BΜW: Οι βελτιώσεις της 6ης γενιάς eDrive στις επερχόμενες Neue Klasse

Θα υπάρχουν σημαντικές βελτιώσεις στην αυτονομία, τη φόρτιση και τις επιδόσεις στην επόμενη γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της BMW, με την τεχνολογία μπαταριών και ηλεκτροκινητήρων eDrive Gen6 που θα παρουσιαστεί στα μοντέλα Neue Klasse.

BΜW: Οι βελτιώσεις της 6ης γενιάς eDrive στις επερχόμενες Neue Klasse

Θα υπάρχουν σημαντικές βελτιώσεις στην αυτονομία, τη φόρτιση και τις επιδόσεις στην επόμενη γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της BMW, με την τεχνολογία μπαταριών και ηλεκτροκινητήρων eDrive Gen6 που θα παρουσιαστεί στα μοντέλα Neue Klasse.

Έχουμε ήδη δει την επαναστατική νέα σχεδιαστική γλώσσα της BMW για τα επερχόμενα μοντέλα Neue Klasse, χάρη στα concept Vision Neue Klasse X και τη sedan Neue Klasse. Έχουμε δει και το εσωτερικό, χάρη σε μια προεπισκόπηση του νέου πανοραμικού συστήματος iDrive, αλλά τώρα ήρθε η ώρα να εμβαθύνουμε σε αυτό που θα τροφοδοτεί τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα επόμενης γενιάς της BMW, με την 6η γενιά του eDrive της BMW.

Η τεχνολογία eDrive Gen6, που θα τροφοδοτήσει το πρώτο μοντέλο Neue Klasse αργότερα φέτος (ο αντικαταστάτης της iX3), παρουσιάστηκε στο εργοστάσιο Landshut της εταιρείας κοντά στο Μόναχο, όπου θα κατασκευάζονται οι μπαταρίες και οι ηλεκτροκινητήρες Neue Klasse. Η BMW ισχυρίζεται ότι θα παρέχουν 30% ταχύτερη φόρτιση και 30% αύξηση της αυτονομίας σε σχέση με τα μοντέλα eDrive 5ης γενιάς, όπως η iX3 (η οποία φτάνει σήμερα τα 460 χλμ. αυτονομίας κατά WLTP). Η γερμανική εταιρεία αναφέρει επίσης ότι μπορούμε να περιμένουμε ακόμη μεγαλύτερα κέρδη από ορισμένα μοντέλα, όπως το κομψότερο sedan Neue Klasse.

Δεν είναι μόνο η αυτονομία, η αποδοτικότητα και η φόρτιση όπου η BMW αναμένει να σημειώσει πρόοδο. Οι ηλεκτροκινητήρες Gen6 έχουν σχεδιαστεί για να τροφοδοτούν τα μελλοντικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα M της BMW, με δυνατότητα επιλογής μεταξύ μονού, διπλού, τριπλού ή τετραπλού κινητήρα. Η μπαταρία και η ηλεκτρική διάταξη Neue Klasse είναι επίσης σχεδιασμένη για να στηρίξει την πλήρη γκάμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της BMW, σε αντίθεση με τη Mercedes που έχει τμηματοποιήσει την προσέγγισή της σε πλατφόρμες MMA για μικρότερα μοντέλα και MB.EV για τα μεγαλύτερα αυτοκίνητά της. Πέρα από την BMW, η τεχνολογία Gen6 έχει επίσης ανοίξει για την ευρύτερη οικογένεια του Ομίλου BMW, συμπεριλαμβανομένων των MINI και Rolls-Royce.

Οι μπαταρίες δεν θα είναι μεγαλύτερες από 105 kWh

Θα δούμε διάφορα μεγέθη μπαταριών στα μοντέλα Neue Klasse. Η BMW δεν έχει αποκαλύψει τα μεγέθη τους σε kWh, αλλά ένας εκπρόσωπος της BMW ανέφερε ότι «οι μεγαλύτερες μπαταρίες δεν είναι στα σχέδιά μας», υποδηλώνοντας ότι δεν θα προχωρήσουν σε μεγαλύτερες μπαταρίες από τη μονάδα των 105 kWh στη σημερινή i7. Η πραγματική μπαταρία της Neue Klasse θα έχει την ίδια σχεδίαση ανεξαρτήτως μεγέθους, με όλα τα μοντέλα να αποκτούν τεχνολογία 800 volt, ενώ παράλληλα θα είναι πιο λεπτή, και κατά 20% πιο πυκνή σε ενέργεια από την τεχνολογία «Gen5». Αυτό έχει επιτευχθεί με τη μετάβαση σε κυλινδρικές κυψέλες από τις πρισματικές, ενώ ακόμη και οι οπές για τις βίδες του εμπρός καθίσματος είναι ενσωματωμένες στην μπαταρία, για να συρρικνωθεί το πλευρικό προφίλ.

Ένα βασικό μέρος της μπαταρίας Neue Klasse Gen6 θα είναι το «πακέτο σε ανοιχτό σώμα», το οποίο σημαίνει ότι το δάπεδο των μοντέλων Neue Klasse θα είναι η ίδια η μπαταρία, παρέχοντας υψηλότερη στρεπτική ακαμψία στην πλατφόρμα. Έχει επιβεβαιωθεί επίσης ότι θα έχουν αμφίδρομη φόρτιση, που σημαίνει ότι οι νέες Neue Klasse θα μπορούν να επιστρέφουν ενέργεια στο δίκτυο ή να τροφοδοτούν εξωτερικές συσκευές.

Η μπαταρία Neue Klasse θα είναι χημικής σύστασης NMC (νικέλιο, μαγνήσιο και κοβάλτιο), με σχέδια για την εισαγωγή μπαταριών LFP (φωσφορικού σιδήρου λιθίου) μεταγενέστερα. Ο Martin Schuster ο αντιπρόεδρος του τμήματος μπαταριών, φορτιστών και μετατροπέων υψηλής τάσης της BMW, αναφέρθηκε στο κόστος παραγωγής και την επακόλουθη αύξηση της τιμής για τους πελάτες, λέγοντας ότι η BMW «θα μπορούσε να το κάνει τώρα, αλλά το κόστος θα ήταν πολύ υψηλό. Δεν υπάρχει γρήγορη επανάσταση τώρα. Θα σας δώσουμε μια απάντηση σε 10 χρόνια, οι μπαταρίες λιθίου δεν έχουν τελειώσει ακόμα».

Energy Master

Στην κορυφή της μπαταρίας βρίσκεται το νέο «Energy Master» της BMW, σχεδιασμένο εσωτερικά και κατασκευασμένο στο εργοστάσιο Landshut. Ουσιαστικά ελέγχει την παροχή ενέργειας που αποστέλλεται στον ηλεκτροκινητήρα, αλλά διατηρεί επίσης τη βέλτιστη απόδοση της μπαταρίας. Με ολόκληρη την κατασκευή του να πραγματοποιείται εντός της BMW, η εταιρεία αναφέρει ότι έχει αποφύγει πιθανά προβλήματα με τις αλυσίδες εφοδιασμού, όχι μόνο με το Energy Master, αλλά και την ευρύτερη τεχνική σύνθεση της Neue Klasse.

BMW Neue Klasse X (3)

Για να ενισχυθεί η προστασία από τα προβλήματα της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού, γραμμές παραγωγής μπαταριών Neue Klasse δημιουργούνται στην Ουγγαρία (το Debrecen θα είναι το πρώτο εργοστάσιο που θα κατασκευάσει τη Neue Klasse X), την Κίνα, το Μεξικό και το Woodruff, κοντά στις τεράστιες εγκαταστάσεις της BMW στο Spartanburg των ΗΠΑ. Όσον αφορά τη συντήρηση, είναι επίσης πολύ πιο εύκολη η αποσυναρμολόγηση της μπαταρίας νέας σχεδίασης και της μονάδας Energy Master σε περίπτωση που χρειαστεί επισκευή. Η μπαταρία μπορεί να ξεβιδωθεί από το κάτω μέρος του αυτοκινήτου, ενώ η μονάδα Energy Master είναι προσβάσιμη κάτω από τα πίσω καθίσματα.

Χωρίς κίνηση στους εμπρός τροχούς

Η BMW υιοθετεί αυτό που αποκαλεί «τεχνολογικά ανοιχτή προσέγγιση» με τη Neue Klasse, δίνοντας αφορμή για ποικίλες διατάξεις ηλεκτροκινητήρων, αν και δεν θα πρέπει να περιμένετε κάποια ηλεκτρική BMW με κίνηση στον εμπρός άξονα να αντικαταστήσει άμεσα την τρέχουσα BMW Σειρά 1. Αυτό συμβαίνει επειδή, ενώ θα προσφέρεται ισχύς με έναν κινητήρα, αυτός θα είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος, και θα κινεί μόνο τους πίσω τροχούς.

BMW Neue Klasse (7)

Δύο είδη ηλεκτροκινητήρων έχουν εξελιχθεί για τα μοντέλα Neue Klasse. Στα μοντέλα με διπλό, τριπλό ή τετραπλό κινητήρα με τετρακίνηση «xDrive», θα υπάρχουν ένας ή δύο ασύγχρονοι κινητήρες στο εμπρός μέρος, οι οποίοι χρησιμοποιούν σταθερούς μαγνήτες. Οι πίσω κινητήρες θα χρησιμοποιούν αντίθετα «ηλεκτρική διέγερση». Με απλά λόγια, ο εμπρός κινητήρας θα είναι πιο μικρός σε διαστάσεις (με αποθηκευτικό χώρο κάτω από το καπό, δηλαδή frunk) και θα ζυγίζει περίπου 70 κιλά. Θα παρέχει ισχύ μεταξύ 160 και 245 ίππων, ενώ θα προσφέρει καλύτερη αποδοτικότητα κόστους από τον παλιό ηλεκτροκινητήρα Gen5. Ο βαρύτερος πίσω κινητήρας (120 κιλών) θα είναι πιο ισχυρός, μεταξύ 290 και 410 ίππων.

Η BMW αναφέρει ότι ένα πλεονέκτημα της ύπαρξης δύο διαφορετικών ηλεκτροκινητήρων είναι ότι το εμπρός μοτέρ θα είναι πιο κατάλληλο για ελιγμούς με χαμηλές ταχύτητες, ενώ ο μεγαλύτερος πίσω κινητήρας θα αποδίδει καλύτερα σε κανονικές συνθήκες οδήγησης και ταξίδια. Το κιβώτιο ταχυτήτων θα είναι ενσωματωμένο στο μεγαλύτερο ηλεκτρικό κινητήρα που είναι τοποθετημένος πίσω, και θα έχει μία ταχύτητα, αν και θα είναι διαθέσιμες ειδικές σχέσεις για συγκεκριμένα μοντέλα. Η ακαμψία των βάσεων του ηλεκτροκινητήρα μπορεί επίσης να ρυθμιστεί ανάλογα με το μοντέλο.

BMW Neue Klasse X (1)

Η παραγωγή των νέων ηλεκτροκινητήρων για τα μοντέλα Neue Klasse θα ξεκινήσει αυτό το καλοκαίρι στο εργοστάσιο Steyr της BMW στην Αυστρία, το οποίο παράγει βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες BMW για πάνω από 40 χρόνια. Η BMW σχεδιάζει να επενδύσει 1 δισεκατομμύριο ευρώ στο εργοστάσιο μέχρι το 2030, μέχρις ότου θα εξακολουθούν να κατασκευάζονται ηλεκτροκινητήρες και εσωτερικής καύσης παράλληλα, με τους εργαζόμενους των εγκαταστάσεων να μοιράζονται ισόποσα μεταξύ των δύο συστημάτων. Η BMW αναφέρει ότι το εργοστάσιο στο Steyr έχει δυνατότητα παραγωγής 600.000 ηλεκτροκινητήρων ετησίως.

Το έργο του αιώνα για την BMW

Παρουσιάζοντας τη νέα τεχνολογία Gen6 της Neue Klasse, ο Δρ Joachim Post, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της BMW και επικεφαλής του τμήματος αγορών και προμηθειών δήλωσε: «Η Neue Klasse είναι το δικό μας έργο του αιώνα και η μεγαλύτερη επένδυση στην ιστορία της εταιρείας». Η έρευνα και η εξέλιξη πίσω από τη Neue Klasse δεν θα χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά και μόνο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο Post εξήγησε: «Θα ενσωματώσουμε την τεχνολογική πρόοδο και το σχεδιασμό της Neue Klasse σε όλα τα αυτοκινήτα της BMW, ανεξάρτητα από το σύστημα κίνησης».

Η τιμολόγηση των μοντέλων Neue Klasse δεν έχει καν υπονοηθεί ακόμα, αν και το κόστος παραγωγής των εξαρτημάτων της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα μειώνεται έως και 50% σύμφωνα με την BMW. Μένει να δούμε αν αυτές οι εξοικονομήσεις θα μεταφερθούν στους πελάτες. «Είναι σημαντικό για εμάς από πλευράς κερδοφορίας, αλλά και για να είμαστε ανταγωνιστικοί στην premium αγορά με την τιμολόγησή μας», συνέχισε ο Post. «Ένας στόχος είναι η ισοτιμία τιμών (μεταξύ ηλεκτρικών οχημάτων και αυτών με κινητήρα εσωτερικής καύσης), αλλά είναι αυτό εφικτό; Ο στόχος είναι πάντα η μείωση του κόστους χωρίς συμβιβασμούς στην ποιότητα».

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

BMW Neue Klasse (6)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!