Δοκιμάζουμε το Renault Austral 1.3 MHEV 160 PS (+video)

Η Renault χρειαζόταν μια εύστοχη και δυναμική εισβολή στα C-SUV, για την ώθησή της προς την επιτυχία. Με λίγα λόγια ξεχάστε το Kadjar, ήρθε το Austral!

Δοκιμάζουμε το Renault Austral 1.3 MHEV 160 PS (+video)

Η Renault χρειαζόταν μια εύστοχη και δυναμική εισβολή στα C-SUV, για την ώθησή της προς την επιτυχία. Με λίγα λόγια ξεχάστε το Kadjar, ήρθε το Austral!

Renault Austral 1.3 MHEV 160 PS Η επανεκκίνηση ήρθε με όνομα εύηχο, που συνοδεύει το εντελώς φρέσκο μοντέλο των Γάλλων στην δημοφιλή κατηγορία, στην νέα εποχή Renault.

Ενός μοντέλου που έρχεται να ενσωματωθεί στην πολυπληθή και πιο εμπορική κατηγορία των C-SUV, φιλοδοξώντας με τα χαρακτηριστικά του να δώσει νέο αέρα στη γαλλική φίρμα.

Το Austral είναι το πρώτο SUV που αποτυπώνει όλες τις αξίες του νέου στρατηγικού σχεδιασμού της Renault με τον τίτλο «Renaulution». Είναι το πρώτο χειροπιαστό αισιόδοξο μήνυμα που σηματοδοτεί την νέα εποχή της Renault, στην φιλοδοξία να γίνει το σημείο αναφοράς της αγοράς.

Με δεδομένο ότι έχει να αντιμετωπίσει ικανότατους ανταγωνιστές, η Renault δεν έφτιαξε ένα ακόμα μικρομεσαίο SUV, αλλά αυτό που θα συζητηθεί. Δεν αποτελεί συνέχεια του προηγούμενου, κόβει κάθε δεσμό με τον προκάτοχό του, και έρχεται σχεδιασμένο εξ ολοκλήρου από λευκό χαρτί.

Austral του Νότου

Με τη ζεστασιά του Νότου, ως παραπομπή της ονομασίας του, το SUV της Renault έρχεται με ζωντάνια και ευδιάθετη διάθεση, κάτι ορατό από τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρίας. Η νέα εποχή προκύπτει ως υπογραφή με το νέο λογότυπο, ενώ η πρόκληση στην επιτυχία για τους σχεδιαστές του νέου Austral σερβίρεται μέσα από πετυχημένες λεπτομέρειες που συντελούν σε μια επιβλητική και μυώδη εικόνα.

Η μεγάλη μάσκα με το καρό μοτίβο και το μεγάλο σήμα ως χαρακτηριστικό της νέας ταυτότητας Renault, είναι στοιχεία που κυριαρχούν. Πλαισιώνονται από φωτιστικά σώματα σχήματος C, τεχνολογίας LED κάτι που σχεδιαστικά και ουσιαστικά συναντάμε και πίσω.

Χυτές γραμμές με ανάγλυφα στοιχεία στο αμάξωμα, διχρωμίες και χρωμιωμένα ένθετα σε καίρια σημεία, αλλά και εμπνευσμένο design συμβάλλουν σε ένα δυναμικό αποτέλεσμα που χωρίς φλυαρίες παντρεύεται με τη γαλλική φινέτσα.

Αν εξωτερικά σε πείθει για την premium προσέγγιση των σχεδιαστών του, εσωτερικά επιβεβαιώνει ότι αξίζει το χειροκρότημα. Η αναβαθμισμένη ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης είναι εμφανής, η φινετσάτη αισθητική παρούσα, όμως κλέβει την παράσταση η δημιουργικότητα και ο σεμιναριακός εκμοντερνισμός που έρχεται με ένα σύγχρονο σαλόνι.

Η ποιότητα είναι αυτή που κάνει τη διαφορά στο εσωτερικό από την πρώτη κιόλας ματιά. Κάθεσαι ψηλά, όπως αρμόζει σε ένα SUV και μπροστά σου απλώνεται ένα απόλυτα σύγχρονο περιβάλλον, με δυο μεγάλες ψηφιακές οθόνες.

Mια παραδοσιακά οριζόντια 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και μία 12άρα, κάθετα τοποθετημένη για το σύστημα πολυμέσων στα πρότυπα ενός tablet που λειτουργεί σε περιβάλλον Google. Τοποθετημένες σε σχήμα ανεστραμμένου L, μοιάζουν ως ενιαίες με τον αεραγωγό να διακόπτει διακριτικά την ενότητα. Είναι καλυμμένες δε με αχάρακτο κρύσταλλο, τεχνολογία «κλεμμένη» από τα smartphones.

Το πεπλατυσμένο πολυλειτουργικό τιμόνι δίνει χαρακτήρα στην τεχνολογική αύρα του Austral, με το εμφανές Multi-Sense μπουτόν να προσφέρει έλεγχο στα προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης, με ανάλογη παραμετροποίηση στον πίνακα οργάνων. Στον τελευταίο μπορεί να απολαμβάνει ο οδηγός απεικόνιση πλοήγησης, ενώ από το σύστημα Multi-Sense, έλεγχο στα 4 προγράμματα οδήγησης, Eco, Comfort, Sport και Perso, με το τελευταίο να δηλώνει τις προσωπικές ρυθμίσεις του οδηγού.

Στις αυτόματες εκδόσεις ο επιλογέας έχει μετακομίσει στην κολόνα του τιμονιού κάτι που συμβάλει στην φλυαρία της περιοχής. Η χρήση υαλοκαθαριστήρων από τον διακόπτη που γειτνιάζει προκύπτει συχνά. Κάποια στιγμή θα έρθει η εξοικείωση και θα διαπιστώσεις και τα οφέλη της απελευθέρωσης χώρου στην βάση της κονσόλας. Εδώ προκύπτει ντουλαπάκι με συρόμενο καπάκι και χαρακτηριστικό ήχο το οποίο κρύβει ποτηροθήκες και θύρες USB, προσφέρει δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης για smartphone, ενώ δημιουργεί μια χαλαρωτική ψευδαίσθηση μανέτας αεροπλάνου, για να στηρίζει ο οδηγός το χέρι του.

Ο δείκτης πρακτικότητας στο Austral είναι έτσι και αλλιώς υψηλού επιπέδου και αντικατοπτρίζεται από τα 35 λίτρα εσωτερικών χώρων αποθήκευσης. Οι χώροι έτσι και αλλιώς στο νέο SUV της Renault, περισσεύουν!

Η πρακτικότητα του συρόμενου κατά 16 εκατοστά καθίσματος πίσω, εξασφαλίζει αρχοντικούς χώρους για τους επιβάτες ή επιβραβεύει με επιπλέον 75 λίτρα τα 500 του χώρου αποσκευών. Αν μάλιστα αναδιπλωθούν και οι πλάτες, τότε ο όγκος φτάνει τα 1.525 λίτρα.

Φυσικά το επίπεδο τεχνολογικής επάρκειας στο Austral είναι υψηλότατο σε κάθε τομέα, με χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι για αυτόν της ασφάλειας η Renault το εξοπλίζει έως και με 32 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης.

Γαλλική συνέπεια συμπεριφοράς

Το Austral είναι το πρώτο Renault που χρησιμοποιεί την 3ης γενιάς πλατφόρμα CMFCD της συμμαχίας «Renault-Nissan» με τα οφέλη να αποτυπώνονται στο δρόμο. Δηλαδή προσφορά άνεσης και ποιοτικής συμπεριφοράς, γεύση δυναμικής πληροφόρησης και πρόθεση να ταΐσει την οδηγική αυτοπεποίθηση. Ένα ευχάριστο SUV δηλαδή για απολαυστικά χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομους και στριφτερες διαδρομές. Και στην πόλη;

Εδώ αν και σεβαστών διαστάσεων με το μήκος οριακά να ξεπερνά τα 4,5 μέτρα, παραμένει ευέλικτο και ευχάριστο στην αστική τρέλα. Συμβάλλει και το αυτόματο CVT κιβώτιο με προσομοίωση 7 διαβαθμισμένων σχέσεων ώστε να μην ταλαιπωρείται ο οδηγός, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει βοήθεια στο αποδοτικό έργο του κινητήρα, προσομοιώνοντας συμπεριφορά κανονικού κιβωτίου.

Στη βάση της γκάμας το συναντάμε με κινητήρα 1.2 Turbo, 48V mild hybrid απόδοσης 130 ίππων και στην κορυφή ως E-Tech Full Hybrid, απόδοσης 200 ίππων. Ειδική μνεία στην top έκδοση που, σε αντίθεση με τις άλλες εκδόσεις Austral που εφοδιάζονται με ημιάκαμπτο πίσω άξονα, είναι η μόνη που καρπώνεται την διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Κάτι που προαιρετικά της δίνει το δικαίωμα να συνδυαστεί με την ενεργή τετραδιεύθυνση τρίτης γενιάς, της Renault (4CONTROL Advanced).

Όπως γίνεται κατανοητό το Austral διατίθεται αποκλειστικά με μια γκάμα εξηλεκτρισμένων κινητήρων βενζίνης, με την ενδιάμεση έκδοση mild hybrid της δοκιμής να δηλώνει ότι το 12βολτο σύστημα που αποθηκεύει ρεύμα στην μικρή μπαταρία, συμβάλει στην απόδοση την οικονομία και την καθαρή λειτουργία.

Ο 1.333 κ.εκ υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, προσφέρει 160 ίππους και 270 Nm ροπή, νούμερα ικανά για επιδόσεις στα σχεδόν 1.600 κιλά βάρους του Austral. Θα δείξει τις ζωηρές προθέσεις του επιταχύνοντας από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ., σαφώς δεν θα βάλει φωτιά στο δρόμο, όμως θα σε αποζημιώσει με την ομοιογένεια της απόδοσης και την φιλική αποτελεσματικότητα της συμπεριφοράς του. Το Austral δεν είναι αποκομμένο από την πληροφορία τιμονιού και ανάρτησης, ακόμα και αν εισπράττεις μισοάδειο το σπορ κριτήριο. Κάτι μη κατακριτέο, γιατί ποιος ζητάει SUV σκληρό σαν ξύλο και κοφτερό σαν λεπίδι για να γεμίζει την καθημερινότητα και τις ανάγκες του.

Ρεαλιστικά λοιπόν το Austral έχει το χάρισμα να γοητεύσει ευρεία γκάμα οδηγών, τόσο όσων αναζητούν ησυχία και άνεση, όσο και των απαιτητικών που δίνουν έμφαση στην ουσία της οδήγησης.

Οι πρώτοι θα έχουν να λένε για ένα αυτοκίνητο ευθύβολο, φιλικό και άνετο που καταπίνει ξεκούραστα χιλιόμετρα, χωρίς καν να ζητάει συχνά ανεφοδιασμό. Για παράδειγμα δεν χρειάζεται να είσαι προσεκτικός στο γκάζι, για να δεις φυσιολογικές καταναλώσεις, με τη μέση να κυμαίνεται ανάμεσα στα 6 με 8 λτ./100 χλμ. αναλόγως τη χρήση.

Οι δεύτεροι και πιο δύσκολοι στην κρίση τους, θα διαπιστώσουν ότι το SUV της Renault καμουφλάρει τα σπορ γονίδια και τα αφήνει να εμφανιστούν αμυδρά ώστε να μην διακόψουν το οδηγικό αποτέλεσμα. Οδηγώντας το Austral με ροή σε μια στριφτερή διαδρομή, όλα συμβαίνουν έτσι όπως τα περιμένεις ώστε να μην διακόψεις ρυθμό ούτε να συμβιβάσεις την ταχύτητά σου.

Αν αποφασίσεις να αφήσεις την άσφαλτο για SUV εκδρομικές στιγμές, μάθε ότι η απόσταση από το έδαφος είναι 18 εκατοστά κάτι που του επιτρέπει ήρεμα περάσματα σε χωμάτινες διαδρομές. Θυμηθείτε όμως ότι απουσιάζει η τετρακίνηση και η ρεζέρβα.

Γενικά, η κεντρική ιδέα συμπεριφοράς και αίσθησης που αποκομίζεις πίσω από το τιμόνι είναι μια εξαιρετική ισορροπία ανάμεσα στον σπορ προσανατολισμό, χωρίς αρνητική επίδραση στο υψηλό επίπεδο άνεσης.

Renaulution;

Δεν θα έπρεπε καν να αναρωτιέσαι κατά πόσο ανταποκρίνεται στη φιλοδοξία Renault της εποχής. Στόχος του Austral στο ταξίδι του στα CSUV είναι να γοητεύσει με την εικόνα, τις παροχές του και εν τέλη με τα κατορθώματά του. Το συνολικό απόσταγμα είναι υπέρ του! Ο ολοκαίνουριος εκπρόσωπος των Γάλλων στη δημοφιλή κατηγορία, βλέπει στα μάτια τον αφρό της κατηγορίας, δεν ψαρώνει δίπλα σε premium ονόματα και επιστρέφει τη Renault εκεί που πραγματικά της αξίζει.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!