσης είναι 224 ίπποι και 360 Nm ροπής, ενώ η μεγάλη Hybrid4 με τους δύο ηλεκτρικούς κινητήρες 110 ίππων εμπρός και 113 ίππων πίσω, σε συνδυασμό με τον θερμικό turbo 1.600άρη των 200 ίππων (κοινό και για τις δύο εκδόσεις), αποδίδει 300 ίππους και 520 Nm ροπής.

Ξεκινάει εντελώς αθόρυβα με την ηλεκτρική λειτουργία να έχει προτεραιότητα και, αρχικά δεν προϊδεάζει για αυτό που είναι ικανή να προσφέρει αυτή η Plug-in υβριδική έκδοση. Η άφθονη ροπή κυριαρχεί, με τις επιταχύνσεις να είναι εκρηκτικές, ειδικά στο πρόγραμμα Sport που αξιοποιεί το μέγιστο των δυνατοτήτων του συστήματος.

Στο δρόμο οι υβριδικές εκδόσεις παρουσιάζονται εκτός από γρηγορότερες και πιο άμεσες σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, ειδικά η Hybrid4, αλλά και πιο άνετες, χάρη στους πολλαπλούς συνδέσμους που έχουν πίσω, έναντι του ημιάκαμπτου άξονα που έχουν αυτές που διαθέτουν μόνο θερμικό κινητήρα. Εν γένει και λόγω φιλοσοφίας δεν είναι μια σπορ κατασκευή, αλλά αναμφίβολα ξεχωρίζει για την άνεση που προσφέρει, τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του και την ησυχία στην καμπίνα.

Στην Ελλάδα…

Το Opel Grandland είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία στη χώρα μας, με τιμή εκκίνησης τα 26.500 ευρώ για την έκδοση με τον 1.200 turbo κινητήρα βενζίνης και το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Οι τιμές των Plug-in υβριδικών εκδόσεων του μοντέλου θα ανακοινωθούν αργότερα. Σε κάθε περίπτωση το νέο Grandland είναι διαθέσιμο σε τέσσερις εξοπλιστικές εκδόσεις Business Edition, GS Line, Business Elegance και την κορυφαία Ultimate.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!