Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό MG4 Εxclusive 204 PS 64 kWh

Η νεοεισερχόμενη στην ελληνική αγορά MG Motor διαθέτει στη φαρέτρα της και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, με το MG4 να είναι το πιο ενδιαφέρον από αυτά – και όχι μόνο λόγω τιμής.

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό MG4 Εxclusive 204 PS 64 kWh

Η νεοεισερχόμενη στην ελληνική αγορά MG Motor διαθέτει στη φαρέτρα της και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, με το MG4 να είναι το πιο ενδιαφέρον από αυτά – και όχι μόνο λόγω τιμής.

Πρόκειται ίσως για το πιο δυναμικό λανσάρισμα νέας μάρκας στην ελληνική αγορά τα τελευταία χρόνια. Βέβαια, στην περίπτωση της MG Motor δεν πρόκειται για ένα εντελώς νέο brand, αλλά για μια γνωστή και με μεγάλη ιστορία εταιρεία, που γεννήθηκε πριν από σχεδόν έναν αιώνα στην Οξφόρδη ως Morris Garages και από τότε έχει αλλάξει αρκετές φορές χέρια, αφήνοντας ωστόσο το στίγμα της στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία με πολλά από τα μοντέλα της.

Από το 2007 η Βρετανική μάρκα ανήκει στον κινεζικό κολοσσό SAIC Motor Corp. και από το 2023 επιστρέφει δυναμικά στην Ελλάδα, μέσω του Ομίλου Συγγελίδη.

Η γκάμα της MG στην χώρα μας περιλαμβάνει μοντέλα βενζίνης, υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά. Από τα τελευταία, προεξέχουσα πρόταση αποτελεί το MG4, όχι μόνο λόγω τιμής, αλλά και επειδή είναι ένα πολύ ενδιαφέρον αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, τόσο αισθητικά όσο και σαν πακέτο συνολικά.

Αιχμηρό, εξωστρεφές και hi-tech

Το MG4 μπορεί να είναι αυτή τη στιγμή το μικρότερο μοντέλο της MG στην Ελλάδα (μήκος 4,3 μ.), ωστόσο είναι εκείνο που κάνει κατά την άποψή μας τη μεγαλύτερη εντύπωση στο δρόμο, με την τολμηρή του εμφάνιση.

Μια χάτσμπακ σιλουέτα που φλερτάρει με τον χαρακτηρισμό «κουπέ» και χαρακτηρίζεται από το χαμηλό ρύγχος, την ψηλή γραμμή στο πίσω μέρος και τα ιδιαίτερα εμπρός και πίσω φώτα.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, εκπλήσσεσαι με την λιτή μα και hi-tech αισθητική του ταμπλό. Δείχνει απλό αλλά επί τοις ουσίας δεν του λείπει τίποτα, με τις δύο οθόνες και τον περιστροφικό διακόπτη επιλογής κίνησης (αντί για λεβιέ κιβωτίου) να αποτελούν τα highlights.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7’’ έχει το ιδανικό μέγεθος και πληροφορεί τον οδηγό με όλες τις χρήσιμες ενδείξεις για την οδήγηση και το όχημα, ενώ η κεντρική οθόνη αφής 10,25’’ έχει όμορφα γραφικά, πλούσια πληροφορία και εύκολο χειρισμό.

Στα θετικά και η ύπαρξη των πολύ πρακτικών (αν και κάπως παλαιομοδίτικων σε αίσθηση) μπουτόν που βρίσκονται ακριβώς κάτω από την οθόνη και οδηγούν με ένα κλικ στο κεντρικό μενού ή στις ρυθμίσεις του κλιματισμού, ή αυξομειώνουν την ένταση του ηχοσυστήματος.

Εννοείται πως υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης κινητού μέσω Apple CarPlay ή Android Auto, ενώ ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει – εκτός από τις δύο οθόνες – αυτόματο κλιματισμό, είσοδο χωρίς κλειδί και 3 θύρες USB. Η ασύρματη φόρτιση κινητού, η πλοήγηση και το wi-fi hotspot είναι καλούδια που χρεώνονται έξτρα.

Πρακτικό κι ευέλικτο μικρό οικογενειακό

Το MG4 έχει μέγεθος αντίστοιχο ενός Golf – ή ενός ID.3, για να το θέσουμε πιο σωστά, μιας και η ηλεκτρική πρόταση της βρετανικής μάρκας έρχεται ουσιαστικά απευθείας αντιμέτωπη με το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Volkswagen.

Το εσωτερικό, εκτός από καλά εξοπλισμένο σε ψηφιακές ανέσεις και τεχνολογίες, είναι και πολύ ευρύχωρο. Στο πίσω κάθισμα οι επιβάτες απολαμβάνουν πλούσιο αέρα τόσο για το κεφάλι όσο και για τα γόνατά τους, ενώ τα πόδια χωράνε κάτω από τα εμπρός καθίσματα, γεγονός που καθιστά ακόμη πιο άνετη τη φιλοξενία τους.

Στην ανάγκη μάλιστα, θα βολευτεί κι ένας τρίτος επιβάτης χωρίς μεγάλες παραχωρήσεις. Το πορτμπαγκάζ αφήνει αντίστοιχα καλές εντυπώσεις, με εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα και χωρητικότητα 363 λίτρων η οποία αυξάνει στα 1.177 με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος (σε αναλογία 60/40).

Η θέση οδήγησης είναι βολική και διαθέτει αρκετό εύρος ρυθμίσεων, ενώ η ορατότητα είναι καλή παρά το στενό πίσω τζάμι. Στα θετικά η σωστή εργονομία και η ποιότητα των υλικών που βλέπουν και αγγίζουν οδηγός και επιβάτες. Κάποια οικονομικής επιλογής και μέτριας συναρμογής πλαστικά είναι σε σημεία που δεν φτάνει το μάτι, όπως π.χ. το κάλυμμα στο πίσω μέρος της οθόνης.

Γρήγορο, αποδοτικό και ασφαλές

Το MG4 βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Modular Scalable (MSP) της MG και είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις. Η βασική Excite έχει ηλεκτροκινητήρα 170 ίππων, μπαταρία 51 kWh με δυνατότητα ισχύος φόρτισης έως 88 kW και αυτονομία 350 χλμ..

Η έκδοση Εxclusive που δοκιμάζουμε έχει αυξημένη ισχύ 204 ίππων και μεγαλύτερη μπαταρία 64 kWh, η οποία μπορεί να φορτίζει με ισχύ έως 135 kW. Σύμφωνα με την MG, μπορεί να φτάσει από το 10% στο 80% σε 35’ και υπόσχεται μεγάλη αυτονομία, έως 450 χλμ. κατά μέσο όρο με μία πλήρη φόρτιση.

Ο ηλεκτροκινητήρας των 204 ίππων και 250 Nm προσφέρει ζωηρές επιδόσεις, με την απόκριση στο πάτημα του γκαζιού να γίνεται αισθητά πιο άμεση αν επιλέξεις το πρόγραμμα οδήγησης Sport (υπάρχουν ακόμη τα Normal, Eco και Individual το οποίο μπορείς να προσαρμόσεις στις επιθυμίες σου).

Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 7,9’’ και την μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση ενέργειας που ανακοινώνει η MG είναι χαμηλή, στις μόλις 16 kWh/100 χλμ..

Οδηγικά, το MG4 αποδεικνύεται ένα ευέλικτο ηλεκτρικό hatchback με ευχάριστη αίσθηση. Εμπνέει ασφάλεια σε δρόμο με στροφές και κρύβει τα 1.685 κιλά του, προσφέροντας μια ανάλαφρη αίσθηση ευελιξίας και αποτελεσματικότητας. Αν το επιδιώξεις, δεν θα αρνηθεί να ξεδιπλώσει την παιχνιδιάρικη πτυχή της πίσω κίνησης – όσο βέβαια το επιτρέψουν τα ηλεκτρονικά.

Πιέζοντάς το βέβαια με το γκάζι στο πάτωμα, αντιλαμβάνεσαι από κάποιους θορύβους στη μετάδοση πως του λείπει το ραφινάρισμα άλλων ανταγωνιστικών μοντέλων – αλλά μόνο σε αυτή την περίπτωση.

Σαφώς και δεν πρόκειται για σπορ κατασκευή, αλλά για ένα καλοστημένο, συγκροτημένο και ασφαλέστατο οικογενειακό χάτσμπακ. Το οποίο φυσικά στην πόλη νιώθει πως βρίσκεται στο βασίλειό του, προσφέροντας άνεση από την καλορυθμισμένη ανάρτησή του και μεγάλη ευελιξία, χάρη και στο τιμόνι που «κόβει» πολύ (κύκλος στροφής 10,6 μ.).

Στάνταρ σε κάθε περίπτωση είναι μια σειρά από συστήματα υποβοήθησης που κάνουν την οδήγηση πιο άνετη, ξέγνοιαστη και ασφαλή. Ανάμεσά τους το Adaptive Cruise Control (ACC), το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (AEB), η υποβοήθηση κυκλοφοριακής συμφόρησης (TJA), η προειδοποίηση εγκατάλειψης λωρίδας (LDW) και η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (LKA).

MG, με το δεξί

Η πρώτη μας αναλυτική εμπειρία στην Ελλάδα με αυτοκίνητο της σύγχρονης MG είναι πέρα για πέρα θετική. Το MG4 έχει προσιτή τιμή αλλά δεν βασίζεται σε αυτή για να διακριθεί στον στίβο των πωλήσεων. Είναι ένα μοντέρνο εμφανισιακά, καλά εξοπλισμένο, ασφαλές, ευρύχωρο και αποδοτικό ηλεκτρικό χάτσμπακ που έχει μάλιστα τα φόντα να συμβάλλει σημαντικά στο χτίσιμο του brand MG στην Ελλάδα.

Η φαρέτρα της βρετανικής μάρκας περιλαμβάνει εκτός των άλλων και εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών ή 150.000 χλμ., καθώς και μια πολύ καλή διαθεσιμότητα για όλα τα μοντέλα της, καθώς υπάρχει ήδη αρκετός αριθμός ετοιμοπαράδοτων αυτοκινήτων στη χώρα μας.

ΦΩΤΟ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ / MG MOTOR GREECE

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!