Δοκιμάζουμε την Mercedes-Benz CLA 250 e Coupe (+video)

Η 4θυρη πρόταση που αποτελεί προέκταση της A-Class και αιχμή του δόρατος για τους Γερμανούς στα premium μικρομεσαία, ανανεώνεται και ευπειθώς αναφέρει.

Δοκιμάζουμε την Mercedes-Benz CLA 250 e Coupe (+video)

Η 4θυρη πρόταση που αποτελεί προέκταση της A-Class και αιχμή του δόρατος για τους Γερμανούς στα premium μικρομεσαία, ανανεώνεται και ευπειθώς αναφέρει.

Mercedes-Benz CLA 250 e Coupe: Είναι σαφές ότι το εγχείρημα είναι σοφά υλοποιημένο. Ο διαφορετικός κόσμος ανάμεσα σε sedan και coupe απολαμβάνει ένα πετυχημένο πάντρεμα που δεν αδρανεί στην επιτυχία του. Η Mercedes-Benz CLA είναι μια υπόθεση υψηλής ποιότητας, προσεκτικής προετοιμασίας και καλλιτεχνικής παρουσίασης.

Στην αφρόκρεμα των premium μικρομεσαίων, η CLA έχει τον τρόπο της. Το τεχνολογικό υπόβαθρο με καινοτομίες, η sexy σχεδίαση και ο αριστοκρατικός δυναμισμός, είναι μερικά από τα σημεία υπεροχής της. Στην εξηλεκτρισμένη γκάμα Mercedes υπάρχουν εύστοχες επιλογές για κάθε γούστο, ακόμα και για όσους δεν θέλουν να ζουν με το άγχος της φόρτισης, αλλά αναγνωρίζουν τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης.

Ο αριστοκρατικός δυναμισμός, έρχεται με αισθητικό ρετουσάρισμα και ένα αναβαθμισμένο plug-in υβριδικό σύνολο, που δίνει στην CLA ουσία στην απόδοση και τα οφέλη της ηλεκτρικής μετακίνησης.

Η sedan επανάσταση

Δηλώνει coupe και όχι άδικα. Ακούς sedan και το μυαλό πάει σε συντηρητικό σχεδιαστικά αποτέλεσμα, όμως στην CLA η δημιουργία ήρθε με καμπύλες, χαμηλότερη οροφή στο τελείωμα της και δίχως πλαίσια στις πόρτες. Έτσι την θυμόμαστε και της αναγνωρίζουμε μια γοητευτική αξία που κέρδισε με το σπαθί της από το 2013 που έκανε την πρώτη της εμφάνιση.

Η 2η γενιά έγινε ακόμα πιο ελκυστική από το 2019, κάτι που την ωφέλησε σε πρεστίζ και ουσία, ενώ φτάσαμε αισίως στην πρόσφατη ανανέωσή της. Εδώ, η ανασχεδιασμένη μάσκα με μοτίβο αστεριού, η διαφοροποίηση στην εμπρός ποδιά και οι στάνταρ πλέον LED High Performance προβολείς δίνουν το στίγμα των αλλαγών, που συνεχίζονται με τα LED φώτα πίσω και έναν νέο διαχύτη.

Διατηρεί μια αεροδυναμική παράδοση με το μέρος της και την επιβεβαιώνει με ένα κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή(Cd) 0,23 που δίνει στην μικρομεσαία μπερλίνα της Mercedes μια θέση ανάμεσα στα κορυφαία αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής.

Το στιλ είναι ακόμα πιο ελκυστικό με αρμονικότερες αναλογίες που δίνουν την αίσθηση της ρέουσας κίνησης, ενώ ο δυναμισμός είναι στο «πετσί» της.

Ανοίγοντας την πόρτα σε καλωσορίζει ο εντυπωσιακός σχεδιαστικός κόσμος της Mercedes. Εδώ η μοντέρνα λογική και η digital φιλοσοφία επικρατεί και σε κερδίζει τόσο με την ατμόσφαιρα όσο και με το επίπεδο των υπηρεσιών. Τα ποιοτικά υλικά, η συναρμολόγηση και η φινέτσα διαμορφώνουν μια αριστοκρατική αύρα και ένα σαλόνι ξεχωριστό όπως αρμόζει στην συνολική εικόνα του αυτοκινήτου.

Μικρές εικαστικές και εξοπλιστικές αλλαγές διαμορφώνουν την νέα εσωτερική εικόνα της CLA. Πρωταγωνιστούν οι δυο digital οθόνες 10,25 ιντσών κάτω από ένα κοινό γυάλινο κάλυμμα, ενώ το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων ανεβάζει το επίπεδο ψηφιακών παροχών και συνδεσιμότητας.

Παράλληλα διαθέτει ακόμα καλύτερα γραφικά και ανταποκρίνεται άμεσα με την αφή ή με τους αισθητήρες από το τιμόνι για παραμετροποίηση και εναλλαγή πληροφοριών στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, όσο και στην ίδιας διάστασης κεντρική οθόνη αφής που αναλαμβάνει ρόλο πλοήγησης ψυχαγωγίας και ενημέρωσης.

H 2η γενιά του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX είναι παρούσα, όπως και κάθε επίκαιρη τεχνολογία που θα διευκολύνει την ζωή με ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Μια σειρά από κάμερες θα δώσουν εικόνα της εξωτερικής θέσης του αυτοκίνητου έτσι ώστε το παρκάρισμα να αποκτά τον πιο συνεργάσιμο βοηθό στα 4,7 μέτρα μήκους που επιμελώς καμουφλάρει σχεδιαστικά, ενώ τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού λειτουργούν φυσικά πάντα προληπτικά, βοηθητικά, σίγουρα αποτελεσματικά σε κάθε περίπτωση που υπερβάλεις, υπερεκτιμήσεις ή αφαιρεθείς.

Όσο και αν οι χώροι δεν αποτελούν προτεραιότητα ή δυνατό σημείο σε ένα αυτοκίνητο που συνοδεύεται από coupe χαρακτηριστικά, οι πίσω επιβάτες νιώθουν τα πόδια τους να μην είναι εγκλωβισμένα. Αν το ύψος τους είναι μέχρι 1,80 m, θα βρουν ικανοποιητικό και το χώρο στην περιοχή του κεφαλιού, ενώ μόνο η είσοδος έξοδος απαιτεί ευέλικτο αυχένα.

Ανάλογα ικανοποιητικός κρίνεται και ο χώρος για τις αποσκευές που ναι μεν χάνει βάθος και διαθέσιμα λίτρα από το υβριδικό σύστημα, τα 395 λτ. που τον εκπροσωπούν αρκούν για τις αποσκευές 4μελους παρέας.

Αστικό ταλέντο, ταξιδιάρα ψυχή

Ο συνδυασμός του υπερτροφοδοτούμενου 1.332 κ.εκ κινητήρα των 163 ίππων με τον αναβαθμισμένο κατά πέντε ίππους ηλεκτροκινητήρα(109 ίππων), προσφέρει ένα εντυπωσιακό επίπεδο απόδοσης που συνδυαστικά δίνει 218 ίππους και 450 Nm ροπή.

Ως plug-in hybrid έκδοση προσφέρει τη δυνατότητα της ηλεκτρικής μετακίνησης πέραν της συνδυασμένης, που με την επίσης αναβαθμισμένη μπαταρία ιόντων λιθίου 15,6 kWh(ωφέλιμη χωρητικότητα 11,5 kWh), μπορείς να κινείσαι με τον βενζινοκινητήρα σε ύπνωση στις αστικές σου διαδρομές.

Με ελαφρώς αυξημένη κατά 10 χλμ. την ηλεκτρική της αυτονομία, τα 70 με 80 καθημερινά χιλιόμετρα είναι εφικτά κάτι που σημαίνει ότι μία έως τρεις μέρες μετακίνησης, ανάλογα και με τις διαδρομές σας μπορεί να γίνει αμιγώς ηλεκτρικά.

Η επαναφόρτιση μπορεί να γίνει με έως 11 kW ανά ώρα από δίκτυο φορτιστών AC, κάτι που σε απλή οικιακή πρίζα μεταφράζεται σε περίπου 5 ώρες φόρτισης. Αν πάλι επιλεγεί φορτιστής DC, αρκεί ένα 25λέπτο για να δείτε την μπαταρία σας στο 80% της φόρτισης.

Χαρακτηριστικό της απόδοσης της CLA 250 e, είναι ότι το βάρος των σχεδόν 1.800 κιλών δεν δείχνει να επηρεάζει τις επιδόσεις του αυτοκινήτου, ενώ αντίστοιχα εντυπωσιακές είναι και οι καταναλώσεις στην μικτή χρήση των κινητήρων. Τιμές λίγο πριν τα 5 λτ./100 χλμ.  έως τα 7,  είναι μέσα στο ρεπερτόριο της επαναφορτιζόμενης υβριδικής Mercedes, χωρίς προσπάθεια οικονομίας.

Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται με ένα απλό δυναμικό πάτημα στο γκάζι σε 7,6 δλ. και η υψηλή τελική ταχύτητα των 229 χλμ./ώρα δείχνει ότι η CLA στην υβριδική της βερσιόν δεν ξεχνά το δυναμικό της εαυτό. Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο υλοποιεί τις βελούδινες και εύστοχες αλλαγές ανάλογα με το στιλ οδήγησης και ποτέ δεν ξεφεύγει από την φινετσάτη συμπεριφορά που πρέπει να έχει ένα κιβώτιο Mercedes.

Σε επίπεδο συμπεριφοράς η premium αποτελεσματικότητα είναι κτήμα της. Η κορυφαία αεροδυναμική, μειώνει το θόρυβο που περνά στην καμπίνα, τα ηχομονωτικά υλικά δείχνουν ότι προέρχονται από ανώτερες κατηγορίες και η απολαυστική ταξιδιωτική αίσθηση δικαιολογεί απόλυτα το προσωνύμιο “baby CLS”.

Το πλαίσιο εκδηλώνει τα χαρίσματα του με υποδειγματική σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Συνολικά δεν τη λες σπορ, ακόμα και αν έχεις επιλέξει το συγκεκριμένο πρόγραμμα στο Dynamic Select, αλλά θα ακολουθήσει τον ρυθμό ακόμα και αν νιώθεις ότι προειδοποιεί από νωρίς για τις βασικές προθέσεις της. Η αίσθηση του τιμονιού δεν είναι τόσο μεστή, ακόμα και στην Sport ρύθμιση, χωρίς να σημαίνει βέβαια ότι δεν έχεις αντίληψη για τη θέση των τροχών. Τα φρένα όμως διαχειρίζονται άριστα την ταχύτητα και δείχνουν συνέπεια, ουσία στην απόδοσή τους και αντοχή.

Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης δεν προκαλεί ανησυχητικές κλίσεις και διαβάζει σωστά το ανάγλυφο του δρόμου ώστε να σε κερδίσει με την αποτελεσματικότητα της, τόσο στις αλλαγές κατεύθυνσης. Η ουσία είναι ότι προσφέρει ποιοτικά χαρακτηριστικά συμπεριφοράς, κάτι που οφείλει στο χαμηλό κέντρο βάρους και την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω.

Ώρα για ταμείο

Η CLA 250e ενσωματώνει όλα τα σύγχρονα χαρίσματα που αναζητάς από ένα επίκαιρο premium μικρομεσαίο αυτοκίνητο με ξεχωριστή εμφάνιση και ελκυστική τοποθέτηση. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι δεν ακολουθεί τη μόδα, αλλά τη φτιάχνει. Η ανανέωση της 2ης γενιάς κέρδισε πινελιές που κάνουν ακόμα πιο ελκυστική μια ομολογουμένως πετυχημένη σιλουέτα για να κερδίζει ματιές.

Η premium ταμπέλα που περιλαμβάνει τεχνολογική φινέτσα, hi tech οθόνες, σύστημα τεχνητής νοημοσύνης και υψηλό επίπεδο πολυτέλειας είναι τα αδιαπραγμάτευτα δεδομένα μιας CLA. Tο αναβαθμισμένο υβριδικό σύστημα που επιτρέπει ακόμα καλύτερες ηλεκτρικές στιγμές δίνει στην CLA 250 e λόγους για να την απολαμβάνεις καθημερινά, σιωπηλά και δίχως θερμική παρουσία λειτουργίας αν δεν το ζητήσεις. Μοναδικό τίμημα το κόστος απόκτησης, που έτσι κι αλλιώς απαιτεί premium αγοραστικό κοινό.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!