Η τεχνολογία αιχμής πίσω από την αναρτήση του νέου Ford Ranger Raptor

To νέο Ford Ranger Raptor είναι ακόμη ικανότερο να αντιμετωπίσει εδάφη παντός τύπου, χάρη στην προηγμένη τεχνολογία που έχει υιοθετηθεί στον τομέα της ανάρτησης.

Η τεχνολογία αιχμής πίσω από την αναρτήση του νέου Ford Ranger Raptor

To νέο Ford Ranger Raptor είναι ακόμη ικανότερο να αντιμετωπίσει εδάφη παντός τύπου, χάρη στην προηγμένη τεχνολογία που έχει υιοθετηθεί στον τομέα της ανάρτησης.

Tο νέο Ford Ranger Raptor, υποστηρίζεται από μια κορυφαίων προδιαγραφών ανάρτηση. Όπως είναι λογικό, ένα καθαρόαιμο όχημα παντός εδάφους χρειάζεται και τις κατάλληλες αναρτήσεις, γι’ αυτό και οι μηχανικοί της Ford τις ανασχεδίασαν. Η μεγάλη διαδρομή τους, με τους νέους, ανθεκτικούς αλουμινένιους πάνω και κάτω βραχίονες εμπρός, και με αναβαθμισμένο σύνδεσμο Watt πίσω, έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν περισσότερο έλεγχο σε ανώμαλα εδάφη με υψηλή ταχύτητα.

Τα σημεία έδρασης των bumpstops της ανάρτησης και οι βάσεις στους θόλους των τροχών και τους πίσω συνδέσμους των αμορτισέρ, διασφαλίζουν ότι το πλαίσιο της επόμενης γενιάς του θηριώδους pick-up μπορεί να διαχειρίζεται υποδειγματικά ακόμα και τις πλέον απαιτητικές συνθήκες οδήγησης εκτός δρόμου.

Η επόμενη γενιά των αμορτισέρ FOX 2.5” Live Valve Internal Bypass υιοθετούν τεχνολογία αιχμής, με μεταβλητή απόσβεση κατά μήκος της διαδρομής τους αλλά και ηλεκτρονική διαφοροποίηση των χαρακτηριστικών τους. Τα συγκεκριμένα αμορτισέρ είναι από τα πιο προηγμένα που έχουν τοποθετηθεί ποτέ στο Ranger Raptor και φέρουν πλήρωση λαδιού με Teflon, που μειώνει τις τριβές κατά περίπου 50% σε σύγκριση με εκείνα του απερχόμενου μοντέλου.

Το hardware της ανάρτησης φέρει την υπογραφή της FOX, ενώ η ρύθμιση και η εξέλιξή της πραγματοποιήθηκαν από την Ford Performance, με τη βοήθεια υπολογιστή (CAE) και δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες. Όλες οι παράμετροι, όπως η σκληρότητα των ελατηρίων, η απόσταση από το έδαφος, το στήσιμο των βαλβίδων παράκαμψης και η απόσβεση σε κάθε «ζώνη διαδρομής» του αμορτισέρ, είχαν ως στόχο τη δημιουργία της τέλειας ισορροπίας μεταξύ άνεσης, ελέγχου, σταθερότητας και ελκτικής πρόσφυσης εντός και εκτός δρόμου.

Παράλληλα με τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης του Ranger Raptor, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα Live Valve Internal Bypass έχει εξελιχθεί ώστε να προσφέρει βελτιωμένη άνεση στο δρόμο και οδηγική ποιότητα σε συνθήκες εκτός δρόμου, τόσο σε υψηλές όσο και σε χαμηλές ταχύτητες. Καθώς συμπιέζεται ένα αμορτισέρ στις διάφορες «ζώνες διαδρομής» του συστήματος παράκαμψης, η απόσβεση προσαρμόζεται με ακρίβεια, ενώ η διαδικασία αντιστρέφεται κατά την επαναφορά των αμορτισέρ στη θέση ισορροπίας.

Για προστασία από το φαινόμενο του απότομου τερματισμού της ανάρτησης, το δοκιμασμένο στους αγώνες σύστημα της FOX Bottom-Out Control, προσφέρει μέγιστη δύναμη απόσβεσης στο τελευταίο 25% της διαδρομής του αμορτισέρ. Αντίστοιχα, το σύστημα έχει τη δυνατότητα να σκληραίνει τα πίσω αμορτισέρ, ώστε το πίσω μέρος να μην βυθίζεται στις έντονες επιταχύνσεις, κάτι που βελτιώνει τη σταθερότητα του οχήματος.

Επίσης, η ικανότητα του Ranger Raptor να κινείται άνετα σε ανώμαλα εδάφη, αυξάνεται με την προσθήκη ενισχυμένης προστασίας στο κάτω μέρους του αμαξώματος. Η εμπρός ποδιά είναι σχεδόν διπλάσια σε μέγεθος συγκριτικά με την αντίστοιχη του βασικού νέου Ranger και είναι κατασκευασμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής πάχους 2,3 χλστ. Αυτή η ποδιά, η οποία συνδυάζεται με καινούργια καλύμματα κινητήρα και μετάδοσης, είναι σχεδιασμένη για να προστατεύει βασικά εξαρτήματα όπως το ψυγείο, το σύστημα διεύθυνσης, το εμπρός εγκάρσιο μέρος, το κάρτερ και το εμπρός διαφορικό.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!