-Και- SUV προοπτικές για το VW ID.3

O Τhomas Schafer μιλά εφ΄όλης της ύλης για τους νέους στόχους της VW, η οποία ετοιμάζει 10 νέα μοντέλα έως το 2026 και στοχεύει να γίνει, στη νέα ηλεκτρική εποχή, η «λαοφιλής φίρμα» που θα έχει μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά του κοινού

-Και- SUV προοπτικές για το VW ID.3

O Τhomas Schafer μιλά εφ΄όλης της ύλης για τους νέους στόχους της VW, η οποία ετοιμάζει 10 νέα μοντέλα έως το 2026 και στοχεύει να γίνει, στη νέα ηλεκτρική εποχή, η «λαοφιλής φίρμα» που θα έχει μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά του κοινού

O νέος επικεφαλής της VW, Thomas Schafer έχοντας συμπληρώσει 100 ημέρες στο τιμόνι της γερμανικής φίρμας, μοιράζεται το όραμά του για το μέλλον της και τον στόχο του να γίνει και πάλι «μια λαοφιλής εταιρεία την οποία να αγαπά ο κόσμος» συμπληρώνοντας χαρακτηριστικά ότι ο στόχος είναι «η VW να αποτελέσει μια φίρμα που ακούει το κοινό και θα προσφέρει ακριβώς αυτό που επιθυμούν οι πελάτες μας την νέα ψηφιακή και ηλεκτροκίνητη εποχή».

Σε ό,τι αφορά το portfolio, o Τ. Schafer ανακοίνωσε ότι η VW θα λανσάρει έως και δέκα νέα μοντέλα μέχρι το 2026 στα οποία θα συγκαταλέγεται και μια SUV παραλλαγή του αμιγώς ηλεκτροκίνητου ID.3.

Όπως τόνισε ο ίδιος «εργαζόμαστε πολύ σκληρά προκειμένου να εξελίξουμε ένα compact SUV βασισμένο στο ID.3 ώστε να μπορούμε ως VW να εκμεταλλευτούμε την δυναμικότητα της συγκεκριμένης κατηγορίας αυτοκινήτων».

Αυτονόητα μια SUV παραλλαγή του ID.3 θα αξιοποιήσει τα ίδια τεχνολογικά χαρακτηριστικά με το hatchback μοντέλο το οποίο σημειωτέον με τη νέα χρόνια θα υποδεχθεί την ανανεωμένη εκδοχή του. Αυτή σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες θα υιοθετήσει πλείστες βελτιώσεις και προσθήκες με κυρίαρχη την φημολογούμενη προσθήκη μιας έκδοσης επιδόσεων GTX.

Σε ό,τι αφορά την παρεπόμενη SUV έκδοση, όπως τονίζει ο T. Schafer θα υιοθετήσει αυξημένο ύψος και απόσταση από το έδαφος και «παρόλο που θα έχει ανάλογο μέγεθος με το ID.3, η εμφάνιση θα είναι εντελώς διαφορετική».

Σχετικά με την επικείμενη ανανέωση του ID.3 ο ίδιος είπε: «Ακούσαμε προσεκτικά τους υφιστάμενους ιδιοκτήτες του ID.3 και ετοιμαζόμαστε να παρουσιάσουμε το 2023 την πρώτη ανανεωμένη εκδοχή του πρώτου μοντέλου που βασίζεται στην πλατφόρμα MEB. Το ανανεωμένο ID.3 θα προσφέρει σαφώς βελτιωμένες προδιαγραφές σε όρους ποιότητας, υλικών και αξιοπιστίας. Θα προσφέρει αυτό ακριβώς που η VW υπόσχεται ως φίρμα».

Αν και οι χειροπιαστές πληροφορίες σε σχέση με την επικείμενη ανανέωση του ID.3 δεν είναι προς το παρόν άφθονες, δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται η σημαντική αναβάθμιση των ψηφιακών συστατικών του με ένα νέο infotainment υποστηριζόμενο από ένα εξίσου νέο λογισμικό να παίρνει θέση στο κέντρο του ταμπλό ενώ βάσει των λεγομένων του Νο1 της VW, δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται μια μεγαλύτερη έμφαση στα υλικά του θαλάμου επιβατών. Αυτό που δεν πρόκειται να αλλάξει είναι οι μπαταρίες με τις οποίες προσφέρεται το ηλεκτροκίνητο hatchback.

Ακόμα θεαματικότερη κατά τον Τ. Schafer προδιαγράφεται η μελλοντική ανανέωση του ID.4 το οποίο εκτός από τα παραπάνω, δηλαδή τα ψηφιακά που παρεπιδημούν στο εσωτερικό και το σχετικό λογισμικό περιγράφεται από τον επικεφαλής της VW ως «ένα πλήρως αναθεωρημένο μοντέλο σε ό,τι αφορά το εσωτερικό του».

Να σημειωθεί ότι ήδη η VW έχει ανακοινώσει ότι σκοπεύει να επαναφέρει τα φυσικά χειριστήρια στο τιμόνι των αυτοκινήτων της καθώς με βάση έρευνες που διεξήγαγε, οι ιδιοκτήτες των νεότερων μοντέλων της δεν εκτιμούν ιδιαιτέρως τα χειριστήρια αφής στο τιμόνι. Οι αλλαγές πάντως θα είναι εφ΄όλης της ύλης καθώς θέση αναμένεται να αλλάξει και ο διακόπτης εκκίνησης ο οποίος θα τοποθετηθεί σε σημείο που να ευνοεί την χρηστικότητα.

Πέρα από τις βελτιώσεις στα ήδη γνωστά μοντέλα της γκάμας των ID. ο επικεφαλής της VW αποκάλυψε ότι ήδη βρίσκεται στα σχέδια της φίρμας η εξέλιξη μικρότερων ηλεκτρικών μοντέλων τα οποία πιθανότατα θα υιοθετήσουν τις ονομασίες ID.1 και ID.2.

«Η VW θα έχει το πλέον ευρύ portfolio ηλεκτρικών προϊόντων της αυτοκινητοβιομηχανίας. Από ένα entry-level ηλεκτροκίνητο η τιμή του οποίου θα κινείται κάτω από τις 25.000 ευρώ έως το ID.Buzz και την μελλοντική ναυαρχίδα ID.Aero, η VW θα προσφέρει το σωστό μοντέλο για κάθε κατηγορία. Παρεμπιπτόντως να σημειώσω ότι το μοντέλο που θα τοποθετηθεί στη βάση της ηλεκτρικής μας γκάμας θα είναι διαθέσιμο σε δύο παραλλαγές: μια “συμβατική” και μια crossover εκδοχή», σημείωσε ο ίδιος.

ID. Aero

Οι παραπάνω στόχοι θα έχουν αρχικά αφαιρετική επίδραση στην γκάμα της VW καθώς η γερμανική φίρμα αναμένεται να μειώσει τον αριθμό προϊόντων της στο πλαίσιο του σχεδιασμού της να κατασκευάζει αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα σε ευρωπαϊκό έδαφος μέχρι το 2033. «Θέλουμε να κάνουμε την VW να λάμψει και πάλι. Προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι θα επιτύχουμε πρέπει να απαλλαγούμε από τις παλιές συνήθειες. Σε προϊοντικό επίπεδο αυτό σημαίνει ότι πρέπει επικεντρωθούμε στα μοντέλα που θα αποτελέσουν τον μελλοντικό πυρήνα της γκάμας μας, απλοποιώντας τη δομή της τα επόμενα 10 χρόνια», υπογράμμισε ο ίδιος.

Όπως εύκολα υποθέτει κανείς η παραπάνω δήλωση εκφράζει την πρόθεση της VW να εγκαταλείψει αντιδημοφιλή πια μοντέλα και εκδόσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα του σκεπτικού είναι για παράδειγμα ότι η νέα γενιά του Passat η οποία αναμένεται το 2023 χωρίς τετράθυρη έκδοση, ούσα αποκλειστικά διαθέσιμη σε station wagon εκδόσεις.

«Κάθε κατηγορία στην οποία “διαγωνιζόμαστε” θα καθορίζεται από τον όγκο πωλήσεων και το μότο “Κάνουμε λιγότερα αλλά σωστά”. Είναι ξεκάθαρο ότι αυτό μειώνει επίσης την περιπλοκότητα για το σύνολο της εταιρείας επιτρέποντας την ταχύτερη λήψη αποφάσεων και την μεγαλύτερη αποδοτικότητα», διευκρινίζει ο T. Schafer.

Cupra UrbanRebel

Aυτό σημαίνει και μια διαφορετική διαχείριση των αντίστοιχων της VW αυτοκινητοβιομηχανιών που στεγάζει ο όμιλος και οι οποίες τελούν επίσης υπό την επoπτεία του T. Schafer. «Και σε αυτές θα υιοθετήσουμε μια πιο πελατοκεντρική προσέγγιση. Κάθε εταιρεία θα έχει ένα ξεκάθαρα διαφοροποιημένο status, προσφέροντας στους πελάτες της το καλύτερο δυνατό με αφετηρία ένα αποδοτικό σύστημα εξέλιξης προϊόντων το οποίο θα βασίζεται στις συνέργειες».

Διευκρινίζοντας την σκέψη του το στέλεχος της VW παρομοίασε τον τρόπο λειτουργίας των αυτοκινητοβιομηχανιών VW, Skoda, Seat και Cupra με τα μέλη μιας οικογένειας που έχουν διαφορετικές ευθύνες και αρμοδιότητες.

«Η Skoda έχει αναλάβει την εξέλιξη για τη νέα γενιά των Superb και Passat και είναι υπεύθυνη μεταξύ πολλών άλλων για την αγορά της Ινδίας αλλά και την εξέλιξη της πλατφόρμας MQB A0. Οι Seat και Cupra από την πλευρά του έχουν επιληφθεί με το έργο να δημιουργήσουν “θόρυβο” στην κατηγορία των μικρών ηλεκτροκίνητων. H VW Επαγγελματικά Οχήματα έχει αναλάβει το κέντρο εξέλιξης συστημάτων αυτόνομης οδήγησης και η VW επιλαμβάνεται της εξέλιξης για την νέα αρχιτεκτονική SSP η οποία θα αποτελέσει αφετηρία για όλα τα νέα μοντέλα του ομίλου VW», δήλωσε ο ίδιος χωρίς περιστροφές.

Σε ό,τι αφορά τη δική του εμπειρία από τις πρώτες 100 ημέρες στο τιμόνι της κραταιάς αυτοκινητοβιομηχανίας όπως χαρακτηριστικά είπε «κανένας δεν μπορεί να αλλάξει τον κόσμο σε 100 ημέρες ωστόσο μπορεί να δείξει τον σωστό δρόμο για το μέλλον».

«Αν θα υπάρξουν εμπόδια να γίνουμε η “λαοφιλής φίρμα”; Φυσικά και θα υπάρξουν. Ζούμε σε καιρούς απρόβλεπτους με ιδιαίτερες προκλήσεις. Το θέμα είναι αν θα επιτρέψουμε σε αυτά τα εμπόδια να μας απομακρύνουν από τον στόχο μας και η απάντηση σε αυτό είναι: σε καμία περίπτωση. Έχουμε ακούραστη θέληση, την απαραίτητη τεχνογνωσία και ξέρουμε ακριβώς τι πρέπει να γίνει», κατέληξε ο επικεφαλής της VW.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!