Η νέα πλατφόρμα του Jeep Avenger ανοίγει το δρόμο στα ηλεκτροκίνητα

Βασισμένο σε μια νέα αρχιτεκτονική, το σύστημα του Avenger διακρίνεται για την αποδοτικότητά του, ενώ μπορεί να συνδυαστεί και με τετρακίνηση.

Η νέα πλατφόρμα του Jeep Avenger ανοίγει το δρόμο στα ηλεκτροκίνητα

Βασισμένο σε μια νέα αρχιτεκτονική, το σύστημα του Avenger διακρίνεται για την αποδοτικότητά του, ενώ μπορεί να συνδυαστεί και με τετρακίνηση.

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της Jeep είναι το νέο Avenger. Ένα crossover που σχεδιάστηκε πάνω σε μια νέα πλατφόρμα, με ένα εντελώς νέο σύστημα ηλεκτροκίνησης, το οποίο διακρίνεται για την αποδοτικότητά του ανάμεσα σε αυτά που διαθέτει ο Όμιλος Stellantis.

Μπορεί να συνδυαστεί με σύστημα κίνησης και στους τέσσερις τροχούς, ενώ διακρίνεται για την υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και την έξυπνη χωροταξική διαχείριση, που δίνει ελευθερία κινήσεων και στους σχεδιαστές του μοντέλου.

Έχοντας ως βάση την αναβαθμισμένη πλατφόρμα eCMP του Ομίλου Stellantis, το Avenger εφοδιάζεται με το νέο σύστημα των 400V που είναι το πρώτο που παρουσιάζει η Emotors, η κοινοπραξία των Stellantis και Nidec Leroy-Somer Holding. Ο νέος ηλεκτροκινητήρας Μ3 σχεδιάστηκε με στόχο τη μέγιστη αποδοτικότητα, τη βέλτιστη διαδικασία παραγωγής και την υψηλή σχέση απόδοσης/κόστους. Με μέγιστη ισχύ 115 kW (156 ίπποι) αποδίδει με απόλυτα άμεσο και γραμμικό τρόπο έως και 260 Nm ροπής.

Η μπαταρία που κατασκευάζεται από τη Stellantis έχει χωρητικότητα 54 kWh. Επίσης προσφέρει υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και εξαιρετική αναλογία ονομαστικής και ωφέλιμης χωρητικότητας. Συγκεκριμένα η ωφέλιμη χωρητικότητα είναι 51 kWh, δηλαδή ποσοστό σχεδόν 95% σε σχέση με την ονομαστική χωρητικότητα. Αυτό οφείλεται στη σχεδίαση της μπαταρίας, αλλά και την αποδοτική λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος.

Η μπαταρία του Avenger χωρίζεται σε  17 μονάδες με συνολικά 102 στοιχεία (Lithium-Ion NMC 811). Η κατανομή των μονάδων στο πάτωμα του αυτοκινήτου είναι 65% στο πίσω μέρος και το υπόλοιπο 35% στο εμπρός (στο επίπεδο που βρίσκονται οι εμπρόσθιες θέσεις), έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου, η βέλτιστη κατανομή των μαζών,  και το χαμηλό κέντρο βάρους. Το βάρος της μπαταρίας του συνόλου είναι 340 κιλά, μια πολύ καλή τιμή σε σχέση με τη χωρητικότητά της.

Δείτε επίσης τις τιμές του Jeep Avenger στην Ελλάδα

Η αυτονομία του Avenger σε μικτές συνθήκες αγγίζει τα 400 χιλιόμετρα, ενώ σε αστικές φτάνει και τα 550 χιλιόμετρα. Η αρκετά υψηλότερη αυτονομία σε σχέση με την υπάρχουσα πλατφόρμα eCMP, υποστηρίζεται -εκτός από τη νέα μπαταρία (+8%)- από το νέο ηλεκτροκινητήρα (+12%), αλλά και μια σειρά βελτιστοποιήσεων σε επιμέρους τομείς, όπως την καλύτερη αεροδυναμική, τις μικρότερες απώλειες από τη μετάδοση, την μικρότερη αντίσταση κύλισης από τα ελαστικά, κ.α. (+8%). Επίσης λόγω της αντλίας θερμότητας που βρίσκεται στο βασικό εξοπλισμό όλων των Avenger, σημειώνεται μια αύξηση 10% της αυτονομίας σε πολύ ψυχρές/ζεστές συνθήκες σε σχέση με τα συμβατικά συστήματα.

Το ηλεκτρικό σύστημα του Avenger υποστηρίζει τρία προγράμματα λειτουργίας, ECO (με απόδοση 60kW / 180Nm), Normal (80kW / 220 Nm) και Sport (115kW / 260Nm). Ανεξάρτητα από την επιλογή του οδηγού, ο περιορισμός της ισχύος βγαίνει αυτόματα εκτός για πλήρη ισχύ σε περίπτωση kick-down. Παράλληλα με τα τρία προγράμματα, υπάρχουν διαθέσιμα και δύο επίπεδα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, Normal και Plus.

Δείτε επίσης: Ξεκίνησε η παραγωγή του Jeep Avenger

Αντίστοιχα με την κατανάλωση ενέργειας, το σύστημα αποδεικνύεται εξίσου αποδοτικό και με τη διαδικασία φόρτισης. Με τη μέση απόσταση που καλύπτει σε καθημερινή βάση ένας Ευρωπαίος να είναι 30 χιλιόμετρα, το Avenger μπορεί να ανακτήσει την απαραίτητη αυτονομία σε μόλις 3 λεπτά μέσω φορτιστή DC 100 kW. Στον ίδιο φορτιστή, το επίπεδο από το 20% στο 80% ανεβαίνει σε μόλις 24 λεπτά. Αντίστοιχα με φορτιστή AC ισχύος 11 kW, η φόρτιση από 0% – 100% διαρκεί 5,5 ώρες.

Τέλος, το νέο ηλεκτρικό σύστημα δίνει τη δυνατότητα και για τη μέγιστη αξιοποίηση του εσωτερικού χώρου, με αποτέλεσμα παρά τις συμπαγείς του διαστάσεις (μήκος 4,08 μ.), το αμιγώς ηλεκτρικό Avenger να προσφέρει χώρους για πέντε επιβάτες, θέσεις για αντικείμενα στην καμπίνα που ξεπερνούν σε συνολική χωρητικότητα τα 34 λίτρα (15 λίτρα ο μέσος όρος της κατηγορίας) και χώρο αποσκευών 355 λίτρων.

Με αυθεντικό χαρακτήρα Jeep

Ιδιαίτερη μελέτη και προσοχή έχει δοθεί στην αντοχή του συστήματος στη σκληρή χρήση, ένα χαρακτηριστικό που διαχρονικά διακρίνει τα μοντέλα της Jeep. Το Avenger εξοπλίζεται με τα συστήματα Selec-Terrain και Hill Descent Control που μέχρι σήμερα εφοδίαζαν μόνο τις τετρακίνητες εκδόσεις 4xe.

Δείτε επίσης: To 2024 η τετρακίνητη έκδοση του Jeep Avenger

Χάρη στην κατανομή των επιμέρους συστημάτων, το Avenger έχει εξαιρετικά μικρούς προβόλους (822 χλστ. εμπρός και 700 χλστ. πίσω) και κύκλο στροφής διαμέτρου μόλις 10,5 μέτρων, εξασφαλίζοντας κορυφαία για την κατηγορία ευελιξία.

Σε συνδυασμό με την μεγαλύτερη στην κατηγορία απόσταση από το έδαφος (κατ’ ελάχιστον 20 εκατοστά) το μοντέλο διαθέτει και εξαιρετικές -για τα μέτρα της κατηγορίας και όχι μόνο- γωνίες προσέγγισης (20 μοιρών), ράμπας (20 μοιρών) και διαφυγής (32 μοιρών).

Τέλος, το νέο ηλεκτρικό σύστημα του Avenger, θα επιτρέψει στο προσεχές μέλλον τη δημιουργία και μιας έκδοσης με κίνησης και στους τέσσερις τροχούς (4xe) για ακόμα μεγαλύτερες δυνατότητες απόδρασης σε εκτός δρόμου διαδρομές.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!