Η Toyota παρουσίασε πρόσφατα στο Kenshiki Forum 2025 τρία πολύ σημαντικά ηλεκτρικά SUV: τα ολοκαίνουρια Urban Cruiser και C-HR+, συν το ανανεωμένο bZ4X. Αυτό σημαίνει πως, σύμφωνα με τη δέσμευση της Ιαπωνικής εταιρείας, μέχρι το τέλος του επόμενου έτους θα παρουσιαστούν ακόμη 6 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, είτε με το σήμα της Toyota είτε με εκείνο της Lexus.
Ανάμεσά τους θα βρίσκεται ένα pick-up BEV, αλλά και η έκδοση παραγωγής του Land Cruiser Se. Το πρωτότυπο 7-θέσιο και τετρακίνητο ηλεκτρικό SUV είχε αποκαλυφθεί το 2023 στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο.
Στο φετινό φόρουμ, στο οποίο το MotorOne έδωσε το παρών, οι Ιάπωνες έδειξαν σκιώδεις σιλουέτες τριών νέων αυτοκινήτων – δύο μεγαλύτερων SUV και ενός ημιφορτηγού.
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
- 7 SUV “Game Changers” της ελληνικής αγοράς
- Peugeot 3008: Διαθέσιμο με προνομιακή χρηματοδότηση και επιδότηση αγοράς
- Ηλεκτρικό SUV για όλους με τιμή από 29.700 € και όφελος έως 14.000 €
Το όνομα Land Cruiser είναι πιθανό να φτάσει στην παραγωγή του μεγαλύτερου ηλεκτρικού SUV, στο πλαίσιο της απομάκρυνσης της Toyota από τη στρατηγική ονοματοδοσίας “bZ” για τα ηλεκτρικά της οχήματα και επιστροφής σε γνώριμα ονόματα, όπως συμβαίνει με το Urban Cruiser και το C-HR+.
«Η δημιουργία μιας ολοκαίνουργιας ονομασίας από την αρχή είναι μια αρκετά δαπανηρή άσκηση από την άποψη του μάρκετινγκ και του branding», δήλωσε στο Auto Express ο επικεφαλής της Toyota στο Ηνωμένο Βασίλειο, Scott Thompson. «Πρέπει να προσπαθήσουμε να αξιοποιήσουμε όσο περισσότερο μπορούμε την ιστορία μας», συμπλήρωσε.
Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει για παράδειγμα στην χρήση της ονομασίας Highlander που είναι δημοφιλής σε άλλες περιοχές του κόσμου.
Η Lexus από την πλευρά της θα προσθέσει δύο – ακόμη απροσδιόριστα – μοντέλα στην αναθεωρημένη γκάμα “RZ”. Το ένα θα αποκαλυφθεί τον Απρίλιο και το άλλο στα τέλη του έτους, αν και ο Pascal Ruch, αντιπρόεδρος της Lexus Europe, άφησε να εννοηθεί ότι ο premium βραχίονας της Toyota θα εξέταζε αρχικά μεγαλύτερες κατηγορίες για τα ηλεκτρικά μοντέλα της.
«Ενώ η Toyota θα επικεντρωθεί περισσότερο στις mainstream κατηγορίες, η Lexus θα επικεντρωθεί περισσότερο σε μεγαλύτερα segments, αν και μέχρι το τέλος της δεκαετίας θα μπορούσατε να δείτε και μικρότερα Lexus BEV», δήλωσε ο Ruch. Επιβεβαίωσε πάντως ότι έως το 2030, θα υπάρχει μια ηλεκτρική επιλογή σε κάθε κατηγορία που η Lexus διαθέτει αυτοκίνητο.