Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό MG5 EV 61kWh

Ένας από τους ελάχιστους εκπροσώπους των ηλεκτροκίνητων station wagon που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά, το MG5 αποτελεί μία προσιτή και πρακτική λύση.

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό MG5 EV 61kWh

Ένας από τους ελάχιστους εκπροσώπους των ηλεκτροκίνητων station wagon που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά, το MG5 αποτελεί μία προσιτή και πρακτική λύση.

Η αλήθεια είναι ότι τα ηλεκτροκίνητα station wagon έχουν αργήσει να καταφθάσουν στην αγορά, καθώς οι εταιρείες έδωσαν προτεραιότητα σε πιο δημοφιλείς τύπους αμαξωμάτων. Μεταξύ των πρώτων μοντέλων σε αυτή την κατηγορία που έχει προς το παρόν ελάχιστο… συνωστισμό, αποτελεί ταυτόχρονα μία πολύ οικονομική και πρακτική λύση: το MG5.

Προσωπικά, δηλώνουμε οπαδοί των ηλεκτροκίνητων μοντέλων της MG, η οποία επιδεικνύει την κινεζική τεχνογνωσία στον τομέα των ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης και τη συνδυάζει με οικονομικά προσιτές λύσεις, οι οποίες προσφέρουν την ευκολία χρήσης και ομαλή συμπεριφορά ενός ποιοτικού EV με πλούσιο εξοπλισμό.

Για κάποιον που αναζητά μία -μη SUV- πρακτική λύση στην αγορά ηλεκτροκίνητων μοντέλων, με γενναιόδωρο χώρο αποσκευών και τη δυνατότητα μεταφοράς αντικειμένων μεγάλου μήκους, σε συνδυασμό με «πράσινα» διαπιστευτήρια και μηδενικές εκπομπές ρύπων, το εν λόγω μοντέλο αποτελεί μία από τις ελάχιστες επιλογές station wagon που είναι ήδη διαθέσιμες στην ελληνική αγορά.

Θα μπορούσε να είναι επίσης στην κορυφή του καταλόγου ενδιαφερόμενων οδηγών ταξί, καθώς η χαμηλή του τιμή και η ευρυχωρία που προσφέρει το κάνουν δελεαστικό για επαγγελματίες που θέλουν να κάνουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, σε συνδυασμό με μία μεγάλης διάρκειας εγγύηση, και φυσικά τη γενναία επιδότηση μέσω του προγράμματος «Πράσινα Ταξί» που φτάνει έως και 26.000 ευρώ!

Πρώτη εικόνα

  • Θύρα φόρτισης τοποθετημένη στο εμπρός μέρος
  • Μήκος 4,6 μ., μεταξόνιο 2,659 μ., ζάντες 16”
  • Σχετικά μικρός πίσω πρόβολος και μπάρες οροφής

Μία ξεχωριστή κλειστή μάσκα με λεπτά φωτιστικά σώματα και έντονες γωνίες δημιουργούν την πρώτη εικόνα του MG5 στο εμπρός μέρος. Η μάσκα περιλαμβάνει και τη θύρα φόρτισης, καθώς και γρίλια στο κάτω μέρος για την ψύξη της μπαταρίας και τονίζει τη μοντέρνα και κομψή εμφάνιση.

Μπάρες οροφής του δίνουν μία πιο επιθετική στάση, σε συνδυασμό με την πρακτικότητα που προσφέρουν, ενώ το πίσω μέρος δεν προεκτείνεται πολύ πίσω από τους τροχούς. Το συνολικό μήκος είναι 4,6 μέτρα, κάτι που επιτρέπει στο MG5 να είναι αρκετά ευέλικτο για μετακινήσεις στην πόλη, χωρίς μεγάλη δυσκολία.

H διαμόρφωση σου δίνει την εντύπωση ότι η απόσταση από το έδαφος είναι μεγαλύτερη από τα 11,5 εκ., έχει πλάτος 1,818 μ. και «στέκεται» στα 1,546 μ. συνυπολογίζοντας τις μπάρες οροφής. Η τελευταία, διαθέτει και αεροτομή στο πίσω μέρος. Το MG5 έχει μεταξόνιο 2,659 μ. και αρκετά μικρό πρόβολο στο πίσω μέρος, το οποίο έχει πιο στρογγυλεμένες γραμμές, χωρίς υπερβολές.

Εσωτερικός κόσμος

  • Κεντρική οθόνη αφής 10,25” και ψηφιακός πίνακας οργάνων 7”
  • Κεντρική κονσόλα-«γέφυρα» με περιστροφικό επιλογέα κίνησης
  • Ευρύχωρα πίσω καθίσματα, χώρος αποσκευών 479 λτ.

Η μοντέρνα και κομψή εικόνα συνεχίζεται και στο εσωτερικό, όπου ξεχωρίζει η κεντρική κονσόλα-«γέφυρα» με τον περιστροφικό επιλογέα κίνησης και τις δύο ποτηροθήκες. Κάτω από αυτήν υπάρχει πλούσιος ανοιχτός αποθηκευτικός χώρος και οι δύο θύρες USB-A. Η ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης είναι υψηλού επιπέδου, ενώ μαλακές επιφάνειες επενδυμένες με δέρμα περιβάλλουν τις περιοχές που ακουμπούν τα χέρια, αλλά η πλειονότητα των υπόλοιπων επιφανειών αποτελείται από σκληρά πλαστικά.

Στο κέντρο του ταμπλό, η μακρόστενη οθόνη αφής με διαγώνιο 10,25 ιντσών έχει σύγχρονα γραφικά και γρήγορη απόκριση. Το σύστημα infotainment παρέχει -ενσύρματη- συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto, και συνεργάζεται με την εφαρμογή MG iSmart, που επιτρέπει τον εντοπισμό του αυτοκινήτου και τη διαμόρφωση της θερμοκρασίας της καμπίνας πριν εισέλθετε σε αυτήν. Κάτω από την κεντρική οθόνη υπάρχουν φυσικά κουμπιά συντομεύσεων, που είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για τον άμεσο χειρισμό του κλιματισμού, ο οποίος μπορεί να ρυθμιστεί λεπτομερώς μέσω της οθόνης.

Ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 7″ με πολύχρωμα γραφικά παράσχει οποιαδήποτε πληροφορία χρειάζεται ο οδηγός εντός του οπτικού του πεδίου. Το τριάκτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών προσφέρει στα χέρια του οδηγού όλες τις λειτουργίες που χρειάζεται, μαζί με το τρίτο μοχλό στην κολόνα του, για τη ρύθμιση του Adaptive Cruise Control.

Το ηχοσύστημα έξι ηχείων (με tweeter στις πρώτες κολόνες) διαθέτει δυνατά μπάσα και «γεμίζει» με ευκολία την ήσυχη καμπίνα του MG5. Τα καθίσματα Zero-G παρέχουν καλή πλευρική στήριξη, ενώ στην πίσω σειρά υπάρχει πλούσιος χώρος για τα γόνατα και το κεφάλι, αν και για να χωρέσουν τα πέλματα θα πρέπει τα εμπρός καθίσματα να είναι λίγο ανασηκωμένα.

Τα πίσω καθίσματα διαθέτουν κεντρικό υποβρχιόνιο με ποτηροθήκες. Την ευρυχωρία στην πίσω σειρά ενισχύει το επίπεδο δάπεδο, δεδομένης της έλλειψης τούνελ μετάδοσης. Το μεγάλο πλεονέκτημα του MG5 εντοπίζεται στον πλούσιο χώρο αποσκευών 479 λίτρων που επεκτείνεται σε 1.367 λτ. με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα. Υπάρχει επίσης η ικανότητα έλξης φορτίου 500 κιλών, ακόμη και χωρίς φρένα.

Οδηγική συμπεριφορά

  • Έκδοση μεγάλης αυτονομίας με μπαταρία 61,1 kWh
  • 156 ίπποι προσφέρουν 0-100 χλμ./ώρα σε 7,7”
  • Υψηλή ποιότητα κύλισης, ανάρτηση εστιασμένη στην άνεση

To MG5 χρησιμοποιεί ένα νέο ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα, που διαθέτει τεχνολογία 8 επιπέδων περιέλιξης «hairpin» και εξασφαλίζει καλύτερη οικονομία ενέργειας, υψηλότερη πυκνότητα ισχύος και μεγαλύτερη αξιοπιστία. Η έκδοση μεγάλης αυτονομίας που είχαμε στα χέρια μας διαθέτει μία μπαταρία NMC (λιθίου – νικελίου – μαγγανίου – κοβαλτίου), χωρητικότητας 61,1 kWh, που υποστηρίζει ισχύ φόρτισης έως 87 kW.

Αυτό σημαίνει ότι η πλήρωση της μπαταρίας από 0-80% διαρκεί 40 λεπτά. Για γρήγορη φόρτιση σε κανονικές πρίζες, ο ενσωματωμένος τριφασικός φορτιστής εναλλασσόμενου ρεύματος έχει ισχύ 11 kW. Για τις ανάγκες ενός φιλικού προς την οικογένεια αυτοκινήτου, η μέγιστη ισχύς 156 ίππων είναι υπεραρκετή, όπως και η μέγιστη ταχύτητα 185 χλμ./ώρα. Ωστόσο, αυτό που εντυπωσιάζει πίσω από το τιμόνι είναι η άμεσα διαθέσιμη ηλεκτρική ροπή των 280 Nm, που επιτρέπει να πραγματοποιήσεις οποιοδήποτε προσπέρασμα με χαρακτηριστική ευκολία.

Ορισμένες φορές μάλιστα, το MG5 δείχνει να δυσκολεύεται να δαμάσει όλη αυτή τη ροπή, καθώς αν είσαι υπερβολικός με το δεξί πεντάλ, δεν είναι σπάνιο φαινόμενο το σπινάρισμα (με οποιοδήποτε προφίλ οδήγησης), έως ότου παρέμβουν τα ηλεκτρονικά συστήματα, και τα 100 χλμ. από στάση έρχονται σε 7,7 δλ.

Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Comfort και Sport), τα οποία αλλάζουν με ευκολία από διακόπτη στο εμπρός μέρος της κεντρικής κονσόλας. Μέσω των προγραμμάτων ο οδηγός μπορεί να προσαρμόζει την απόκριση του δεξιού πεντάλ και τη σκληρότητα του συστήματος διεύθυνσης, το οποίο παρόλα αυτά δεν προσφέρει ιδιαίτερη πληροφόρηση.

Η αναγεννητική πέδηση ρυθμίζεται επίσης σε τρία επίπεδα, με το μέγιστο να ανακτά έως και 21%. Στα πολύ θετικά συγκαταλέγεται το γεγονός ότι η ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα γίνεται με προοδευτικό ρυθμό, κάνοντας πολύ άνετη την εμπειρία οδήγησης και εύκολο το χειρισμό. Θα θέλαμε όμως να υπάρχει δυνατότητα οδήγησης με ένα πεντάλ (one pedal drive), καθώς και να αποθηκεύονται οι ρυθμίσεις προφίλ οδήγησης και ανάκτησης ενέργειας που είχαμε χρησιμοποιήσει την τελευταία φορά, και να μην επιστρέφουν στη μέση τιμή τους κάθε φορά που σβήνουμε τον κινητήρα.

H κατανάλωση ενέργειας κυμαίνεται συνήθως γύρω στις 15 kWh/100 χλμ. σε μικτές συνθήκες, ακόμα και με στιγμιαίες υπερβολές στην εξίσωση, σε λειτουργία Eco και με την αναγεννητική πέδηση ρυθμισμένη στο μέγιστο. Αυτό σημαίνει ότι το MG5 μπορεί να πλησιάσει πολύ κοντά στην επίσημη τιμή αυτονομίας των 400 χλμ., κάτι που κάνει τις μετακινήσεις απαλλαγμένες από άγχος για τη στάθμη της μπαταρίας. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι την τιμή κατανάλωσης μπορεί να αυξήσει αισθητά η χρήση air-condition.

Η ανάρτηση είναι εστιασμένη προς την άνεση, που πλησιάζει σε αίσθηση αυτής ενός SUV παρά τη μικρότερη απόσταση από το έδαφος. Για αυτό και καταφέρνει να σε κερδίσει σε βόλτες με πιο συνεσταλμένους ρυθμούς, με την ποιότητα κύλισης, τα χαμηλά επίπεδα θορύβου, την απλότητα, την ευκολία στη χρήση (με Brake Hold και ηλεκτρονικό χειρόφρενο) και την ομαλή συμπεριφορά.

Οι ογκώδεις τρίτες κολόνες περιορίζουν κάπως την ορατότητα προς τα πίσω, αλλά σε αυτό έρχεται να βοηθήσει η κάμερα οπισθοπορείας, μαζί με μία μεγάλη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης και της ασφάλειας, αν και η προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης είναι λίγο υπερευαίσθητη για τα δικά μας γούστα. Θα θέλαμε επίσης να έχουμε εμπρός αισθητήρες παρκαρίσματος.

Τελικά;

Πέραν από την ευκολία στη χρήση, την άνεση, την πρακτικότητα και την καλή ποιότητα κατασκευής, η MG κάνει το εν λόγω ηλεκτρικό station wagon ακόμη πιο ελκυστικό με τιμή που ξεκινά από τα 28.300 ευρώ για την έκδοση στάνταρ αυτονομίας, συνυπολογίζοντας την κρατική επιδότηση μέσω του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2».

Το κόστος διαμορφώνεται στα 33.350 ευρώ με την μπαταρία μεγάλης αυτονομίας, στη -μοναδική, αλλά πλούσια εξοπλισμένη- έκδοση Exclusive, συμπεριλαμβανομένου του μεταλλικού χρώματος.

Παράλληλα, η MG προσφέρει μία από τις κορυφαίες εργοστασιακές εγγυήσεις της αγοράς, με 7ετή διάρκεια ή 150.000 χλμ., που περιλαμβάνει το σύστημα κίνησης και την μπαταρία. Η χαμηλή τιμή και η μεγάλη διάρκεια της εγγύησης το κάνει συμφέρουσα επιλογή και για χρήση ως ταξί.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!