Περίπου τέσσερα εκατομμύρια οδηγοί στη Μεγάλη Βρετανία αποκοιμήθηκαν πίσω από το τιμόνι, σύμφωνα με μια ανησυχητική νέα έρευνα.
Μια έρευνα με 1.000 οδηγούς στο Ηνωμένο Βασίλειο, που ανέθεσε η IAM Roadsmart, το Institute of Advanced Motorists, ένα φιλανθρωπικό ίδρυμα, το οποίο έχει στόχο να βελτιώσει τα πρότυπα οδήγησης αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, ώστε να βελτιωθεί γενικότερα η οδική ασφάλεια, διαπίστωσε πως ένας στους 10 ερωτηθέντες παραδέχτηκε ότι ήταν τόσο κουρασμένοι, που έκλεισαν προσωρινά τα μάτια τους ενόσω οδηγούσαν.
Επιπλέον, περισσότεροι από τους μισούς των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι ανησυχούσαν πολύ για την κόπωση όταν οδηγούσαν μεγάλες αποστάσεις. Ένας στους δέκα δήλωσαν ότι είχαν πατήσει στην τραχιά λωρίδα, που οριοθετεί το άκρο της ιδανικής πορείας όταν οδηγούσαν κουρασμένοι, ενώ τέσσερις στους 10 έπρεπε να κλείσουν τη θέρμανση ή να ανοίξουν ένα παράθυρο, ώστε να μείνουν ξύπνιοι.
Ευτυχώς, περίπου το ένα τέταρτο των οδηγών πήρε τη λογική απόφαση να κάνει ένα διάλειμμα, για να πιει έναν καφέ και να ξεκουραστεί, όταν αισθανόταν την κούραση πίσω από το τιμόνι.
Η IAM Roadsmart, η οποία διαχειρίζεται προηγμένες δοκιμές οδήγησης, προειδοποίησε τα μέλη της για τις καταστροφικές συνέπειες που μπορεί να έχει ο ύπνος πίσω από το τιμόνι, υπενθυμίζοντας στους οδηγούς ότι ένα αυτοκίνητο, που ταξιδεύει με ταχύτητα περίπου 110 χλμ./ώρα, καλύπτει περίπου 30 μέτρα ανά δευτερόλεπτο.
Η οργάνωση προτρέπει τους οδηγούς, που κάνουν μακρινά ταξίδια, να σχεδιάζουν τη διαδρομή τους εκ των προτέρων, διασφαλίζοντας ότι θα τους δοθούν πολλές ευκαιρίες για να σταματήσουν για ξεκούραση καθ’ οδόν, αλλά να λάβουν υπόψη και πιθανές καθυστερήσεις.
Η IAM τονίζει ότι ο εκ των προτέρων προγραμματισμός είναι ακόμα πιο σημαντικός, με δεδομένο ότι ορισμένες εγκαταστάσεις, που μπορεί κανονικά να είναι ανοιχτές, ίσως είναι τελικά κλειστές εξαιτίας του κορωνοϊού.
Η βασική συμβουλή, που δίνει η IAM Roadsmart είναι να μην οδηγεί κανείς ποτέ για περισσότερες από δύο ώρες χωρίς να κάνει ένα διάλειμμα, προσέχοντας περισσότερο αν οδηγεί κατά τη διάρκεια της νύχτας, που συνήθως κοιμάται.
Ο Neil Greig, διευθυντής πολιτικής και έρευνας στην IAM Roadsmart, δήλωσε ότι αυτά τα μέτρα θα επιτρέψουν στους οδηγούς να «επικεντρωθούν στο να παραμένουν σε εγρήγορση πίσω από το τιμόνι αντί να αποτρέψουν την κούραση, προσπαθώντας να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους χωρίς επαρκή διαλείμματα ανάπαυσης».