Δοκιμάζουμε τη Mercedes-Benz C 300 e Plug-in Hybrid

Η νέα Mercedes-Benz C 300 e Plug-in Hybrid προσφέρει εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης και πραγματική αίσθηση συνολικής ποιότητας.

Δοκιμάζουμε τη Mercedes-Benz C 300 e Plug-in Hybrid

Η νέα Mercedes-Benz C 300 e Plug-in Hybrid προσφέρει εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης και πραγματική αίσθηση συνολικής ποιότητας.

Ενδεχομένως να υπάρχουν αρκετοί που μπορεί να είναι επιφυλακτικοί με τα Plug-in υβριδικά οχήματα. Για πολλούς μοιάζουν ως μια ενδιάμεση λύση, ανάμεσα σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης και ένα αμιγώς ηλεκτρικό, χωρίς να προσφέρουν πλήρως τα οφέλη κανενός από τα δύο.

Όπως σε κάθε άλλο καύσιμο, είτε πρόκειται για βενζίνη, diesel, ηλεκτρικό ή οτιδήποτε άλλο, υπάρχουν πάντα παραχωρήσεις που πρέπει να γίνουν. Ωστόσο, αυτή η Mercedes-Benz C 300 e μοιάζει να είναι το Plug-in Hybrid μοντέλο που απαιτεί τους λιγότερους συμβιβασμούς, από όσα έχουμε οδηγήσει.

Πολλά άλλα μοντέλα Plug-in υβριδικά, συμπεριλαμβανομένης και της βασικής αντιπάλου της C 300 e, της BMW 330e τείνουν να μην έχουν ικανοποιητική ηλεκτρική αυτονομία για να αντισταθμίσουν το γεγονός ότι η βαριά μπαταρία επηρεάζει την αποδοτικότητα του κινητήρα εσωτερικής καύσης και τα νούμερα κατανάλωσης. Όχι όμως και στη Mercedes.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι στην C 300 e η μπαταρία 25,4 kWh είναι μεγαλύτερη ακόμα και από αυτή του πρώτου Nissan Leaf. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή έχει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που αγγίζει τα 111 χιλιόμετρα, αν και στα χέρια μας έβγαλε σχεδόν 100 χιλιόμετρα.

Ο ηλεκτρικός κινητήρας με τον οποίο συνδυάζεται έχει τη δύναμη να τα βγάλει πέρα με τις περισσότερες από τις καθημερινές μετακινήσεις, Από μόνος του αποδίδει 129 ίππους και 440 Nm ροπής, με εξαιρετική απόκριση μετά την εκκίνηση και αξιόλογη ταχύτητα σε κίνηση στον αυτοκινητόδρομο και όλα αυτά επιτυγχάνονται με ένα μόνο βουητό που προέρχεται από το δρόμο.

Η αναγέννηση ενέργειας μέσω της πέδησης επιστρέφει ενέργεια στην μπαταρία κατά την επιβράδυνση. Αν αφήσετε τις στάνταρ ρυθμίσεις το κάνει με έξυπνο τρόπο, επιβραδύνοντας περισσότερο όταν πλησιάζει σε διασταυρώσεις ή αν τα εμπρός αυτοκίνητα επιβραδύνουν. Υπάρχει περίπτωση μερικοί να το θεωρήσουν περισσότερο έξυπνο απ’ όσο θέλουν, αφού κάνει το αυτοκίνητο λιγότερο προβλέψιμο.

Ωστόσο, μέσω των paddles στο τιμόνι σου επιτρέπει να κάνεις χειροκίνητα τις ρυθμίσεις, για πιο ήπια ή ισχυρότερη ανάκτηση και κατ’ επέκταση επιβράδυνση ή αν δεν το θέλετε να το απενεργοποιήσετε εντελώς.

Αν η μπαταρία έχει αρκετή ενέργεια, τότε η C 300 e χρησιμοποιεί ως αρχικό πρόγραμμα το ηλεκτρικό (EV). Αλλάζοντας στο πρόγραμμα Hybrid και με βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ, ενεργοποιείται ο θερμικός κινητήρας. Ο βενζινοκινητήρας των 2,0 λίτρων αποδίδει 204 ίππους, με τη συνδυαστική τιμή του να είναι 313 ίπποι και 550 Nm ροπής. Έτσι, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 6,1 δευτερόλεπτα. Τιμή οριακά πιο αργή από αυτήν της C 300 βενζίνης (6,0 δλ.) και από της C 300 d πετρελαίου (5,7 δλ.), αλλά η άμεση απόκριση του ηλεκτρικού κινητήρα, χωρίς να αναφέρουμε την εξαιρετική δουλειά που κάνει το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων, κάνει αυτή την υβριδική έκδοση να μοιάζει παραπάνω από ισάξια με τις άλλες δύο.

Σημείο κλειδί για τη C 300 e αποτελεί η κατανάλωση καυσίμου. Αυτή διαφέρει δραστικά, ανάλογα με το είδος οδήγησης, αλλά και πόσο συχνά φορτίζεις το αυτοκίνητο, αλλά ακόμα και σε μεγάλες διαδρομές, οι τιμές που είδαμε είναι αρκετά κοντά σε αυτές της C 220 d. Ωστόσο, έχει σημαντικό πλεονέκτημα έναντι της έκδοσης πετρελαίου, όσον αφορά τα φορολογικά βάρη, αφού η υβριδική έκδοση επιβαρύνει σημαντικά λιγότερο τον εταιρικό χρήστη.

Άρα, υπάρχουν κάποια μειονεκτήματα. Όσον αφορά το αυτοκίνητο δοκιμής μας, είναι κρίμα που δεν εξοπλίζονταν με τον δυνατό φορτιστή, γιατί ενώ η C 300 e διατίθεται σε ορισμένες αγορές με φορτιστή 55 kW, που γεμίζει τη μπαταρία σε περίπου 30 λεπτά της ώρας, το αυτοκίνητο στο Η.Β. θα διαθέτει μόνο τύπου 2. Δηλαδή με 11 kW θα απαιτεί περίπου 2 ώρες για μια πλήρη φόρτιση, γεγονός που περιορίζει τη δυνατότητα για χαμηλές εκπομπές ρύπων στα μεγαλύτερα ταξίδια.

Το άλλο μειονέκτημα αφορά το φρενάρισμα. Κυρίως την αίσθηση, αφού όπως στα περισσότερα Plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, έτσι και εδώ, το πρώτο μέρος της διαδρομής του πεντάλ του φρένου λειτουργεί με την ανάκτηση, ενώ το πιο δυνατό φρενάρισμα γίνεται μηχανικά, από το σύστημα πέδησης. Εδώ, στο αρχικό στάδιο ανάκτησης, η διαδρομή του πεντάλ είναι αρκετά μεγάλη, δίνοντας την αίσθηση ότι τα φρένα δεν λειτουργούν δυνατά. Ακόμα και με πιο δυνατό πάτημα η αίσθηση δεν είναι καθησυχαστική, αν και αυτό περιορίζεται μόνο στην αίσθηση, αφού η αποτελεσματικότητα των φρένων είναι εξαιρετική.

Η ανάγκη για την αποθήκευση του υβριδικού συστήματος έπληξε και την πρακτικότητα. Λόγω του υπερυψωμένου δαπέδου στο χώρο αποσκευών, ο όγκος του περιορίστηκε από τα 455 λίτρα της βασικής έκδοσης στα 315 λίτρα και αυτό χωρίς να συνυπολογίσουμε την ανάγκη για αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης, αφού δεν υπάρχει κάποιος άλλος χώρος για να τα τοποθετήσεις, όπως κάποιος ένα διπλό δάπεδο.

Κατά τα λοιπά η C 300 e είναι το ίδιο αυτοκίνητο που θαυμάσαμε στις άλλες εκδόσεις της. Δεν έχει τόσο «κοφτερή» οδική συμπεριφορά, όσο μια BMW Σειρά 3, αλλά είναι εντυπωσιακά σταθερή στις υψηλές ταχύτητες και πιο άνετη από τον γερμανό ανταγωνιστή της, ειδικά με τις ζάντες 18 ιντσών του πακέτου AMG Line.

Το εξαιρετικό σύστημα πολυμέσων MBUX ανήκει στο βασικό εξοπλισμό. Η οθόνη αφής 11,9 ιντσών που είναι τοποθετημένη κάθετα διακρίνεται για την ευκρίνειά της και την απόκριση στις εντολές, ενώ διαθέτει συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto. Ακόμα και τα χειριστήρια του κλιματισμού στην οθόνη δεν είναι δύσκολα στη χρήση. Είναι μόνιμα τοποθετημένα και τα πλήκτρα είναι αρκετά μεγάλα για να κάνεις μικρορυθμίσεις με ελάχιστη απόσπαση προσοχής από την οδήγηση. Η υπόλοιπη καμπίνα επίσης εντυπωσιάζει και φαίνεται πιο σύγχρονη από αυτή της Σειρά 3, αν και η BMW έχει λίγο περισσότερο χώρο για το κεφάλι.

Συμπέρασμα

Η C 300 e είναι ένα ακόμα μοντέλο στη γκάμα της C-Class, μαζί με τη C 220 d, που αποτελεί μια ισχυρή εκδοχή ενός αποδοτικού μοντέλου στην πολυτελή κατηγορία. Με μια εξαιρετική ηλεκτρική αυτονομία και δυνατές επιδόσεις από τον κινητήρα, αρκετοί θα είναι οι οδηγοί που θα την χρησιμοποιήσουν ως αμιγώς ηλεκτρική για το μεγαλύτερο μέρος των μετακινήσεών τους. Επίσης, στις μεγάλα ταξίδια, διακρίνεται για τον ισχυρό κινητήρα εσωτερικής καύσης, τη σπουδαία άνεση και την κομψή και τεχνολογικά προηγμένη καμπίνα της.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!