Δοκιμάζουμε το Suzuki Swift 1.2 Hybrid Auto

Η αστική ευελιξία αποκτά επιπλέον νόημα σε μια μποτιλιαρισμένη καθημερινότητα, όταν το Suzuki Swift απολαμβάνει τις CVT «υπηρεσίες».

Δοκιμάζουμε το Suzuki Swift 1.2 Hybrid Auto

Η αστική ευελιξία αποκτά επιπλέον νόημα σε μια μποτιλιαρισμένη καθημερινότητα, όταν το Suzuki Swift απολαμβάνει τις CVT «υπηρεσίες».

Suzuki Swift 1.2 Hybrid CVT: Με νέο κινητήρα για απόδοση και οικονομία, σωστά εστιασμένη αναβάθμιση σε εικόνα και τεχνολογίες και πίστη στην λογική που θέλει τα μικρά αυτοκίνητα ευέλικτα και έξυπνα στην καθημερινότητά του, η συνταγή της Suzuki για ιδανικό supermini, παραμένει με το Swift, στο σωστό δρόμο.

Για τη Suzuki λοιπόν, το Swift είναι ένα εργαλείο ουσίας, ρεαλισμού και απόδοσης, ένα αυτοκίνητο που δεν του λείπει τίποτα και θα γοητεύσει τον δραστήριο οδηγικά χρήστη, αλλά και τον φρέσκο οδηγό,

Ένα αυτοκίνητο εν ολίγοις προορισμένο για μοντέρνους ανθρώπους με απαιτήσεις που κουμπώνουν στην πραγματική ζωή. Το Swift παραμένει στο κάτω άκρο της κατηγορίας Β όσον αφορά τις διαστάσεις και επιμένει σε ένα μέγεθος που το καθιστά εύστοχο και δραστήριο για τα αστικά του καθήκοντα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ο ανοιχτός δρόμος και οι εκδρομικές του ανησυχίες δεν θα το βρουν έτοιμο.

Η λαμπρή εμπορική πορεία στην Ελλάδα, με τον τίτλο του αξιόπιστου και value for money αυτοκινήτου πόλης που συνοδεύει το Swift διαχρονικά, δείχνει ήδη αντίκρισμα στην επίκαιρη γενιά που αν και χρησιμοποιεί ένα και μοναδικό κινητήριο σύνολο, έχει ρεπερτόριο επιλογών που περιλαμβάνει εκδόσεις για κάθε γούστο. Και μια από αυτές είναι εδώ.

Suzuki Swift 1.2 Hybrid Auto 2024 TEST (1)

Swift αυτοματισμοί και παροχές

Προτεραιότητα λοιπόν για την Suzuki με το Swift, είναι η συνολική του προσφορά και εμφανίζεται με το μοναδικό προνόμιο στην κατηγορία του να περιλαμβάνει έως και τετρακίνητη έκδοση.

Δεν είναι το θέμα μας φυσικά το Swift με ALL GRIP AUTO, αλλά η έκδοση auto ή για να τα λέμε καλύτερα αυτή με το CVT δηλαδή με μετάδοση συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης. Η CVT εκδοχή είναι περισσότερο ταιριαστή στα σύγχρονα θέλω του αστικού χρήστη, απλοποιώντας την διαδικασία σαν να οδηγείς ξέγνοιαστος  ένα σκούτερ μέσα στην πόλη, αλλά σε αυτοκίνητο.

Suzuki Swift 1.2 Hybrid Auto 2024 TEST (2)

Πριν αναφερθούμε στο συγκεκριμένο ατού, τo καλό επίπεδο εξοπλισμού από την βασική έκδοση, είναι ένα από τα πολλά όπλα του Swift ετσι κι αλλιώς, ενώ εδώ η εξοπλιστική διαβάθμιση ανεβαίνει το σκαλοπάτι της GL+ ως βασική και της GLX σαν ταβάνι.

Η Suzuki έχει ξεκάθαρα επιλέξει την εξελικτική προσέγγιση στη σχεδίαση, με το Swift στην 4η γενιά του (ως global supermini), να ακολουθεί γνώριμα σχεδιαστικά μονοπάτια.

Η κυβοειδής ταυτότητα παραμένει ως κεντρική ιδέα, με το επίκαιρο supermini της Suzuki να έχει γλυκάνει σε καμπύλες και να έχει χάσει τις κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες.

Στην πράξη διατηρεί τη λογική της αιωρούμενης οροφής όπως και τις διαστάσεις που παραμένουν ίδιες για πλάτος(1,735 χιλ), ύψος( 1,495 χιλ.) και μεταξόνιο( 2,450 χιλ.) με μια ελάχιστη αύξηση 15 χιλ. στο μήκος(3,860 χιλ).

Suzuki Swift 1.2 Hybrid Auto 2024 TEST (6)

Στα ενδότερα διαπιστώνεις έναν νέο πίνακα οργάνων και ένα διαφορετικό τιμόνι στις ορατές μοντέρνες αλλαγές, ενώ στην έκδοσή μας υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι που επιτρέπουν και χειροκίνητη αλλαγή των επτά διαβαθμίσεων / σχέσεων. Την παραδοσιακά άριστη εργονομία συμπληρώνουν οι διχρωμίες στο ταμπλό που παραμένουν ένα από τα όπλα εξατομίκευσης του Swift στην μοντέρνα ανάγκη για νεανικό τόνο.

Η συναρμολόγηση παραμένει ιαπωνική όπως και η χώρα προέλευσης – κατασκευής του νέου Swift, ενώ τα υλικά μπορεί να μην έχουν περάσει στην κατηγορία «μαλακά», έχουν ωφεληθεί όμως στα σημεία κυρίως σε επίπεδο αισθητικής, ώστε να γενικεύουν με ευκολία την εικόνα ως ποιοτική και φινετσάτη.

Suzuki Swift 1.2 Hybrid Auto 2024 TEST (11)

Η κεντρική οθόνη αφής των 9΄΄ προσφέρει παράθυρο στην ενημέρωση, πλοήγηση και ψυχαγωγία καθώς και συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ βρίσκεται στην κορυφή ώστε να είναι πιο κοντά στο οπτικό πεδίο του οδηγού.

Κάτω από αυτήν θα βρείτε τα φυσικά χειριστήρια του κλιματισμού και στη βάση της κονσόλας αρκετές θύρες φόρτισης USB για να μην αφήσετε συσκευή αφόρτιστη και επιβάτες δυσαρεστημένους.

Με το Suzuki CONNECT μπορεί ο χρήστης να έχει επικοινωνία με το Swift, μέσω του smartphone, για εικόνα της κατάστασής του. Για παράδειγμα μπορεί να εντοπίζει που έχει σταθμεύσει, να δεχτεί ειδοποίηση για ξεχασμένα alarm, αναμμένα φώτα, ακόμα και απροσδόκητη μετακίνηση (κλοπή).

Αναβαθμισμένη είναι και η ομπρέλα συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, με το adaptive cruise control εκτός από τις υπηρεσίες του να συνεργάζεται με το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας και να προσφέρει καλύτερα αποτελέσματα στην πράξη, ενώ ο διπλός αισθητήρας (DSBS II) αναβαθμίζει το άμεσο φρενάρισμα για αποφυγή σύγκρουσης με άλλο όχημα (πεζό, ζώο, ποδηλάτη).

Διαθέσιμο είναι το σύστημα παρακολούθησης της κατάστασης του οδηγού, η αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, η παρακολούθηση τυφλού σημείου κ.α..

Ο χώρος αποσκευών στα 265 λίτρα (με ανάκληση καθισμάτων έως 980 λίτρα) μπορεί να μην κάνει πρωταθλητισμό στην κλάση του, όμως η Suzuki έδωσε περισσότερη έμφαση στην χωροταξία που αφορά τους επιβάτες. Ακόμα και ενήλικας με ύψος 1,80 μ. μπορεί να βολευτεί με άνεση πίσω από αντιστοίχου αναστήματος οδηγό η συνοδηγό και όλοι να έχουν επαρκή χώρο τόσο για τα πόδια ή το κεφάλι τους.

Συν τοις άλλοις οι πίσω θέσεις απολαμβάνουν ικανότατο άνοιγμα για εύκολη πρόσβαση, ενώ με κλειστές πόρτες το περιβάλλον είναι φωτεινό και ευχάριστο για παραμονή και ταξίδι.

Ελαφρύ, σβέλτο και εύκολο

Βασισμένο στην φιλοσοφία του χαμηλού βάρους το Swift έχει κάθε λόγο να αφήσει τις εντυπώσεις να σε κερδίσουν, ακόμα και αν δεν σε έχει πείσει η εικόνα και τα δεδομένα του Ιαπωνικού supermini.

Με το βλέμμα στα νούμερα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής βέβαια θα μπορούσε κανείς να αμφισβητήσει την απόδοση, όμως οι 82 ίπποι και τα 112 Nm ροπής έχουν διαφορετική άποψη. Και είναι λογικό όταν το αυτοκίνητο στην πλουσιότερη μπροσθιοκίνητη βερσιόν του, δεν ξεπερνά τα 1.000 κιλά!

Suzuki Swift 1.2 Hybrid Auto 2024 TEST (5)

Στην πράξη το 12βολτο ήπιο υβριδικό σύστημα, «γεμίζει» την επιτάχυνση χαμηλά σαν βοήθεια προς τον κινητήρα. Η μεγάλη διαδρομή των εμβόλων στον νέο τρικύλινδρο κινητήρα, που διατηρεί τα κυβικά εκατοστά του (1.197), προσφέρει εξαιρετική ελαστικότητα, κάτι διαπιστωμένο στο Swift με το χειροκίνητο κιβώτιο σε μεγάλη σχέση και χαμηλές στροφές.

Καλό και το 5άρι χειροκίνητο, όμως η Suzuki δίνει στο Swift μια διαφορετική ερμηνεία του αυτόματου CVT κιβώτιο. Μπορεί να τσιμπάει λίγο τις καταναλώσεις έως και ένα λίτρο επιπλέον από το manual alter ego του, όμως δεν κουράζει με το συνεχές του στροφάρισμα, προφανώς εκμεταλλευόμενο την ροπή από χαμηλά.

Suzuki Swift 1.2 Hybrid Auto 2024 TEST (20)

Αν οδηγείς απελευθερωμένα, η κατανάλωση στρογγυλοκάθεται στην περιοχή 5,7 – 6,5 λτ./100 χλμ., ενώ αν ψάχνεις συχνά επιβεβαίωση στα νούμερα επιδόσεων που είναι εμφανώς καλύτερα σε σχέση με το χειροκίνητο Swift(Manual: Τελική ταχύτητα 165 χλμ./ώρα και 0-100 χλμ./ώρα σε 12,5 δλ. – CVT: Τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα και 0-100 χλμ./ώρα σε 11,9 δλ.) θα ανέβεις ένα με ενάμιση λίτρο ψηλότερα στις απαιτήσεις για καύσιμο.

Όπως και να ‘χει, δύσκολα θα περάσεις σε διψήφιο νούμερο αν δεν οδηγείς σαν να σε καταδιώκουν. Μπορείς να είσαι σβέλτος και όχι σπάταλος με την βενζίνη που κουβαλάς στο 37άρι ρεζερβουάρ σου και να απολαμβάνεις την αγχολυτική αυτόματη λειτουργεία.

Suzuki Swift 1.2 Hybrid Auto 2024 TEST (19)

Στην πράξη παραμένει Swift, κινείται με δραστήρια διάθεση και φροντίζει για τη σωστή πληροφόρηση του οδηγού από τιμόνι και ανάρτηση. Μπορεί η τελευταία να ακούγεται και να αντιδρά ζωηρά στις ανωμαλίες, δεν προκαλεί σύγχυση στους τροχούς που παραμένουν συνεπείς στην ανάγνωση του οδοστρώματος.

Η συμμετοχική κίνηση της ουράς θα φέρει το χαμόγελο σε όσους ψάχνουν το κάτι παραπάνω οδηγικά, και η αποτελεσματική ευελιξία θα διευκολύνει την απόδοση είτε οδηγείς σε δρόμο με στροφές είτε σε αστικό τοπίο. Το Swift διατηρεί δεσμούς με την ευθύβολη πραγματικότητα, ενώ δείχνει να απολαμβάνει τα υψηλά περιθώρια κρατήματος και πρόσφυσης μέσα στο τόξο της στροφής.

Παράλληλα προσφέρει καλή πληροφόρηση από το τιμόνι και αποδοτικά φρένα που δείχνουν ακούραστα και εύστοχα στην αποστολή τους, κάτι στο οποίο ευθύνεται και το βάρος, που αν και φορτωμένο κατά 40 περίπου κιλά, παραμένει κάτω από τα 1.000 (έως 984 κιλά).

Suzuki Swift 1.2 Hybrid Auto 2024 TEST (21)

Ζωηρό, δραστήριο, ευέλικτο στην πόλη, αλλά και δυναμικό στον τρόπο που πατάει και συμπεριφέρεται, το Swift είναι απολαυστικά φιλικό και επικοινωνιακό με τον οδηγό του. Σαφώς με το χειροκίνητο 5άρι ταξιδεύει πιο ήσυχα ειδικά αν βρεθεί σε συνεχή ανωφέρεια, όμως δεν θα αρνηθεί τον εκδρομικό του ρόλο.

Υπόθεση Swift: Manual ή CVT;

Suzuki Swift 1.2 Hybrid Auto 2024 TEST (22)

Η αλήθεια είναι ότι ο ροπάτος και ελαστικός νέος κινητήρας της Suzuki δίνει στην έκδοση με το χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο, λόγους για να μην βασανίζεσαι στην αστική καθημερινότητα, ανακατεύοντας το λεβιέ.

Από την άλλη βέβαια, η ευκολία του αυτόματου είναι ασυναγώνιστη και αν το δοκιμάσεις δύσκολα επιστρέφεις σε «ταχύτητες στο χέρι». Το ελαφρύ σουπερμίνι της Suzuki, με bonus το CVT κιβώτιο προσφέρει στον οδηγό του ζωηρή απόδοση συνδυασμένη με οικονομία, προνόμιο του νέου τρικύλινδρου κινητήρα και απογειώνει την ευκολία μέσα στην πόλη.

Το πλούσιο τεχνολογικό καλάθι και ο προικισμένος εξοπλισμός κάνουν το «αυτόματο» Swift εξαιρετικά ενδιαφέρουσα περίπτωση, με τα επιπλέον €1.800 να πιάνουν τόπο στο αστικό κομφούζιο και συνολικά σαν επιλογή που ενσωματώνει χαρίσματα σε μια εποχή που οι τιμές των αυτοκινήτων σκαρφαλώνουν επικίνδυνα.

Suzuki Swift 1.2 Hybrid Auto 2024 TEST (18)

 

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!