Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 208 1.2 Hybrid 100 PS

Το ανανεωμένο 208 επωφελείται από την υβριδική τεχνολογία και προσφέρει οφέλη απόδοσης και οικονομίας, στην πράξη.

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 208 1.2 Hybrid 100 PS

Το ανανεωμένο 208 επωφελείται από την υβριδική τεχνολογία και προσφέρει οφέλη απόδοσης και οικονομίας, στην πράξη.

Το Peugeot 208 είναι μια από τις λίγες περιπτώσεις μοντέλων που καταφέρνουν και παραμένουν συνεχώς επίκαιρα. Αυτό οφείλεται αφενός στην εξαιρετική αρχική βάση, αλλά και στις σωστά στοχευμένες αναβαθμίσεις που δέχθηκε στην πρόσφατη ανανέωσή του.

Η σημαντικότερη από αυτές είναι ο εμπλουτισμός της γκάμας – για πρώτη φορά – με υβριδικές εκδόσεις που υπόσχονται ακόμη καλύτερη απόδοση και οικονομία.

Αισθητικά δεν άλλαξαν πολλά. Δεν υπήρχε λόγος άλλωστε, αφού το γαλλικό σουπερμίνι συνεχίζει να γοητεύει τη ματιά σου όσο λίγα μοντέλα της κατηγορίας – και όχι μόνο.

Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η ανασχεδιασμένη, χρωματιστή εμπρός γρίλια που προσθέτει στον premium αέρα του αυτοκινήτου και φιλοξενεί το ολοκαίνουριο λογότυπο της μάρκας, καθώς και οι τρεις νέες, κάθετες νυχιές των LED ημέρας στις άκρες του προφυλακτήρα.

Στα πίσω φωτιστικά σώματα οι νυχιές έγιναν οριζόντιες και δένουν όμορφα με τη μαύρη γυαλιστερή μπάρα του πορτμπαγκάζ με το “PEUGEOT” ολογράφως. Το διακριτικό λογότυπο HYBRIDπίσω δεξιά φανερώνει την υβριδική υπόσταση του μοντέλου.

Φινετσάτο εσωτερικό με σπορ εσάνς

Το εσωτερικό επιβεβαιώνει την σπορ-premium ταυτότητα του μοντέλου, τόσο με την ποιότητα κατασκευής και τον πλούσιο εξοπλισμό, όσο και με την συνολική αισθητική του. Όλα δείχνουν στραμμένα προς τον οδηγό και σχεδιασμένα έτσι ώστε να συνεισφέρουν στην οδηγική εμπειρία.

Κυριαρχεί φυσικά η λογική Peugeot i-Cockpit με το σπορ δερμάτινο τιμόνι μικρής διαμέτρου, τον πίνακα οργάνων ακριβώς από πάνω του, την κεντρική οθόνη που αιωρείται στο κέντρο του ταμπλό, τους διακόπτες αεροπορικού στυλ στην κονσόλα και τον προσεγμένο διάκοσμο με ευχάριστα υλικά και piano black επενδύσεις.

Ο οδηγός κάθεται σωστά αλλά έχει κάπως χαμηλά το τιμόνι στα χέρια του, το οποίο πάντως κρύβει λιγότερο από πριν τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10’’, χάρη στην ελαφρώς τροποποιημένη διάταξη των ενδείξεων. Να πούμε εδώ πως μόνο στη βασική έκδοση ACTIVE τα όργανα είναι αναλογικά, με μια μικρή έγχρωμη οθόνη 3,5’’ ανάμεσά τους. Στην ALLURE της δοκιμής είναι στάνταρ ψηφιακός και στην κορυφαία GT είναι επιπλέον και τρισδιάστατος!

Η έγχρωμη οθόνη αφής 10’’ του συστήματος πολυμέσων από την άλλη περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων και φροντίζει για άρτια ψυχαγωγία, συνδεσιμότητα και πλοήγηση. Διαθέτει μεταξύ άλλων ψηφιακό δέκτη DAB και ασύρματη λειτουργία Mirror Screen (Apple CarPlay / Android Auto), ενώ στις εκδόσεις ALLURE και GT αναβαθμίζεται σε High Definition.

Οι χώροι επιβατών δεν ήταν ποτέ το φόρτε του 208. Παρόλα αυτά δύο ενήλικες ύψους μέχρι 1,80 μ. θα βολευτούν στις πίσω θέσεις, με τους ψηλότερους να δυσκολεύονται ελαφρώς στο μπες-βγες λόγω του μικρού ανοίγματος. Άνω του μέσου όρου είναι η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ (352 λίτρα), το οποίο έχει μεν ψηλό κατώφλι αλλά είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο, χάρη στο τετραγωνισμένο σχήμα του.

Υβριδική αποτελεσματικότητα στην πράξη

Μπορεί το 208 να άργησε να μπει στο κλαμπ των υβριδικών σουπερμίνι, το κάνει όμως με ένα εξαιρετικά αποδοτικό σύστημα Mild Hybrid που – σύμφωνα με την Peugeot – μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο για περισσότερο από το 50% του χρόνου αμιγώς ηλεκτροκίνητα. Ισχυρισμός που, όπως είδαμε στην πράξη, δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα.

Το 48βολτο υβριδικό σύστημα συνδυάζει τον πολυβραβευμένο, 3-κύλινδρο 1.200άρη turbo PureTech βενζίνης με ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 0,432 kWh και 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCS6 που έχει εξελιχθεί ειδικά για υβριδικά συστήματα κίνησης.

Υπάρχουν δύο εκδόσεις από πλευράς απόδοσης, με 100 ή 136 PS, από τις οποίες δοκιμάζουμε την πρώτη. Η απόδοση στην περίπτωσή μας φτάνει τους 100 ίππους και τα 205 Nm ροπής, νούμερα ικανά να προσφέρουν εντυπωσιακά καλές επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε 9,8’’ και μέγιστη ταχύτητα 193 χλμ./ώρα.

Το πρώτο που κάνει μεγάλη εντύπωση είναι το πόσο ήρεμα και ήσυχα κινείται το εξηλεκτρισμένο 208. Ο ηλεκτροκινητήρας κινεί μόνος του το όχημα στις πολύ μικρές ταχύτητες και συνδράμει σημαντικά τον βενζινοκινητήρα κρατώντας τις στροφές λειτουργίας του χαμηλά, μειώνοντας τόσο τον θόρυβο όσο και την κατανάλωση καυσίμου.

Αν το επιδιώξεις θα δεις τιμές ακόμη και κοντά στην εργοστασιακή κατανάλωση (4,5-4,7 λτ./100 χλμ.), ενώ ακόμη κι αν δεν προσέχεις ιδιαίτερα την οδήγησή σου, τα 6,5 λτ/100 χλμ. περιλαμβάνονται στο καθημερινό μενού. Νούμερο που είναι επιτεύξιμο ακόμη και στο ταξίδι σε αυτοκινητόδρομο με 130-140 χλμ./ώρα, όπου θεωρητικά το υβριδικό σύστημα δεν είναι τόσο αποδοτικό όσο μέσα στην πόλη.

Βέβαια, το 208 είναι τόσο καλοστημένο που όταν βρεθείς σε ενδιαφέρουσα διαδρομή με καμπές και κλειστές στροφές, σε τσιγκλάει να ανεβάσεις ρυθμό και να απολαύσεις οδήγηση. Ο 1.2 PureTech είναι εύστροφος και σε συνδυασμό με το υβριδικό σύστημα που συνεργάζεται άψογα με το αυτόματο 6άρι διπλού συμπλέκτη, επιταχύνει γραμμικά και με ζωηράδα το 208 στο αποφασιστικό πάτημα του γκαζιού.

Παράλληλα, το πλαίσιο είναι στιβαρό και δείχνει ευέλικτο στις απότομες αλλαγές πορείας, συνδυάζοντας αποτελεσματικότητα και ευχαρίστηση. Σημαδεύεις με το γρήγορο τιμόνι και νιώθεις το μπροστινό μέρος να βουτά προς το εσωτερικό της στροφής, θυμίζοντας την αμεσότητα του 106, με το πίσω μέρος να ακολουθεί με σιγουριά την χαραγμένη πορεία. Μειονέκτημα αποτελούν τα σταθερά και μικρά paddles του κιβωτίου πίσω από το τιμόνι που τα ψάχνεις όταν θες να αλλάξεις χειροκίνητα σχέση μέσα στη στροφή.

Στο ταξίδι το 208 είναι ευθύβολο και ήσυχο, χάρη και στην ποιοτική κύλιση που εξασφαλίζει η ανάρτηση, παρά το σπορτίφ στήσιμο της. Το επίπεδο άνεσης είναι υψηλό και στην πόλη, όπου μόνο στις εγκάρσιες ανωμαλίες νιώθεις τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα να περνά κάπως πιο ξερά από ότι θα περίμενες από μια γαλλική κατασκευή.

Φυσικά, το παρών δίνει και μια σειρά από συστήματα υποβοήθησης που κάνουν την οδήγηση πιο ξέγνοιαστη και ασφαλή. Ανάμεσά τους και τα Active Safety Brake, Lane Keep Assist, Driver Attention Alert, Hill Assist και Cruise Control που περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό.

Γεμάτο πλεονεκτήματα, με ανάλογη τιμή

Αναμφίβολα, το νέο Peugeot 208 παραμένει ένα γοητευτικό σουπερμίνι που το ερωτεύεσαι με την πρώτη ματιά. Παράλληλα διατηρεί όλα εκείνα τα στοιχεία που του έχουν χαρίσει την ταυτότητα του premium, όπως το δυναμικό ντιζάιν, η υψηλή αποδοτικότητα, τα ποιοτικά οδηγικά χαρακτηριστικά και το υψηλό επίπεδο άνεσης και ασφάλειας.

Στη νέα, υβριδική έκδοση θα εκτιμήσεις επιπλέον τον συνδυασμό υψηλών επιδόσεων και χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου που έρχεται να ενισχύσει την συνολικά απολαυστική οδηγική εμπειρία, αλλά και τα επιπλέον οφέλη όπως τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και την ελεύθερη είσοδο στον Δακτύλιο της Αθήνας, καθημερινά.

Όλα αυτά σε πείθουν να ανεβείς από τη δελεαστική τιμή των 18.000 ευρώ της αρχικής βενζινοκίνητης έκδοσης, στα 22.400 € για το βασικό 208 Hybrid 100 ACTIVE, αν και η έκδοση ALLURE της δοκιμής αξίζει χωρίς δεύτερη σκέψη τα επιπλέον 500 €.

 ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!