Συγκρίνουμε το Peugeot 3008 1.2T με το Volkswagen Tiguan 1.5 TSI

Δυο προτάσεις από την κατηγορία των C-SUV διασταυρώνουν τα ξίφη τους, με το πιο φρέσκο και αισθητικά πιο τολμηρό Peugeot 3008 που διακρίνεται για το ταπεραμέντο του, να βρίσκει απέναντί του το πιο «αυστηρό» σε φιλοσοφία και εκτέλεση Volkswagen Tiguan

Συγκρίνουμε το Peugeot 3008 1.2T με το Volkswagen Tiguan 1.5 TSI

Δυο προτάσεις από την κατηγορία των C-SUV διασταυρώνουν τα ξίφη τους, με το πιο φρέσκο και αισθητικά πιο τολμηρό Peugeot 3008 που διακρίνεται για το ταπεραμέντο του, να βρίσκει απέναντί του το πιο «αυστηρό» σε φιλοσοφία και εκτέλεση Volkswagen Tiguan

Η κατηγορία των SUV συνολικά κυριαρχεί όσον αφορά την εμπορικότητά τους. Συνδυάζουν σχεδόν τα πάντα, παρέχοντας επιπλέον των συμβατικών εκδόσεων, μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων. Ως βασικά και πιο προσιτά οικονομικά, τα B-SUV, με τις compact διαστάσεις τους, δείχνουν να έχουν το πάνω χέρι. Ωστόσο, απαιτούν κάποιους συμβιβασμούς σε επίπεδο χώρων και αν αναζητάς ένα πραγματικά ολοκληρωμένο αυτοκίνητο θα πρέπει να κάνεις ένα βήμα παραπάνω και να σκαρφαλώσεις στην αμέσως επόμενη κλάση.

Εκεί όπου τα μικρομεσαία ή C-SUV, όπως αυτά της δοκιμής μας, αποδεικνύονται πιο ολοκληρωμένα και ικανά να καλύψουν τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας, αλλά και τις όποιες εκδρομικές απαιτήσεις, χωρίς να απαιτούν ιδιαίτερες θυσίες.

Όταν καλείσαι να επιλέξεις ένα οικογενειακό αυτοκίνητο αυτό που μετράει είναι δίχως άλλο η πρακτικότητα, η ασφάλεια και φυσικά η τιμή. Αυτά επιβάλει η λογική, αλλά επειδή αγορά αυτοκινήτου δεν κάνεις κάθε χρόνο, σίγουρα από την εξίσωση δεν μπορεί να λείπουν στοιχεία αξιολόγησης, όπως η σχεδίαση, η φινέτσα, το lifestyle, η ποιότητα και γιατί όχι η ενδιαφέρουσα, πιο σπορ οδική συμπεριφορά.

Κάτω από αυτό το πρίσμα λοιπόν θα εξετάσουμε δύο προτάσεις με αρκετά κοινά, αλλά, φυσικά και διαφορετικά σημεία. Το Peugeot 3008 και το Volkswagen Tiguan. Δύο μοντέλα τα οποία δίχως άλλο διακρίνονται στην κατηγορία τους και κεντρίζουν το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού.

Στις εισαγωγικές τους εκδόσεις μάλιστα πέφτουν στα σχεδόν ίδια χρήματα, λίγο πάνω από τα 26.000 ευρώ, αν και το Peugeot 3008 αυτό το διάστημα αποκτά το πλεονέκτημα, χάρη σε μια προσφορά που τρέχει από την ελληνική αντιπροσωπεία, με το μοντέλο να πέφτει στα 25.200 ευρώ, όταν η βασική τιμή του Tiguan είναι 26.300 ευρώ.

Όσον αφορά τις εκδόσεις που θέτουμε σε αντιπαράθεση, είναι ίδιας ισχύος 130 ίππων, με το Peugeot 3008 να εφοδιάζεται με τον 1.2 PureTech turbo βενζίνης κινητήρα και το Volkswagen Tiguan με τον 1.5 TSI επίσης turbo βενζίνης.

Γαλλική φινέτσα, γερμανική αυστηρότητα

Το γαλλικό μοντέλο έρχεται από μια πρόσφατη ανανέωση που το έκανε ακόμα πιο ελκυστικό στους επιμέρους τομείς. Οι κυρίως αλλαγές αφορούν το εμπρός τμήμα του 3008, με την ανασχεδιασμένη μάσκα, τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και τα πιο επιθετικά φωτιστικά σώματα LED να ενισχύουν τη δυναμική εμφάνιση του γαλλικού μοντέλου.

Το φαρδύ καπό με τα φουσκωμένα φτερά ενισχύουν την αίσθηση του πλάτους, διάσταση στην οποία και στην πράξη το «λιοντάρι» έχει επενδύσει, προσφέροντας αξιόλογους χώρους στο εσωτερικό του. Ανάλογα, τα πίσω φωτιστικά σώματα με τις τρεις… νυχιές ξεχωρίζουν, αποτελώντας την ταυτότητα του μοντέλου, ενώ οι λεπτομέρειες σε νίκελ που συναντάμε περιμετρικά του αμαξώματος δίνουν λάμψη στην εμφάνιση του «Γάλλου», με τη συνολική αισθητική του 3008 να ανήκει σίγουρα στα θετικά του.

Με τη σειρά του, το Volkswagen Tiguan στην ανανεωμένη εκδοχή του καταφέρνει να κρύψει την ηλικία του, χάρη στις στιλιστικές αλλαγές που πλέον υιοθετεί. Δανείζεται στοιχεία από το μεγαλύτερο Touareg, με το εμπρός μέρος τώρα να είναι πιο ψηλό και τη μάσκα πιο μεγάλη. Μέσα σε αυτή μπαίνουν τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα LED.

Μικρότερης έκτασης αλλαγές συναντάμε στο πίσω μέρος, το οποίο είναι ελαφρώς ανασχεδιασμένο και έχει νέα φωτιστικά σώματα. Νέα είναι και η διαθέσιμη γκάμα τροχών ελαφρού κράματος που συνοδεύει το γερμανικό SUV. Η συνολική προσέγγιση είναι αναμφίβολα πιο ήπια, με πιο αυστηρές γραμμές, στα γερμανικά πρότυπα, με το Tiguan να μην διεκδικεί δάφνες σε αυτόν τον τομέα.

Ποιότητα και πρακτικότητα

Βασικό προτέρημα των δύο μοντέλων είναι η πρακτικότητα και οι χώροι. Το Peugeot 3008 έχει συνολικό μήκος 4.447 χιλ. όταν αυτό του Volkswagen Tiguan αγγίζει τα 4.509 χιλ. και είναι 62 χιλ. μεγαλύτερο. Στην πράξη αυτό αφορά κυρίως το εξωτερικό μέρος του αυτοκινήτου, αφού όσον αφορά το μεταξόνιο, αυτό που καθορίζει και τους εσωτερικούς χώρους, έχουμε ισοπαλία, με 2.675 χιλ. για το γαλλικό μοντέλο και 2.678 χιλ. για το γερμανικό.

Είναι γεγονός ότι σε κανένα από τα δύο μοντέλα δεν θα σου λείψει ο χώρος. Τόσο εμπρός όσο και πίσω, με το πλάτος (1.841 χιλ. και 1.839 χιλ. για Peugeot και Tiguan αντίστοιχα) να είναι αρκετό για τρεις ενήλικες επιβάτες. Για κεφάλι και πόδια ούτε λόγος να γίνεται, αφού υπάρχει αρκετός διαθέσιμος… αέρας και στα δύο.

Όσον αφορά τις αποσκευές, εδώ τα δύο μοντέλα δίνουν παράσταση, με όγκο που φτάνει τα 520 λίτρα. Το γερμανικό μοντέλο κάνοντας χρήση του πιο πολυμορφικού του χαρακτήρα όμως έχει τη δυνατότητα της μετακίνησης των πίσω καθισμάτων κατά το διαμήκη άξονα, αυξάνοντας τον όγκο στα 615 λίτρα, εις βάρος όμως των διαθέσιμων χώρων για τα πόδια των πίσω επιβατών.

Η ποιότητα είναι προσεγμένη και στα δύο μοντέλα, χωρίς να προκύπτει κάποιο παράπονο. Τα μαλακά πλαστικά στο άνω μέρος του ταμπλό αποτελούν κοινό παρονομαστή. Τη διαφορά εδώ κάνουν οι Γάλλοι, με το μεγάλο ενιαίο -μονοκόμματο- τμήμα του ταμπλό να δείχνει πιο στιβαρό και ποιοτικό.

Εκεί φιλοξενούνται όλα τα όργανα, ακολουθώντας την σχεδιαστική φιλοσοφία i-Cockpit με την ψηφιακή τεχνολογία των οθονών, τόσο του συστήματος πολυμέσων, όσο και του πίνακα οργάνων. Ο τελευταίος, με μέγεθος 12,3 ιντσών, παρέχει και δυνατότητες διαφορετικής διαμόρφωσης της εμφάνισής του.

Φυσικά διαθέσιμες είναι και όλες οι δυνατότητες συνδεσιμότητας με Apple CarPlay, Android Auto ή Mirror Link, αλλά και όλα τα στοιχεία άνεσης. Τα ξεχωριστά, φυσικά  χειριστήρια, σε στιλ πλήκτρων πιάνου, αναβαθμίζουν την εργονομία, αφού δίνουν απευθείας πρόσβαση στις επιμέρους λειτουργίες, κλιματιστικού, τηλεφώνου κτλ.

Πιο… αναλογικά είναι τα πράγματα στο εσωτερικό του Volkswagen Tiguan. Η μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων που έχει αναβαθμισμένο λογισμικό υποστηρίζει το τεχνολογικό υπόβαθρο του μοντέλου, με τον πίνακα οργάνων όμως να είναι αναλογικός και να γίνεται ψηφιακός στις ανώτερες εξοπλιστικά εκδόσεις. Οι Γερμανοί με τη σειρά τους για λόγους εργονομίας, έβγαλαν και αυτοί εκτός οθόνης το χειρισμό του κλιματιστικού. Και εδώ παρέχονται οι δυνατότητες συνδεσιμότητας, αλλά με τη συνολική εικόνα να είναι λιγότερο μοντέρνα, από αυτή που συναντάμε στο Peugeot 3008.

Πίσω από το τιμόνι…

Και στα δύο μοντέλα κάθεσαι ψηλά, έχοντας εμπρός σου όμως μια εντελώς διαφορετική εικόνα. Τυπική, γερμανική, με έμφαση στην ποιότητα, αλλά σχεδιαστικά με έλλειμμα φαντασίας. Ένα τομέα που ξεχωρίζει το 3008, με το i-Cockpit να διακρίνεται και για την μοναδική του διαρρύθμιση. Το μικρό τιμόνι με το κοφτό τελείωμα, -κύριο χαρακτηριστικό του-, να έρχεται πιο κοντά στα πόδια του οδηγού και να αφήνει τα όργανα του ψηφιακού πίνακα οργάνων να αποκαλυφθούν πάνω από αυτό, χαρίζοντας στο μοντέλο μια μοναδική εικόνα και αισθητική.

Στο δρόμο η ρύθμιση της ανάρτησης σηκώνει ψηλά τη γαλλική σημαία, προάγοντας την άνεση, αλλά σε συνδυασμό με το κράτημα. Ισοπεδώνει κάθε είδους κακοτεχνία με ιδιαίτερη μαεστρία, κρατώντας τους επιβαίνοντες ατσαλάκωτους. Από την άλλη εντυπωσιάζει με τον τρόπο που στρίβει, ένα κομμάτι, με μασίφ αίσθηση, επιδεικνύοντας μια πιο σπορ διάσταση. Αυτή που λείπει από το Volkswagen Tiguan, το οποίο αρκείται στον ταξιδιάρικο χαρακτήρα και την άνεση, στοιχεία όμως που θα βρεις και στην γαλλική πρόταση.

Οι δυο κινητήρες έχουν την ίδια ισχύ 130 ίππους, με τον 1.2 PureTech του Peugeot όμως να διαθέτει μεγαλύτερη ροπή 230 Nm έναντι 220 Nm που έχει το Tiguan. Και τα δύο μοντέλα συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων, -αλλά είναι διαθέσιμα και με αυτόματο 8 σχέσεων για το 3008 και 7 για το Tiguan-, με τη μετάδοση της κίνησης να περνάει στους εμπρός τροχούς.

Με βάρος 1.395 κιλά το γαλλικό μοντέλο έχει πλεονέκτημα στις επιδόσεις, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 9,5 δλ., όταν το γερμανικό SUV που ζυγίζει 1.512 κιλά απαιτεί για την ίδια διαδικασία 10,9 δλ. Από την άλλη η τελική ταχύτητα για το δύο μοντέλα αντίστοιχα είναι 188 και 195 χλμ./ώρα.

Συμπερασματικά

Το Volkswagen Tiguan έχοντας κάνει πρεμιέρα το 2007, κουβαλάει πολλά χρόνια εμπειρίας στην πλάτη του. Ακολουθώντας τη φιλοσοφία της γερμανικής εταιρείας, κάθε γενιά αποτελεί συνέχεια και όχι ίσως, όπως θα λέγαμε… επανάσταση. Έτσι, εδώ στην πρόσφατη μορφή του, συνεχίζει να ακολουθεί τα βήματα που πατούσαν οι προκάτοχοί του, με την ήπια προσέγγιση όσον αφορά την αισθητική, εξωτερικά και εσωτερικά και εστιάζοντας σε μεγάλο βαθμό, στην πρακτικότητα, την ευρυχωρία και την άνεση, αφήνοντας όμως, ως φυσικό επακόλουθο, την ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά σε δεύτερη μοίρα.

Το Peugeot 3008 από την άλλη, ξεκίνησε την καριέρα του με υψηλές φιλοδοξίες, τις οποίες εκπλήρωσε στο ακέραιο. Η επιτυχία αυτή είχε αντίκτυπο εν γένει στη γαλλική εταιρεία η οποία ανέβηκε κατηγορία, αποκτώντας πιο premium χαρακτήρα και φιλοσοφία. Στη νέα αναβαθμισμένη γενιά του διατηρεί τα χαρακτηριστικά εκείνα που το καθιέρωσαν στην αγορά και τη συνείδηση του κοινού και μάλιστα επαυξημένα.

Ξεχωριστή αισθητική, πρακτικότητα, ευελιξία, ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά που συνδυάζει με άνεση και μια γκάμα αποδοτικών κινητήρων που προσφέρουν επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση. Αν στην εξίσωση προσθέσεις και την προσφορά που αυτή την περίοδο τρέχει από την ελληνική αντιπροσωπεία και το καθιστά ακόμα πιο προσιτό, το Peugeot 3008 αποτελεί “λίρα εκατό” στην κατηγορία του, όντας μια πολυδιάστατη και ολοκληρωμένη πρόταση.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!