Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Tonale 1.5T 130 PS

Δοκιμάζουμε επί ελληνικού εδάφους τη νέα Tonale, που κατεβαίνει σε κατηγορία μεγέθους, αλλά ανεβαίνει αντιστρόφως ανάλογα σε ενδιαφέρον.

Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Tonale 1.5T 130 PS

Δοκιμάζουμε επί ελληνικού εδάφους τη νέα Tonale, που κατεβαίνει σε κατηγορία μεγέθους, αλλά ανεβαίνει αντιστρόφως ανάλογα σε ενδιαφέρον.

Η πολυαναμενόμενη Alfa Romeo Tonale πάτησε τους τροχούς της στην Ελλάδα και εμείς τη δοκιμάζουμε, χωρίς να κρύβουμε τον ενθουσιασμό μας. Άργησε λίγο, με την κρίση να διαδραματίζει το ρόλο της, αλλά και την τελειομανία των Ιταλών, με στόχο το απόλυτο αποτέλεσμα που υπερίσχυσε των κάθε χρονικών περιορισμών.

Έχει ψυχή αυτή η Tonale και μάλιστα ελληνική, αυτή του δικού μας Αλέξανδρου Λιώκη, του ταλαντούχου σχεδιαστή που πέρασε την Αδριατική στη γείτονα χώρα, για να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα και με αυτό το μοντέλο που επιμελήθηκε μαζί με την ομάδα του να δώσει τροφή στα όνειρα των φίλων της Alfa Romeo.

Συγκερασμός στοιχείων από μοντέλα που έγραψαν ιστορία, αλλά απόλυτα σύγχρονη μέχρι και το τελευταίο χιλιοστό των σμιλεμένων μετάλλων της, αυτό το μοντέλο, η νέα Tonale, δεν θα μπορούσε να είναι πιο εύστοχη και πιο επίκαιρη. Με προσοχή στη λεπτομέρεια, ξεχωρίζει από τη μάζα και σαγηνεύει με την πρώτη ματιά.

Δύσκολο εγχείρημα, αλλά όταν αγαπάς κάτι βαθιά μπορείς να το καταφέρεις, με το αποτέλεσμα αναμφίβολα να δικαιώνει τον «σχεδιαστή μας» μπορούμε να πούμε με μεγάλο καμάρι. Έπρεπε να κατέβει κατηγορία μεγέθους, στα C-SUV, εκεί όπου παίζεται όλο το παιχνίδι της αγοράς, για να διεκδικήσει αυτό που αναλογεί στην Alfa Romeo.

Εξάλλου η Stelvio αποτέλεσε το διαβατήριο για την είσοδο της ιταλικής φίρμας στα SUV και με αυτήν απέδειξε ότι «μπορεί». Σήμερα, σε κάτι πιο ρεαλιστικό, πιο γήινο, πιο προσιτό, ένα μικρομεσαίο SUV που δεν στοχεύει μόνο στο συναίσθημα, αλλά και στο μυαλό. Ποιος θα το έλεγε αυτό για μια Alfa Romeo, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα.

Η νέα πραγματικότητα, που θέλει την Tonale να είναι ένα ολοκληρωμένο SUV, που, χωρίς να αγνοεί το συναίσθημα, είναι ικανό να εξυπηρετήσει την καθημερινότητα, με αξιόλογους χώρους και μεταφορικές δυνατότητες. Με μήκος 4,53 μ., πλάτος 1,84 μ. και ύψος 1,6 μ., το ιταλικό SUV τοποθετείται ψηλά στην μικρομεσαία κατηγορία, από άποψη απόλυτων διαστάσεων, με ότι αυτό συνεπάγεται στον τομέα των χώρων, αλλά καταφέρνει να κρύβει το μέγεθός της με την αρμονία των γραμμών της.

Πολύ κοντά στην πρωτότυπη εκδοχή της που είδαμε τρία χρόνια πριν στην Έκθεση της Γενεύης, η Tonela στην τελική της μορφή απέχει ελάχιστα και αυτό μόνο για τυπικούς λόγους και περιορισμούς που θέτει η νομοθεσία. Για παράδειγμα, τα χαρακτηριστικά τριπλά φωτιστικά σώματα full LED εμπρός μεγάλωσαν λίγο, όπως ο νόμος επιτάσσει, χωρίς όμως να στερήσουν μέρος από τη γοητεία αυτής της πανέμορφης Ιταλίδας, με την αρμονία να τονίζουν, τα ίδιας φιλοσοφίας πίσω φωτιστικά σώματα.

Ο μεγάλος θυρεός γνώρισμα των μοντέλων της Alfa Romeo, παντρεύονται τις ευμεγέθεις εισαγωγές, στο κάτω μέρος, αλλά και στα πλάγια του προφυλακτήρα, που είναι όλες απόλυτα λειτουργικές και όχι απλά διακοσμητικές, επιτελώντας το έργο τους και ενισχύοντας τη δυναμική στη σχεδίαση. Κάτι που αναμφίβολα κάνουν και οι πανέμορφες ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών, -σε σχήμα vintage τηλεφωνικού καντράν- για την περίπτωση της «φορτωμένης» έκδοσης Speciale, με την οποία ξεκινάει την εμπορική της πορεία στη χώρα μας η Tonale.

Εκ των έσω…

Περνώντας στο εσωτερικό νιώθεις κατευθείαν ότι βρίσκεσαι σε μια Alfa Romeo. Το τιμόνι με το start button ενσωματωμένο κλέβει την παράσταση, ενώ νιώθεις άμεση οικειότητα στο πολύ καλό κάθισμα, που προσφέρει άνεση και στήριξη που αναζητάς. Κάθεσαι ψηλά, όπως αρμόζει σε ένα SUV, αλλά βρίσκεις εύκολα τη θέση που σου ταιριάζει και γίνεσαι ένα με το αυτοκίνητο.

Την εικόνα συμπληρώνει η ποιότητα, με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να είναι υψηλής ποιότητας. Μαλακά πλαστικά ντύνουν το άνω μέρος του ταμπλό, με τις ραφές να δίνουν μια όμορφη εικόνα που δεν είναι ικανή να χαλάσουν τα πιο σκληρά πλαστικά που θα βρεις στα χαμηλότερα σημεία της κεντρικής κονσόλας. Εξάλλου, όλα είναι καλά συναρμολογημένα, με φινίρισμα που ταιριάζει στον premium χαρακτήρα του μοντέλου.

Σχεδιαστικά, οι άνθρωποι της Alfa Romeo επιλέξανε να διαφοροποιήσουν τις δυο ψηφιακές οθόνες στο ταμπλό, αυτή του συστήματος πολυμέσων και αυτή του πίνακα οργάνων (10,1’’) με δυνατότητες διαμόρφωσης, δίνοντας τους τον απαραίτητο «αέρα» μεταξύ τους. Η Tonale είναι το πιο εξελιγμένο τεχνολογικά μοντέλο της Alfa Romeo, αφού κουβαλάει όλα τα επίκαιρα συστήματα της αγοράς και ακόμα παραπάνω.

Η όμορφη ευρεία οθόνη του infotainment 10,25 ιντσών, έχει υψηλή ευκρίνεια και πολλές δυνατότητες. Μεταξύ αυτών και «βοηθό», συνδέσεις Android Auto και Apple CarPlay, αλλά και πληροφορίες για τη λειτουργία του κινητήρα σε πραγματικό χρόνο. Από την άλλη, έχουν διατηρηθεί τα φυσικά πλήκτρα για την πρόσβαση σε λειτουργίες όπως αυτή του κλιματιστικού, αλλά και έναν περιστροφικό διακόπτη για τα προγράμματα οδήγησης «dna»

Όλα μοιάζουν να είναι τοποθετημένα όπως περιμένεις, με την εργονομία να είναι από τα θετικά της σημεία. Πολλές θήκες για μικρότερα ή μεγαλύτερα αντικείμενα της καθημερινότητας ενισχύουν το δείκτη χρηστικότητας, με αυτή για το smartphone που το φιλοξενεί κάθετα, εμπρός από τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου να ξεχωρίζει. Οι πίσω επιβάτες θα καθίσουν άνετα, χωρίς περιορισμούς, κάτι που ισχύει και για τις αποσκευές, ο όγκος των οποίων φτάνει τα 500 λίτρα.

Στο δρόμο…

Εδώ οι Ιταλοί ανάλαβαν να κάνουν το πλαίσιο, γνωστό μας από Jeep Compass, να ξεχωρίσει. Αποτελεί εξέλιξη που έγινε στα δικά τους χέρια, με έμφαση στα πιο δυναμικά χαρακτηριστικά και την καλύτερη ισορροπία. Κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό, από τα πρώτα μέτρα οδήγησης, με την Tonale να διαχωρίζει τη θέση της από τον Όμιλο και εν τέλει… να ξεχωρίζει.

Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1,5 λίτρων συνεργάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V, το οποίο όμως ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα του «είδους», αφού παρέχει τη δυνατότητα υπό συνθήκες και αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης. Η απόδοση του κινητήρα βενζίνης είναι 130 ίπποι και 240 Nm ροπής, με το ηλεκτρικό μοτέρ να προσθέτει -όχι αθροιστικά- επιπλέον 20 ίππους και 135 Nm ροπής, που συμβάλουν στην ομαλή και πιο άμεση απόκριση στις χαμηλές στροφές. Όσον αφορά τις επιδόσεις της Alfa Romeo Tonale 1.5T 130 ίππων, κάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 9,9 δευτερόλεπτα, έχοντας μέγιστη ταχύτητα 195 χλμ./ώρα.

Για τη μετάδοση που περνάει στους εμπρός τροχούς, φροντίζει ένα νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη. Ομαλό στη λειτουργία του, με πολιτισμένο χαρακτήρα, αλλάζει ταχύτητες ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλεγεί, πιο ήπια ή ταχύτερα, στα Natural ή Dynamic αντίστοιχα. Πέρα από τις απόλυτα αυτόματες αλλαγές, υπάρχει και η δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών, μέσω των εντυπωσιακών μεταλλικών paddles χορταστικών διαστάσεων που είναι τοποθετημένα σταθερά στην κολόνα του τιμονιού.

Σε αυτή την περίπτωση εκτελεί άμεσα τις εντολές του οδηγού, ενισχύοντας την σπορ αίσθηση που αναζητάς. Αυτή στη χαρίζει επίσης και η ρύθμιση του πλαισίου, που είναι καλοζυγισμένο, με την αρχιτεκτονική της ανάρτησης να αποτελείται από γόνατα McPheson σε όλους τους τροχούς. Τα αμορτισέρ FSD (frequency-selective-damping), κάνουν εξαιρετική δουλειά, ισοπεδώνοντας κάθε είδους κακοτεχνία στο δρόμο και μαζί τις όποιες ανησυχίες μπορεί να δημιουργούν περί αυτού οι τεράστιοι τροχοί των 20 ιντσών με ελαστικά 235/40.

Αυτοί με τη σειρά τους προσφέρουν «τόνους» πρόσφυσης και σε κάνουν να θέλεις να κυνηγήσεις κάθε στροφή, αξιοποιώντας και το γρήγορο 2,28 στροφές από άκρη σε άκρη, με την εξαιρετική πληροφόρηση. Ακόμα και η ψηλή θέση οδήγησης δεν είναι ικανή να σε κάνει να νιώσεις ότι στερείσαι από την αίσθηση που αναζητάς από μια Alfa Romeo με γνήσιο ιταλικό dna, με τα φρένα που σιγοντάρονται από το σύστημα IBS, να δείχνουν ακούραστα και με σταθερά καλή αίσθηση, χάρη και στις 4πίστονες εμπρός δαγκάνες της Brembo.

Από την άλλη όμως, υπό πίεση θα δεις το δείκτη του υπολογιστή ταξιδίου που σε ενημερώνει για την κατανάλωση να παίρνει την ανηφόρα και να πλησιάζει σε διψήφια νούμερα, που σίγουρα δεν περιμένεις ή και θέλεις. Σε καθημερινές συνθήκες και με αυτοσυγκράτηση ή σε ανοιχτό δρόμο και παρά τα 1.525 κιλά της κατασκευής, μπορείς να δεις και τιμές κοντά στα 7 λτ./100 χλμ., με μια μέση ρεαλιστική τιμή να είναι τα 8,5 λτ./100χλμ.

Με την Tonale η Alfa Romeo, περνάει στη νέα φάση της ιστορίας της, με στοιχεία που αναζητούν οι φανατικοί φίλοι της, αλλά και άλλα που θα εκτιμήσουν οι νέοι. Συνδυάζει το συναίσθημα με τη λογική, παρέχοντας πρακτικότητα που θα αναζητήσεις από ένα μικρομεσαίο SUV, αλλά και οδική συμπεριφορά με το νεύρο που χαρακτηρίζει τις ιταλικές κατασκευές και δύσκολα θα βρεις στον ανταγωνισμό. Η Alfa Romeo Tonale ξεκινάει από 37.300 ευρώ στην εισαγωγική έκδοση Super και έχει παράδοση σε μόλις 100 ημέρες. Προσθέστε και 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης ή 200.000 χιλιόμετρα και ανάλογη οδική βοήθεια.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!