Πώς συνδέονται οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τα σημεία φόρτισης

Ευθεία συσχέτιση δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία για τις χώρες της Ευρώπης

Πώς συνδέονται οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τα σημεία φόρτισης

Ευθεία συσχέτιση δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία για τις χώρες της Ευρώπης

Τη σύνδεση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με το δίκτυο δημόσιων φορτιστών, καταδεικνύουν τα στοιχεία για τις χώρες της Ευρώπης. Σύμφωνα με ανάλυση της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) η κεντρική και βόρεια Ευρώπη κυριαρχεί τόσο σε μερίδιο αγοράς επαναφορτιζόμενων αυτοκινήτων, όσο και σε δημόσια σημεία φόρτισης σε σχέση με τις νότιες και ανατολικές χώρες.

Από τα 224.237 σημεία φόρτισης που είναι διαθέσιμα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τα 66.665, δηλαδή σχεδόν το 30%, βρίσκονται στην Ολλανδία. Τα 45.751, ή 20,4%, στη Γαλλία και το 19,9% στη Γερμανία με 44.538 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Αυτές οι τρεις χώρες αποτελούν συνολικά το 23% της συνολικής επιφάνειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά διαθέτουν το 70% όλων των σημείων φόρτισης, ενώ το υπόλοιπο 30% είναι διάσπαρτο στο 77% της έκτασης της Ευρώπης. Αντίστοιχα το ποσοστό επαναφορτιζόμενων οχημάτων για τις συγκεκριμένες χώρες είναι για την μικρή Ολλανδία 25%, για τη Γαλλία το 11,2% και για τη Γερμανία το 13,5%.

Άποψη: Η κότα θα κάνει το αυγό ή το αυγό την κότα;

Το χάσμα μεταξύ της Γερμανίας, που βρίσκεται στην τρίτη θέση, και της αμέσως επόμενης που είναι η Ιταλία και κατέχει μόλις το 5,8% των διαθέσιμων σημείων φόρτισης είναι τεράστιο.

Η Ρουμανία, με έκταση περίπου έξι φορές μεγαλύτερη από την Ολλανδία, έχει μόνο 493 σημεία φόρτισης, δηλαδή το 0,2% του συνόλου της ΕΕ, αλλά και μόλις το 2,2% του μεριδίου αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων.

Χωρίς να είναι ξεκάθαρο αν τα λίγα σημεία φόρτισης κρατούν χαμηλά και τις πωλήσεις ή αν συμβαίνει το αντίθετο, η Ελλάδα βρίσκεται στην πέμπτη θέση από το τέλος, με 275 δημόσια σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ έχει μόλις το 2,6 % των επαναφορτιζόμενων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρώπης, όταν η πρωτοπόρος Σουηδία έχει το 32,2%. Πολύ χαμηλά βρίσκεται και η Κύπρος με μόλις 70 σημεία φόρτισης και 0,5% μερίδιο αγοράς. Σε όλα αυτά, μεγάλο ρόλο παίζει και το υψηλό κόστος αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!