Έχουν περάσει τρεις μήνες από τότε που η Audi αποκάλυψε την τρίτη γενιά του Q5, ενός από τα πιο δημοφιλή μοντέλα στην κατηγορία των premium D-SUV.
Η γκάμα του Q5 επεκτείνεται περαιτέρω με την άφιξη του νέου Q5 Sportback, το οποίο είχε εντοπιστεί σε δοκιμές για πρώτη φορά φορώντας καμουφλάζ στα τέλη Αυγούστου.
Το Q5 Sportback παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στα τέλη του 2020 και τώρα στην δεύτερη γενιά του, έρχεται σαφώς αναβαθμισμένο, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά.
Εμφανισιακά, η Sportback έκδοση χρησιμοποιεί τον ίδιο βασικό σχεδιασμό στο μπροστινό μέρος με το κανονικό Q5. Αποκτά μια φαρδιά μάσκα την οποία κοσμεί στην μέση της το νέο μινιμαλιστικό λογότυπο της Audi. Τα φωτιστικά σώματα είναι LED και μπορούν να προβάλλουν διαφορετικά σχέδια, καθώς και να απενεργοποιήσουν μέρος της δέσμης τους προκειμένου να μην τυφλώνουν τους διερχόμενους οδηγούς.
Οι διαφορές με το Q5 αρχίζουν να διαφαίνονται από το προφίλ του SUV. Ξεχωρίζει κυρίως από την οροφή, η οποία ακολουθεί την ίδια κουπέ γραμμή με τις BMW X4, Porsche Macan και Mercedes-Benz GLC Coupe. Αυτοί μάλιστα θα είναι και οι κύριοι αντίπαλοι του Q5 Sportback.
Το πίσω μέρος έχει καθαρό σχεδιασμό, με ελάχιστες γραμμές. Μια λεία επιφάνεια ξεκινάει από το πίσω παρμπρίζ και φτάνει μέχρι το κάτω άκρο των πίσω φωτιστικών σωμάτων. Αυτή οριοθετείται από μια αιχμηρή τομή σε όλο το πλάτος του οχήματος. Ο διαχύτης είναι ενσωματωμένος στον πίσω προφυλακτήρα, ενώ από κάτω βρίσκονται οι απολήξεις της εξάτμισης.
Το Q5 Sportback διατίθεται σε δύο εκδόσεις: exterior advanced και S line. Η πρώτη έκδοση διαθέτει γκρι στοιχεία στους προφυλακτήρες, καθώς και ζάντες 18 ιντσών, ενώ η έκδοση S line είναι σαφώς πιο σπορ, με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα στον μπροστινό προφυλακτήρα και νέες ζάντες, ενώ διαθέτει ειδικά σήματα που την κάνουν να ξεχωρίζει. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η έκδοση SQ5, με ακόμα πιο επιθετικά στοιχεία σε σχέση με την S line.
Το εσωτερικό του Q5 Sportback υιοθετεί την ίδια φιλοσοφία σχεδιασμού με τα Q5 και A5, καθώς πλέον υπάρχουν τρεις οθόνες για οδηγό και συνοδηγό. Για τον οδηγό υπάρχει μια οθόνη 11,9 ιντσών η οποία ενσωματώνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Ο συνοδηγός έχει την δική του οθόνη 10,9 ιντσών, η οποία ενσωματώνεται στο ταμπλό, ενώ στο κέντρο και με ελαφρά κλίση προς τον οδηγό υπάρχει η οθόνη του infotaintment με διαγώνιο 14,5 ίντσες. To νέο λειτουργικό της Audi μπορεί να εγκαταστήσει και εφαρμογές απευθείας από το Google Playstore, όπως το Spotify και το YouTube, ενώ οι θύρες φόρτισης USB-C μπορούν να υποστηρίξουν ταχυφόρτιση ηλεκτρικών συσκευών έως 100W.
H καμπίνα σύμφωνα με την Audi είναι πιο πολυτελής, με τα υλικά να είναι βελτιωμένα σε αίσθηση και πιο οικολογικά. To πορτμπαγκάζ παραμένει πρακτικό, αν και μικρότερο κατά 5 λίτρα σε σχέση με το απλό Q5, έχοντας χωρητικότητα 515 λίτρα. Με το πίσω κάθισμα διπλωμένο η χωρητικότητα φτάνει τα 1.388 λίτρα.
Οι κινητήρες που κινούν το Q5 Sportback είναι οι ίδιοι με αυτούς που συναντάμε και στο Q5. Kατά το λανσάρισμα, θα υπάρχουν τρεις επιλογές κινητήρα, με τον βασικό να είναι ο 2λιτρος βενζινοκινητήρας TFSI με 204 ίππους και 340 Nm ροπής. Στην γκάμα βρίσκεται και ένας 2λιτρος ήπια υβριδικός πετρελαιοκινητήρας ο οποίος αποδίδει και αυτός 204 ίππους, με την ροπή να διαμορφώνεται στα 400 Nm.
Και οι δύο κινητήρες είναι ήπια υβριδικοί, με την Audi να υποστηρίζει πως το υβριδικό σύστημα μπορεί από μόνο του να προσφέρει περί τους 24 ίππους, μειώνοντας παράλληλα σημαντικά την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται το SQ5 Sportback quattro, με έναν 3λιτρο V6 βενζινοκινητήρα απόδοσης 367 ίππων και 550 Nm ροπής.
Όπως και στην περίπτωση του Audi Q5, θα προστεθεί αργότερα στην γκάμα μία plug-in υβριδική βενζινοκίνητη έκδοση, με απόδοση 367 ίππων και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 100 χλμ..
Τα νέα Audi Q5 και SQ5 στις εκδόσεις Sportback θα είναι διαθέσιμα προς παραγγελία τον Δεκέμβριο του 2024.