Renault R5 Turbo 3E: Hλεκτροκίνηση και θέαμα

Προετοιμάζοντας το έδαφος για την αναβίωση του Renault 5 ως ηλεκτροκίνητου και ταυτόχρονα τιμώντας την επέτειο 50 χρόνων από την εμφάνιση του αρχέτυπου μοντέλου, παρουσιάζει ένα πρωτότυπο εμπνευσμένο από τους πιο αθλητικούς εκπροσώπους του με… ροπή στο drift

Renault R5 Turbo 3E: Hλεκτροκίνηση και θέαμα

Προετοιμάζοντας το έδαφος για την αναβίωση του Renault 5 ως ηλεκτροκίνητου και ταυτόχρονα τιμώντας την επέτειο 50 χρόνων από την εμφάνιση του αρχέτυπου μοντέλου, παρουσιάζει ένα πρωτότυπο εμπνευσμένο από τους πιο αθλητικούς εκπροσώπους του με… ροπή στο drift

To 2022 κλείνουν 50 χρόνια από την πρώτη εμφάνιση του Renault 5 και η γαλλική φίρμα θα το γιορτάσει αρχικά από το Concours Chantilly Arts & Elegance και στην συνέχεια από την 89η έκθεση του Παρισιού με ένα one-off πρωτότυπο ηλεκτροκίνητο μοντέλο το οποίο αποτελεί προβολή του R5 στο μέλλον και προετοιμάζει το έδαφος για την αναβίωση του γαλλικού δημοφιλούς μοντέλου ως αμιγώς ηλεκτροκίνητου με ορίζοντα του 2024.

Εξάλλου, στο ίδιο ακριβώς πλαίσιο η Renault είχε παρουσιάσει νωρίτερα μέσα στην χρονιά το Renault 5 Diamante, σε μια διαφορετική προσέγγιση που εστίαζε στην αισθητική και την πολυτέλεια.

Σε ό,τι αφορά τον πρόγονο όλων των παραπάνω, αξίζει να σημειωθεί ότι πρωτοπαρουσιάστηκε το 1972, αποκτώντας στα 14 της εμπορικής του πορείας τον τίτλο του δημοφιλέστερου αυτοκινήτου στη Γαλλία και όχι μόνο, συγκεντρώνοντας πάνω από 5,5 εκατομμύρια πωλήσεις.

Σε αυτό συνέβαλε αναμφισβήτητα και το δίπτυχο επιδόσεων-προσιτότητας που εκπροσωπούσε η κεντρομήχανη έκδοση Renault Τurbo που προέκυψε από τον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και η οποία αδιαμφισβήτητα πηγή έμπνευσης για την σχεδίαση του πρωτότυπου R5 Turbo 3E που αντλεί τις επιρροές της από το εμβληματικό Turbo 2 και την έκδοση Superproduction που διαγωνίστηκε το γαλλικό πρωτάθλημα αυτοκινήτων τουρισμού της δεκαετία του ’80.

Σε ό,τι αφορά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της νέας πρωτότυπης έκδοσης, το χαρακτηριστικά επίπεδο μπροστινό τμήμα κοσμείται από μια ενιαία λωρίδα LED και δύο φώτα ομίχλης ενώ ενσωματώνει και εισαγωγές αέρα που υπηρετούν την παραγωγή κάθετης δύναμης, προσφέροντας ταυτόχρονα καλύτερη ψύξη στα ηλεκτρικά μέρη.

Εκτός από το καπό, το Turbo 3E υιοθετεί ανάλογης σχεδίασης πόρτες και cockpit με το αρχέτυπο μοντέλο με τη διαφορά ότι στην προκειμένη περίπτωση όλα τα παραπάνω κατασκευάζονται από ανθρακόνημα ενώ οι διάφορες σχεδιαστικές και μη προσθήκες έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση του πλάτους κατά 25 εκατοστά. Στο πίσω τμήμα δεσπόζει μια τεράστια πτέρυγα καθώς και ένας ιδιαιτέρως επιθετικά σχεδιασμένος αεροδυναμικός διαχύτης που συμβάλει με τη σειρά του στην παραγωγή κάθετης δύναμης.

Στην αθέατη πλευρά του concept παρεπιδημεί ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύνολο που αποτελείται από μπαταρία 42 kWh και δύο ηλεκτρικά μοτέρ αμφότερα τοποθετημένα στον πίσω άξονα με συνδυαστική ισχύ 380 ίππων και 700 Nm ροπής. Η θέση τους και το γεγονός ότι μεταδίδουν την κίνηση αποκλειστικά τον πίσω άξονα καθιστούν τη συγκεκριμένη έκδοση ως το απόλυτο drifter σύμφωνα με τις συστάσεις της Renault. Οι επιδόσεις συνοψίζονται στη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,5 δευτερόλεπτα ενώ η φόρτιση της μπαταρίας απαιτεί περίπου δύο ώρες.

Στο εσωτερικό, εκτός από το ανθρακόνημα στις λεπτομέρειες και στα bucket καθίσματα της Sabelt που κατασκευάζονται από το συγκεκριμένο υλικό, οι νεότεροι θα εντοπίσουν ομοιότητες με τον κόσμο των video games ενώ την εικόνα συμπληρώνει ένας επιμηκυμένος μοχλός για το χειρόφρενο όπως επιβάλλει ο τίτλος του «απόλυτου drifter». Στο ίδιο σκεπτικό προσαρμόζεται και το σύστημα διεύθυνσης που έχει σχεδιαστεί ακριβώς με τη λογική των… αέναων κύκλων, αλλά και τα φωτιστικά σώματα που αναβοσβήνουν όταν ενδώσει κανείς στην χαρά του drifting.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!