Suzuki Swift 1.2 Hybrid 4WD: Διαχρονικά το supermini της Suzuki δεν παρασύρεται στην τάση που θέλει τα αυτοκίνητα της κατηγορίας να μακραίνουν, να αλλοτριώνονται και να χάνουν την εστίασή τους, αλλά κοιτά να παραμείνει πιστό στο στόχο του και να βελτιώσει τα χαρακτηριστικά του, κάτι που το δικαιώνει.
Το νέο Swift παραμένει στο κάτω άκρο της κατηγορίας Β όσον αφορά το μήκος και τις διαστάσεις, ενώ χωρίς να συμβιβάζει τις παροχές του διατηρεί το βάρος του στην λεγόμενη κατηγορία «πούπουλο» για σημερινό αυτοκίνητο.
Επιμένει σε ένα μέγεθος που το καθιστά εύστοχο και δραστήριο για τα αστικά του καθήκοντα χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ο ανοιχτός δρόμος και οι εκδρομικές του ανησυχίες δεν θα το βρουν έτοιμο.
- Opel: “Bazaar Μεταχειρισμένων” αυτοκινήτων με 5 χρόνια εγγύηση
- Το νέο Ford Capri, τώρα διαθέσιμο κάτω από 32.000 ευρώ
- Cupra: Νέο προωθητικό πρόγραμμα για τα E-Hybrid μοντέλα
- Alfa Romeo Junior με χαμηλότερη τιμή από 25.320 €
- MG3 Hybrid+: 5 λόγοι που το έχρισαν “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” >>
Πόσα άλλα αλήθεια σουπερμίνι βρίσκεις αυτή την στιγμή στην αγορά με εφόδια που δεν θα το σταματήσουν όταν οι συνθήκες το απαιτούν; Παγωμένοι δρόμοι προς τα χιονοδρομικά, λασπώδες και ολισθηρό τερέν υπό κλίση σε ορεινές ή μη τοποθεσίες, χειμερινές ιστορίες και δύσβατες καλοκαιρινές παραλίες, πιθανότητα ρυμούλκησης. Σε όλα τα παραπανω, οι σκέψεις αναζητούν τετρακίνηση και το Swift έχει και από αυτή.
Διακριτικός αναρριχητής;
Η αλήθεια είναι ότι αν περιμένεις κατορθώματα Jimny θα απογοητευτείς, άλλωστε το τετρακίνητο Swift δεν είναι στους καταλόγους της Suzuki για κάτι τέτοιο. Όμως για όλα όσα προαναφέρθηκαν τότε θα διαπιστώνεις ότι εκεί που σταματάνε οι άλλοι εσύ θα προχωράς και όλο και περισσότεροι θα του βγάζουν το καπέλο ως ένδειξη αναγνώρισης ταλέντου.
Εδώ έχουμε μια απλοποιημένη μορφή του συστήματος τετρακίνησης AllGrip, χωρίς παρουσία προγραμμάτων και την δυνατότητα lock που συναντάμε στα Vitara και S-Cross. Το AllGrip Auto είναι ένα αυτόματο σύστημα τετρακίνησης που ενεργοποιείται όταν ανιχνεύει απώλεια πρόσφυσης στους μπροστινούς τροχούς. Όταν ανιχνεύεται ολίσθηση του μπροστινού τροχού, με τη χρήση ενός συνεκτικού συμπλέκτη η ροπή μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, παρέχοντας πρόσθετη πρόσφυση για οδήγηση σε χιονισμένους δρόμους ή άλλες ολισθηρές επιφάνειες.
Εμβαθύνοντας, ένας συνεκτικός συμπλέκτης (υδραυλικός συμπλέκτης) τοποθετημένος μπροστά από το πίσω διαφορικό, χρησιμοποιεί λάδι σιλικόνης υψηλού ιξώδους για τη μεταφορά της κινητήριας δύναμης. Όταν υπάρχει διαφορά περιστροφής μεταξύ του μπροστινού και του πίσω τροχού (σπινάρισμα), η σιλικόνη θερμαίνεται από τη τριβή και διαστέλλεται. Η πίεση που προκύπτει από τη διαστολή, εμπλέκει έναν συμπλέκτη πολλαπλών δίσκων που μεταφέρει τη ροπή στους πίσω τροχούς.
Στην πράξη ο οδηγός εισπράττει ένα Swift ευέλικτο και ζωηρό όπως τα αδέρφια του, που πατάει με αυτοπεποίθηση στα γλιστερά τερέν και δείχνει πρόθυμο να βρει πρόσφυση εκεί που ένα προσθιοκίνητο Swift, αλλά και οτιδήποτε προσθιοκίνητο, θα αναλωνόταν σε σπινάρισμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Swift πέρα από όλα τα άλλα είναι και το μοναδικό μοντέλο της κατηγορίας του που διατίθεται με 4κίνηση, κάτι που του δίνει έξτρα πόντους, τόσο όσον αφορά τις δυνατότητες όσο και την απόσταση από το έδαφος (στα 140 χιλ. από τα 115 χιλ. της μπροσθιοκίνητης έκδοσης).
Τα επιπλέον 25 χιλιοστά ύψους από το έδαφος και το πίσω διαφορικό, αν πέσει το βλέμμα σου κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα, είναι και τα μοναδικά σημεία διαφοροποίησης από τα προσθιοκίνητα Swift. Κατά τα άλλα συμβαίνει ότι έχουμε γνωρίσει μέχρι τώρα για το μοντέλο που έχει ξεκάθαρα επιλέξει την εξελικτική προσέγγιση και βρίσκεται πλέον στην 4η γενιά του από την στιγμή που ξεκίνησε την καριέρα του(το 2004) ως global supermini.
Η σχεδιαστική κυβοειδής ταυτότητα παραμένει ως κεντρική ιδέα, στην πράξη διατηρεί τη λογική της αιωρούμενης οροφής αντικαθιστώντας τις κρυφές με κανονικές χειρολαβές. Ο νέος πίνακας οργάνων και ένα διαφορετικό τιμόνι περιλαμβάνονται στις ορατές μοντέρνες αλλαγές που χαρακτηρίζονται από εργονομία, ενώ οι διχρωμίες παραμένουν ένα από τα όπλα εξατομίκευσης του Swift στην μοντέρνα ανάγκη για νεανικό τόνο. Η συναρμολόγηση παραμένει ιαπωνική όπως και η χώρα προέλευσης – κατασκευής του νέου Swift, ενώ τα υλικά μπορεί να μην έχουν περάσει στην κατηγορία «μαλακά», έχουν ωφεληθεί όμως στα σημεία κυρίως σε επίπεδο αισθητικής, ώστε να πουσάρουν μια γενική εικόνα που χαρακτηρίζεται ποιοτική και φινετσάτη.
Η κεντρική οθόνη αφής των 9΄΄ προσφέρει παράθυρο στην ενημέρωση, πλοήγηση και ψυχαγωγία καθώς και συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ βρίσκεται στην κορυφή ώστε να είναι πιο κοντά στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Κάτω από αυτήν θα βρείτε τα φυσικά χειριστήρια του κλιματισμού και στη βάση της κονσόλας αρκετές θύρες φόρτισης USB για να μην αφήσετε συσκευή αφόρτιστη και επιβάτες δυσαρεστημένους.
Με το Suzuki CONNECT μπορεί ο χρήστης να έχει επικοινωνία με το Swift, μέσω του smartphone, για εικόνα της κατάστασής του. Για παράδειγμα μπορεί να εντοπίζει που έχει σταθμεύσει, να δεχτεί ειδοποίηση για ξεχασμένα alarm, αναμμένα φώτα, ακόμα και απροσδόκητη μετακίνηση (κλοπή). Αναβαθμισμένη είναι και η ομπρέλα συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, με το adaptive cruise control εκτός από τις υπηρεσίες του να συνεργάζεται με το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας και να προσφέρει καλύτερα αποτελέσματα στην πράξη, ενώ ο διπλός αισθητήρας (DSBS II) αναβαθμίζει το άμεσο φρενάρισμα για αποφυγή σύγκρουσης με άλλο όχημα (πεζό, ζώο, ποδηλάτη). Διαθέσιμο είναι το σύστημα παρακολούθησης της κατάστασης του οδηγού, η αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, η παρακολούθηση τυφλού σημείου κ.α..
Ο χώρος αποσκευών στα 265 λίτρα (με ανάκληση καθισμάτων έως 980 λίτρα) μπορεί να μην κάνει πρωταθλητισμό στην κλάση του, όμως η Suzuki έδωσε περισσότερη έμφαση στην χωροταξία που αφορά τους επιβάτες. Ακόμα και ενήλικας με ύψος 1,80 μ. μπορεί να κάτσει με άνεση πίσω από αντιστοίχου αναστήματος οδηγό η συνοδηγό και όλοι να έχουν επαρκή χώρο τόσο για τα πόδια ή το κεφάλι τους. Συν τοις άλλοις οι πίσω θέσεις απολαμβάνουν ικανότατο άνοιγμα για εύκολη πρόσβαση, ενώ με κλειστές πόρτες το περιβάλλον είναι φωτεινό και ευχάριστο για παραμονή και ταξίδι.
Τετρακίνητο μεν ελαφρύ δε
Βασισμένο στην φιλοσοφία του χαμηλού βάρους το Swift έχει κάθε λόγο να αφήσει τις εντυπώσεις να σε κερδίσουν, ακόμα και αν δεν σε έχει πείσει η εικόνα και τα δεδομένα του Ιαπωνικού supermini. Στην υπερβολική ταπεινοφροσύνη που δεν δηλώνει εμφανισιακά προδιαγραφές και δυνατότητες, το τετρακίνητο Swift επιμένει ότι οι 82 ίπποι και τα 112 Nm ροπής αρκούν για να γίνει η δουλειά και είναι λογικό όταν το αυτοκίνητο στην πλουσιότερη τετρακίνητη βερσιόν του, ανακοινώνεται στα 1.037 κιλά.
Στην πράξη το 12βολτο ήπιο υβριδικό σύστημα, «γεμίζει» την επιτάχυνση χαμηλά σαν βοήθεια προς τον κινητήρα. Η μεγάλη διαδρομή των εμβόλων στον νέο τρικύλινδρο κινητήρα των 1.197 κ.εκ. προσφέρει εξαιρετική ελαστικότητα κάτι που διαπιστώνεις ακόμα και με τελευταία σχέση στο εξαιρετικό 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ακόμα και σε ρυθμό ρελαντί. Οι τετρακίνητες εκδόσεις έχουν ίδιες τις τρεις πρώτες σχέσεις στο 5άρι χειροκίνητο με την πολύ καλή αίσθηση και ανεπαίσθητα κοντύτερες την 4η και η 5η.
Επι τοις ουσίας απουσιάζει το σκορτσάρισμα, ενώ οι υδραυλικές βάσεις του κινητήρα έχουν απορροφήσει τους χαρακτηριστικούς «τρικύλινδρους» κραδασμούς και εκδηλώνεται με προθυμία σε μεγάλο εύρος στροφών. Εισπράττεις μάλιστα εκτός από την θετική απόδοση και μια ενθαρρυντική εικόνα κατανάλωσης που εκμεταλλευόμενος ελαστικότητα και ροπή, στρογγυλοκάθεται στην περιοχή 5,7 – 6,2 λτ./100 χλμ, χωρίς προσπάθεια οικονομικής οδήγησης.
Αν ψάχνεις συχνά επιβεβαίωση στα νούμερα επιδόσεων(160 χλμ./ώρα και 0-100 χλμ./ώρα σε 13,6 δλ.) θα ανέβεις ένα με ενάμιση λίτρο ψηλότερα στις απαιτήσεις για καύσιμο. Όπως και να΄χει μπορείς να είσαι σβέλτος και όχι σπάταλος με την βενζίνη που κουβαλάς στο 37άρι ρεζερβουάρ σου.
Στο οδηγικό σκέλος η παχύτερη αντιστρεπτική εμπρός δίνει έναυσμα για ακόμα καλύτερη αίσθηση από το μπροστινό σύστημα και το τιμόνι, ενώ η χρήση Teflon στα σημεία στήριξης συμβάλουν στην ακαμψία και στην ποιοτικότερη λειτουργία της ανάρτησης ακουστικά και ουσιαστικά.
Στην πράξη κινείται με δραστήρια διάθεση και φροντίζει για τη σωστή πληροφόρηση του οδηγού από τιμόνι και ανάρτηση. Μπορεί η τελευταία να ακούγεται και να αντιδρά ζωηρά στις ανωμαλίες, όμως εμφανίζεται σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με το παρελθόν και δεν προκαλεί σύγχυση στους τροχούς που παραμένουν συνεπείς στην ανάγνωση του οδοστρώματος. Η συμμετοχική κίνηση της ουράς θα εμφανιστεί λιγότερο, με το AllGrip Auto να μαζεύει την υποψία υπερστροφής, αν την ψάχνεις με σήκωμα του ποδιού από το γκάζι. Από την άλλη στρίβει με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και δείχνει ακλόνητο ακόμα και αν οδηγείς ορμητικά στην είσοδο της στροφής.
Εξασφαλίζει το οδηγικό χαμόγελο, ενώ δείχνει να απολαμβάνει τα υψηλά περιθώρια κρατήματος και πρόσφυσης μέσα στο τόξο της στροφής. Παράλληλα προσφέρει καλή πληροφόρηση από το τιμόνι και αποδοτικά φρένα που δείχνουν ακούραστα και εύστοχα στην αποστολή τους, κάτι στο οποίο ευθύνεται και το χαμηλό βάρος.
Ζωηρό, δραστήριο, ευέλικτο στην πόλη, αλλά και δυναμικό στον τρόπο που πατάει και συμπεριφέρεται, το τετρακίνητο Swift καμουφλάρει τις δυνατότητες του που δείχνουν ασυμβίβαστες όπου και αν κληθεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του. Παράλληλα διατηρεί τον ρόλο του ταξιδευτή, με bonus την ξεκούραστη, σβέλτη και οικονομική λειτουργία.
Swift παντός καιρού
Αν στις διαδρομές σου δεν βάζεις περιορισμούς, αν αναζητάς εκδρομικούς προορισμούς και αν κατοικείς στα ορεινά που ο καιρός εκδηλώνει συχνά την ανάγκη για τετρακίνηση, το supermini της Suzuki ανοίγει τα χαρτιά του και σε προσκαλεί. Παραμένει ελαφρύ, εξακολουθεί να κινείται αέρινα στο δρόμο προσφέρει παραδοσιακά την ευχάριστη διάθεση στον οδηγό του συνδυασμένη με ζωηρή απόδοση και οικονομία και δεν φρενάρει στις φαινομενικά δύσκολες συνθήκες. Σύγχρονα προικισμένο σερβίρει ένα έναν επιπλέον fun to drive ρόλο σε αυτόν που ήδη έχει και ταυτόχρονα καρπώνεται το προνόμιο της μοναδικότητας στα supermini με τετρακίνηση.