Δοκιμάζουμε το Hyundai i30 1.5T 48V Hybrid 140PS

H δεύτερη ανανέωση της 3ης γενιάς του Hyundai i30 ακονίζει την εμφάνιση, προσθέτει τεχνολογία και υπενθυμίζει γιατί το συγκεκριμένο μοντέλο είναι best-seller στην κατηγορία του.

Δοκιμάζουμε το Hyundai i30 1.5T 48V Hybrid 140PS

H δεύτερη ανανέωση της 3ης γενιάς του Hyundai i30 ακονίζει την εμφάνιση, προσθέτει τεχνολογία και υπενθυμίζει γιατί το συγκεκριμένο μοντέλο είναι best-seller στην κατηγορία του.

Το Hyundai i30 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2007 και ήταν το μοντέλο που καθιέρωσε την Hyundai στα hatchback κατηγορίας C, απέναντι στις ευρωπαϊκές μάρκες που πρωτοστατούσαν στο συγκεκριμένο τομέα. Πλέον βρίσκεται αισίως στη 3η γενιά του, η οποία λανσαρίστηκε το 2017 και δέχθηκε το ’24 ένα δεύτερο facelift, με το πρώτο να έχει έρθει το 2020.

Η πρόσφατη ανανέωση ίσως αποδεικνύει τη διαχρονικότητα του δυναμικού σε εμφάνιση μοντέλου, το οποίο διαθέτει μία πολύ καλή βάση πάνω στην οποία μπορεί να «χτίζει» ανά τακτά χρονικά διαστήματα, με μικρές βελτιώσεις που το διατηρούν επίκαιρο και ανταγωνιστικό.

Παρότι ο ήπια υβριδικός κινητήρας 1,5 λίτρων «έχασε» 20 ίππους στην τελευταία ενημέρωση, για να πληροί τους ολοένα και πιο αυστηρούς κανονισμούς περί εκπομπών ρύπων, παραμένει το ισχυρότερο διαθέσιμο μοντέλο στην αγορά με τιμή που ξεκινά κάτω από 25.000 ευρώ. Παράλληλα, διατηρεί την ίδια ροπή με προηγουμένως.

Hyundai i30 hatchback (4)

Αυτό συνδυάζεται με πλούσιο εξοπλισμό, ιδίως στην έκδοση Distinctive που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε εμείς, με χαρακτηριστικά όπως αεριζόμενα καθίσματα και τεραστίων διαστάσεων ηλιοροφή, που συνήθως συναντώνται σε αυτοκίνητα υψηλότερου κόστους.

Επίσης, προστίθενται στην εξίσωση νέα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και της ασφάλειας που αποτελούν μέρος του στάνταρ εξοπλισμού, τα οποία μαζί με την εγγυημένη αξιοπιστία της Hyundai και την καλή ποιότητα κατασκευής, δημιουργούν ένα ακαταμάχητο σύνολο που δεν υστερεί σε κανέναν τομέα, και σίγουρα θα πρέπει να εξετάσετε αν βρίσκεστε στην αναζήτηση για ένα μικρομεσαίο οικογενειακό hatchback.

Hyundai i30 hatchback (7)

Πρώτη εικόνα

  • Ανανεωμένη μάσκα στο εμπρός μέρος
  • Νέος σχεδιασμός για τις ζάντες 17”
  • Φώτα LED εμπρός και πίσω

Το νέο Hyundai i30 διατηρεί τις δυναμικές γραμμές του πρωτύτερου σχεδιασμού του, με μερικές φρέσκιες πινελιές που το κάνουν να ξεχωρίζει και να διατηρείται επίκαιρο. Στο εμπρός μέρος, τη διαφορά κάνουν το μοτίβο της γρίλιας του ψυγείου, το ένθετο στον προφυλακτήρα κάτω από την πινακίδα κυκλοφορίας και τα περιβλήματα των προβολέων ομίχλης.

Αυτά τα στοιχεία σε συνδυασμό με τα φωτιστικά σώματα που διαθέτουν εμπρός και πίσω τεχνολογία LED και έχουν υπογραφή «βέλους», δίνουν μία ανανεωμένη εμφάνιση σε ένα γνώριμο «φίλο». Στο προφίλ, η μεγαλύτερη ορατή ενημέρωση είναι ο φρέσκος σχεδιασμός των τροχών αλουμινίου διαμαντένιας κοπής διαμέτρου 17”, ενώ ο πίσω προφυλακτήρας έχει δεχθεί ένα ένθετο χρωμίου. Το ανανεωμένο i30 διατίθεται σε 12 χρώματα αμαξώματος, 7 εκ των οποίων είναι καινούργια.

Εσωτερικός κόσμος

  • Πανοραμική ηλιοροφή που ανοίγει
  • Αεριζόμενα και θερμαινόμενα δερμάτινα καθίσματα
  • Ψηφιακός πίνακας οργάνων και κεντρική οθόνη αφής 10,25”

Στο εσωτερικό, οι ανώτερες επιφάνειες του ταμπλό και των πάνελ των θυρών είναι κατασκευασμένες από μαλακό υλικό, και έχουν δεχθεί νέα βαφή, που τα κάνει πιο ευχάριστα στην αφή, ενώ γυαλιστερά πλαστικά κοσμούν την κεντρική κονσόλα. Όλα βρίσκονται εκεί που πρέπει και η εργονομία παίρνει άριστα.

Στην έκδοση που είχαμε στα χέρια μας, την εικόνα συμπληρώνει το δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, το μπουτόν έναρξης/παύσης λειτουργίας του κινητήρα και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25” που αλλάζει γραφικά ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης.

Hyundai i30 hatchback (2)

Τα δύο δυνατά σημεία της έκδοσης Distinctive είναι η ηλεκτρικά ελεγχόμενη πανοραμική ηλιοροφή που καλύπτει σχεδόν ολόκληρο τον ουρανό. Το εμπρός μισό ανοίγει, προσδίδοντας αίσθηση ελευθερίας, ενώ το σκίαστρο θα κρατήσει την καμπίνα προστατευμένη από τις καυτές αχτίδες του ηλίου τις ζεστές ημέρες του καλοκαιριού που ο υδράργυρος χτυπάει… κόκκινο.

Για εκείνες τις ημέρες, χαμόγελο στα χείλη θα φέρνει και η… ευλογία των αεριζόμενων εμπρός καθισμάτων που θα διατηρούν το σώμα σας δροσερό ανεξαρτήτως εξωτερικής θερμοκρασίας. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά χρήσιμο χαρακτηριστικό για τον καιρό της Ελλάδας, που δύσκολα συναντάται στο πεδίο τιμής στο οποίο «χτυπάει» το i30.

Τα διάτρητα καθίσματα είναι δερμάτινα, ενώ η θέση οδήγησης ρυθμίζεται ηλεκτρικά, διαθέτει μνήμες για διαφορετικούς οδηγούς που ενδέχεται να χρησιμοποιούν το όχημα, καθώς και σύστημα εύκολης πρόσβασης, που σε μεταφέρει λίγα εκατοστά πιο πίσω όταν ανοίξεις την πόρτα του οδηγού.

Hyundai i30 hatchback (1)

Τα φυσικά χειριστήρια του διζωνικού κλιματισμού στο ταμπλό κάνουν… παιχνιδάκι τη ρύθμιση της επιθυμητής θερμοκρασίας στην καμπίνα, ενώ δύο κομψοί και εκλεπτυσμένοι αεραγωγοί υπάρχουν και για και για τους πίσω επιβάτες, μαζί με δύο θύρες USB-C. Στο εμπρός μέρος, η σύνδεση του smartphone με το σύστημα infotainment γίνεται ενσύρματα μέσω θύρας USB-A την οποία πλαισιώνει για φόρτιση και μία Type C. Θα θέλαμε ίσως ένα τσακ ταχύτερη απόκριση από την οθόνη αφής 10,25” του συστήματος infotainment, το οποίο όμως παραμένει πολύ καλό, ευκρινές και εύχρηστο.

Εξαιρετικός είναι ο χώρος για το κεφάλι των πίσω επιβατών και πολύ καλός εκείνος για τα γόνατα, ενώ το χαμηλό τούνελ μετάδοσης αυξάνει την ευρυχωρία στα πόδια. Ο χώρος αποσκευών είναι επίσης ικανοποιητικός αν και όχι κορυφαίος στα 357 λίτρα, και επεκτείνεται σε 1.263 λτ. με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα.

Hyundai i30 hatchback (3)

Οδηγικός χαρακτήρας

  • Mild Hybrid με ισχύ 140 ίππων και ροπή 253 Νm
  • Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
  • Πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων

Αν επιλέξεις το πρόγραμμα Eco για μέγιστη εξοικονόμηση ενέργειας, η συμπεριφορά είναι… αρκετά δαμασμένη, και νιώθεις την επιπλέον επιβράδυνση από το ήπια υβριδικό σύστημα 48V. Αρκετά κοντά σε αυτήν κυμαίνεται και η λειτουργία Normal. Μόνο αν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport ξεδιπλώνεται η πλήρης ισχύς των 140 ίππων του 4κύλινδρου turbo κινητήρα 1,5 λίτρου που κρύβεται κάτω από το καπό, ο οποίος έχει δεχθεί νέα χαρτογράφηση, για να μειώσει τις εκπομπές ρύπων.

Στο πρόγραμμα Sport το τιμόνι γίνεται πιο σκληρό, και μόνο τότε ο κινητήρας ελευθερώνεται από τα «δεσμά» της κατανάλωσης για να μπορέσεις να βιώσεις την πλήρη ροπή των 253 Nm. Η τελευταία έχει μείνει απαράλλακτη σε σχέση με το απερχόμενο αυτοκίνητο, παρά τη μείωση της ισχύος κατά 20 ίππους. Η ισχύς παραμένει παρόλα αυτά ικανοποιητική.

Το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο διαθέτει κοντό γρανάζωμα στις χαμηλότερες σχέσεις και μακριά 6η για άνετα ταξίδια. Συγκαταλέγεται στα θετικά σημεία, καθώς είναι εύκολο στη χρήση, με τις σχέσεις να «κουμπώνουν» άψογα.

Hyundai i30 hatchback (6)

Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 9,6 δλ., τιμή ικανοποιητική για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ η μέγιστη ταχύτητα έχει διαμορφωθεί στα 197 χλμ./ώρα. Με αρκετή αυτοσυγκράτηση και… πρώιμες αλλαγές ταχυτήτων, η κατανάλωση μπορεί να διατηρηθεί στο επίπεδο των 7 λτ./100 χλμ., αλλά επειδή δεν είμαστε… ρομπότ και στις πρώτες σχέσεις ξεπερνούσαμε μερικές φορές τις 2.000 σ.α.λ., όπου ξεδιπλώνεται λίγη παραπάνω ροπή, η δική μας ένδειξη ήταν πιο κοντά στα 8 λτ./100 χλμ.

Η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων αποτελεί ένα χαρακτηριστικό που σπανίως συναντά κανείς σε αυτή την κατηγορία και επίπεδο τιμής. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι εστιασμένη στην άνεση και επιτρέπει μεγαλύτερες από το αναμενόμενο εγκάρσιες κλίσεις στις στροφές.

Κατά τα άλλα, μπορείς να βασιστείς στο i30 για ασφαλή συμπεριφορά σε οποιοδήποτε ρυθμό, με προβλέψιμη απόκριση ακόμη και όταν είναι απενεργοποιημένο το ESP. Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι σχεδιασμένο να σου προσφέρει σπορ οδηγικές συγκινήσεις και είναι περισσότερο επικεντρωμένο στην αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια. Η πληροφόρηση που σου προσφέρει το τιμόνι είναι μετρίου επιπέδου, ενώ το κορεατικό χάτσμπακ διαθέτει δυνατά φρένα με προοδευτική απόκριση στο πεντάλ.

Hyundai i30 hatchback (9)

Τo σύστημα Auto Hold σου επιτρέπει να αφαιρέσεις το πόδι σου από το πεντάλ του φρένου όταν έχεις ακινητοποιήσει το όχημα, ώστε να ξεκουράζεσαι σε συνθήκες έντονης κυκλοφοριακής συμφόρησης, ενώ το ηλεκτρικό χειρόφρενο απλοποιεί τη διαδικασία στάθμευσης.

Το νέο i30 διαθέτει στο στάνταρ εξοπλισμό του ακόμη περισσότερα χαρακτηριστικά ασφαλείας Hyundai Smart Sense. Το σύστημα Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) βοηθά στον εντοπισμό και την αποφυγή πιθανών ατυχημάτων. Το Lane Following Assist (LFA) διατηρεί το όχημα στην τρέχουσα λωρίδα κυκλοφορίας και το Intelligent Speed Limit Assist (ISLA) ειδοποιεί τον οδηγό με ηχητικές και οπτικές προειδοποιήσεις όταν το όχημα υπερβαίνει το όριο ταχύτητας. Το σύστημα διατήρησης της λωρίδας είναι αρκετά παρεμβατικό και δεν μπορούμε να πούμε ότι το… συμπαθήσαμε ιδιαίτερα.

Hyundai i30 hatchback (8)

Τελικά;

Με τη δεύτερη ανανέωσή του, το Hyundai i30 παραμένει ένα προσιτό μικρομεσαίο οικογενειακό hatchback που προσφέρει υψηλή ποιότητα κατασκευής, η οποία συνδυάζεται με 5ετή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων, πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό και εγγυάται ασφαλείς, σβέλτες και άνετες μετακινήσεις.

Με εξαιρετικά χαρακτηριστικά όπως είναι η ηλιοροφή και τα αεριζόμενα καθίσματα, το νέο Hyundai i30 μπορεί να υποστηρίξει και πάλι με ευκολία τον value for money χαρακτήρα που το έχει κάνει τόσο επιτυχημένο όλα αυτά τα χρόνια, ακόμα και στην έκδοση Distinctive με την λογική για τα σημερινά δεδομένα τιμή των 25.790 ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!