Το Euro NCAP αλλάζει την αξιολόγηση και επικεντρώνεται στη βύθιση αυτοκινήτου σε νερό

Για να αποδοθεί βαθμολογία 5 αστέρων στους ελέγχους ασφάλειας του Euro NCAP, χρειάζονται πλέον θύρες και παράθυρα που λειτουργούν κάτω από το νερό, και μέτρα προστασίας παιδιών, ώστε να μην τα ξεχάσουν οι γονείς τους κλειδωμένα στο αυτοκίνητο.

Το Euro NCAP αλλάζει την αξιολόγηση και επικεντρώνεται στη βύθιση αυτοκινήτου σε νερό

Για να αποδοθεί βαθμολογία 5 αστέρων στους ελέγχους ασφάλειας του Euro NCAP, χρειάζονται πλέον θύρες και παράθυρα που λειτουργούν κάτω από το νερό, και μέτρα προστασίας παιδιών, ώστε να μην τα ξεχάσουν οι γονείς τους κλειδωμένα στο αυτοκίνητο.

Ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP που αξιολογεί και βαθμολογεί την ασφάλεια που προσφέρουν τα νέα αυτοκίνητα, προσέθεσε νέες απαιτήσεις στο καθεστώς δοκιμών για το 2023, οι οποίες περιλαμβάνουν την απαίτηση να λειτουργούν τα ηλεκτρικά παράθυρα και οι ηλεκτρικά ανοιγόμενες πόρτες κάτω από το νερό.

Ίσως το μέτρο αυτό θεσμοθετήθηκε ενόψει των αυξανόμενων κρουσμάτων πλημμυρών που προκαλούνται από την υπερθέρμανση του πλανήτη. Το πιο πιθανό, είναι ότι αποτελεί απάντηση στον αυξανόμενο αριθμό οχημάτων που εισέρχονται στην παραγωγή με πόρτες που ανοίγουν και κλείνουν ηλεκτρικά.

Συνεπώς, ο Euro NCAP θα απαιτεί πλέον ότι κάθε αυτοκίνητο που είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρικές θύρες, πρέπει να διασφαλίζει ότι αυτές και τα παράθυρα παραμένουν εν λειτουργία όταν το όχημα βυθίζεται σε νερό, τουλάχιστον για ένα χρονικό διάστημα που θεωρείται αρκετά μεγάλο ώστε οι επιβάτες να καταφέρουν να διαφύγουν.

Επίσης, τα παιδιά που βρίσκονται σε κλειδωμένα αυτοκίνητα είναι ένας άλλος τομέας στον οποίο παρεμβαίνει ο Euro NCAP, με μια νέα απαίτηση. Τα αυτοκίνητα πέντε αστέρων πρέπει να διαθέτουν συστήματα ανίχνευσης παιδιών, που θα παρακολουθούν το εσωτερικό του αυτοκινήτου για την παρουσία ενός επιβάτη και θα μπορούν να ειδοποιούν τον οδηγό ή τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, εάν οι γονείς ξεχάσουν κατά λάθος να αφήσουν τα παιδιά τους να βγουν από το αυτοκίνητο.

Το πρόγραμμα δοκιμών Euro NCAP έχει εξελιχθεί πολύ από την έναρξή του το 1997, όταν ο οργανισμός εγκαινίασε το πρώτο σύστημα βαθμολόγησης. Τότε, αξιολογούσε την προστασία των ενηλίκων επιβατών σε μετωπικές και πλευρικές συγκρούσεις, καθώς και την ασφάλεια των πεζών που χτυπήθηκαν μετωπικά. Τότε, η αυτοκινητοβιομηχανία ισχυριζόταν ότι κανένα αυτοκίνητο δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στο αυστηρό πρότυπο των «τεσσάρων αστέρων», αλλά το Volvo S40 το πέτυχε αργότερα την ίδια χρονιά.

Euro NCAP 2023

«Το Euro NCAP συνεχίζει να αποτελεί καταλύτη για συνεχείς βελτιώσεις στην ασφάλεια των επιβατικών οχημάτων, μέσω του προγράμματος βαθμολόγησής του. Καθώς η κινητικότητα εξελίσσεται μέσω της προόδου στην τεχνολογία και την κοινωνία, το ίδιο συμβαίνει και με τις απαιτήσεις αξιολόγησης του Euro NCAP. Η επιρροή του προγράμματος αξιολόγησης Euro NCAP και το “Όραμα Μηδέν“, που επιδιώκει την εξάλειψη των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών σε τροχαία ατυχήματα, συμβάλλουν ώστε να γίνουν τα σημερινά αυτοκίνητα ασφαλέστερα από ποτέ», ανέφερε ο οργανισμός.

Περαιτέρω αλλαγές του Euro NCAP για το 2023

Εκτός από τις δύο αναβαθμίσεις των δοκιμών που αναφέρθηκαν παραπάνω, το καθεστώς που θα τεθεί σε εφαρμογή φέτος περιλαμβάνει μια αξιολόγηση των συστημάτων αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB – Autonomous Emergency Braking), πόσο καλά ανιχνεύουν και ανταποκρίνονται σε μοτοσυκλέτες που βρίσκονται στην πορεία τους ή όταν στρίβουν, το οποίο είναι ένα επίπεδο πολυπλοκότητας που πολλοί κατασκευαστές δεν έχουν ακόμη αναπτύξει.

Euro NCAP 2023

Στις δοκιμές του οργανισμού Euro NCAP για το 2023 περιλαμβάνεται επίσης η ικανότητα ενός οχήματος να ανιχνεύει και να αποτρέπει μετωπικές συγκρούσεις υψηλής ταχύτητας ή συγκρούσεις που περιλαμβάνουν διασταυρώσεις οδών. Αμφότερες απαιτούν αισθητήρες με ευρύ οπτικό πεδίο και μεγαλύτερη εμβέλεια από αυτούς που συνήθως τοποθετούνται σήμερα.

Οι δοκιμές αποφυγής συγκρούσεων διευρύνονται ώστε να συμπεριλάβουν το AEB κατά την οπισθοπορεία, για τον εντοπισμό μικρών παιδιών πίσω από το αυτοκίνητο. Ο Euro NCAP αναφέρει ότι θα προστατεύει επίσης τους ποδηλάτες, αξιολογώντας συστήματα οχημάτων που προειδοποιούν τον οδηγό ή καθυστερούν το ξαφνικό άνοιγμα της θύρας σε περίπτωση που πλησιάζει ποδηλάτης.

Ο Euro NCAP αναφέρει ότι έχει ήδη αξιολογήσει με πέντε αστέρια δύο οχήματα στο πλαίσιο του νέου καθεστώτος δοκιμών, τα κινεζικής κατασκευής οικογενειακά και εκτός δρόμου Nio ET5  (οικογενειακό) και EL7 (εκτός δρόμου). «Η Nio είναι ένας από τους πρώτους κατασκευαστές στην αγορά που τοποθέτησε αισθητήρα LIDAR εξαιρετικά μεγάλης εμβέλειας στην οροφή και των δύο αυτοκινήτων», ανέφερε ο οργανισμός.

Ο γενικός γραμματέας του Euro NCAP, Michiel van Ratinge, αναγνωρίζει ότι όσο οι αξιολογήσεις γίνονται πιο αυστηρές, οι προκλήσεις είναι πιο δύσκολες για τους κατασκευαστές: «Οι τεχνολογίες ασφάλειας γίνονται όλο και πιο πολύπλοκες, ωστόσο θέλω να διαβεβαιώσω τους καταναλωτές ότι το Euro NCAP θα συνεχίσει να προβλέπει και να προσαρμόζει τις αλλαγές στο σύστημα βαθμολόγησης, προκαλώντας τους κατασκευαστές οχημάτων να βεβαιώνονται ότι οι οδηγοί -και οι χρήστες του οδικού δικτύου με τους οποίους αλληλεπιδρούν- θα έχουν τα ασφαλέστερα δυνατά οχήματα».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!