H Renault προχώρησε στην δημοσίευση περισσότερων τεχνικών χαρακτηριστικών σχετικά με το 5 Turbo 3E, το πρωτότυπο το οποίο γνωρίσαμε το 2022 αρχικά στο Concours Chantilly Arts & Elegance και στην συνέχεια στην 89η έκθεση του Παρισιού.
Το νέο μοντέλο δεν θα είναι μια έκδοση υψηλών επιδόσεων που θα πλαισιώσει το Renault 5. Αντιθέτως, θα παραχθεί σε πολύ περιορισμένα αντίτυπα: 1.980 στον αριθμό, τα οποία είναι ίδια σε αριθμό με το έτος που μπήκε στην παραγωγή το πρώτο 5 Turbo.
Η Renault κατάφερε να παραμείνει πιστή στο κλασικό πλέον 5 Turbo, από το οποίο αντλεί κιόλας σχεδιαστικές επιρροές, προσφέροντας ωστόσο μια μοντέρνα, σπορ και δυναμική οπτική.
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
- 7 SUV “Game Changers” της ελληνικής αγοράς
- Peugeot 3008: Διαθέσιμο με προνομιακή χρηματοδότηση και επιδότηση αγοράς
- Ηλεκτρικό SUV για όλους με τιμή από 29.700 € και όφελος έως 14.000 €
Η δίπορτη σιλουέτα ακολουθεί πιστά το κλασικό Renault 5 Turbo που κυκλοφόρησε την δεκαετία του ’80. Στο μπροστινό μέρος υπάρχουν τα διακριτικά LED φωτιστικά σώματα, τα οποία βρίσκονται πάνω από μια μεγάλη εισαγωγή αέρα και ένα μπροστινό σπόιλερ.
Το καπό έχει επιθετικές γραμμές, ενώ οι φουσκωμένοι θόλοι γεμίζουν από τους μεγάλους τροχούς. Ο πίσω προφυλακτήρας έχει επίσης δεχθεί τροποποιήσεις, ενσωματώνοντας έναν διαχύτη για καλύτερη αεροδυναμική απόδοση. Το μόνο στοιχείο που θυμίζει το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Renault 5 είναι τα πίσω φωτιστικά σώματα.
Για πρώτη φορά έχουμε εικόνα και από το εσωτερικό του μοντέλου το οποίο θα είναι εξίσου θεαματικό με τον εξωτερικό σχεδιασμό. Πρόκειται για μια καμπίνα επικεντρωμένη στην σπορ – αγωνιστική οδήγηση, όπως φαίνεται και από τα bucket καθίσματα, κατασκευασμένα από ανθρακονήματα. Αντί για πίσω καθίσματα, υπάρχει ένας κλωβός ασφαλείας, αντίστοιχος με αυτόν που εντοπίζουμε και στην Porsche 911 GT3 RS.
Στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει το χειρόφρενο, το οποίο έχει έναν ξεχωριστό κάθετο λεβιέ, όπως και στα αυτοκίνητα ράλλυ. Όλες οι επιφάνειες καλύπτονται από υλικά υψηλής ποιότητας, όπως ανθρακονήματα και Alcantara. Μπροστά στον οδηγό, ξεχωρίζουν οι οθόνες του συστήματος OpenR των 10,1 και 10,25 ιντσών όπου εμφανίζονται οι πληροφορίες οδήγησης, πλοήγησης και πολυμέσων, μέσω ενός interface εμπνευσμένου από το ταμπλό των αυθεντικών Renault 5 Turbo και Turbo 2.
Παρότι η Renault ήταν υπεύθυνη για τον σχεδιασμό του 5 Turbo 3E, η Alpine ήταν αυτή που ουσιαστικά εξέλιξε και κατασκεύασε την πλατφόρμα και το σύστημα κίνησης του μοντέλου. Αυτό αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, αμφότεροι στον πίσω άξονα, οι οποίοι θα αποδίδουν 541 ίππους και την «κολοσσιαία» ροπή των 4.800 Nm. Το αποτέλεσμα είναι επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 3,5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 270 χλμ./ώρα.
Στο πάτωμα βρίσκεται μια μπαταρία 70 kWh, η οποία προσφέρει αυτονομία 400 χιλιομέτρων – ή αλλιώς, μισή ώρα επιθετικής και γρήγορης οδήγησης σε πίστα. Χάρη στην αρχιτεκτονική 800V, το Turbo 3E χρειάζεται 15 λεπτά για να φορτίσει από το 15 στο 80%, σε ταχυφορτιστή 350kW. Tο πορτάκι της φόρτισης βρίσκεται στο ίδιο σημείο με το πορτάκι της βενζίνης στο κλασικό 5: μέσα σε έναν από τους αεραγωγούς.
Tα συνολικά 1.980 αντίτυπα που θα παραχθούν θα είναι αριθμημένα, ενώ οι πελάτες θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε πολλούς συνδυασμούς χρωμάτων και σχεδίων – ανάμεσά τους βρίσκεται και ένα σχέδιο σε κίτρινο, λευκό και μαύρο χρώμα, το οποίο αντλεί έμπνευση από το αγωνιστικό 5 που έτρεξε στο Tour de Corse Rally του 1982. Η τελική τιμή αγοράς εξαρτάται από τις επιλογές που θα επιλέξει ο κάθε πελάτης, ωστόσο αναμένεται να κοστίζει πάνω από 100.000 ευρώ.