Δοκιμάζουμε τη νέα Mercedes-Benz GLC 400e 4MATIC

Τα πλεονεκτήματα των D-SUV, το τολμηρό στυλ των κουπέ αμαξωμάτων, οι αρετές της υβριδικής τεχνολογίας και ο δυναμισμός 381 ίππων, δοσμένα με σύγχρονη πολυτέλεια, αντάξια του Αστεριού της Mercedes-Benz.

Δοκιμάζουμε τη νέα Mercedes-Benz GLC 400e 4MATIC

Τα πλεονεκτήματα των D-SUV, το τολμηρό στυλ των κουπέ αμαξωμάτων, οι αρετές της υβριδικής τεχνολογίας και ο δυναμισμός 381 ίππων, δοσμένα με σύγχρονη πολυτέλεια, αντάξια του Αστεριού της Mercedes-Benz.

Κοιτώντας τη νέα Mercedes-Benz GLC Coupe, εύκολα μαντεύει κανείς πως πρόκειται για ένα πολυτελές SUV με σπορ χαρακτήρα. Αυτό ωστόσο είναι ένα μόνο μέρος από τον πολύπλευρο χαρακτήρα της. Ειδικά στην έκδοση GLC 400e 4MATIC που δοκιμάζουμε εδώ, έχουμε να κάνουμε με ένα πολυτάλαντο D-SUV που αποτελεί ένα αμάλγαμα πέντε διαφορετικών μεταξύ τους αυτοκινήτων!

Πρόκειται κατ’ αρχήν ένα μεγάλο, τετρακίνητο SUV που δεν θα πει όχι σε χωμάτινες διαδρομές. Είναι επίσης η μοντέρνα εναλλακτική της κλασικής GLC SUV, χάρη στην τολμηρή, κουπέ της σιλουέτα. Παράλληλα έχουμε να κάνουμε με ένα γρήγορο αυτοκίνητο, με σπορ επιδόσεις που απορρέουν από την υψηλή ισχύ των 381 ίππων. Που παρόλα αυτά δεν θυσιάζει την οικονομία καυσίμου, εκμεταλλευόμενο την αφρόκρεμα της plug-in υβριδικής τεχνολογίας της Γερμανικής μάρκας. Και, τέλος, είναι μια λιμουζίνα με την παραδοσιακή ποιότητα και τη σύγχρονη πολυτέλεια που αντανακλάται στο Αστέρι της Mercedes-Benz.

Αισθητικά, η νέα GLC Coupe δηλώνει εμφατικά την ταυτότητα “Mercedes-Benz. Υιοθετεί – αναμενόμενα – την σχεδίαση της GLC SUV στο εμπρός μέρος και διαφοροποιείται έντονα πίσω χάρη στην κλίση της οροφής.

Η αθλητική, γεμάτη καμπύλες εμφάνιση ενισχύεται με την (στάνταρ) γραμμή Avantgarde, τους επιθετικούς προφυλακτήρες, τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης, τις ζάντες αλουμινίου 19’’ και, φυσικά, τη νέα μάσκα με το μοτίβο του αστεριού της Mercedes-Benz.

Το μήκος της νέας GLC Coupe φτάνει τα 4.763 χιλ., ελαφρώς αυξημένο συγκριτικά με την SUV (4.716 χιλ.) και 31 χιλ. μακρύτερο από το προηγούμενο μοντέλο.

Πολυτέλεια στο maximum

Στην καμπίνα της νέας GLC Coupe ξεχωρίζουν τα υλικά εξαιρετικής ποιότητας, ο πλούσιος διάκοσμος, ο στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3’’ και η ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό, όρθια κεντρική οθόνη αφής 11,9’’ που θυμίζει τάμπλετ και φιλοξενεί το αναβαθμισμένο infotainment MBUX.

Ανέσεις όπως τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και κλιματιζόμενα δερμάτινα καθίσματα, η ανοιγόμενη πανοραμική ηλιοροφή, ο ψηφιακός βοηθός που ανταποκρίνεται ακόμη καλύτερα στις φωνητικές εντολές και διαθέτει βελτιωμένες δυνατότητες μάθησης, η κάμερα οπισθοπορείας και η ασύρματη φόρτιση smartphone, κάνουν τις καθημερινές μετακινήσεις ή τις εκδρομές του Σαββατοκύριακου που άνετες και απολαυστικές. Στα θετικά ο ρυθμιζόμενος ατμοσφαιρικός φωτισμός που συμβάλλει κι αυτός στην μοναδική αίσθηση πολυτέλειας που αποπνέει η καμπίνα.

Ο οδηγός κάθεται σωστά στο κάθισμα με τις πολλαπλές ρυθμίσεις και έχει καλή εποπτεία του δρόμου εμπρός, αλλά και σωστή ορατότητα προς τα πίσω παρά τον όγκο του αμαξώματος και την κλίση του τζαμιού. Από την άλλη, χρειάζεται χρόνο για να εξοικειωθεί με το μενού και τον χειρισμό της κεντρικής οθόνης, καθώς εκεί ενσωματώνονται πολλά από τις λειτουργίες του οχήματος, όπως η πλοήγηση, το σύστημα κλιματισμού, τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και οι πληροφορίες της off-road οδήγησης. Οι διακόπτες στο δεξί μπράτσο του τιμονιού βοηθούν αρκετά την κατάσταση.

Οι θήκες για αντικείμενα είναι πολλές, πρακτικές και στην πλειονότητά τους καλυπτόμενες. Οι χώροι επιβατών είναι υπέρ αρκετοί για τέσσερις ενήλικες, τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι, και συνοδεύονται από απλώς ικανοποιητικό σε όγκο χώρο αποσκευών 390 λίτρων (545 στις εκδόσεις mild hybrid). Αν χρειαστεί, με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος αυξάνει στα 1.335 λίτρα, ενώ το τετραγωνισμένο κι εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα του και το στάνταρ ηλεκτρικά ανοιγόμενο πορτμπαγκάζ, προσθέτουν πόντους πρακτικότητας.

Υβριδική αποδοτικότητα

Η γκάμα κινητήρων της νέας Mercedes-Benz GLC Coupe είναι πλήρως εξηλεκτρισμένη και αποτελείται από ήπια υβριδικά ή plug-in hybrid (PHEV) επαναφορτιζόμενα σύνολα. Η PHEV GLC Coupe 400e 4MATIC που δοκιμάζουμε εδώ συνδυάζει έναν 2λιτρο κινητήρα βενζίνης, ηλεκτροκινητήρα 100 kW, αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων και μπαταρία 31,2 kWh που εξασφαλίζει μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία έως και 131 km!

Τα μέρη που απαρτίζουν το υβριδικό σύστημα συνεργάζονται άψογα μεταξύ τους προσφέροντας ομαλή και αθόρυβη λειτουργία. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει σε ισχύ τους 381 ίππους και σε ροπή τα 650 Nm, με τις επιδόσεις να είναι εξαιρετικές (0-100 χλμ./ώρα σε 5,6’’, μέγιστη ταχύτητα 239 χλμ./ώρα) και να επαληθεύονται σε κάθε απότομο σανίδωμα του γκαζιού.

Το εντυπωσιακό με την υβριδική GLC Coupe 400e, είναι το πώς μεταμορφώνεται όταν επικαλεστείς την ηλεκτρική της υπόσταση. Με γεμάτη μπαταρία μπορεί να κινείται σβέλτα και αθόρυβα π.χ. στην πόλη, σαν αμιγώς ηλεκτρικό, με τα paddles στο τιμόνι να ρυθμίζουν το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας. Σε αυτές τις συνθήκες, η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει ο κατασκευαστής είναι 0,6 λτ./100 χλμ. και ηλεκτρική αυτονομία 119-131 χλμ..

Ακόμη όμως κι όταν η μπαταρία αδειάσει, το υβριδικό σύστημα παραμένει αποδοτικότατο προσφέροντας οικονομία καυσίμου, με τιμές μεταξύ 7,0-7,5 λτ./100 χλμ. να είναι εύκολα επιτεύξιμες. Ακόμη και αν ξεκινήσεις ένα ταξίδι με αφόρτιστη μπαταρία (κάτι που προφανώς δεν συνιστούμε), η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 8,5-9,0 λτ.100 χλμ.. Σημειώστε επίσης πως με εκπομπές CO2 μόλις 12 γρ./χλμ. η 400e απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και ως υβριδική κυκλοφορεί ελεύθερα στον Δακτύλιο της Αθήνας.

Να προσθέσουμε επίσης πως η πλήρης επαναφόρτιση της μπαταρίας με τον (προαιρετικό) φορτιστή συνεχούς ρεύματος 60 kW ολοκληρώνεται σε περίπου 30 λεπτά. Στάνταρ υπάρχει ένας τριφασικός φορτιστής εναλλασσόμενου ρεύματος 11 kW.

Στη γρήγορη οδήγηση η GLC Coupe δεν κρύβει το βάρος και τον όγκο της αλλά παραμένει άκρως αποτελεσματική, εμπνέοντας αίσθημα ασφάλειας και αυτοπεποίθησης στον οδηγό της. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και η ανάρτηση ελέγχει με μαεστρία τις κινήσεις του αμαξώματος στις στροφές, με την τετρακίνηση 4MATΙC να ενισχύει το πολύ υψηλό επίπεδο πρόσφυσης.

Στον ανοιχτό δρόμο το γερμανικό D-SUV διακρίνεται για τη σταθερότητα και την ευκολία με την οποία καλύπτει μεγάλες αποστάσεις. Η μόνη παρατήρηση αφορά στην αίσθηση των φρένων (λόγω της ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση), τα οποία παρόλα αυτά είναι δυνατά και ανθεκτικά στη σκληρή χρήση.

Παράλληλα, η άνεση και η ποιότητα κύλισης είναι αυτές που περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο με το αστέρι της Mercedes-Benz στη μάσκα. Η αερανάρτηση με ρυθμιζόμενο ύψος πίσω είναι στάνταρ στις εκδόσεις PHEV, ενώ προαιρετικά διαθέσιμη είναι η τεχνολογία τετραδιεύθυνσης που αυξάνει την ευελιξία στην πόλη και τη σταθερότητα στο ταξίδι. Φυσικά, μια πλειάδα από στάνταρ συστήματα υποβοήθησης κάνουν την οδήγηση ξέγνοιαστη και ασφαλέστατη.

Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης πρόγραμμα οδήγησης Off-road και σύστημα DSR (Downhill Speed Regulation) που αναβαθμίζουν τις ικανότητες της GLC Coupe όταν οι τροχοί της αφήσουν την άσφαλτο και πατήσουν χωμάτινες διαδρομές.

Τελικά;

H νέα Mercedes-Benz GLC Coupe στην κορυφαία έκδοση 400e 4MATIC προσφέρει απλόχερα την αίσθηση της πληρότητας και της μέγιστης αποτελεσματικότητας σε κάθε επίπεδο. Μεταμορφώνεται με ευκολία στις επικρατούσες οδικές συνθήκες και τις επιθυμίες του οδηγού, είτε αυτές απαιτούν σβελτάδα και ευελιξία, είτε οικονομία και ηρεμία, αλλά πάντα με το ξεχωριστό στυλ της κουπέ σιλουέτας και την ανυπέρβλητη πολυτέλεια που παραδοσιακά πρεσβεύει το άστρο της Mercedes-Benz – με το ανάλογα υψηλό αντίτιμο βέβαια.

ΦΩΤΟ: Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!