Δοκιμάζουμε το Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 PS Auto

Εντυπωσιακή εμφάνιση, premium χαρακτήρας και ποιοτικά οδηγικά χαρακτηριστικά συνθέτουν ένα από τα πιο ενδιαφέροντα SUV της ελληνικής αγοράς.

Δοκιμάζουμε το Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 PS Auto

Εντυπωσιακή εμφάνιση, premium χαρακτήρας και ποιοτικά οδηγικά χαρακτηριστικά συνθέτουν ένα από τα πιο ενδιαφέροντα SUV της ελληνικής αγοράς.

Το Peugeot 2008 είναι από τις περιπτώσεις που αναρωτιέσαι γιατί να δεχτεί ένα facelift τόσο νωρίς. Ακόμη κι αν πέρασαν τρία χρόνια από το λανσάρισμά του, παραμένει ένα από τα πιο εντυπωσιακά σε εμφάνιση και πιο αποδοτικά μοντέλα της κατηγορίας του. Και, να είστε βέβαιοι πως τα B-SUV είναι μια ιδιαίτερα απαιτητική και ανταγωνιστική κατηγορία.

Μπορεί το βασικό σχήμα να παραμένει ως είχε, αντιλαμβάνεσαι όμως από την πρώτη φορά που θα το δεις πως πρόκειται για κάτι νέο, κάτι διαφορετικό από το 2008 που ξέρεις.

Οι τριπλές φωτιζόμενες νυχιές στις γωνίες του εμπρός προφυλακτήρα, η επιβλητική μάσκα που έγινε ακόμη πιο εξωστρεφής καθώς είναι πλέον στο χρώμα του αμαξώματος (εκδόσεις Allure & GT), το επιθετικό βλέμμα των εμπρός προβολέων και η κομψή φωτεινή υπογραφή των πίσω φώτων είναι μερικά από τα νέα στοιχεία που καθιστούν το νέο μοντέλο ακόμη πιο κομψό και ταυτόχρονα ακόμη πιο δυναμικό.

Οι πιο παρατηρητικοί θα προσέξουν πως, εκτός από το νέο έμβλημα της μάρκας εμπρός, υπάρχει και νέο λογότυπο PEUGEOT στο πορτμπαγκάζ.

Εντυπωσιακό και πρακτικό εσωτερικό

Στην καμπίνα οι αλλαγές είναι σαφώς πιο διακριτικές, καταφέρνουν ωστόσο αθόρυβα να ενισχύσουν την αύρα ακριβότερου αυτοκινήτου που ήδη είχε το απερχόμενο μοντέλο. Ο τρισδιάστατος ψηφιακός πίνακας οργάνων 10’’ (στάνταρ στις εκδόσεις Allure και GT) απέκτησε νέο ντιζάιν που τον καθιστά πιο ευανάγνωστο μα και πιο όμορφο.

Η κεντρική οθόνη αφής 10’’ για το infotainment είναι πλέον στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Διαθέτει λειτουργία multi-window που την καθιστά ακόμη πιο εύχρηστη, φροντίζει για απρόσκοπτη συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Android Auto, πλοήγηση by Tom Tom, πληροφόρηση και ψυχαγωγία, ενώ λαμβάνει και ενημερώσεις over-the-air (OTA).

Η σειρά διακοπτών για άμεση πρόσβαση σε βασικές ρυθμίσεις σε συστήματα όπως ο κλιματισμός παραμένει πολύ βολική, ενώ με την ευκαιρία της ανανέωσης προστέθηκαν περισσότερες θύρες USB-C και ισχυρότερη ασύρματη φόρτιση smartphone. Ελαφρώς ανασχεδιασμένη είναι τέλος η κονσόλα στο κάτω μέρος της.

Κατά τα λοιπά, είναι το 2008 που ήδη γνωρίζαμε. Με μοντέρνο σχεδιασμό, πολύ ποιοτικά υλικά και προσεγμένη συναρμογή, πλούσιο βασικό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, ατμοσφαιρικό φωτισμό που ρυθμίζεται σε 8 αποχρώσεις και βέβαια το μικρό τιμόνι αποτελεί τον βασικό πυλώνα γύρω από τον οποίο έχει σχεδιαστεί το Peugeot i-Cockpit. Εντυπωσιακό χαρακτηριστικό, με τα γνωστό όμως μειονέκτημα: κρύβει το κάτω μέρος των ενδείξεων στον πίνακα οργάνων και δεν μπορεί να ρυθμιστεί πολύ ψηλά. Η θέση οδήγησης είναι παρόλα αυτά καλή.

Οι χώροι απέχουν από την κορυφή της κατηγορίας, είναι όμως μεγάλοι και παραμένουν ένα από τα δυνατά σημεία του μοντέλου που άλλωστε είναι από τα μακρύτερα της κατηγορίας με μήκος 4,3 μ.. Τέσσερις ενήλικες (στην ανάγκη και πέντε) θα βολευτούν με αρκετή άνεση, ενώ και το πορτμπαγκάζ έχει επαρκέστατο όγκο 434 λίτρων που αυξάνεται στα 1.467 λτ. με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.

Απόδοση και οικονομία πάνε πακέτο

Η γκάμα του ανανεωμένου Peugeot 2008 συνεχίζει να αποτελείται από βενζινοκίνητες, diesel και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, ενώ το ’24 αναμένονται και ήπια υβριδικές. Στην περίπτωσή μας, κάτω από το καπό βρίσκουμε τον εξαιρετικά αποδοτικό 1.200άρη Turbo PureTech βενζίνης που αποδίδει 130 ίππους και 230 Nm ροπής. Υψηλή απόδοση που φτάνει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός (στάνταρ) αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων (ΕΑΤ8).

Οι επιδόσεις που εξασφαλίζει στο βάρους 1.280 κιλών γαλλικό B-SUV είναι αξιοσημείωτες: 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4’’ και μέγιστη ταχύτητα 203 χλμ./ώρα. Στην πράξη, είναι πολύ εύκολο να αναπτύξεις ταχύτητα, αρκεί να ξεπεράσεις μια υστέρηση στην εκκίνηση, όπου πατάς το γκάζι για άμεση επιτάχυνση. Είτε οφείλεται στη χαρτογράφηση του κινητήρα είτε στου κιβωτίου (ίσως και στα δύο), έχει να κάνει προφανώς με τη βελτίωση της οικονομίας καυσίμου.

Σύμφωνα με την Peugeot, το 2008 1.2 PureTech 130 EAT8 χρειάζεται 5,9-6,0 λτ./100 χλμ., τιμή που είναι κάπως αισιόδοξη. Στη διάρκεια της δοκιμής μας, η κατανάλωση του αυτόματου 2008 των 130 ίππων κυμάνθηκε στα 8 λτ./100 χλμ, τιμή που δεδομένων των επιδόσεων και για τα δεδομένα της κατηγορίας κρίνεται ως ικανοποιητική.

Γενικά ο τρικύλινδρος κινητήρας διακρίνεται για την ποιοτική του λειτουργία, την αγαστή συνεργασία του με το κιβώτιο ΕΑΤ8 και την προθυμία του στις μεσαίες κυρίως στροφές. Σε κάθε περίπτωση, ο οδηγός μπορεί να επέμβει στα χαρακτηριστικά απόδοσης επιλέγοντας το επιθυμητό πρόγραμμα οδήγησης (Normal, Eco, Sport).

Οδηγικά, το 2008 είναι ευχάριστο και ντελικάτο. Η ανάρτηση συνδυάζει ποιοτική κύλιση και αποτελεσματικό έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος, τόσο στον αυτοκινητόδρομο με υψηλή ταχύτητα όσο και σε συνεχείς στροφές. Εδώ το μικρό τιμόνι γίνεται πλεονέκτημα και συμβάλλει στην απολαυστική εμπειρία οδήγησης, ενισχύοντας την αίσθηση ευελιξίας που δίνει απλόχερα το 2008. Ειδικά στην πόλη αποδεικνύεται ευχάριστα ελαφρύ και άμεσο.

Στην αποτελεσματικότητα και το υψηλό επίπεδο ασφάλειας συμβάλλουν τα δυνατά φρένα και το πλούσιο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του βασικού εξοπλισμού που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει αυτόματο φρενάρισμα, Hill Assist, cruise control, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και ανίχνευση έλλειψης προσοχής του οδηγού. Οι πλουσιότερες εκδόσεις εξοπλίζονται με ημιαυτόνομο σύστημα διατήρησης πορείας σε αυτοκινητόδρομο και διατήρησης του οχήματος στη μέση της λωρίδας (Allure, GT), καθώς και σύστημα ορατότητας 360 μοιρών με δύο κάμερες υψηλής ευκρίνειας εμπρός και πίσω (GT).

Με αέρα μεγαλύτερου αυτοκινήτου

Τελικά, το γαλλικό SUV δεν είναι απλώς ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, αλλά ένα B-SUV που φέρνει premium αέρα στην κατηγορία του. Κάτω από το εντυπωσιακό σχεδιασμό κρύβεται ποιότητα σε κάθε τομέα: από την καμπίνα και το επίπεδο άνεσης και ασφάλειας, μέχρι τα οδηγικά χαρακτηριστικά και την απόδοση των μηχανικών μερών. Με το ανάλογο αντίτιμο βέβαια, καθώς η ελκυστική τιμή των 24.100 ευρώ της βασικής έκδοσης αυξάνει ραγδαία όσο ανεβαίνει η ισχύς και ο εξοπλισμός, φτάνοντας στην περίπτωσή μας (έκδοση GT) τα 34.000 €.

ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!