Στόχο για μηδενικά ατυχήματα έως το 2050 θέτει η Mercedes-Benz

H γερμανική φίρμα θα επιχειρήσει να εκμηδενίσει το ενδεχόμενο ατυχήματος σε οχήματα της έως το 2050

Στόχο για μηδενικά ατυχήματα έως το 2050 θέτει η Mercedes-Benz

H γερμανική φίρμα θα επιχειρήσει να εκμηδενίσει το ενδεχόμενο ατυχήματος σε οχήματα της έως το 2050

Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε ένα φιλόδοξο σχέδιο για την ασφάλεια το οποίο συνοψίζεται στην κάπως οικεία φράση «Vision Zero» και το οποίο προβλέπει τον εκμηδενισμό ατυχημάτων με αυτοκίνητά της με ορίζοντα το 2050.

Εν συντομία επί της ουσίας, το σκεπτικό της γερμανικής φίρμας προβλέπει τον συνδυασμό των ευφυών συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας που διαθέτουν ήδη τα αυτοκίνητά της με ορισμένες αλλαγές στην υφιστάμενη υποδομή που αφορά την κυκλοφορία, ούτως ώστε τα αυτοκίνητα στο μέλλον να μπορούν να προειδοποιούν τους οδηγούς για ενδεχόμενα σημεία και ζώνες κινδύνου όταν πλησιάζουν σε αυτά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ενδιάμεσος στόχος ανάμεσα στο σήμερα και στο απόλυτο μηδέν του 2050 είναι έως το 2030 τα ατυχήματα που σημειώνεται με αυτοκίνητα Mercedes-Benz να έχουν μειωθεί στο ήμισυ σε σχέση με το 2020.

Σε ό,τι αφορά το σκέλος που αφορά την Mercedes-Benz, όπως είναι γνωστό η γερμανική φίρμα ήδη προσφέρει μια ευρεία γκάμα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης τα οποία προσφέρουν τη δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης έως και επιπέδου 3.

Σε αυτά περιλαμβάνονται αυτονόητα συστήματα αυτόνομης πέδησης, ενεργό σύστημα υποβοήθησης τιμονιού το οποίο παρεμβαίνει σε περίπτωση εκτροπής ή μπορεί να ακινητοποιήσει ασφαλώς το όχημα σε ενδεχόμενη ανάγκη, καθώς και ορισμένα καινοτόμα περιφερειακά συστήματα όπως το Pre-Safe Sound που έκανε την εμφάνισή του το 2016 και το οποίο είναι σχεδιασμένο, εφόσον το αυτοκίνητο εντοπίσει ένα ενδεχόμενο ατύχημα που δεν μπορεί να αποφευχθεί, να εκπέμπει ήχους λίγα δευτερόλεπτα πριν, μειώνοντας το ενδεχόμενο απώλειας της ακοής από τη σύγκρουση, για τους επιβαίνοντες.

Ωστόσο, η ασφάλεια των αυτοκινήτων δεν αρκεί από μόνη της με το σκεπτικό της Mercedes-Benz να προβλέπει δομικές αλλαγές στο οδικό δίκτυο ούτως ώστε αυτή να μην συμβάλλει στη δημιουργία ατυχημάτων. Βέβαια, αυτή η παράμετρος δεν εναπόκειται στη γερμανική φίρμα καθώς θα πρέπει να ληφθούν γενναίες αποφάσεις για τη βελτίωση του οδικού δικτύου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.

Παρ΄όλα αυτά όπως σημειώνει η γερμανική φίρμα οι έρευνες που έχει διεξάγει τα τελευταία 50 χρόνια, καταγράφοντας με την συνδρομή εμπειρογνωμόνων αλλά και των δεδομένων από τα infotainment των αυτοκινήτων, τις συνθήκες υπό τις οποίες συνέβησαν πάνω από 5.000 τροχαία ατυχήματα αλλά και τον τόπο, στοιχεία που μπορούν να αποτελέσουν ένα χρήσιμο οδηγό για βελτιώσεις αλλά και πηγή για τη δημιουργία ενός χάρτη κινδύνων, προσβάσιμου στους χρήστες μέσω του Mercedes-Benz Road Safety Dashboard, o οποίος μπορεί να προειδοποιεί τον οδηγό για ενδεχόμενα επικίνδυνα σημεία.

«Στην Mercedes-Benz, επιδιώκουμε να υλοποιήσουμε το όραμά μας για ένα μέλλον χωρίς τροχαία ατυχήματα. Για να το θέσω απλά, επιθυμία μας είναι να μην υπάρχουν ατυχήματα στα οποία να εμπλέκονται αυτοκίνητα της Mercedes-Benz. Και συνεχίζουμε να εργαζόμαστε πάση δυνάμει για την υλοποίηση του συγκεκριμένου σχεδίου. Η πρόοδος των αυτοματοποιημένων συστημάτων και της αυτόνομης οδήγησης δεδομένα θα συμβάλλουν σε αυτό. Εξάλλου η ασφάλεια των αυτοκινήτων αποτελούσε ανέκαθεν τον πυρήνα της εξέλιξης των αυτοκινήτων της Mercedes-Benz και επιθυμούμε να εξακολουθήσουμε να επιδιώκουμε τη συνεχή βελτίωση», σημειώνει χαρακτηριστικά o Paul Dick, επικεφαλής εξέλιξης συστημάτων ασφαλείας στην Mercedes-Benz.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!