Οδηγούμε το νέο Honda ZR-V Hybrid

Το ολοκαίνουριο SUV της Honda βάζει στο στόχαστρο μοντέλα όπως το Nissan Qashqai και το Kia Sportage.

Οδηγούμε το νέο Honda ZR-V Hybrid

Το ολοκαίνουριο SUV της Honda βάζει στο στόχαστρο μοντέλα όπως το Nissan Qashqai και το Kia Sportage.

Εάν μελετάτε την αγορά ενός μεσαίου SUV, η Honda μόλις λάνσαρε στην αγορά μια ενδιαφέρουσα νέα επιλογή για να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως τα Nissan Qashqai και Kia Sportage.

Με την ονομασία ZR-V, η Honda ισχυρίζεται ότι το νέο της C-SUV προσφέρει έναν συναρπαστικό συνδυασμό αποδοτικού υβριδικού κινητήρα, ευρύχωρου εσωτερικού και εξαιρετικής ποιότητας κατασκευής, ο οποίος προσφέρεται σε μια απλή και καλά εξοπλισμένη γκάμα. Εμείς εδώ δοκιμάζουμε την έκδοση Sport, η οποία στην ελληνική αγορά διατίθεται έναντι 51.800 € (βασική έκδοση Elegance από 44.700 €).

Όλες οι εκδόσεις του ZR-V διαθέτουν το υβριδικό σύστημα e:HEV της Honda που συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 2 λίτρων με δύο ηλεκτροκινητήρες και κινεί τους μπροστινούς τροχούς. Διαμορφωμένος σε διάταξη τύπου γεννήτριας, ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται σε μεγάλο βαθμό για την τροφοδοσία ενός από τους δύο ηλεκτρικούς κινητήρες μέσω μιας μικρής μπαταρίας, με τον δεύτερο ηλεκτροκινητήρα να αναλαμβάνει να καλύψει τα κενά στην απόδοση και να εξομαλύνει τη λειτουργία των επιμέρους μερών του συστήματος μετάδοσης κίνησης. Είναι ένα περίπλοκο σύστημα στα χαρτιά, αλλά η λειτουργία του στην πράξη είναι απλή και εξαιρετικά ομαλή, όπως η οδήγηση ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου με έναν βενζινοκινητήρα να σιγοντάρει στο βάθος.

Οι αριθμοί της απόδοσης μπορεί να είναι δύσκολο να προσδιοριστούν λόγω αυτής της πολυπλοκότητας, αλλά οι 184 ίπποι και τα 315 Nm που παράγονται από τον κύριο ηλεκτροκινητήρα είναι οι πιο σχετικοί όσον αφορά την απεικόνιση της ισχύος και της ροπής του ZR-V. Πιο εντυπωσιακή, ωστόσο, είναι η τιμή των 4,7 λτ./100 χλμ. που καταγράψαμε στη δοκιμή μας, ακόμη και όταν πιέσαμε αρκετά αυτό το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης.

Η έκδοση ZR-V Sport που δοκιμάζουμε εδώ είναι καλά εξοπλισμένη με όλα τα βασικά χαρακτηριστικά, όπως ενσωματωμένη δορυφορική πλοήγηση, διζωνικό έλεγχο κλιματισμού, ζάντες 18 ιντσών, προβολείς LED και ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου – όλα στάνταρ. Για πολυτέλειες όπως ηχοσύστημα Bose, πανοραμική ηλιοροφή, δερμάτινα καθίσματα ή head-up display, θα πρέπει να ανεβείτε στην έκδοση Advanced.

Όπως ίσως έχετε παρατηρήσει, το Honda ZR-V φαίνεται λίγο πιο στρογγυλό από τα περισσότερα σύγχρονα μοντέλα της Honda, κάτι που φανερώνει την εστίαση αυτού του συγκεκριμένου μοντέλου στην αμερικανική και την κινεζική αγορά. Φαίνεται περισσότερο Βούδας, παρά Bobcat.

Το αποτέλεσμα είναι ο πολύ εντυπωσιακός εσωτερικός χώρος και ένα άνετο πορτμπαγκάζ 380 λίτρων που με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα αυξάνεται στα 1.291 λίτρα. Μπροστά, το εσωτερικό του ZR-V διαπρέπει με μια θέση οδήγησης που ξεπερνά αυτές ενός παραδοσιακού hatchback και ενός SUV, με εξαιρετική ορατότητα και ένα απλό, εύχρηστο σύστημα πολυμέσων (οθόνη 9”).

Αλλά όσον αφορά τη σχεδίαση και τη συνολική ποιότητα κατασκευής, γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι το ZR-V δεν μπορεί να σταθεί απέναντι σε κάποιους από τους ανταγωνιστές του. Τα υλικά απέχουν από το να είναι εξαιρετικά και ορισμένες από τις σχεδιαστικές επιλογές, όπως η ιδιόμορφη κεντρική κονσόλα, δεν σωστά καλά μελετημένες, όχι τουλάχιστον με τον ίδιο τρόπο όπως σε ορισμένα άλλα μοντέλα της Honda.

Στην οδήγηση στην πόλη και στις χαμηλές ταχύτητες, το σύστημα μετάδοσης κίνησης e:HEV του Honda ZR-V βρίσκεται στο στοιχείο του, με τον ηλεκτροκινητήρα να προσφέρει άμεση ροπή στην εκκίνηση και ένα εκπληκτικά υψηλό ποσοστό οδήγησης σε χαμηλές ταχύτητες χωρίς καμία εξάρτηση από τον βενζινοκινητήρα. Εδώ θα εκτιμήσετε επίσης το ακριβές τιμόνι και την καλή ορατότητα – πρόκειται για ένα πολύ εύκολο στην οδήγηση αυτοκίνητο, και όχι τυχαία, αλλά λόγω πολύ συγκεκριμένων αποφάσεων που ελήφθησαν από τους μηχανικούς και τους σχεδιαστές της Honda.

Ωστόσο, καθώς αυξάνεται η ταχύτητα αρχίζουν οι συμβιβασμοί. Η σχετικά σφικτή ανάρτηση και το βαρύ τιμόνι αυξάνουν την αίσθηση ασφάλειας στους αυτοκινητόδρομους και η άμεση απόκριση του κινητήρα ωφελούν την αποδοτικότητα με σταθερό ρυθμό, ωστόσο το υβριδικό σύστημα πρέπει να λειτουργεί παραπάνω για να συμβαδίζει με την υπόλοιπη κυκλοφορία όταν αυτή γίνεται με γρήγορο ρυθμό, διακυβεύοντας τόσο την οικονομία καυσίμου όσο και την ομαλότητα. Ειδικά όταν απαιτηθεί ακόμη μεγαλύτερη ισχύς για μια προσπέραση ή σε μια απότομη ανηφόρα, η ηρεμία θυσιάζεται καθώς ο βενζινοκινητήρας κάνει υπερωρίες κάτω από το καπό για να δώσει στον ηλεκτροκινητήρα όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απόδοση.

Για να κάνει το ZR-V πιο ευχάριστο σε τέτοιες συνθήκες, η Honda αυξάνει το ρυθμό του κινητήρα σταδιακά καθώς επιταχύνεις, αλλά στην πράξη αυτό δείχνει λίγο περίεργο, σχεδόν σαν να οδηγείς ένα off-roader με επιλεγμένες τις κοντές σχέσεις. Με την ευκαιρία, αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι το ZR-V είναι αναμφίβολα ένα crossover σε σώμα και ψυχή, επομένως δεν υπάρχει επιλογή τετρακίνησης και καμία απολύτως έμφαση στην οδήγηση εκτός δρόμου.

Για τους αγοραστές που αναζητούν ένα αξιόπιστο, ευρύχωρο και εύκολο στην οδήγηση SUV που είναι επίσης αποδοτικό και καλά εξοπλισμένο, το ZR-V συμπληρώνει όλα τα κουτάκια. Με 44.700 € για το βασικό μοντέλο, δεν είναι φθηνό αλλά έχει αξιοσημείωτο στάνταρ εξοπλισμό, ενώ η άνοδος στις πλουσιότερες εκδόσεις Sport και Advance έχει το ανάλογο κόστος.

Τελικά

Το νέο ZR-V της Honda έχει τα βασικά στοιχεία που απαιτούνται για να γίνει μια ελκυστική επιλογή στην κατηγορία των C-SUV. Είναι ευρύχωρο, ποιοτικά κατασκευασμένο και εντυπωσιάζει με την οικονομία καυσίμου που πετυχαίνει στην πράξη, επομένως είναι εύκολο να το προτείνουμε. Όμως, ενώ το ZR-V είναι καλό, δεν είναι εξαιρετικό, καθώς δεν διαθέτει τον αέρα και το ταλέντο που κάνει το νέο Civic τόσο εντυπωσιακό.

Χαρακτηριστικά

  • Μοντέλο: Honda ZR-V e:HEV Sport
  • Τιμή: 51.800 €
  • Σύστημα κίνησης: Υβριδικό (2λιτρος βενζίνης & 2 ηλεκτροκινητήρες)
  • Ισχύς / ροπή: 184 ίπποι / 315 Nm
  • Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης / κίνηση εμπρός
  • 0-100 χλμ./ώρα: 7,9’’
  • Μέγιστη ταχύτητα: 173 χλμ./ώρα
  • Κατανάλωση: 5,8 λτ./100 χλμ.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: AUTO EXPRESS

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ HONDA ZR-V ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!