Οδηγούμε τα νέα Smart #1 και #3 στην Ελλάδα

H Smart επιστρέφει ριζικά ανανεωμένη και αμιγώς ηλεκτρική στην ελληνική αγορά με δύο μοντέλα που διατηρούν τον ανέμελο χαρακτήρα της μάρκας αλλά μεγαλώνουν σε διαστάσεις, τα οποία είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά.

Οδηγούμε τα νέα Smart #1 και #3 στην Ελλάδα

H Smart επιστρέφει ριζικά ανανεωμένη και αμιγώς ηλεκτρική στην ελληνική αγορά με δύο μοντέλα που διατηρούν τον ανέμελο χαρακτήρα της μάρκας αλλά μεγαλώνουν σε διαστάσεις, τα οποία είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά.

Hashtag: Η Smart επιστρέφει! Mε φρέσκο αέρα, αλλά διατηρώντας τα χαρακτηριστικά για τα οποία την αγαπήσαμε, όπως τον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα. Υιοθετεί όμως νέα προσέγγιση όσον αφορά τις διαστάσεις των μοντέλων, με τα #1 και #3 με τα οποία πραγματοποιεί τη νέα εφόρμησή της, να είναι εμφανώς μεγαλύτερα από ότι μας είχε συνηθίσει μέχρι σήμερα η μάρκα.

Η Smart, στο μεταίχμιο των χιλιετιών, σχεδόν μονοπώλησε την αγορά την οποία η ίδια δημιούργησε, με το δημοφιλέστατο διθέσιο αυτοκίνητο πόλης fortwo, που χαρακτήρισε την πορεία μίας εταιρείας η οποία δημιουργήθηκε από τη συνεργασία της Mercedes-Benz με την εταιρεία ωρολογοποιίας Swatch και αποτελεί ακρωνύμιο του «Swatch Mercedes Art». Στην πορεία βέβαια η Swatch αποχώρησε από το πρότζεκτ, οπότε η επιτυχία της ιδέας δικαίως πιστώνεται στη Mercedes-Benz.

Φέτος, η Smart επανέρχεται με νέα ώθηση στην ελληνική αγορά, την οποία οδηγούν δύο καινούργια αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, ναι μεν μικρών, αλλά όχι μικροσκοπικών διαστάσεων, με crossover και SUV χαρακτήρα. Άλλωστε, η ηλεκτροκίνηση εντοπίζεται στις ρίζες της Smart, καθώς η Daimler είχε συλλάβει την κεντρική ιδέα ενός ηλεκτρικού microcar στις αρχές της δεκαετίας του 1970.

Στη σύγχρονη εποχή, το γνώριμο smart fortwo ενσάρκωσε τις αρχές αυτές, καθώς κυκλοφόρησαν τρεις γενιές μίας αμιγώς ηλεκτρικής εκδοχής του διθέσιου αυτοκινήτου πόλης, το 2007, το 2012 (που χρησιμοποιούσε σύστημα κίνησης της άγνωστης τότε Tesla) και το 2016. Έκτοτε όμως, και με την παραγωγή του fortwo να ολοκληρώνεται στα τέλη Μαρτίου 2024, πολλά έχουν αλλάξει στο εσωτερικό της Smart, καθώς η Geely, ο κινεζικός γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας, έχει αποκτήσει τα τελευταία χρόνια το 50% της εταιρείας από την Mercedes-Benz.

Smart #3

Σε αυτή την κοινοπραξία, η Geely έχει αναλάβει το τεχνολογικό κομμάτι (γι’ αυτό και τα νέα μοντέλα κατασκευάζονται στην Κίνα), ενώ η Mercedes-Benz είναι υπεύθυνη για τον αισθητικό τομέα.

Η κληρονομιά της Smart αντανακλάται στην εμφάνιση των #1 και #3 με τις καθαρές, λιτές καμπύλες γραμμές, και τη διατήρηση του ανέμελου και παιχνιδιάρικου χαρακτήρα. Καλαίσθητο και ταυτόχρονα μινιμαλιστικό και σύγχρονο είναι και το εσωτερικό, με εμφανές premium υπόβαθρο σε κάθε λεπτομέρεια. Ωστόσο, το μέγεθος των δύο αυτοκινήτων διευρύνει τα σενάρια χρήσης τους πέραν των στενών ορίων της πόλης.

Τα δύο μοντέλα θα εισάγονται στη χώρα μας από την επίσημη αντιπροσωπεία της Mercedes-Benz, με τις παραγγελίες να ξεκινούν στα τέλη Ιουνίου με αρχές Ιουλίου και τα πρώτα αυτοκίνητα να αναμένονται το Σεπτέμβριο. Το MotorOne.gr είχε ωστόσο την ευκαιρία να τα γνωρίσει από κοντά για πρώτη φορά, σε μία σύντομη βόλτα στους δρόμους της Αττικής, μία ημέρα μετά από την επίσημη παρουσίασή τους στη χώρα μας.

smart #1

Στο δια ταύτα, ας περάσουμε να γνωρίσουμε τα δύο μοντέλα με την trendy ονομασία Hashtag. Αμφότερα τα μοντέλα βασίζονται στην αρθρωτή ηλεκτρική πλατφόρμα Sustainable Experience Architecture (SEA) την οποία ανέπτυξε η Zeekr και χρησιμοποιούν – πέραν της ίδιας και της Geely – οι μάρκες Polestar, Volvo (στο νέο EX30) και Lotus.

Το #1 είναι ένα στυλάτο μικρό και ευέλικτο B-SUV, με μήκος 4,27 μ. και μεταξόνιο 2,75 μ. Με τις λιτές γραμμές στο εμπρός μέρος, την καθαρή μάσκα και τη μπάρα φωτισμού που εκτείνεται σε όλο το πλάτος (ένα στοιχείο το οποίο επαναλαμβάνεται και στο πίσω μέρος), από την πρώτη ματιά το #1 θυμίζει Smart σε σύγχρονη ερμηνεία.

Στο προφίλ, υπάρχει ξεκάθαρη διαμόρφωση δύο όγκων, αλλά σμιλευμένη με τέτοιο τρόπο, ώστε οι καμπύλες και χαριτωμένες γραμμές να συγκαλύπτουν τις φυσικές αιχμές. Μικρές μπάρες στην οροφή σε χρώμα αντίθεσης, αναδυόμενες χειρολαβές θυρών και μοναδικές ζάντες 19” για κάθε έκδοση εξοπλισμού, συνθέτουν μία παιχνιδιάρικη εικόνα που συμπληρώνεται την απλή και πρόσχαρη διαμόρφωση του πίσω μέρους.

smart #1

Η ίδια μινιμαλιστική προσέγγιση κυριαρχεί και στο εσωτερικό, που σε κερδίζει με την υψηλή ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης και την premium αίσθηση των υλικών. Τα φυσικά χειριστήριαλάμπουν δια της απουσίας τους, πέραν από αυτά στο τριάκτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών και κάποιες συντομεύσεις αφής κάτω από την κεντρική οθόνη 12,8 ιντσών, η οποία αποτελεί το κέντρο του κόσμου του smart #1, το οποίο εμείς οδηγήσαμε στην έκδοση Premium.

Δεν υπάρχει καν μπουτόν εκκίνησης, αφού το αυτοκίνητο τίθεται σε λειτουργία μόλις ακουμπήσεις το κλειδί στην ειδική θέση (που λειτουργεί και ως επαγωγικός φορτιστής smartphone) στο εμπρός μέρος της «γέφυρας» που διαχωρίζει τα δύο εμπρός καθίσματα και αφήνει πλούσιο αποθηκευτικό χώρο από κάτω.

Ακόμα και στην πόρτα του οδηγού, τα μοναδικά χειριστήρια που υπάρχουν αφορούν τα παράθυρα, καθώς ακόμα και οι καθρέπτες ρυθμίζονται μέσω του μενού του συστήματος infontainment και μέσω των κουμπιών του τιμονιού. Ακόμα και το κάθισμα του συνοδηγού μπορεί να ρυθμιστεί από την κεντρική οθόνη.

smart #1

Στο οπτικό πεδίο του οδηγού υπάρχει ένας στενόμακρος ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 9,2”, ο οποίος παρέχει τις πιο χρήσιμες πληροφορίες και πλαισιώνεται από ένα head-up display 10”, το οποίο όμως θα θέλαμε να είναι λίγο πιο έντονο, για να είναι ευανάγνωστο και σε συνθήκες έντονης ηλιοφάνειας.

Η ηλιοροφή μήκους 1,3 μέτρων, διαθέτει σκίαστρο το οποίο ανοίγει και κλείνει ηλεκτρικά και προσφέρει πλουσιοπάροχο φως στην καμπίνα, η οποία παρά τις μικρές συνολικές διαστάσεις του #1, εκπλήσσει θετικά με τους χώρους που προσφέρει. Ο πίσω πάγκος καθισμάτων μετακινείται μπρος-πίσω (κατά 13 εκ.) αυξομειώνοντας ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες το χώρο αποσκευών έως τα 273 λίτρα –  φτάνει έως 986 λίτρα με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα. Υπάρχει επίσης ένα frunk 15 λίτρων.

smart #1

Η Smart συνεργάστηκε με την ECARX, μία εταιρεία εξειδικευμένη στην ενοποίηση λογισμικού και hardware. Η τεχνητή νοημοσύνη βελτιώνει τις εφαρμογές, για να καλύπτουν τις επιθυμίες και τις ανάγκες του οδηγού. Μία αλεπού είναι το άβαταρ του #1 που αλληλεπιδρά με τους επιβάτες και ανταποκρίνεται στις φωνητικές τους εντολές. Το σύστημα infotainment εμπλουτίζεται με εφαρμογές τρίτων παρόχων, προσφέροντας υπηρεσίες που διευρύνουν την εμπειρία μέσα στο αυτοκίνητο, την οποία ολοκληρώνει το σύστημα Beats με 13 ηχεία.

Ως «έξυπνο» αυτοκίνητο, το #1 διαθέτει 5 ραντάρ και 1 κάμερα 360 μοιρών τεχνολογίας 5R1V, επιτυγχάνοντας αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2+. Το Adaptive Cruise Control με stop&go κάνει την οδήγηση σε μακρινά ταξίδια άνετη, ενώ το σύστημα διατήρησης λωρίδας βοηθά όχι μόνο να κρατηθεί το όχημα στο κέντρο της λωρίδας του, αλλά το υποστηρίζει σε επικίνδυνους ελιγμούς. Επίσης υπάρχει αυτόματο σύστημα parking assist στα ανώτερα επίπεδα εξοπλισμού, όπως το Premium.

Το smart #1 θα κυκλοφορήσει σε πληθώρα εκδόσεων στη χώρα μας, ξεκινώντας με τις εισαγωγικές Pure και Pro, οι οποίες διαθέτουν μπαταρία LFP (φωσφορικού σιδήρου λιθίου) 49 kWh, με αυτονομία 310 χλμ. κατά WLTP. Οι Pure+ και Pro+ λαμβάνουν την μπαταρία ΝCM (νικελίου-κοβαλτίου-μαγγανίου) 66 kWh, που χρησιμοποιούν και οι ανώτερες εκδόσεις Premium, Plus και η ισχυρότερη Brabus, με μέγιστη αυτονομία 440 χλμ. (στην έκδοση Premium).

smart #1

Σε όλες τις εκδόσεις Pure, Pro και Premium, η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα διαμορφώνεται στα 200 kW (272 ίππους) και η ροπή στα 343 Nm. H ιπποδύναμη αυξάνεται στα 271 kW (368 ίππους) και τα 470 Nm ροπής στην έκδοση Pulse και εκτοξεύεται στα 315 kW (428 ίππους) και τα 543 Nm στην έκδοση Brabus. Οι δύο τελευταίες προσφέρουν τετρακίνηση (με επιπλέον μοτέρ στον εμπρός άξονα και κατανομή ισχύος 40:60), η οποία όμως ενεργοποιείται μόνο με την επιλογή προγραμμάτων οδήγησης Sport και Brabus.

H πληθώρα ισχύος και ροπής σε κάνει να ξεχνάς ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει 1.800 κιλά, καθώς είναι ευέλικτο, και πρόθυμο να ακολουθήσει κάθε εντολή του οδηγού. Η επιτάχυνση είναι αρκετά άμεση, με τα 0-100 χλμ. να ολοκληρώνονται σε 6,7 δλ. και μόλις 3,9 δλ. για την έκδοση Brabus (4,9 δλ. στην έκδοση Pulse).

Η μέγιστη ταχύτητα των 180 χλμ./ώρα οριοθετεί σε… ανθρώπινα επίπεδα την κίνηση, ενώ οι στάσεις για φόρτιση διατηρούνται σύντομες, με την πλήρωση 10-80% να διαρκεί λιγότερο από 30 λεπτά, με μέγιστη ισχύ 150 kW. Ο onboard φορτιστής εναλλασσόμενου ρεύματος 22 kW των ανώτερων εκδόσεων (από Pro+ και πάνω) μειώνει τους χρόνους φόρτισης από 10-80% σε λιγότερο από τρεις ώρες ακόμα και σε φόρτιση AC.

Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε τις τιμές κάθε επιπέδου εξοπλισμού του smart #1 για την ελληνική αγορά. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις ακόλουθες τιμές δεν συνυπολογίζεται η κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», που ανερχόταν σε 8.000 ευρώ.

Τιμές smart #1

Έκδοση Τιμή
Pure 36.950 €
Pure Plus 42.500 €
Pro 39.250 €
Pro Plus 44.900 €
Premium 47.600 €
Pulse 47.600 €
Brabus 52.330 €

smart #3

smart #3

Περνώντας στο μεγαλύτερο μέλος της οικογένειας, το coupe SUV #3, με τις θεληματικές του καμπύλες και τη γραμμή οροφής που χαμηλώνει στο πίσω μέρος, στοχεύει να γίνει ένα από τα πιο ελκυστικά crossover της αγοράς. Με μήκος 4,4 μέτρα και πλάτος 1,8 μ. και το «ρύγχος καρχαρία» στη μάσκα, καταφέρνει να ξεχωρίσει με την κομψότητά του. Εδώ, το μεταξόνιο εκτείνεται στα 2,785 μ., αλλά η οροφή είναι χαμηλή και στέκεται μόλις στα 1,556 μ.

Η εμφάνισή του ολοκληρώνεται από τη φαρδιά σχάρα σε σχήμα Α και τους λεπτούς προβολείς LED. Οι μεγάλοι τροχοί 19” συμπληρώνουν τη σπορ εμφάνιση, ενώ στην έκδοση Brabus, το #3 διατίθεται με σπορ ζάντες 20”. Η πανοραμική, θερμοαπορροφητική οροφή μήκους 1,6 μέτρων (χωρίς σκίαστρο) συνδέει το εξωτερικό περιβάλλον με την καμπίνα του αυτοκινήτου για να δημιουργήσει μια φιλόξενη ατμόσφαιρα.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by MotorOne.gr (@motorone_gr)

Αυτή ενισχύεται από την απόκριση της ανάρτησης που είναι προσανατολισμένη περισσότερο προς την άνεση αλλά και τα χαμηλότερα επίπεδα αεροδυναμικών θορύβων στο πολύ ήσυχο εσωτερικό. Οι εκδόσεις εξοπλισμού ξεκινούν από την εισαγωγική έκδοση Pro, η οποία είναι η μοναδική που διαθέτει την μπαταρία LFP 49 kWh, ενώ όλες οι υπόλοιπες, (Pro+, Premium, Pulse και Brabus) εφοδιάζονται με την μπαταρία ΝCM των 66 kWh. Η πιο αεροδυναμική coupe διαμόρφωση του #3 του επιτρέπει να πετύχει υψηλότερη τιμή αυτονομίας που αγγίζει τα 455 χλμ. (WLTP).

Η ίδια διάταξη κινητήρων/εκδόσεων με το #1 προσφέρεται και στο #3, ωστόσο η επιτάχυνση από 0-100 χλμ. στην έκδοση των 272 ίππων διαρκεί σχεδόν 1 δλ. λιγότερο, δηλαδή μόλις 5,8 δλ., ενώ το πίσω μέρος είναι λίγο πιο πρόθυμο να πλαγιολισθήσει σε απότομες εκρήξεις ισχύος, όταν ο οδηγός βυθίζει απότομα το πόδι του στο γκάζι, όπως διαπιστώσαμε πίσω από το τιμόνι της έκδοσης Premium που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε.

Τα πράγματα διατηρούνται απλά, με τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal και Sport) και δύο ρυθμίσεις ανάκτησης ενέργειας (υψηλή-χαμηλή), με πολύ ομαλή παρέμβαση, που κάνει άνετη και απολαυστική την οδήγηση. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο δημιουργεί ένα πιο σταθερό σύνολο με πιο ολοκληρωμένη συμπεριφορά, που σου δίνει περισσότερη αυτοπεποίθηση να κινηθείς σε υψηλότερους ρυθμούς.

smart #3

Στο εσωτερικό, μικρές παραλλαγές στο γνώριμο θέμα, καθώς η διαμόρφωση είναι παρόμοια με το #1. Στοιχεία που αναδύουν ακόμη πιο υψηλού επιπέδου premium αίσθηση, είναι η τριχρωμία στο τιμόνι (με μαύρο και καφέ δέρμα και κίτρινες ραφές) και το πιο πλούσια φωτισμένο περιβάλλον, λόγω της μεγαλύτερης ηλιοροφής. Παρά την απουσία σκιάστρου, η τεχνολογία που χρησιμοποιείται δεν αφήνει τη θερμοκρασία στο εσωτερικό να αυξάνεται υπερβολικά.

Όπως είναι φυσικό, οι χώροι είναι πιο πλουσιοπάροχοι στο smart #3, που προσφέρει σχεδόν 100 λίτρα μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, ο οποίος ανέρχεται σε 370 λίτρα, επεκτάσιμα σε 1.160 λτ. με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Όσον αφορά τον τομέα της ασφάλειας, αμφότερα τα μοντέλα έχουν λάβει την υψηλότερη βαθμολογία πέντε αστέρων της EuroNCAP.

Στον ακόλουθο πίνακα μπορείτε να δείτε τις τιμές όλων των εκδόσεων του smart #3 στην ελληνική αγορά. Και σε αυτή την περίπτωση, στις τιμές δεν συνυπολογίζεται η κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», που ανερχόταν σε 8.000 ευρώ.

Τιμές smart #3

Έκδοση Τιμή
Pro 40.900 €
Pro Plus 46.400 €
Premium 50.550 €
Pulse 50.550 €
Brabus 55.280 €

 

View this post on Instagram

 

A post shared by MotorOne.gr (@motorone_gr)

Εν κατακλείδι

Η smart εισέρχεται δυναμικά στην αγορά της ηλεκτροκίνησης με δύο μοντέλα τα οποία παραστρατούν από τα γνώριμα… λημέρια της μάρκας και στοχεύουν στην κάλυψη ευρύτερου πεδίου αναγκών. Όπως είναι φυσικό όμως, εκεί υπάρχει υψηλότερος και πιο σκληρός ανταγωνισμός. Στο αισθητικό κομμάτι, οι επιρροές της Mercedes είναι εμφανείς, και το επίπεδο ποιότητας, αίσθησης και άνεσης είναι πολύ υψηλό. Παράλληλα, ενσαρκώνεται με απόλυτη επιτυχία ο παιχνιδιάρικος χαρακτήρας της μάρκας.

Υπάρχουν επίσης σαφείς επιρροές και από την κυρίαρχη μάρκα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, την Tesla, οι οποίες όμως έχουν διαμορφωθεί ώστε να καλύπτουν κάποια υστερήματα του αντίπαλου φόβητρου. Με ανταγωνιστικές τιμές, η smart παρατάσσει δύο ποιοτικές προτάσεις που έχουν αξιώσεις να παλέψουν σκληρά σε έναν ολοένα και πιο πολυπληθή στίβο. Θα έχει πολύ ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε την πορεία της Smart σε αυτό το νέο κεφάλαιο της ιστορίας της.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!