Αμιγώς ηλεκτρικό το Jeep Wrangler του 2027

Η επόμενη γενιά του Jeep Wranger θα είναι αμιγώς ηλεκτρική και η αποκλειστική μας εικόνα δείχνει πώς θα μπορούσε να μοιάζει.

Αμιγώς ηλεκτρικό το Jeep Wrangler του 2027

Η επόμενη γενιά του Jeep Wranger θα είναι αμιγώς ηλεκτρική και η αποκλειστική μας εικόνα δείχνει πώς θα μπορούσε να μοιάζει.

Η πορεία της Jeep προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση επιταχύνεται. Το μικρό αμιγώς ηλεκτρικό Avenger θα καταφθάσει φέτος και θα ακολουθήσουν το μεγάλο πολυτελές Wagoneer S και το Jeep Recon, που είναι εμπνευσμένο από το Wrangler. Αμφότερα αναμένεται να αποκαλυφθούν το 2024 και να κυκλοφορήσουν το 2025. Ωστόσο, ο επικεφαλής της Jeep, Christian Meunier, επιβεβαίωσε ότι η επόμενη γενιά του Wrangler, του εμβληματικού εκτός δρόμου μοντέλου της εταιρείας, δεν θα είναι μόνο αμιγώς ηλεκτρική, αλλά και ακόμα πιο ικανή εκτός ασφάλτου από το σημερινό αυτοκίνητο.

Η Jeep έχει εξετάσει την προοπτική ενός αμιγώς ηλεκτρικού Wrangler στο παρελθόν, με τα πρωτότυπα Magneto που κατασκευάστηκαν για το ετήσιο πασχαλινό Jeep Safari. Όμως αυτή είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία δίνει περισσότερες λεπτομέρειες για το αυτοκίνητο και -το πιο σημαντικό- για τις εκτός δρόμου δυνατότητές του. Μιλώντας αποκλειστικά στο Auto Express, ο Meunier εξήγησε πού θα βρίσκεται το νέο μοντέλο στην περίφημη κλίμακα Trail Rating της μάρκας, η οποία βασίζεται σε πέντε βασικά χαρακτηριστικά όσον αφορά τις δυνατότητες εκτός δρόμου: πρόσφυση, διάβαση νερού, ευελιξία, άρθρωση τροχών και απόσταση από το έδαφος.

«Το Trail Rating είναι μια κλίμακα μέχρι το 10», εξήγησε ο Meunier. «Στο 10 βρίσκεται το δίθυρο Wrangler Rubicon. Το πεντάθυρο Wrangler Rubicon βρίσκεται στο εννέα. Ξεκινάμε από το 4 για το Renegade όσον αφορά το Trail Rating». Ωστόσο, ο Meunier έχει σχέδια να κάνει τα Jeep ακόμη πιο ικανά. «Θέλω να το ανεβάσω στο 12. Συνεργαζόμαστε με τους μηχανικούς σε αυτό το θέμα. Με την επόμενη γενιά του Wrangler θέλουμε να ανεβάσουμε το Trail Rating στο 12. Η ηλεκτροκίνηση δεν μας εμποδίζει σε τίποτα όταν πρόκειται για εκτός δρόμου δυνατότητες», δήλωσε ο επικεφαλής της Jeep.

Οι αγοραστές της Jeep φαίνεται ότι αγκαλιάζουν την εξηλεκτρισμό, όπως εξήγησε ο Meunier: «Στο πρώτο τρίμηνο του 2023, το 38% όλων των Wrangler που πουλήσαμε ήταν (plug-in υβριδικά) μοντέλα 4xe. Και μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, στοιχηματίζω ότι θα είναι περισσότερο από 50% ή 60%. Αυτό δεν συμβαίνει επειδή οι άνθρωποι αναγκάζονται. Όταν το δοκιμάζουν, καταλαβαίνουν ότι μπορούν να διανύσουν 30 έως 40 χλμ. με ηλεκτρική ενέργεια και να πηγαίνουν λιγότερο στο πρατήριο καυσίμων».

Καθώς η αμερικανική μάρκα κινείται προς την καθαρή ηλεκτροκίνηση σε όλη τη γκάμα της, ο Meunier διαβεβαίωσε τους οπαδούς της Jeep ότι η ισχύς της μπαταρίας δεν θα οδηγήσει σε λιγότερες δυνατότητες εκτός δρόμου. Το αντίθετο μάλιστα: «Το σπουδαίο με την ηλεκτροκίνηση είναι ότι κάνει ένα Jeep πιο ικανό. Μας δίνει περισσότερη ροπή, το κάνει πιο ομαλό και πιο ακριβές. Στη συνέχεια, η αρχιτεκτονική γύρω από αυτό, το σύστημα ανάρτησης και ο άξονας που θα χρησιμοποιήσεις, μπορεί να είναι οτιδήποτε: ένας άκαμπτος άξονας ή ανεξάρτητη ανάρτηση».

Το νέο Wrangler αναμένεται να κάνει χρήση της αμιγώς ηλεκτρικής πλατφόρμας STLA Large της Stellantis, όπως και το Jeep Recon. Ωστόσο, θα υπάρχει σαφής διαφορά στις εκτός δρόμου ικανότητες, σύμφωνα με τον Meunier: «Το Jeep Recon θα είναι Trail Rated 6 στο μονοπάτι Rubicon, το οποίο είναι πραγματικά σκληροπυρηνικό. Το 6 είναι πραγματικά καλό. Υπάρχει η δυνατότητα το Recon να φτάσει μέχρι το 8 με μερικές τροποποιήσεις».

Με ένα ελαφρώς ανανεωμένο Wrangler που μόλις παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης, τα ήδη επιβεβαιωμένα Wagoneer S και Recon, καθώς και ένα αμιγώς ηλεκτρικό μεσαίο μοντέλο (σκεφτείτε το Jeep Compass) που θα βασίζεται στην πλατφόρμα STLA Medium, που επίσης επιβεβαιώθηκε από την εταιρεία, είναι απίθανο να δούμε το αμιγώς ηλεκτρικό Wrangler να παρουσιαστεί νωρίτερα από το 2027.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Απόδοση: Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!