Δοκιμάζουμε τη νέα Mercedes-Benz GLC 220 d (+video)

Το πλήρωμα του χρόνου έφτασε για την αλλαγή της πετυχημένης Mercedes-Benz GLC, με τη νέα γενιά της να είναι βελτιωμένη εφ’ όλης της ύλης, αλλά και πλήρως εξηλεκτρισμένη. Τη δοκιμάζουμε επί ελληνικού εδάφους και σας αναφέρουμε…

Δοκιμάζουμε τη νέα Mercedes-Benz GLC 220 d (+video)

Το πλήρωμα του χρόνου έφτασε για την αλλαγή της πετυχημένης Mercedes-Benz GLC, με τη νέα γενιά της να είναι βελτιωμένη εφ’ όλης της ύλης, αλλά και πλήρως εξηλεκτρισμένη. Τη δοκιμάζουμε επί ελληνικού εδάφους και σας αναφέρουμε…

Το χρόνο δεν μπορείς να τον νικήσεις. Είναι γεγονός και όσο καλό και αν είναι ένα μοντέλο, υποκύπτει στην ανανέωση που είναι προγραμματισμένη, προκειμένου να μένει φρέσκο και επίκαιρο. Υπό αυτό το πρίσμα η Mercedes-Benz αλλάζει την απόλυτα πετυχημένη GLC, με μια νέα γενιά. Είναι περισσότερο θέμα φυσικής εξέλιξης και ίσως marketing, παρά αξίας, αφού η προηγούμενη γενιά του γερμανικού SUV ήταν στην κορυφή της κατηγορίας του και σίγουρα μπορεί να είναι το ίδιο άξιο και μετά από πολλά χρόνια.

Ωστόσο και πέρα από τα τερτίπια του marketing, οι πιέσεις για την GLC προέρχονται και από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Όχι «προσωπικά» σε αυτή, αλλά εν γένει σε όλα τα νέα μοντέλα που καλούνται να εναρμονιστούν με τις νέες, πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων, που μοιάζουν εξουθενωτικές για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, χωρίς ωστόσο να υπάρχει κάποιος τρόπος παράκαμψή τους.

Έτσι, η νέα Mercedes-Benz GLC πέρα των επιμέρους βελτιώσεων, έχει ως προεξέχουσα αλλαγή, αυτή στη γκάμα των κινητήρων της. Πλήρως εξηλεκτρισμένη σε αυτή τη γενιά της, προσφέρεται σε εκδόσεις με ήπια υβριδική τεχνολογία, αλλά και Plug-in Hybrid, με εντυπωσιακή ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνάει τα 100 χιλιόμετρα.

Υποχρεωτική υπό μία έννοια η χρήση νέας πλατφόρμας που επιτρέπει τη χρήση νέων τεχνολογιών, τόσο όσον αφορά τα κινητήρια σύνολα, όσο και την ασφάλεια, με συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, αλλά και άνεσης. Η C-Class αποτελεί τον οδηγό, με τη νέα GLC να εφοδιάζεται πλέον με επτά νέα σύνολα, με τα τέσσερα εξ αυτών να είναι mild hybrid και τα υπόλοιπα τρία Plug-in υβριδικά. Όλα 4κύλινδρα σύνολα της οικογένειας «FAME» της Mercedes-Benz.

Επί της ουσίας…

Μια GLC του κουτιού μας περίμενε στην Κηφισιά, σε λευκό χρώμα, με απάτητα ελαστικά και με τα διακριτικά 220 d. Δεν αποτελεί έκπληξη η εμφάνισή της, αν έχεις γνώση από την προηγούμενη γενιά, αλλά περισσότερο, μια εξέλιξη αυτής. Έχει αλλάξει, αλλά δεν ξεκόβει εντελώς τους δεσμούς της με την προηγούμενη. Είναι μεγαλύτερη πλέον, κατά 60 χιλιοστά σε μήκος, φτάνοντας τώρα τα 4,716 μ. συνολικά.

Το πλάτος έχει δεχθεί επίσης μια μικρή αύξηση +21 χιλιοστών (1,890 μ.) με το ύψος να μένει σχεδόν απαράλλαχτο 1,640 μ. (-4 χιλ.). Οι αναλογίες σχεδόν τέλειες, κρύβουν το μεγάλο της μέγεθος, με την αρμονία να κυριαρχεί και την εν γένει εικόνα της να την καθιστά επιβλητική. Η νέα μάσκα μεγάλωσε επίσης, με το αστέρι να δεσπόζει σε αυτή και τα «διαμαντάκια» που την… αγκαλιάζουν να λάμπουν μαζί με τις περίσσιες λεπτομέρειες χρωμίου.

Στοιχείο που συναντάμε και στο πίσω μέρος, με την πλατιά λωρίδα στο τελείωμα του αμαξώματος να φιλοξενεί τις δυο πλατιές απολήξεις της εξάτμισης. Τα φωτιστικά σώματα έχουν γίνει πιο λεπτά, τόσο εμπρός, όσο και πίσω και της… κόβουν από τον όγκο της, προσδίδοντας περισσότερη κομψότητα στη σχεδίαση.

Με τη σειρά τους οι μεγάλοι, -τεράστιοι- τροχοί των 20 ιντσών με τις πολλές ακτίνες ενισχύουν τη δυναμική εικόνα του μοντέλου και σε συνδυασμό με τα φαρδιά ελαστικά 255/45 γεμίζουν τους ευμεγέθεις θόλους με τα πλαστικά προστατευτικά. Η μελετημένη σχεδίαση έχει αποδώσει και όσον αφορά και την αεροδυναμική, με το συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι βελτιωμένος, από Cd 0,31 της προηγούμενης γενιάς σε Cd 0,29 τώρα.

Εκ των έσω…

Περνώντας στο εσωτερικό και αφού κλείσεις την πόρτα, διαπιστώνεις ότι, η πιο πάνω κίνηση, λειτουργεί ευεργετικά και όσον αφορά την ησυχία. Τα επίπεδα θορύβου είναι εξαιρετικά χαμηλά, αφού επιπλέον την καλής αεροδυναμικής, η προσεγμένη μόνωση κρατά κάθε ανεπιθύμητο ήχο μακριά από την καμπίνα. Εκεί όπου όλα είναι σε τάξη τοποθετημένα, με άψογη εργονομία και παρά τους πολλούς νεοτερισμούς που υιοθετούνται.

Η εικόνα είναι εντελώς νέα και διόλου δεν παραπέμπει στο μοντέλο προηγούμενης γενιάς. Περισσότερο στη νέα C-Class, με εμφανείς επιρροές από την κορυφαία S-Class. Η νεότερη γενιά του συστήματος MBUX (Mercedes-Benz User Experience) βρίσκει εφαρμογή στη νέα GLC και διαμορφώνει μια σύγχρονη εικόνα, αλλά και ένα τεχνολογικά προηγμένο περιβάλλον.

Οι δυο ψηφιακές μεγάλες οθόνες κυριαρχούν, με αυτή του πίνακα οργάνων να είναι 12,3 ιντσών και να παρέχει πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης, αλλά και φυσικά πληθώρα πληροφοριών. Δίπλα της, κάθετα τοποθετημένη και στραμμένη ελαφρώς προς τον οδηγό, όπως και στη C-Class, είναι αυτή του συστήματος πολυμέσων, με διαγώνιο 11,9 ίντσες και δυνατότητες αναβαθμίσεων over-the-air που διατηρούν ενημερωμένες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου.

Η λειτουργία 360 προβάλει στην οθόνη το αυτοκίνητο σε πραγματικές συνθήκες για να γνωρίζει ο οδηγός που πατάει. Επιπλέον εκτός δρόμου το… διάφανο καπό «transparent bonnet» παρέχει εικονική προβολή στην οθόνη του εμπρός μέρους του αυτοκινήτου και τους τροχούς προκειμένου να αποφύγει ο οδηγός εμπόδια, με ταχύτητες μέχρι 8 χλμ./ώρα.

Μέσω ενός σαρωτή δακτυλικού αποτυπώματος παρέχεται η δυνατότητα εξατομίκευσης των λειτουργιών ανάλογα με τις ανάγκες και επιθυμίες κάθε χρήστη. Ο οδηγός κάθεται ψηλά, όπως αρμόζει σε ένα SUV, έχοντας απρόσκοπτη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις.

Η άνεση είναι κορυφαία, με τους χώρους επί της ουσίας όσον αφορά τους επιβαίνοντες να είναι ίδιοι. Είναι υπεραρκετοί για τέσσερις ή ακόμα και πέντε και σίγουρα όλες τις αποσκευές τους. Σε αυτή τη γενιά έχει γίνει μια γενναιόδωρη αύξηση στον όγκο του χώρου αποσκευών, που είναι +70 λίτρα, με τη χωρητικότητα πλέον να αγγίζει τα 620 λίτρα ή στα 1.680 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.

Pure power

Πρωταγωνιστής σε αυτή τη νέα γενιά είναι το σύστημα mild hybrid, που αποτελεί κοινό σημείο σε τέσσερις από τις επτά εκδόσεις με τις οποίες είναι διαθέσιμη η νέα GLC. Εμείς έχουμε στη διάθεσή μας την GLC 220 d, με τον 4κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα των 1.993 κ.εκ. που αποδίδει 197 ίππους και 440 Nm ροπής. Το 48V σύστημα μίζας-γεννήτριας 23 ίππων και 200 Nm ροπής, συμβάλει σε συνθήκες αυξημένου φορτίου, ενώ φροντίζει για την ανάκτηση ενέργειας, αλλά και τη λειτουργία τροχασμού εν κινήσει. Επιπλέον, καθιστά αστραπιαία τη λειτουργία επανεκκίνησης του κινητήρα στο Stop & Start, χωρίς μάλιστα να γίνεται αντιληπτή.

Κάτι που ισχύει και για τον ήχο του κινητήρα, ο οποίος μεν έχει τη χαρακτηριστική χροιά των diesel κινητήρων, αλλά αυτή δεν περνάει στην καμπίνα. Είπαμε και πιο πάνω ότι η ηχομόνωση είναι εξαιρετική. Ειδικά εν κινήσει δεν ακούς τίποτα, ούτε από το μοτέρ, αλλά ούτε και από το δρόμο. Ακόμα και αυτοί οι θηριώδεις τροχοί κυλάνε ήσυχα, με την μόνωση που έχει γίνει στην ανάρτηση να είναι για… όσκαρ.

Η ανάρτηση αποτελείται από τέσσερις συνδέσμους εμπρός και πίσω είναι ανεξάρτητη πολλαπλών συνδέσμων. Προσφέρει τόνους άνεσης, κάνοντας τους δυο τόνους βάρους να μοιάζουν πούπουλο στο δρόμο. Ισοπεδώνει κάθε είδους κακοτεχνία με ιδιαίτερη ευκολία και με χαρακτηριστική ποιότητα στη λειτουργία της. Το σφιχτό πάτημα συνοδεύει μια εντυπωσιακή για το μέγεθος της ευελιξία, δίνοντας στον οδηγό την αίσθηση ενός μικρότερου αυτοκινήτου. Ο κύκλος στροφής είναι 11,8 μ. ενώ σε συνδυασμό με το σύστημα τετραδιεύθυνσης αυτός μειώνεται στα 10,8 μ.

Η μετάδοση περνάει μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 9 σχέσεων (9G-tronic) στους τέσσερις τροχούς. Η κατανομή ροπής είναι 45:55 και σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς 20 ιντσών και τα ελαστικά 255/45 πατάει θετικά υπό πίεση, προσφέροντας μεγάλες ποσότητες πρόσφυσης. Οι περιορισμένες κλίσεις στις στροφές εμπνέουν εμπιστοσύνη, όπως εξάλλου κάνουν και τα φρένα, με την αίσθηση και την αποτελεσματικότητά τους. Ο κινητήρας σιγοντάρει την προσπάθεια του οδηγού να κινηθεί γρήγορα, με το κιβώτιο που αλλάζει γρήγορα να τον διατηρεί στην ωφέλιμη περιοχή του.

Οι τυπικές επιδόσεις επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα επιβεβαιώνουν την αίσθηση που λαμβάνει, με το χρόνο που απαιτείται να είναι μόλις 8 δευτερόλεπτα. Η επιτάχυνση συνεχίζεται δυναμικά και στις υψηλότερες ταχύτητες, με τη μέγιστη να είναι 219 χλμ./ώρα. Ταξιδεύει, άνετα, ήσυχα και δίχως άλλο σβέλτα. Παράλληλα είναι και οικονομική αυτή η GLC 220 d, με τη μέση εργοστασιακή τιμή να είναι 5,2-5,9 λτ./100 χλμ.

Τιμή που επιβεβαιώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής και συνθήκες κίνησης. Εκεί, όπου το ήπια υβριδικό σύστημα συμβάλει και περιορίζει σημαντικά την κατανάλωση, επιτρέποντας τροχασμό σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, ενώ απενεργοποιεί και ενεργοποιεί τον κινητήρα με αξιοπιστία ελβετικού ρολογιού, εξοικονομώντας πολύτιμα λίτρα καυσίμου. Σε ανοιχτό δρόμο, το βάρους δύο τόνων αμάξωμα παρουσιάζεται πιο απαιτητικό σε καύσιμο, με τα 7 λτ./100 χλμ. να είναι μια ρεαλιστική μέση τιμή.

Μιλώντας για τιμή, η νέα Mercedes-Benz GLC 220 d στοιχίζει στην εισαγωγική της έκδοση 71.500 ευρώ, που δεν τη λες και οικονομική. Αλλά δεδομένου ότι έχουμε να κάνουμε με το καλύτερο SUV της κατηγορίας του, που μάλιστα σε αυτή την έκδοση φαίνεται να ταιριάζει σε πολλά σενάρια καθημερινότητας και όχι απλά ταξιδιού, σίγουρα αξίζει τα λεφτά του. Αν προσθέσεις και την κορυφαία ποιότητα, την τεχνολογία αιχμής που διαθέτει και την πλούσια σουίτα συστημάτων ασφάλειας, έχεις σίγουρα ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, που… παίζει μπάλα μόνο του.

Φωτογραφίες: MotorOne

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!