Δοκιμάζουμε το νέο Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE

Το νέο Nissan X-Trail έκανε άλματα προόδου και έρχεται με ένα πλήρες οπλοστάσιο σε επίπεδο τεχνολογίας, ποιότητας και πρακτικότητας. Δοκιμάζουμε την κορυφαία εκδοχή του με τον κινητήρα e-Power και το σύστημα τετρακίνησης e-4ORCE.

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE

Το νέο Nissan X-Trail έκανε άλματα προόδου και έρχεται με ένα πλήρες οπλοστάσιο σε επίπεδο τεχνολογίας, ποιότητας και πρακτικότητας. Δοκιμάζουμε την κορυφαία εκδοχή του με τον κινητήρα e-Power και το σύστημα τετρακίνησης e-4ORCE.

Συνηθίζουμε να λέμε σε πολλά νέα μοντέλα, ότι αποτελούν την εξέλιξη του προκατόχου τους. Εδώ όμως, στην περίπτωση του νέου Nissan X-Trail δεν ισχύει σε κανέναν τομέα. Πρόκειται για ένα εντελώς νέο μοντέλο, που κόβει κάθε δεσμό με το απελθόν και χαράσσει μια νέα πορεία που έχει ως βασικούς πυλώνες την τεχνολογία, όπως αυτή αντικατοπτρίζεται στα καινοτόμο υβριδικό σύστημα e-Power, αλλά και την ηλεκτρική τετρακίνηση e-4ORCE, αλλά και την πρακτικότητα.

Η πρακτικότητα που υπογραμμίζεται από τους αχανείς χώρους που προσφέρει η νέα τέταρτη γενιά του X-Trail, το οποίο μάλιστα διατίθεται και σε 7θέσια διάταξη. Τοποθετείται στην μεσαία κατηγορία SUV, πάνω από το Qashqai, χωρίς ωστόσο, να αποτελεί οπτικά συνέχεια αυτού. Εισάγει νέα στοιχεία που το καθιστούν ξεχωριστό και παράλληλα άμεσα αναγνωρίσιμο.

Το νέο σήμα της Nissan δεσπόζει και αποτελεί τη νέα ταυτότητα του μάρκας, αλλά και του μοντέλου, που το υιοθετεί πρώτο. Τα φωτιστικά σώματα, αφήνουν το δικό του αποτύπωμα, τόσο εμπρός, όσο και πίσω, όπως και η χαρακτηριστική V-motion μάσκα, που αποτελεί δίχως άλλο την ταυτότητα μοντέλων της ιαπωνικής εταιρείας.

Από το πλάι οι μεγάλοι θόλοι ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του νέου X-Trail, κάτι που κάνουν με τη σειρά τους και τα προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος. Περίτεχνη είναι η σχεδίαση της τρίτης κολόνας, η οποία, σύμφωνα με τη Nissan, θυμίζει πτερύγιο δελφινιού και σε κάθε περίπτωση δένει αρμονικά με τα πιο λεπτά και κομψά πίσω φώτα. Η οριζόντια γραμμή στη βάση της πέμπτης πόρτας δίνει ένταση και ενισχύει την αίσθηση του μεγάλου πλάτους.

Ποιότητα εφ’ όλης της ύλης

Περνώντας στο εσωτερικό, η εικόνα σε τίποτα δεν θυμίζει το απελθόν X-Trail. Με στοιχεία από το μικρότερο Qashqai, αλλά πιο κοντά στο Ariya, αυτή η νέα γενιά του μεγάλο ιαπωνικού SUV, θέτει νέα στάνταρ στον τομέα της ποιότητας. Τα υλικά κατασκευής είναι από το πάνω ράφι και σε αυτό δεν χωρά καμία αμφιβολία. Το βλέπει με το μάτι και το νιώθεις με την αφή.

Μαλακά στην πλειονότητα τους, ενώ ακόμα και πιο χαμηλά όπου θα βρεις κάποια πιο σκληρά πλαστικά, αυτά σε κερδίζουν με τη συναρμογή τους που δεν αφήνει περιθώριο για παράπονα. Η αρχιτεκτονική σχεδίασης είναι εντελώς διαφορετική, με την εργονομία και την πρακτικότητα να σιγοντάρει η απίστευτη ευρυχωρία.

Ο επιλογέας e-shifter κυριαρχεί στην κεντρική κονσόλα και σε κερδίζει και στην αίσθηση, που είναι ποιοτική και συνάδει με την εν γένει νέα φιλοσοφία. Οι θήκες πολλές, δύο για ποτήρια και μια μεγάλη με επαγωγική φόρτιση για το smartphone, είναι οι πιο εμφανείς και εύκαιρες. Πιο πίσω ένα μεγάλο ντουλαπάκι, που ανοίγει στα δύο θα φιλοξενήσει και θα κρατήσει μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα, αρκετά από τα αντικείμενα της καθημερινότητας. Οι τσέπες στις πόρτες χωράνε ακόμα και μεγάλο μπουκάλι ενάμιση λίτρου.

Ανάλογα και ίσως ακόμα πιο ευρύχωρα είναι τα πράγματα για τους πίσω επιβάτες. Αυτοί έχουν άπλετο χώρο για τα πόδια, αλλά και το κεφάλι. Θα χωρέσουν τρεις, ενώ θα ταξιδέψουν με βασιλικές ανέσεις δύο εκεί πίσω, έχοντας στη διάθεσή τους ένα υποβραχιόνιο στη μέση, που ξεπροβάλει από την πλάτη των καθισμάτων και έχει βάση και για δύο ποτήρια αλλά και δύο θύρες USB, type-Α και type-C, όπως εξάλλου έχουν και οι εμπρός επιβαίνοντες. Η πρόσβαση εκεί πίσω είναι πανεύκολη, χάρη στο μεγάλο άνοιγμα των πίσω θυρών, με γωνία σχεδόν 90 μοιρών.

Θα μπορούσε μάλιστα να έχει και τρίτη σειρά καθισμάτων, αφού διατίθεται και με 7θέσια διάταξη, ενώ στην 5θέσια του αυτοκινήτου της δοκιμής μας ο χώρος αποσκευών είναι απλά αχανής, με όγκο που αγγίζει τα 585 λίτρα και είναι κατά 20 λίτρα μεγαλύτερος από αυτόν του μοντέλου που αντικαθιστά. Η πόρτα του χώρου αποσκευών είναι ηλεκτρική και ανοίγει χωρίς τη χρήση χεριών, κάνοντας τη φόρτωση πιο εύκολη όταν κρατάς κάποιο αντικείμενο.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά, χωρίς όμως να νιώθει αποκομμένος από τα δρώμενα, έχοντας καλή ορατότητα, προς όλες τις κατευθύνσεις. Στο εσωτερικό, κεντρίζει το βλέμμα η ψηφιακή διαμόρφωση του ταμπλό. Δυο μεγάλες οθόνες, από 12,3 ίντσες η κάθε μία δένουν με την καλή ποιότητα και το όμορφο σχεδιασμό του ταμπλό. Οι επενδύσεις δέρματος ντύνουν το άνω μέρος, με το υπόλοιπο κομμάτι να είναι από μαλακό πλαστικό.

Οι δυνατότητες του συστήματος πολυμέσων πολλές, με τη συνδεσιμότητα να περιλαμβάνει ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto. Η ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων με την υψηλή ευκρίνεια, παρέχει δυνατότητα διαμόρφωσης, ενώ προβάλλει όλες τις χρήσιμες πληροφορίες. Αυτές που μπορεί επίσης να δει ο οδηγός ακριβώς εμπρός από το οπτικό του πεδίο στο βάθος του παρμπρίζ, σε ένα τεράστιο 10,8 ιντσών head-up display.

Κινείται ηλεκτρικά, χωρίς να θέλει πρίζα

Το σύστημα e-Power που έχουμε γνωρίσει από το Qashqai είναι αυτό που πρωταγωνιστεί στη νέα γενιά του X-Trail, χαρίζοντας στο μοντέλο έναν πιο ενδιαφέρον χαρακτήρα, με αίσθηση ηλεκτρικού. Στο υβριδικό αυτό σύστημα ένας 1.500άρης turbo κινητήρας βενζίνης με μεταβλητή σχέση συμπίεσης, διαδραματίζει το ρόλο της γεννήτριας για τη φόρτιση της μπαταρίας υψηλής ενεργειακής απόδοσης 1,8 kWh ωφέλιμης χωρητικότητας, χωρίς όμως να στέλνει τη δύναμη στους τροχούς.

Για αυτό φροντίζει ο ηλεκτροκινητήρας, που στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής που είναι η κορυφαία έκδοση e-4ORCE, οι δύο ηλεκτρικοί κινητήρες. Η απόδοση των δύο μοτέρ φτάνει τα 157 kW (213 ίπποι), χάρη στο δεύτερο πίσω κινητήρα των 94 kW, που επιτρέπει στο μεγάλο X-Trail να επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 7,0 δευτερόλεπτα.

Έτσι, επιτυγχάνεται μέγιστη οικονομία σε συνθήκες πόλης, αφού ο θερμικός έχει μικρό έργο, αφήνοντας τον ηλεκτρικό να κινεί το αυτοκίνητο. Η εμπλοκή του κινητήρα βενζίνης γίνεται ανεπαίσθητα και ήσυχα κατά τη λειτουργία του, αφού έχει ρυθμιστεί να δουλεύει σε δύο φάσεις, ανάλογα με τις ανάγκες, όπως αυτές διαμορφώνονται από την πίεση του δεξιού πεντάλ.

Σε έντονη επιτάχυνση ανεβάζει στροφές, αλλά χωρίς να φτάνει ψηλά και γίνεται ενοχλητικός σε επίπεδο θορύβου. Σε πιο ήπιες συνθήκες κίνησης και εφόσον απαιτεί η εμπλοκή του, λειτουργεί σε πιο χαμηλέ στροφές, χωρίς να ενοχλεί. Η απόκριση του ηλεκτρικού κινητήρα είναι άμεση, όπως εύλογα αντιληπτό, με τον όποιο -ίσως- μικρό δισταγμό να προκύπτει όταν απαιτείται έντονη επιτάχυνση, αν θέλουμε να γίνουμε αυστηροί. Σε καμία περίπτωση δεν θυμίζει πλήρως υβριδικά σύνολα ή βενζινοκίνητα, με την παροχή της δύναμης να έχει ροή χωρίς κομπιάσματα ή λοιπές καθυστερήσεις.

Το e-Pedal της Nissan βρίσκει και εδώ εφαρμογή, με ένα πλήκτρο εμπρός από τον επιλογέα να το ενεργοποιεί. Με αυτόν τον τρόπο το αυτοκίνητο φρενάρει κάθε φορά που οδηγός τραβάει το πόδι του από το γκάζι, επιβραδύνοντας με 0,2 g. Πέρα από την ενέργεια που ανακτά με αυτό τον τρόπο, βελτιώνει και τα επίπεδα άνεσης στην καθημερινότητα.

Πατώντας πάνω στην πλατφόρμα CMF-C, γνωστή μας μεταξύ άλλων από το νέο Qashqai, έχει πέρα από την πρόσβαση στην προαναφερόμενη τεχνολογία και ποιοτική λειτουργία στο δρόμο. Πατάει θετικά, με την ανάρτηση να προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης και ποιοτική κύλιση. Με την ομοιογένειά του μάλιστα καταφέρνει να κρύβει το βάρος του που φτάνει στην 5θέσια διάταξη τα 1.935 κιλά.

Μοιάζει πιο μικρό και είναι πιο ευέλικτο από όσο θα περίμενες από ένα αυτοκίνητο με μήκος 4,680 μ. Αν έχεις οδηγήσει το προηγούμενο X-Trail θα σου κάνει μεγάλη εντύπωση η αίσθηση που λαμβάνεις από το τιμόνι. Σημαντικά πιο γεμάτο, πιο βαρύ, χωρίς να κουράζει, παρέχει πληροφορίες για το δρόμο και ακρίβεια στις κινήσεις, τηρουμένων των αναλογιών ενός μεγάλου οικογενειακού SUV.

Ο χαρακτήρας του αναδεικνύεται στον ανοιχτό δρόμο. Το νέο X-Trail είναι ταξιδιάρικο και το δείχνει από τα πρώτα μέτρα στο εθνικό δίκτυο. Σταθερό και ευθύβολο, μαζεύει χιλιόμετρα χωρίς κόπο και διατηρώντας οποιοδήποτε ενοχλητικό θόρυβο εκτός της καμπίνας. Υπό πίεση σε επαρχιακό δρόμο δεν θα κρύψει το βάρος του και το μέγεθος του, παρουσιάζοντας κλίσεις.

Δεν ενοχλούν, ούτε επηρεάζουν την εν γένει καλή οδική συμπεριφορά του. Η ηλεκτρική τετρακίνηση e-4ORCE λειτουργεί υποδειγματικά, με τη Nissan να ανακοινώνει ότι έχει 10.000 φορές ταχύτερη απόκριση από ένα ανάλογο συμβατικό μηχανικό σύστημα. Η μεγάλη καθαρή απόσταση από το έδαφος που ξεπερνάει ελαφρώς τα 23 εκατοστά, του χαρίζει μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων και ευρύτερο πεδίο δράσης.

Η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 7 λτ./100 χλμ. όσον αφορά τη μέση τιμή της, λίγο πιο πάνω σε συνθήκες ταξιδιού, ενώ μέσα στην πόλη, εκεί όπου το υβριδικό σύστημα είναι προγραμματισμένο να λειτουργεί με γνώμονα την οικονομία, πέφτει σημαντικά και κάτω από τα 6 λτ./100 χλμ.

Είναι γεγονός ότι το νέο Nissan X-Trail πέτυχε το στόχο του. Έκοψε του δεσμούς του με το απελθόν μοντέλο και έρχεται με προεξέχοντα χαρακτηριστικά την τεχνολογία και την ποιότητα. Όχι μόνο την απτή, αλλά εν γένει που δείχνει και στον τρόπο με τον οποίο κινείται, πατάει και συμπεριφέρεται. Η τιμή του στην εισαγωγική έκδοση είναι 38.590 ευρώ, ενώ στην κορυφαία e-Power, e-4ORCE ανεβαίνει στα 50.590 ευρώ και θα λέγαμε ότι ευθυγραμμίζεται με αυτά που προσφέρει και πέρα των παραπάνω, περιλαμβάνουν ένα πλήρες πακέτο ασφάλειας ProPilot, μαζί με την κορυφαία διάκριση των πέντε αστέρων που απέσπασε από τον ανεξάρτητο οργανισμό Euro NCAP.

Φωτογραφίες: MotorOne

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!