Νέος ΚΟΚ στη Μ. Βρετανία: Προτεραιότητα στους ποδηλάτες στις διασταυρώσεις

Αμφιλεγόμενες αλλαγές περιλαμβάνονται στο νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που αναμένεται να τεθεί σε ισχύ στις 29 Ιανουαρίου 2022

Νέος ΚΟΚ στη Μ. Βρετανία: Προτεραιότητα στους ποδηλάτες στις διασταυρώσεις

Αμφιλεγόμενες αλλαγές περιλαμβάνονται στο νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που αναμένεται να τεθεί σε ισχύ στις 29 Ιανουαρίου 2022

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) του Ηνωμένου Βασιλείου πρόκειται να υποστεί μία σημαντική τροποποίηση, που θα δίνει προτεραιότητα σε ποδηλάτες και πεζούς έναντι των οδηγών αυτοκινήτων στις διασταυρώσεις. Η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι έχει κατατεθεί η νομοθετική ρύθμιση στο Κοινοβούλιο και ότι ο νέος ΚΟΚ θα ισχύσει από τις 29 Ιανουαρίου 2022. Σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών, η δημόσια διαβούλευση έδειξε ότι η πλειοψηφία των πολιτών υποστηρίζει την αλλαγή αυτή.

Σήμερα οι πεζοί έχουν προτεραιότητα έναντι των αυτοκινήτων μόνο εάν διασχίζουν ήδη ένα δρόμο στον οποίο στρίβει κάποιο αυτοκίνητο, αλλά ο νέος κανονισμός (H2) δίνει προτεραιότητα στους πεζούς που περιμένουν, υποχρεώνοντας τα οχήματα να σταματούν για να τους αφήσουν να περάσουν. Όμως ο δεύτερος κανονισμός, ο H3, είναι αναμφισβήτητα πιο αμφιλεγόμενος. Αναφέρει: «Δεν πρέπει να «κόβουμε» τους ποδηλάτες, τους ιππείς ή τα ιππήλατα οχήματα όταν στρίβουμε σε διασταύρωση ή αλλάζουμε κατεύθυνση ή λωρίδα. Αυτό ισχύει είτε χρησιμοποιούν ποδηλατόδρομο, είτε οδηγούν στο δρόμο εμπρός από εμάς και θα πρέπει να τους παραχωρούμε προτεραιότητα». Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί που θέλουν να στρίψουν αριστερά ή δεξιά σε παράπλευρους δρόμους, πρέπει να δίνουν προτεραιότητα σε ποδηλάτες που τους προσπερνούν εκατέρωθεν.

Το Υπουργείο Μεταφορών εισάγει επίσης μια «ιεραρχία των χρηστών του δρόμου», η οποία στοχεύει να «διασφαλίσει ότι όσοι μπορούν να κάνουν προξενήσουν τη μεγαλύτερη βλάβη, έχουν τη μεγαλύτερη ευθύνη να μειώσουν τον κίνδυνο προς τους άλλους».

Οι αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας έχουν σκοπό να προωθήσουν το περπάτημα και την ποδηλασία. Ορισμένοι πολίτες και φορείς εξέφρασαν ανησυχίες κατά τη διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης, ότι οι αλλαγές αυτές θα μπορούσαν να αυξήσουν τους κινδύνους για τους ποδηλάτες και τους πεζούς όταν οι οδηγοί στρίβουν αριστερά, για παράδειγμα, ή διασχίζουν διασταυρώσεις.

Στην Ελλάδα έχουμε πολλά ατυχήματα και δυστυχήματα με ποδηλάτες στο δρόμο, ενώ τα πατίνια και τα κατειλημμένα πεζοδρόμια κάνουν ακόμα πιο δύσκολη τη μετακίνηση στις πόλεις, για όλους.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!