Οι οδηγοί του αύριο είναι έτοιμοι και ενθουσιασμένοι για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αφού το 49% επιθυμεί το μελλοντικό τους αυτοκίνητο να μπαίνει σε πρίζα, όπως αποκάλυψε μια ερευνητική μελέτη της Ford με παιδιά ηλικίας οκτώ έως εννέα ετών.
Η έρευνα με την ονομασία «Ford Go Electric: Future Generation», προσέγγισε τους οδηγούς του 2030, όταν η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου θα επιτρέπει μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και διαπίστωσε ότι σχεδόν τέσσερα στα πέντε παιδιά (79%) ανυπομονούν να μάθουν να οδηγούν αυτοκίνητο και τα μισά (49% ) θέλουν το αυτοκίνητό τους να είναι ηλεκτροκίνητο, σε σύγκριση με μόλις το 17% που προτιμά αυτοκίνητα βενζίνης, diesel (10%) και φυσικού αερίου (7%).
Αυτή η νέα γενιά έχει τόση φαντασία που στη λίστα με τα χαρακτηριστικά που ονειρεύονται να έχει το πρώτο τους αυτοκίνητο, η πλειοψηφία ήθελε να μπορεί να πετά στον ουρανό. Τα άνετα καθίσματα ήταν μέσα στις προτεραιότητες με ποσοστό 36% καθώς και ένα καλό ηχοσύστημα (27%), ενώ σχεδόν το ένα τέταρτο (24%) ήθελε αυτόνομα οχήματα και το 32% τα θέλεις φιλικά προς το περιβάλλον.
Ο Senior External Designer της Ford, Nedzad Mujcinovic, συνδύασε όλα αυτά τα στοιχεία για να φτιάξει το Ford Future Generation Concept Car. Το ηλεκτρικό ιπτάμενο αυτοκίνητο δείχνει πώς θα μπορούσαν να μοιάζουν τα αυτοκίνητα των παιδικών ονείρων και είναι σε ένα εντυπωσιακό κόκκινο χρώμα με μαύρες λεπτομέρειες που η έρευνα έδειξε ότι είναι ο πιο δημοφιλής συνδυασμός για τα παιδιά.
Τα παιδιά που είναι σήμερα οκτώ με εννέα ετών θα είναι η πρώτη γενιά οδηγών που θα πάρει άδεια οδήγησης όταν όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στη Μεγάλη Βρετανία θα είναι ηλεκτρικά. Η έρευνα της Ford επεσήμανε την επιθυμία τους να προστατεύσουν το περιβάλλον ως κίνητρο για να ηλεκτροκίνηση, με το 78% να συμφωνεί ότι πρέπει να φροντίσουμε τον πλανήτη, ζώντας όσο πιο «πράσινα» μπορούμε. Τα παιδιά κατέταξαν τα ηλεκτρικά ως τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον αυτοκίνητα (45%) σε σύγκριση με τη βενζίνη (21%), ενώ το 19% πιστεύει ότι τα ηλεκτρικά και τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα έχουν τις ίδιες περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Καθώς η Βρετανία βρίσκεται εμπρός στην προθεσμία για εξηλεκτρισμό όλων των οχημάτων έως το 2030, σχεδόν τα τρία τέταρτα (71%) των νέων θεωρούν ότι οι ενήλικες τους μαθαίνουν πώς να είναι φιλικοί προς το περιβάλλον και ότι οι ενήλικες αντιλαμβάνονται την ανάγκη να είναι θετικά πρότυπα. Μια άλλη έρευνα της Ford σε 2.000 ενήλικες από 18 ετών αποκάλυψε ότι περισσότερο από το 70% των Βρετανών ενηλίκων πιστεύουν ότι έχουν την ευθύνη να θέσουν τα θεμέλια της βιώσιμης κινητικότητας στην την επόμενη γενιά.
Τα παιδιά ηλικίας οκτώ έως εννέα ετών ερωτήθηκαν επίσης για τους ανθρώπους που ασχολούνται με το περιβάλλον και θεωρούν ότι αποτελούν το καλύτερο παράδειγμα για ένα πιο βιώσιμο μέλλον. Η κατάταξη που διαμόρφωσαν είναι η εξής :
David Attenborough (46%)
Greta Thunberg (36%)
Πρίγκιπας Κάρολος (28%)
Swampy (25%)
Caroline Lucas (24%)
Ωστόσο, η έρευνα δείχνει ότι πολλοί σημερινοί οδηγοί εξακολουθούν να μην επιθυμούν τη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα. Ένας στους πέντε Βρετανούς ενήλικες πιστεύει ότι δεν πρέπει να γίνει η απαγόρευση των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων.
Και ενώ κάποιοι αναφέρουν ότι τους λείπει η μετάβαση σε βενζινάδικο (1 στους 3), ο ήχος του κινητήρα (45%) και η αλλαγή ταχυτήτων (39%) ως ψυχολογικά εμπόδια προς την ηλεκτροκίνηση, φαίνεται ότι η ανάγκη για περισσότερη ενημέρωση είναι ο κύριος παράγοντας πίσω από αυτήν αίσθηση. Περισσότεροι από τους μισούς Βρετανούς ενήλικες παραδέχονται ότι δεν γνωρίζουν ακόμα αρκετά πράγματα για το πώς να στραφούν σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και σχεδόν το 40% ανησυχούν ότι θα δυσκολευτούν να καταλάβουν πώς να οδηγούν ένα τέτοι όχημα.
Ωστόσο, ορισμένοι ερωτηθέντες είναι έτοιμοι να κάνουν την αλλαγή, όμως εξακολουθούν να πιστεύουν ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα για να εκπαιδεύσουν τον κόσμο σχετικά με τον εξηλεκτρισμό στις μετακινήσεις. Όταν ρωτήθηκαν ποιος πρέπει να είναι υπεύθυνος για αυτό, περισσότεροι από τους μισούς Βρετανούς ενήλικες ήθελαν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να τους ενημερώσουν, τα δύο τρίτα πιστεύουν ότι η κυβέρνηση πρέπει να εκπαιδεύσει το κοινό σχετικά με την ηλεκτροδότηση και σχεδόν ένας στους τρεις πιστεύει ότι τα μέσα ενημέρωσης πρέπει να παίξουν ρόλο στην εκπαίδευση του κοινού σχετικά με την απαγόρευση της βενζίνης και του diesel.