Δοκιμάζουμε το Suzuki Swace 1.8 Hybrid

Το υβριδικό Suzuki Swace αποτελεί μια πρακτική και άνετη λύση στην κατηγορία των station wagon και εξαιρετικά οικονομική, όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου.

Δοκιμάζουμε το Suzuki Swace 1.8 Hybrid

Το υβριδικό Suzuki Swace αποτελεί μια πρακτική και άνετη λύση στην κατηγορία των station wagon και εξαιρετικά οικονομική, όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου.

Με το Swace, η Suzuki επιστρέφει στην -κάπως περιορισμένη πλέον, δεδομένης της δημοτικότητας των SUV- αγορά των station wagon, από την οποία απουσίαζε από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, που είχε κυκλοφορήσει το Baleno και σε αυτή τη μορφή. Ένα μοντέλο που ακολουθεί την λογική του rebadging και αξιοποιώντας τη σχέση με την Toyota, πατάει σε ένα άκρως επιτυχημένο μοντέλο, για να δημιουργήσει τη δική της… Corolla με τα σήματα της Suzuki και την ονομασία Swace.

Η ιαπωνική εταιρεία έχει επενδύσει πολλά στα μικρά κινητήρια σύνολα, που της εξασφαλίζουν χαμηλές εκπομπές ρύπων και κατανάλωση, έχοντας ως μεγαλύτερο και πιο μακροπρόθεσμο στόχο την παρουσίαση του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου το 2025. Ωστόσο, όσον αφορά το «σήμερα» και λόγω των ολοένα και πιο αυστηρών μέτρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ήταν υπό μία έννοια υποχρεωμένη να προσθέσει μερικά υβριδικά μοντέλα για να μειώσει το μέσο όρο εκπομπής ρύπων του στόλου της. Έτσι, αντί να στήσει από την αρχή ένα πολυέξοδο τμήμα έρευνας και εξέλιξης, επέλεξε την ταχύτερη και πιο οικονομική λύση, να στραφεί προς την Toyota, δεδομένης της εμπειρίας της τελευταίας με τα υβριδικά οχήματα.

To Suzuki Swace αποτελεί το δεύτερο καρπό της συνεργασίας αυτής, μετά το Across, που είναι βασισμένο στο Toyota RAV4. To Swace έχει ελάχιστες διαφορές από το υβριδικό Toyota Corolla Touring Sports 1,8 λίτρων και διατίθεται μόνο με αυτό τον κινητήρα, ο οποίος είναι πιο οικονομικός από το 2λιτρο. Οι διαφορές αυτές αφορούν τον οπτικό χαρακτήρα, με τη Suzuki να τροποποιεί τη μάσκα, για να κάνει λίγο πιο επιθετική την όψη του Swace. Στο πίσω μέρος, το μοναδικό πράγμα που έχει αλλάξει είναι αντικατάσταση του εμβλήματος της Toyota από αυτό της Suzuki, σε ένα… κυριολεκτικό παράδειγμα rebadging.

Πρακτικότητα και οικονομία

Συνήθως, τα μοντέλα της Suzuki έχουν το δικό τους ξεχωριστό  χαρακτήρα, ίσως και μερικές ιδιοτροπίες, αλλά αυτό είναι που τα κάνει να διαφέρουν κιόλας. Στην προκειμένη περίπτωση, που μιλάμε για ένα Toyota στο στόλο της Suzuki, το στοιχείο της ξεχωριστής «προσωπικότητας» απουσιάζει. Το Suzuki Swace θα μπορούσε στην ουσία να θεωρηθεί ως δύο εναλλακτικές εκδόσεις του Toyota Corolla Touring Sports με τον κινητήρα 1,8 λίτρων, σε λίγο πιο ανταγωνιστικές τιμές, ανάλογα το επίπεδο εξοπλισμού που θα επιλεγεί.

Το Swace διαθέτει 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.798 κ. εκ. που αποδίδει 98 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα 53 kW (72 ίππων). Η συνδυαστική μέγιστη ισχύς φτάνει τους 122 ίππους στις 5.200 σ.α.λ. Σε εκκίνηση από στάση έως τα 40 χλμ./ώρα, ο ηλεκτροκινητήρας ενισχύει την επιτάχυνση. Η μετάδοση συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης e-CVT είναι ιδανική στη διαχείριση του συνδυασμού ηλεκτροκινητήρα και της 4κύλινδρης μονάδας εσωτερικής καύσης, παρέχοντας πολύ ομαλή απόκριση. Ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται καν τη μετάβαση από τον ηλεκτροκινητήρα στον βενζινοκινητήρα, εκτός και αν βυθίσει το πόδι του στο πάτωμα απότομα.

Στην κατηγορία του, είναι πολύ πιο οικονομικό όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου -που μπορεί να πέσει και κάτω από τα 4 λτ./100 χλμ.– από το ήπιο υβριδικό Skoda Octavia Sports Wagon του οποίου οι απλές εκδόσεις ξεκινάνε από την ίδια περιοχή τιμών. Σε περιπτώσεις κυκλοφοριακής συμφόρησης, φαίνεται η δουλειά του ηλεκτροκινητήρα στην εξοικονόμηση καυσίμου. Το Swace προσφέρει την επιλογή αποκλειστικής λειτουργίας του ηλεκτροκινητήρα, αλλά με περιορισμένη αυτονομία, χρήσιμη για αθόρυβη είσοδο σε γκαράζ ή παρκινγκ αργά τη νύχτα.

Το τιμόνι δεν πρόκειται να σου δώσει την αίσθηση ότι είσαι απόλυτα συνδεδεμένος με το δρόμο. Άλλωστε, αν κάποιος σκέφτεται να αγοράσει το Swace, δεν ψάχνει για κάτι τέτοιο. Παραταύτα, η συμπεριφορά του είναι πολύ θετική, δίνοντας αίσθηση στήριξης στις στροφές, χάρη και στο μεταξόνιο 2,700 μ., δηλαδή 60 χλστ. μεγαλύτερο από τη hatchback έκδοση της Corolla. Παρά τις μικρές ζάντες αλουμινίου 16” και τα ελαστικά αρκετά υψηλού προφίλ, οι επιβάτες θα νιώσουν τις μεγαλύτερες από τις ανομοιομορφίες του ελληνικού οδικού δικτύου.

Σε χαμηλές ταχύτητες με ήπια οδήγηση, ιδίως στα εμπρός καθίσματα, το Swace σε κάνει να νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε ένα αυτοκίνητο πολυτελείας, για το οποίο στην πραγματικότητα έχεις δώσει πολύ λιγότερα χρήματα. Αλλά δεν πρόκειται να προσφέρει οδηγικές συγκινήσεις. Είναι ένα αυτοκίνητο που το επιλέγεις έχοντας χρησιμοποιήσει στυγνή λογική και με προτεραιότητα στην πρακτικότητα και όχι στο συναίσθημα. Αυτό που προσφέρει όμως, είναι ξεκούραστη οδήγηση για εύκολη διεκπεραίωση καθημερινών μεταφορών καθώς και άνετων ταξιδιών, χωρίς ανησυχία για το χώρο αποσκευών.

Εντός της καμπίνας

Μεγάλο ποσοστό του εσωτερικού είναι επενδυμένο με δέρμα, όπως και το ευχάριστο στην αφή, θερμαινόμενο τριάκτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών. Τα μαλακά υλικά υπερισχύουν των ελάχιστων σκληρών πλαστικών και οι λεπτομέρειες χρωμίου προσθέτουν χρώμα στην καμπίνα. Τα εμπρός καθίσματα είναι θερμαινόμενα, ενώ στο κέντρο της κονσόλας εδρεύει η διαδραστική οθόνη πολυμέσων 7” και φυσικά κουμπιά για τον έλεγχο του κλιματισμού.

Η θέση οδήγησης είναι τοποθετημένη αρκετά χαμηλά και η εύρεση της ιδανικής στάσης είναι εύκολη. Στα πίσω καθίσματα όμως, ο χώρος είναι λίγο περιορισμένος για τα δεδομένα της κατηγορίας. Για το κεφάλι των πίσω επιβατών είναι απλά επαρκής και στα γόνατα αρκετός, αλλά δύσκολα θα χωρέσουν τρεις ενήλικες στο πίσω μέρος, το οποίο δεν προσφέρει θύρες φόρτισης. Ο χώρος αποσκευών όμως έχει χωρητικότητα 596 λίτρων, ο οποίος εκτείνεται σε 1.606 λίτρα με αναδιπλωμένα τα καθίσματα.

Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας την πιο οικονομική έκδοση GL+, από τις δύο που είναι διαθέσιμες. Ωστόσο, το επίπεδο εξοπλισμού της εξακολουθεί να εντυπωσιάζει. Σε αυτόν περιλαμβάνονται Adaptive Cruise Control, αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες και φωτιστικά σώματα LED, σύστημα αυτόματης πέδησης, σύστημα αποφυγής ακούσιας αλλαγής λωρίδας και σύγκρουσης, κεντρικός καθρέπτης με αυτόματη σκίαση και φιμέ κρύσταλλα πίσω.

Το Swace διαθέτει κάμερα οπισθοπορείας, αλλά όχι αισθητήρες παρκαρίσματος, οι οποίοι είναι διαθέσιμοι στην έκδοση GLX, που παρέχει επιπλέον σύστημα «έξυπνου» παρκαρίσματος, εισόδου χωρίς χρήση κλειδιού, ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου, οπτικά σώματα BI-LED και ατμοσφαιρικό φωτισμό στο εσωτερικό.

Η τιμή του Suzuki Swace GL+ ξεκινάει από τα 25.480 ευρώ. Το ειδικό μεταλλικό λευκό χρώμα πέρλας του αυτοκινήτου της δοκιμής, επιβαρύνει την τιμή του κατά 900 ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Suzuki προσφέρει εγγύηση 5 ετών ή 100.000 χλμ., ενώ η Toyota 6 ετών ή 180.000 χλμ.

Φωτογραφίες: MotorOne

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!