Δοκιμάζουμε το smart #3 BRABUS με τους 430 ίππους (+video)

Κρατάει την δημιουργικότητα και αλλάζει σελίδα, κατηγορία, τοποθέτηση: το smart #3 στην έκδοση BRABUS, κάνει το ηλεκτροκίνητο άλμα συναρπαστικό.

Δοκιμάζουμε το smart #3 BRABUS με τους 430 ίππους (+video)

Κρατάει την δημιουργικότητα και αλλάζει σελίδα, κατηγορία, τοποθέτηση: το smart #3 στην έκδοση BRABUS, κάνει το ηλεκτροκίνητο άλμα συναρπαστικό.

smart #3 BRABUS: Η smart δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Έχει μία ιστορία 30 ετών, άρρηκτα συνδεδεμένη με τη Mercedes-Benz ενώ αποδείχθηκε και πρύτανης της μικροκινητικότητας όταν και έφερε επανάσταση στις αστικές μετακινήσεις με το φουλ εξατομικευμένο και σύμβολο του lifestyle smart fortwo. Μια υπόθεση επίσης συνδεδεμένη με την ηλεκτροκίνηση, με την τρίτη γενιά smart fortwo electric να είναι αυτή που έφερε πιο κοντά στο κοινό το ηλεκτροκίνητο μέλλον.

Μετά από μια μικρή αναστολή σε επίπεδο παρουσίας στην αγορά, η smart επιστρέφει με μια νέα συμφωνία-κοινοπραξία ανάμεσα σε Mercedes και Geely και δύο αμιγώς ηλεκτρικά SUV στην φαρέτρα της.

Κάνει ουσιαστικά μια επανεκκίνηση, στοχεύοντας στην premium κατηγορία ηλεκτρικών μοντέλων, με δημιουργικές προτάσεις που ξεχωρίζουν, αλλά με εντελώς νέα προσέγγιση ως προς την τοποθέτησή της στην αγορά. Με crossover σχεδιαστική λογική στα #1 και #3 τα δυο υπαρκτά μοντέλα στην αγορά σηματοδούν την νέα εποχή Smart, ενώ σύντομα η γκάμα θα εμπλουτιστεί με ένα ακόμα μοντέλο, το μεσαίο SUV #5.

To #3 μοιράζεται την ίδια φιλοσοφία αισθητικά με το #1, με τη διαφορά εδώ να εστιάζεται σε πιο premium οπτική υλοποίηση με σπορ coupe γραμμές σύμφωνα με τα δεδομένα της σχεδιαστικής ομάδας Mercedes.

smart #3 Brabus (17)

Αλλαγή σελίδας

Το κουπέ SUV της smart ξεχωρίζει με τις αθλητικές του καμπύλες, την ισχυρή «μύτη καρχαρία» στη μάσκα και τους λεπτούς LED προβολείς. Πληθωρικό σε διαστάσεις το #3, στοχεύει να γίνει ένα από τα πιο ελκυστικά crossover της αγοράς και οι ματιές που κερδίζει το επιβεβαιώνουν.

Ξεφεύγει από την αποκλειστικότητα του αστικού του προσανατολισμού με την τετραγωνισμένη σχεδίαση να μένει στην ιστορία και ακολουθεί διαστάσεις που κουμπώνουν στο άνω άκρο της C-SUV κλάσης. Ένα γενναιόδωρο και ελκυστικό αμάξωμα με δημιουργικές καμπύλες και με την κλίση της οροφής στο τελείωμά της να ωφελεί συνολικά τον εντυπωσιακό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd 0,27) – για μικρομεσαίο SUV.

smart #3 Brabus (14)

Η μοντέρνα λογική επικρατεί και στο εσωτερικό όπου η digital εικόνα είναι δεδομένη. Το μήκους 4,4 μέτρων ηλεκτρικό SUV διακρίνεται για τους μεγάλους χώρους και την hi-tech καμπίνα με τις δύο οθόνες. Μία 9.2 ιντσών για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία 12.8 ιντσών για το infotainment με τις προχωρημένες παροχές. Φυσικά, και εδώ οι ενημερώσεις γίνονται over-the-air (OTA) σε τακτά χρονικά διαστήματα, ώστε να μη χρειάζεται ο χρήστης να επισκέπτεται συνεργείο για τις αναβαθμίσεις των συστημάτων, ενώ η ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη φροντίζει ώστε οι εφαρμογές να μαθαίνουν και να βελτιώνονται για να καλύπτουν τις επιθυμίες και τις ανάγκες του οδηγού.

smart #3 Brabus (47)

Το ευέλικτο cheetah είναι το άβαταρ του #3 που αλληλεπιδρά με τους επιβάτες και ανταποκρίνεται στις φωνητικές τους εντολές. Ο έξυπνος φωνητικός βοηθός ενεργοποιείται με την απλή εντολή «hello smart». Την ξεχωριστή εικόνα συμπληρώνουν οι 3 στρογγυλοί αεραγωγοί ακριβώς από κάτω από την κεντρική οθόνη, ενώ φυσικά η έκδοση BRABUS ξεχωρίζει από τις σπορ λεπτομέρειες, όπως τα αλουμινένια πεντάλ, τα καθίσματα, οι κόκκινες ραφές και ζώνες ασφαλείας.

Με δεδομένο ότι το σήμα της Smart ανήκει στην κοινοπραξία μεταξύ της Mercedes-Benz και της Geely, η κινεζική πλατφόρμα της τελευταίας είναι η βάση στην οποία δημιουργείται το αυτοκίνητο και τα 2.785 χιλ. του μεταξονίου είναι ένα καλό νούμερο για χωροταξία που θα ικανοποιεί τους επιβάτες. Οι τελευταίοι επιβεβαιώνουν τις προθέσεις του κατασκευαστή, ενώ η σχεδιαστική κουπέ ιδιαιτερότητα του μοντέλου δεν περιορίζει ζωτικό χώρο από το κεφάλι. Παράλληλα η πανοραμική, θερμοαπορροφητική οροφή, φωτίζει το σαλόνι και δημιουργεί ένα έξτρα παράθυρο θέας για τους πίσω. Τέλος, τα 370 λτ. του χώρου αποσκευών μπορεί να μην διεκδικούν τίτλο στην κατηγορία, όμως θα υποδεχτεί εύκολα τις βαλίτσες τετραμελούς ή πενταμελούς παρέας σε εκδρομή.

smart #3 brabus 2025 test 2

Brabus εντυπώσεις

Η γκάμα του #3 αποτελείται από μια ευρεία γκάμα εκδόσεων και οι επιλογές από πλευράς ισχύος είναι δύο. Με 272 ίππους από έναν ηλεκτροκινητήρα που δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς ή τετρακίνητο με ένα μοτέρ ανά άξονα και 428 ίππους. Εν ολίγοις τους 272 ίππους θα τους βρεις στα επίπεδα εξοπλισμού Pro, Pro+, Premium και Pulse και την τοπ επιλογή απόδοσης και σπορ δυνατοτήτων στην περίπτωση BRABUS.

default

Η έκδοση BRABUS με τους 2 σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη (μπροστά  156 ίππων και πίσω 272), προσφέρει την τετρακίνηση μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου μιας σχέσης και αποδίδει συνδυαστικά 428 άλογα και 543 Nm ροπής. Αποθηκεύει την ενέργεια σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου 66 kWh, ωφέλιμης χωρητικότητας 62 kWh και στα θετικά συγκαταλέγεται και ο στάνταρ φορτιστής των 22 kW, που σε αντίστοιχο wall-box εναλλασσόμενου ρεύματος (AC), δίνει τη δυνατότητα για πλήρη φόρτιση σε 3 ώρες.

smart #3 Brabus (55)

Αν πάλι επιλεγεί η λύση ταχυφόρτισης σε DC, η δυνατότητα φόρτισης στα 150 kW εξασφαλίζει στο μισάωρο την μπαταρία στο 80%. Ο κατασκευαστής υπόσχεται 415 χλμ. αυτονομίας, όμως στην πράξη αποδεικνύει ότι μπορείς να απολαμβάνεις ασυμβίβαστα τις επιδόσεις του για 100 χλμ λιγότερα. Αν πάλι θέλεις να επιβεβαιώσεις τις ανακοινώσεις περί εργοστασιακής αυτονομίας, είναι εφικτό χρησιμοποιώντας τη θέση Eco από τα 4 διαθέσιμα προγράμματα (Eco, Normal, Sport, BRABUS).

smart #3 Brabus (2)

Για να το οδηγήσεις όμως όπως του αρμόζει, επιλέγεις BRABUS, απολαμβάνεις έναν τεχνητό μεν αλλά εθιστικό ήχο και καταιγιστικές επιδόσεις. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα κάτι που υλοποιείται γρήγορα ενώ ανάλογα εντυπωσιακό είναι και το 0-100 χλμ./ώρα που έρχεται σε 3,7 δλ.

smart #3 Brabus (6)

H χαμηλή θέση οδήγησης με την σωστή στήριξη από τα μπάκετ καθίσματα, το ακριβές και καλοζυγισμένο τιμόνι σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο, η αμεσότητα της μετάδοσης και η ισχυρή αποτελεσματικότητα, δύναμη και αντοχή των φρένων, κάνουν το smart #3 BRABUS εξαιρετικά ενδιαφέρον οδηγικά. H πρόσφυση είναι εντυπωσιακή ακόμα και σε γρήγορο ρυθμό και ο ισχυρότερος κινητήρας συμβάλλει στην σπορ συμπεριφορά με την ουρά να βοηθά την τοποθέτηση και το σύνολο να εμφανίζεται άμεσο, ευέλικτο και επικοινωνιακό, κρύβοντας επιμελώς το βάρος που πλησιάζει τους 2 τόνους.

Και όλα αυτά με μια σφιχτή ανάρτηση που αν και συνδυάζεται με 20άρηδες τροχούς χαμηλού προφίλ ελαστικών (40άρι), ισορροπεί την ποιότητα κύλισης, την άνεση και την σπορ συμπεριφορά με το συνολικό premium αποτέλεσμα.

smart #3 Brabus (7)

Smart choice;

Ξεκάθαρα premium τόσο σε εικόνα όσο σε απτή ποιότητα και εξοπλισμό το Smart #3 ξεκινάει από € 40.900 ευρώ (χωρίς επιδότηση) και δικαιολογεί το κόστος με έξυπνη δημιουργικότητα εμφάνισης, εξοπλισμού και απόδοσης. Αν όλα τα παραπάνω είναι απαραίτητα αλλά λείπει η σπορ σπίθα, η smart έχει τον τρόπο να σου σκάσει χαμόγελο την στιγμή που ρίχνει στην εξίσωση την BRABUS έκδοση. Αν είσαι τύπος που ζητάς το μέγιστο, την τετρακίνηση και τα 428 άλογα που υπόσχονται οι δυο ηλεκτροκινητήρες η αρχική τιμή σημαδεύει τα € 55.380 και η ξεχωριστή smart πινελιά σε προδιαθέτει να ζήσεις μαζί της.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

smart #3 brabus 2025 test 1

 

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!