Οδηγούμε το νέο Suzuki Swift στη Γαλλία

Με έναν νέο mild hybrid τρικύλινδρο κινητήρα και εύστοχη αναθεώρηση κάτω από μια γνώριμη, αλλά μακιγιαρισμένη επιτυχώς φυσιογνωμία, το νεότερο Swift επιστρέφει δυναμικά στην επικαιρότητα.

Οδηγούμε το νέο Suzuki Swift στη Γαλλία

Με έναν νέο mild hybrid τρικύλινδρο κινητήρα και εύστοχη αναθεώρηση κάτω από μια γνώριμη, αλλά μακιγιαρισμένη επιτυχώς φυσιογνωμία, το νεότερο Swift επιστρέφει δυναμικά στην επικαιρότητα.

Suzuki Swift: Για τη Suzuki, το Swift είναι ένα πειστικό εργαλείο ουσίας και απόδοσης, προορισμένο για μοντέρνους ανθρώπους, στην πραγματική ζωή.

Διαχρονικά το supermini της Suzuki δεν παρασύρεται στην τάση που θέλει τα αυτοκίνητα της κατηγορίας να μακραίνουν, αλλά κοιτά να βελτιώσει τα χαρακτηριστικά του, κάτι που το δικαιώνει.

Το νέο Swift παραμένει στο κάτω άκρο της κατηγορίας Β όσον αφορά το μήκος και τις διαστάσεις. Επιμένει σε ένα μέγεθος που το καθιστά εύστοχο και δραστήριο για τα αστικά του καθήκοντα χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ο ανοιχτός δρόμος και οι εκδρομικές του ανησυχίες δεν θα το βρουν έτοιμο.

Η λαμπρή εμπορική πορεία στην Ελλάδα, με τον τίτλο του αξιόπιστου και value for money αυτοκινήτου πόλης συνοδεύει το Swift στις τρεις προηγούμενες γενιές. Αυτό δείχνει μια τάση που δε χάνει την κεκτημένη ταχύτητα στη νεότερη γενιά, που ξεκινάει ήδη καριέρα.

Φιλοσοφία Swift

Παρότι μοιάζει περισσότερο για facelift, καθώς η Suzuki έχει ξεκάθαρα επιλέξει μια εξελικτική προσέγγιση στη σχεδίαση του νέου Swift, πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο. Βρίσκεται πλέον στην 4η γενιά του από την στιγμή που ξεκίνησε την καριέρα του το 2004 ως global supermini. Ένδειξη της επιτυχημένης του παγκόσμιας πορείας είναι το γεγονός ότι έχει πουληθεί σε 169 χώρες και έχει ξεπεράσει τις 9 εκατομμύρια μονάδες έως το Φεβρουάριο του 2024.

Η σχεδιαστική κυβοειδής ταυτότητα παραμένει ως κεντρική ιδέα, όμως οι διαφορές είναι ορατές για να ξεχωρίζουν την νεότερη παρουσία από την προγενέστερη. Το επίκαιρο supermini της Suzuki έχει περισσότερες καμπύλες σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Το εμπρός μέρος διαθέτει εξωστρέφεια στην κάθετη μάσκα με τη μεγαλύτερη μαύρη γρίλια, τα νέα φωτιστικά σώματα με υπογραφή σχήματος L, και το παραδοσιακό σήμα της Suzuki στη βάση του καπό, αντί για το κέντρο της μάσκας. Η κομψή νέα εμφάνιση συμπληρώνεται από το καπό που έχει σχήμα οστράκου και την αφαίρεση των προβολέων ομίχλης από τον εμπρός προφυλακτήρα.

Άλλες βελτιώσεις περιλαμβάνουν ένα νέο σετ πίσω φώτων και έναν πιο ελκυστικό πίσω προφυλακτήρα, ενώ το μεγάλο νέο για το Swift βρίσκεται στις πίσω πόρτες όπου πλέον διαθέτουν ένα κανονικό σετ χειρολαβών, αντί για τις κρυφές στην μαύρη περιοχή ψηλά στην τρίτη κολόνα, όπως μας είχε συνηθίσει έως τώρα. Στην πράξη διατηρεί τη λογική της αιωρούμενης οροφής όπως και τις διαστάσεις που παραμένουν ίδιες για πλάτος (1,735 μ.), ύψος (1,495 μ.) και μεταξόνιο (2,450 μ.) με μια ελάχιστη αύξηση 15 χλστ. στο μήκος (3,860 μ.), ενώ η τετρακίνητη έκδοση δίνει ένα επιπλέον ανάστημα 25 χλστ.

Το Swift άλλωστε είναι το μοναδικό μοντέλο της κατηγορίας που διατίθεται και με τετρακίνηση ALL GRIP AUTO κάτι που του δίνει πόντους, τόσο όσον αφορά τη απόσταση από το έδαφος (στα 140 χλστ. από τα 115 χλστ. της 2WD έκδοσης), όσο και σε επίπεδο παροχών σε σχέση με τον ανταγωνισμό του.

Πιο δυναμική είναι η εισβολή των σχεδιαστών στο εσωτερικό του αυτοκινήτου όπου διαπιστώνεις ότι έχει υποστεί σημαντική ανανέωση, με νέα σχεδίαση στο ταμπλό. Ένας νέος πίνακας οργάνων και ο διαφορετικός σχεδιασμός του τιμονιού περιλαμβάνονται στις ορατές μοντέρνες αλλαγές που χαρακτηρίζονται από εργονομία, ενώ οι διχρωμίες δίνουν ένα ακόμα πιο νεανικό τόνο, και τα αναβαθμισμένα υλικά πουσάρουν μια γενική εικόνα που χαρακτηρίζεται ποιοτική και φινετσάτη.

Η κεντρική οθόνη αφής των 9″ διαθέτει συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto και βρίσκεται στην κορυφή, ώστε να είναι πιο κοντά στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Κάτω από αυτήν θα βρείτε τα φυσικά χειριστήρια του κλιματισμού και στη βάση της κονσόλας αρκετές θύρες φόρτισης USB για να μην αφήσετε συσκευή αφόρτιστη και επιβάτες δυσαρεστημένους. Με το Suzuki CONNECT μπορεί ο χρήστης να έχει επικοινωνία με το Swift, μέσω του smartphone, για εικόνα της κατάστασής του. Για παράδειγμα μπορεί να εντοπίζει που έχει σταθμεύσει, να δεχτεί ειδοποίηση για ξεχασμένα alarm, αναμμένα φώτα, ακόμα και απροσδόκητη μετακίνηση (κλοπή).

Αναβαθμισμένη είναι και η ομπρέλα συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, με το adaptive cruise control εκτός από τις υπηρεσίες του να συνεργάζεται με το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας και να προσφέρει καλύτερα αποτελέσματα στην πράξη, ενώ ο διπλός αισθητήρας (DSBS II) αναβαθμίζει το άμεσο φρενάρισμα για αποφυγή σύγκρουσης με άλλο όχημα (πεζό, ζώο, ποδηλάτη). Διαθέσιμο είναι το σύστημα παρακολούθησης της κατάστασης του οδηγού, η αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, η παρακολούθηση τυφλού σημείου κ.α..

Ο χώρος αποσκευών των 265 λίτρων (που φτάνει με ανάκλιση καθισμάτων έως τα 980 λίτρα) μπορεί να μην κάνει πρωταθλητισμό στην κλάση του, όμως η Suzuki έδωσε περισσότερη έμφαση στην χωροταξία που αφορά τους επιβάτες. Ακόμα και ενήλικας με ύψος 1,80 μ. μπορεί να κάτσει με άνεση πίσω από αντιστοίχου αναστήματος οδηγό ή συνοδηγό και όλοι να έχουν επαρκή χώρο. Συν τοις άλλοις οι πίσω θέσεις απολαμβάνουν ικανότατο άνοιγμα για εύκολη πρόσβαση, ενώ με κλειστές πόρτες το περιβάλλον είναι φωτεινό και ευχάριστο για παραμονή και ταξίδι.

Ανάλαφρο και αεράτο Swift

Βασισμένο στην φιλοσοφία του χαμηλού βάρους το Swift έχει κάθε λόγο να αφήσει τις εντυπώσεις να σε κερδίσουν, ακόμα και αν δεν σε έχει πείσει η εικόνα και τα δεδομένα του Ιαπωνικού supermini. Κινούμενοι σχετικά σβέλτα, ανάμεσα σε αμπελώνες της περιοχής του Μπορντό, όπου και η πανευρωπαϊκή παρουσίαση, το πρώτο που αντιλαμβάνεσαι είναι η αναμενόμενα, σύμφωνα και με το παρελθόν του, δραστήρια διάθεση. Σίγουρα θα θέλαμε, όπως και το ίδιο το Swift ακόμα πιο στριφτερή διαδρομή, όμως η πρώτη αίσθηση με το αυτοκίνητο είναι ενθαρρυντική.

Με το βλέμμα στα νούμερα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής βέβαια θα μπορούσε κανείς να αμφισβητήσει την απόδοση, όμως οι 82 ίπποι και τα 112 Nm ροπής έχουν διαφορετική άποψη. Και είναι λογικό όταν το αυτοκίνητο στην πλουσιότερη 2WD βερσιόν του, δεν ξεπερνά τα 1.000 κιλά. Ακόμα και 4WD έκδοση στην βάση του εξοπλισμού της διατηρεί το βάρος κάτω από το τριψήφιο νούμερο και η πλουσιότερη ανακοινώνεται στα 1.037 κιλά.

Το 12βολτο ήπια υβριδικό σύστημα, «γεμίζει» την επιτάχυνση χαμηλά, σαν βοήθεια προς τον κινητήρα. Η μεγάλη διαδρομή των εμβόλων στον νέο τρικύλινδρο κινητήρα, που διατηρεί τα κυβικά εκατοστά του (1.197), προσφέρει εξαιρετική ελαστικότητα, κάτι που διαπιστώνεις ακόμα και με τελευταία σχέση στο εξαιρετικό 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο και ρυθμό ρελαντί. Απουσιάζει το σκορτσάρισμα, ενώ οι υδραυλικές βάσεις του κινητήρα έχουν απορροφήσει τους χαρακτηριστικούς «τρικύλινδρους» κραδασμούς.

Βελτιωμένος σε όλους τους τομείς, ο νεότερος κινητήρας είναι ελαφρύτερος, πιο αποδοτικός με θερμοδυναμική απόδοση 40% και είναι οικονομικότερος και καθαρότερος σε εκπομπές ρύπων. Στην πράξη το εισπράττεις ως πληροφορία και από το trip computer που έδειξε καταναλώσεις στα 4,5 λτ./100 χλμ. στις διαδρομές που κινηθήκαμε – σχεδόν επιβεβαιώνοντας αυτές του κατασκευαστή. Το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο αφήνει πολύ καλή αίσθηση και σε κούμπωμα, βέβαια για όσους επιμένουν να απέχουν από τις αλλαγές η Suzuki προσφέρει το Swift και με το αυτόματο CVT κιβώτιο.

Στο οδηγικό σκέλος η παχύτερη αντιστρεπτική ράβδος της εμπρός ανάρτησης δίνει έναυσμα για ακόμα καλύτερη αίσθηση από το μπροστινό σύστημα και το τιμόνι. Η χρήση Teflon στα σημεία στήριξης συμβάλουν στην ακαμψία και στην ποιοτικότερη λειτουργία της ανάρτησης ακουστικά και ουσιαστικά.

Μέχρι να διαπιστώσουμε και τη μεγαλύτερη ακρίβεια που υποβόσκει στην πιο σπορ οδήγηση, αλλά δε βοήθησαν οι συνθήκες (διαδρομή, κίνηση) να ανακαλύψουμε, μένουμε με την καλύτερη οδηγική αίσθηση και μια συνολική εικόνα που το κολακεύει. Το νέο Swift αναμένεται στην Ελλάδα τον Απρίλιο με τιμή εκκίνησης στα 18.770 ευρώ και καλό επίπεδο εξοπλισμού από την βασική έκδοση, ενώ οι διαθέσιμες εκδόσεις διατηρούν τη γνώριμη ονομασία (GL, GL+ και GLX).

ΕΚΔΟΣΕΙΣ-ΤΙΜΕΣ

1.2 GL 2WD Hybrid 82PS                      18.770 €

1.2 GL+ 2WD Hybrid 82PS                    19.850 €

1.2 GLX 2WD Hybrid 82PS                    21.570 €

1.2 GL+ 2WD Hybrid 82PS CVT             21.650 €

1.2 GLX 2WD Hybrid 82PS CVT             20.920 €

1.2 GL 4WD Hybrid 82PS                      22.000 €

1.2 GL+ 4WD Hybrid 82PS                    23.570 € 

1.2 GLX 4WD Hybrid 82PS                    23.570 €

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!